موتورسیکلت

250 سی‌سی‌های پلاک شدنی: مگلی 250

شاید اولین چیزی که با دیدن این تیتر نسبتاً عجیب غریب به ذهنتان خطور کند، این باشد که با وجود قانونی بودن و پلاک شدن موتورهایی با این حجم،۲۵۰ سی‌سی‌هایی هستند که پلاک نمی‌شوند. اگر همین تصور در ذهنتان ایجاد شده، باید بگویم که دقیقاً درست است. در ایران موتورهایی با حجم بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی و ۲۵۰ سی هایی که بیش از دو سیلندر دارند، اجازه پلاک شدن و تردد ندارند؛ البته اگر این موتورها قانونی وارد کشور شده باشند، می‌توانید با عضویت در هیئت موتورسواری استانتان و دریافت مجوز تردد، پنج شنبه – جمعه‌ها را با خیال راحت و عدم ترس از توقیف موتورسنگین خود، در مسیر خانه تا پیست رانندگی کنید.

Megelli 250
Megelli 250

ما هم در این مطلب سعی داریم تا در چند قسمت مختلف به برسی کیفیت و ویژگی‌های موتورسیکلت‌هایی با حجم ۲۵۰ سی‌سی که در بازار ایران موجود هستند و پلاک هم می‌شوند، بپردازیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار خوانندگان محترم سایت پدال قرار دهیم.

Megelli
Megelli

۱- مگلی ۲۵۰ سی‌سی
این موتور محصول کمپانی MEGELLI کشور انگلیس بوده و در ایران نیز توسط شرکت کویرموتور مونتاژ می‌شود. نقطه قوت این موتور نسبت به سایر رقبای خود، وزن پایین آن است (۱۳۰ کیلوگرم) که شتاب ۰ تا ۱۰۰ هفت ثانیه را با برای این موتور به ارمغان آورده. ظاهر جذاب و رنگ‌بندی متنوعی (قرمز، مشکی، زرد، آبی، سبز، سفید) که از سوی شرکت کویر برای این موتور ارائه می‌شود در کنار قیمت حدوداً یازده میلیون تومانی از دیگر دلایل محبوبیت این موتورسیکلت در بازار ایران است. به این دلیل این قیمت را از جمله دلایل محبوبیت این موتورسیکلت برشمردیم که مگلی ارزان‌ترین ۲۵۰ سی سی موجود در ایران در کلاس اسپرت است.

megelli 250r
megelli 250r

طراحی جذاب
وقتی از ظاهر مگلی به‌عنوان یکی از علل جذابیت آن نام می‌بریم، منظورمان تنها در داشتن یک فلاپ با ظاهری اسپرت و حرفه‌ای خلاصه نمی‌شود. مگلی در کنار فلاپ زیبای خود از طراحی زیبایی برای چراغ‌های جلو بهره می‌برد، طراحی با دو چراغ به‌خودی‌خود امری منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که خیلی کم برای موتورهایی در این حجم و حتی بالاتر استفاده می‌شود. طراحان اروپایی مگلی به خوبی از پس این طراحی برآمده و این دو چراغ را به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار داده‌اند.

megelli 250 Headlight
megelli 250 Headlight

اما خاص‌ترین ویژگی ظاهری مگلی ۲۵۰ را می‌توان طراحی اگزوز آن دانست. اگزوز این موتورسیکلت برخلاف اکثر موتورسیکلت‌ها که اگزوزشان در کنار چرخ عقب قرار می‌گیرد، از لابه‌لای فریم عبور کرده و به‌موازات زیر زین از پشت بدنه بیرون آمده تا نمایی جذاب برای آن به وجود آورد.

Megelli 250 exhaust
Megelli 250 exhaust

این طراحی‌های زیبا فقط مختص نمای بیرونی مگلی نیست و راننده هم در حین هدایت موتورسیکلت از یک صفحه سنجشگر (سرعت‌سنج، کیلومتر شمار و…) دیجیتالی زیبا بهره می‌برد.

megelli 250r Odometer
megelli 250r Odometer

سیستم خنک‌کننده:
اگر قرار باشد با موتورسیکلت خود یک مسافت طولانی را طی کنید (مثل مسافرت رفتن)، یا مسافت کوتاه‌تری را با سرعتی زیاد (مسابقه دادن) ، و موتور شما هم با هوا خنک شود (اصطلاحاً هوا خنک گفته می‌شود)، قطعاً یا به مقصد نمی‌رسید و یا وقتی می‌رسید، تمام اجزای انجین موتورسیکلت شما از شدت حرارت وارده صدمات جدی دیده‌اند و دیگر آن موتور برایتان موتور نخواهد شد.
راه‌حل این مشکل استفاده از موتورسیکلت‌هایی است که از سیستم‌های مایع خنک بهره می‌برند. مایع خنک یعنی یا با آب خنک می‌شوند که بهترین حالت آن است و یا با روغن خنک می‌شود. سیستم خنک‌کننده مگلی ۲۵۰ نیز آب‌خنک است که این مورد را هم می‌توان از دیگر نقاط قوت مگلی به‌حساب آورد.

MEGELLI 250
MEGELLI 250

نقاط ضعف
مهم‌ترین نقطه‌ضعف این موتورسیکلت، استفاده از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتور می‌باشد. درحالی‌که کمپانی‌های بزرگ دنیا به دنبال ارتقا و هوشمند سازی هرچه بیشتر سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری به‌منظور کیفیت هرچه بیشتر و کاهش آلایندگی هوا هستند، خیلی عجیب به نظر می‌رسد که هنوز هم مگلی با سیسیم کاربراتور تولید می‌شود.
اما بیشترین نارضایتی مگلی سواران از کیفیت پایین مونتاژ، خشکی و کیفیت پایین قطعات این موتورسیکلت است. به‌طوری‌که وقتی پای صحبت کسانی که مگلی دارند می‌نشینیم، از اینکه مجبورند مدام قطعات مختلف را سرویس کنند یا اینکه قطعه جدیدی جایگزین آن کنند ناراحت‌اند، به زبان خودمانی‌تر بر این عقیده‌اند که” مگلی همیشه تو خرجه” ؛ ولی به دلیل شتاب بالا و سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعتی، این موتورسیکلت همچنان نزد آنها محبوب است.

Megelli 250r
Megelli 250r

سیستم ترمز
وقتی قرار است از سواری خود با سرعت بالا لذت ببرید، طبیعتاً به یک سیستم ترمز ایمن با عملکرد مناسب نیاز خواهید داشت که مگلی با استفاده از دیسک ۱۳۵ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز تک پیستونی در چرخ عقب خود تا حدودی خیال شما را راحت می‌کند. ولی برای موتوری با این سرعت و شتاب، رانندگان توقع ترمزی با دو دیسک را در چرخ جلو را دارند که متأسفانه مگلی فقط از یک دیسک ۲۴۵ میلی‌متری به همراه سیلندر ترمز دو پیستونی، بهره می‌برد.

Megelli 250r
Megelli 250r

سایر مشخصات مگلی ۲۵۰سی‌سی:
نوع انجین: تک سیلندر، چهار زمانه
حداکثر توان: ۱۹.۷ کیلووات (۲۷ اسب بخار) در ۹۰۰۰ دور در دقیقه
چیدمان سوپاپ‌ها: ۴ سوپاپ، SOHC
جعبه‌دنده: ۶ دنده
مصرف سوخت تقریبی: ۲.۹۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

Megelli 250
Megelli 250

۲. مگلی ۲۵۰ سی‌سی تیپ ۲
وقتی صحبت از عرضه‌ی مگلی تیپ ۲ شد، خیلی‌ها توقع داشتند که شاهد تغییر سیستم سوخت‌رسانی مگلی از کاربراتور به انژکتور باشند، ولی مگلی تیپ ۲ با همان ظاهر و مشخصات تیپ ۱ و البته چند تغییر کوچک راهی بازار شد که تغییرات زیر را شامل می‌شود:

  • استفاده از تایرهای VEE RUBBER نوع Gekko Star Street Plusکه خاصیت چسبندگی بیشتری به سطح جاده را دارند.
  • صفحه سنجشگرها با ابعاد بزرگ‌تر و امکانات بیشتر.
  • تغییر در کرپی‌ها.
  • وجود کمک دوشاخ جلو از نوع وارونه (Upside Down)
Megelli 250r
Megelli 250r
Megelli 250r
Megelli 250r

پایان قسمت اول
در قسمت بعد به برسی موتورسیکلت دایلیم ۲۵۰ خواهیم پرداخت .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۲۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Jon Snow

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خیلی ممنون عالی بود
    ولی اگه قیمتش رو هم مینوشتید خیلی بهتر بود
    خدا رو چه دیدی شاید یکی خریدیم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      قیمت رو توی متن اشاره کردم که حدود 11 میلیون
      تیپ 2 هم حدودا 400-500 تومن گرون تر از تیپ یکه
      قیمت هارو من به دلیل نوسانات بازار حدودی میگم ،شما اگرخواستید میتونید با فروشگاه ها تماس بگیرید و قیمت دقیق روز رو ازشون بگیرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Jon Snow

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (147 ديدگاه)

        مرسی عزیز :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          قربانت..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رسا

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          خیلی ممنون از بابت مقاله ولی یه سوالی دارم که اینه نینجا 300 رو چجوری پلاک کردن؟؟؟؟ تو اینترنت برا فروش هست من وقتی دیدم خیلی تعجب کردم و سوال دیگه هم که دارم اینه هیوسانگ یا مگلی با توجه به این که دست دو مگلی 6 تومن اینا هست و هیوسانگ با تیونینگ موتو پایتخت 10/500

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. رسا

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (85 ديدگاه)

          پس اگه قرار باشه مگلی بخرو باید (بهتره ) صفرش رو بگیرم ؟؟؟ نسبت به اختلاف قیمتش می ارزه؟؟؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. آرمااااان

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        آقا بیژن مردونه بیشتر در مورد موتور مطلب بزار از کی تی ام و آپریلاو دوکاتی وخلاصه همه چی بیشتر بزار؛یه سایت درست و حسابی واسه موتور سیکلت نداریم تو کشور،باز خدارو شکر پدال هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          چشم
          دقیقا تنها دلیلی که من شروع کردم به این بررسی ،نبود یه سایت مرجع و خوبه
          واقعا کسایی که میخوان موتور بخرن و یا بیشتر با مدلای مختلف آشنا بشن جای خاصی براشون وجود نداره
          منم اگر ببینم استقبال خوبی میشه حتما به جز این سری 250 سی سی ها که دارم آماده می کنم، سراغ موتورای دیگه هم خواهم رفت…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بیژن دولت سرایی

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          رسا جان من در مورد موتوپایتخت اطلاعاتی خاصی ندارم ،میدونم چی رو میگی ولی نمیتونم در موردش نظر بدم
          اگرم نظر منو در مورد مگلی دسته دو میخوای به هیچ وجه سمتش نرو ، به هیچ وجه ،البته نظر من اینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. E 36

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (918 ديدگاه)

        آقا بیژن مطلبت عالی و مفید بود ، منتظر قسمت های بعدی هستیم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          بله رسا جان اگر میخوای مگلی بگیری حتما نو بگیر چون مگلی خرابی و خرج زیاد داره به همین دلیل نوشم درده سره، چه برسه به دسته2 . ولی با همین پول میتونی یه یه 200ns نو بگیری و بقیشم بذاری تو جیبت یا اگر میخوای 250 بگیری دایلیم دسته 2 در حد نو هم عالیه چون خرابی نداره زیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. M.R.K

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      با سلام
      بنده حدود ۶ ماه این موتور رو داشتم ، البته با خرج پلاک و تمامی مباحث مالیاتی و … ۱۲ ملیونو ۷۰۰ رنگ سفید و البته تیپ ۲
      در مورد سواریش باید عرض کنم به هیچ وجه در حد Pulse 200 NS نمیرسه اما در بحث موتوری کاملا قضیه بلعکسه .
      ایرادی که برای بنده توی این ۶ ماه پیش اومد ، صدا دادن کایت های بدنه و اختلال در سیستم ترمز اون بود و اواخر موتور از لحاظ غیر فنی اعم از باتری و چراغ دچار مشکل شده بود ، که بنده باتری رو عوض میکردم چراغ جلو میسوخت ، جلو رو عوض میکردم عقب … ، خلاخه متاسفانه کیفیت ساخت قطعاتی پایینی نسبت به همرده های خودش داره .
      اما در بحث موتوری این مسائل کاملا فرق میکنه فقط هرکس بتونه اگزوز حرفه ای براش تهیه بکنه و از صدای خفیفش دل بکنه عالی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. حمید

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      از نظر قیمت ارزانترین موتور250 سی سی بازار و از نظر کیفیت آشغالتر از این توی دنیا وجود نداره . گول قیافشو نخورین فقط به خاطر صدای بلند ش که مثل تراکتور صدا میده طرفدار داره . کیفیت قطعات هم افتضاح به تمام معنا

      قیمت تقریبی 250 سی سی بازار بعضی جا ها 2 تا 5 تومن اختلاف داره
      قیمت هیوسانگ تقریبا 19 میلیون ، و کاوازاکی 38 م ، هوندا تقریبا 26 م و کی تی ام تقریبا 46 م از این بهتر نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. آرمااااان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    مگلی یازده میلیونه،هیوسانگم بیست تومنه

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      هیوسانگ با فیس قدیم یا همون 250r الان 18 تومنه
      با فیس جدید یا 250rc الان 21.5

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mds

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (219 ديدگاه)

        بیژن هیوسانگ ساخت کجاس؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          کره جنوبی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آرمااااان

          ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          کره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. ALL CARS

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سپاس از بیژن دولت سرایی

    بسیار عالی

    منتظر قسمتهای بعدیتون هم هستم شدییییید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      لطف دارید،ممنون
      سعی میکنم تا هرچه زودتر قسمت های آتی رو آماده کنم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ALL CARS

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ان شا ا…
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    ممنون از شما.
    اگه میشه موتور های 200cc به بالای KTM اتریشی هم بررسی رو بزارید واقعا از این موتور هایی که تو ایران مونتاز میشن خیلی سر ترن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      چشم
      انشاا..بعد از اتمام سری 250 سی سی ها ، یه برسی هم روی موتورای KTM که توی بازار ایران هستن انجام میدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. SAMANpes

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با سلام

    بله مگلی خیلی پر طرفدار و خوبه در عین حال مذخرف … اونم اگه از شرکتی مثه کویر موتور بیاد بیرون
    بعد حجمش 247 سی سیه چون 250 هم پلاک نمیشه اکثر موتور هایی که میبینید نوشته 250 سی سی و پلاک شده بدونید 249 سی سی بود یا مثه همین مگلی …
    اقا بیژون مطلبتون خیلی خوب بود منتظر دایلیم هستم ….
    بیژن جان یه مقاله هم درباره ی KTM RC200 میزاری ؟؟/ خیلی مشتاقم بدونم این محصول جدید کیفیتش چطوره ….

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      بله مگلی دقیقا 250 سی سی نیست ،ولی اگر دقت کنید حتی تو موتورای 1000 سی سی هم حجم دقیقشون 1000 نیست و توی دفترچشون مثلا زده 997 سی سی

      چشم ایشاا… سراغ KTM هم میریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بیژن دولت سرایی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    چشم
    انشاا..بعد از اتمام سری 250 سی سی ها ، یه برسی هم روی موتورای KTM که توی بازار ایران هستن انجام میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali persis

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    مرسی بابت متن
    لطفا راجب موتور جترو تورنادو1 249 سی سی هم بذارید نسبت ب قیمتش عالیه
    ولی مگلی 180 تا نمیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      در مورد جترو چشم
      یه چیزیکه در مورد موتور خیلی خیلی مهمه شرایط آب بندی و استفادشه
      اگر از موتورتون خوب مراقبت کنید میتونید از حداکثر توانش بهره ببرید
      مثلا سرعت اسمی هیوسانگ 170 تاس که من 185 هم تجربه کردم ویا همین مگلی سرعت اسمیش 180 ولی با یه مگلی سر حال از این بیشتر هم رفتیم///

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        تازه 185 هیوسانگ رو 2 ترک بودیم :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. alipersis

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (41 ديدگاه)

        منم دو ترک با جترو160 تا رفتم جترو تنها بدی ک داره جنس بد فلاپشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    سلام آقای دولت سرایی
    در مورد مسابقات موتور سواری سوال داشتم
    موتور موتورسیکلت های موتو جی پی 800cc هست یا 1000cc و اسب بخار اونا چنده و همینطور موتو 2 و 3
    و اینکه به نظر شما کسی که 30 میلیون تومان پول داره (مجرد) خرید ماشین منطقی تره یا موتور سیکلت (علاقه زیاد به موتورسیکلت)
    موتورسیکلت 250 به همراه کلاه و لباس و کفش _ با درنظر گرفتن هزینه های نگهداری و تعویض قطعه و لوازم مصرفی موتور و خودرو مثلا در یک دوره 5 ساله

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      از سال 2010 حجم موتور ها عوض شد:
      برای موتوجی پی حجم موتور از 800 به 1000 سی سی زیاد شد
      موتو2 :از 250 شد 600
      موتو3 :از 125 شد 250
      در مورد موتور خریدن اگر علاقه شدید داری که دیگه نباید دنبال جواب منطقی بگرده ، شاید به نظر خیلی ها حتی اگر وضع مالی خیلی خوبی هم داشته باشی موتور خریدن کار بیخودی باشه ولی من به شخصه کسی رو میشناسم که با کلی سختی و پس انداز یه کاوازاکی 1100سی سی خرید حدود 130 میلیون
      حالا ببین اگر واقعا علاقه داری و به قول خودمون دیوونه ی موتوری ، من هر راهنمایی بتونم بهت بکنم ، رو چشم تا تهش هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. سعید

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    به نظرم اگه صرف قضاوت رو به انصاف بزاریم کویر موتور هم شرکت خوبیه هم عملکرد خوبی داشته حداقل تو این اشفته بازار خودرویی که هر چیزی رو مونتاژ میکنن کویر موتور حداقلش اینه موتور های نسبتا خوب دنیا رو مونتاژ میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    موتور سنگین هم دنیای خودشو داره…
    من یه بار سوار هوندا cbr1000rr شدم.شتابش حدود 3.2 بود !!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پژمان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقا ممنون خیلی بحث جالبی رو شروع کردین بی صبرانه منتظر قسمت های بعدی هستیم, من امسال خواستم مگلی بگیرم با کلی پرس و جو آخرش پشیمونم کردن ,منم یه پالس ۲۲۰ گرفتم الانم راضیم , ولی عاشق نینجا ۲۵۰ هستم ایشالا اوضاع روزگار درست شه آرزوهای زپرتی ما هم برآورده شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسام

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود و خسته نباشید
    عزیز یه سری موتور در سایت کویر موتور هست با حجم های بالاتر مثل سوزوکی . وی زد آر .
    و کاوازاکی . ولکان . که قیمت های خیلی گرونی هم دارن ( من سوزوکی رو حدود 200 میلیون شنیدم ) اگه اطلاعاتی دارین ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      بیشتر از 200 میلیون هم داره
      کلی مدل موتور توی سایت کویر هست ، من نمیدونم شما در مورد کدومش اطلاعات میخوای؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hesam

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        در مورد ( سوزوکی . وی زد آر) و (کاوازاکی . ولکان )
        با سپاس دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. Hamid...Audi

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    توی 250 ها به نظرم سه گزینه مطرح وجود داره:
    1.هوندا CBR250r که تک سیلندره و 25 اسب بخار
    2.کاوازاکی Ninja250r که دو سیلنده و 32.5 اسب بخار
    3.یاماها R25 که دوسیلندره و 35 اسب بخار
    بدون شک بهترینشون یاماهاس ولی تو ایران خیلی کمه و کاوازاکی به خاطر تعداد بیشتر لوازم یدکی بیشتری هم داره(نماینده رسمی کویر موتور)
    و واقعا دیوانه وار عاشق قیافه نینجام خیلی خوشگله مخصوصا سبزش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sajjad amin

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مرسی از مطلب خوبتون
    من همیشه برام سوال بوده که موتوره موتورسیکلت چه فرقی با موتور ماشین داره که از هر لیترش میتونن 170.180 اسب راحت بگیرن اما موتور بهترین ماشینا 130.140 اسب تو هر لیتر تولید میکنه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ارمان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    خیلی به موتور علاقه مند نیستم و خیلی هم عکس ار موتور ندیدم اما همین یه ذره علاقم به موتور رو با کاوازاکی نینجا بدست اوردم واقعا خوشکل بود حالا نمیدونم از نظر فنی هم کاوازاکی برند خوبیه یا نه؟ اگه یکم کمک کنید ممنون میشم :X

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      کاوازاکی که جزوه برند های فوق العده مطرح در جهانه و اصلا با مگلی و امثالهم قابل مقایسه نیست
      به برسی نینجا250 هم در همین سری مقاله خواهیم رسید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. عباس

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با تشکر ویژه تز جناب نویسنده مدت ها بود ک کنجکاو بودم برترین موتور های قابل پلاک شدن تو ایران چیه
    اینیم ک نقاط قوت وضعف شونم میذارید ب همراه قیمتش(اگر امکان داره قیمت کار کردشونم با اینکه اگر قرار باشه کارکردشو تهیه کنیم باید ب چه نکاتی توجه کنیم)در دسترس قرار میدید فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      قیمت موتور های کار کرده خیلی رنج گسترده ی داره ، مثلا یه موتور 20 میلیونی دست دومش از حدود 8 میلیون هست تا 17 میلیون.
      خریدن موتور دست دوم خودش یه بحث مفصل رو لازم داره که تلاش میکنم بعدا طی مقاله ی بهش بپردازم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم می خواستم ببینم از بین مگلی و پالس ار اس کدوم به صرفه تره برای خرید و کدوم می ارزه که خریدش؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. سبحان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آقای دولت سرایی ممنون مطلب خوبی بود.
    بیشتر از مطلب از این خوشحال شدم که از اون بالا تا پایین هرکی هرچی پرسیده خیل خوب جوابشون رو دادین. و این عالیه
    دمت گرم. منتظر مطلب های مفید بیشتر از شما هستیم آقا بیژن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون سبحان جان .لطف داری
      همه ی تلاشم رو میکنم تا سوالات دوستان بی جواب نمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امیر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام علیکم
    درود فراون ب جناب آقای دولت سرایی واقعا کیف کردم.. این حرکت بیستت استارت فرهنگ سازی برا آزاد سازی موتورسنگین بشه ایشالا….
    آقا ی سوال فنی: برا مسافت طولانی کدومش راحت تره؟ هیوسانگ یا مگلی؟ حدود 300 خورده ایkm(تهران تا زنجان)
    هیوسانگ با داغ کردنش اذیت نمیکنه؟! مگلی کم نمیاره؟! اضافه کنم ک مسیر یه تک(بی توقف) در نظر بگیر..
    کدومش رو برا ی سفر این مدلی پیشنهاد میکنی ک حال بده و بچسبه؟ از بین این دو گزینه..
    شاید برات جالب باشه با کلاس ریس اینهمه مسافت رو رفتن اما من دیونه کلاس ریس و استایلشم
    ممنونم از پاسخت سالار پیشاپیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام بر امیر عزیز
      ایشاا… هم موتور های حجم بالا آزاد بشه و هم گمرک رو کامل بردارن که بتونیم موتور رو به قیمت مناسب بخریم
      من خودم به شخصه قطعا هیوسانگ نیو فیس رو ترجیح میدم برای مسافرت میتونی از طرفندی مثل تعویض اگزوز برای کاهش دمای موتور استفاده کنی ، ولی خستگی مچ و درد کمر سراغت میاد حتما ، برای استراحت موتورتم شده بهتره حدودا هر یک ساعت و نیم یه توففی داشته باشی….
      شرمنده اگر جوابت دیر شد داشتم یه مطلب در مورد کلاه کاسکت آماده می کردم…
      موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        البته ترفند بود منظورم… :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          ایشالا……
          من خودمم هیو رو ترجیح میدم..
          حالا چرا نیو فیس؟! اصلا تغیرات نیو فیس نسبت به مدل پیشینش چیه؟ فقط ظاهره یا فنی هم تغییری دادن؟
          نیو فیس لاغرتر نشده یخورده بنظرت؟!:(
          ترفندت جالبیه هم برا تنفس موتور هم برا تغییر صدا. بعضی اوقات تو خیابونای تهران یه صداهایی از بعضی هیوسانگا درمیاد ماورائی.. نمیشه فهمیدم مارکشون چیه!
          حالا بزارایشالا موتورش جور بشه قربان استراحتشم میکنیم تو راه چشم:)
          دشمنت شرمنده عزیزدل چ حرفیه.. زنده باااد واقعا حتما میخونمش قطعا خیلی خیلی ارزشمنده مرسی فدای زحماتت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بیژن دولت سرایی

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          من ظاهر نیو فیسو بیشتر دوست دارم و البته اینم بگم که توی کشور های دیگه این دو تا اسم های جداگانه دارن و بی ربطن به هم…
          مهم ترین فرقشونم تو انژکتوره
          حالا اگر خیلی مشتاق فرقاشون هستی ، توی قسمت سوم همین سری مقاله به توضیحشون میرسیم ، اونجا منتظر نظراتت هستم امیر جان ،اگر بازم سوالی بود در خدمتم.
          راستی اون مطلبی که داشتم آماده میکردم به اسم “کلاهی برای زندگی؛ راهنمای خرید کلاه کاسکت” روی سایته،اگر دوس داشتی بخون نظرتو بگو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بیژن دولت سرایی

          ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          راستی اینجا من دوتا جوابی که میخواستم بدم با هم یکی شد ، هیوسانگ نیو فیس با مدل قبلی هیچ فرق فنی نداره ، البته بجز تغییرات اساسی تو ظاهر، و خوب این دیگه سلیقس
          اون انژگتورم که گفتم منظورم اون هیویی بود که من واسه مسافرت رفتن ترجیح میدم ، چون یه سری تغییرات دستی روش اعمال شده
          در مورد بقیشم تو قسمت سوم مقاله توضیح میدم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  20. محمدرضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من این موتور رو حدود 14 ماه داشتم،کیفیت فوق‌العاده پایین قطعات( بعد چند ماه بلا استثنا نگه دارنده اگزور زیر زینش میشکنه)،پیدا نشدن بعضی از قطعات( حتی تو نمایندگی اصلی قطعات کویر تو خیابون قلمستان،مثلا فلاپای لوزی کوچیک کنار باک)، مونتاژ فوق العاده ضعیف( وقتی باک موتور فوله،بنزین از لبه‌های باک بیرون میریزه و امثالهم که تو همشون این اشکال مونتاژی وجود داره)،ترمزهای ضعیف نسبت به سرعت و شتاب بالاش( چندین دفعه نزدیک بود به خاطر ضعف ترمزاش تو سرعت بالا تصادف کنم)
    نقاط مثبتش هم فقط شتاب بالاش و استایل خوبش
    ولی جدا از خریدش پشیمون میشید
    لازم به ذکره که قبلا cdi،ویو ژاپن،پالس 180 dts و پالس 220 داشتم و نسبت به این موتورا واقعا در مجموع موتور ضعیف تریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Danial

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من سری اول این موتور رو داشتم 3.700 نقدی خریدم سال 89 اون موقع تیپ 1 بود کمک هاش هم معکوس نبودن… من خر شدم حالیم نبود موتور چیه اولین موتورم بود که خریدم فقط عاشق صدای اگزوز شدم همین و بس دهنم توی اون 5 ماهی که داشتمش آسفالت شد عاغا نابود شدم اما تو همون مدت هم خیلی ازش لذت بردم تنها دردش اینکه مونتاژ بسیار بسیاربسیار بی کیفیتی داره به نظر من قیمت تموم شدش باید زیر 9 میلیون باشهت ا ارزش خرید داشته باشه اگر دست ب آچارید بخرید ارزش داره اما به هیچ عنوان حس موتور سنگین رو بهتون نمیده و از همه مهمتر لاستیک باریکشه که بعد ها تو ذوغتون میزنه …
    موتور توی این رنج میخوای بخری فقط دربی البته الان دیگه صفرش نیست با اینکه 160ccهست اما عالیه مهشر کیفیت از تک تک قطعاتش میابره…

    یه نکته مهم من مگلی تیپ 1 داشتم از خشک دستم بود اما هیچ وقت هیچ وقت 180 تا نمیره اسن راه نداره که بره به زور بترکونیش 160تا بره آره سرپایینیه بندازیش میتونه بعد از 10 دقیقه به سرعت 180 برسه خخخخخخ…
    ی نکته دیگه اون عکسی که گذاشتین مگلی زرده تک خرچ زده اون ساختگیه عکس یکی از بچه های سایت پرشن موتوره :) با مگلی اون هم تیپ 1 اگ تک چرخ بزنی که عمرن نمیتونی بعد ک بیاد پایین نابود میشه ….خخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      مگلی رفته رفته تو مونتاژ بهتر شد – البته هنوزم فاجعه اس ولی بهتر از سریای اول شده

      9 میلیونم زیادشه
      ولی بی انصافی نکن 175 رو راحت میره و اگرم سر حال باشه (یعنی یه کوچولو خورشیدی و کاربرات و .. رو دسکاری کنی) میشه همون تجربه بیشتر از180 رو داشته باشی -البته بیشتر که میگم منظورم 200 تا نیست !!،همون4-3-180 تا ،ولی در کل باهات موافقم ،بیشتر شبیه یه سیاه چاله فضایی میمونه واسه پس اندازت ،هرچی خرجش میکنی بازم میلنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        دربیم که ته نوستالژیه :(
        اصلا از یک کیلومتری بوی اسپانیا میده لامصب :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. solat

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    سلام بیژن جان / بیژن جان واقعا مطالب بسیار خوبی میزاری و علاقمندان موتور کم نیستن تو کشورمون و استفاده میکنن از مطالب زیبای شما عزیز
    خوشم میاد از اینکه سعی میکنی جواب همه کاربرا رو بدی و به سوالاتشون احترام میزاری
    خیلی اقایی بیژن جان / ایشالا همیشه موفق و تندرست باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از محبتت صولت جان…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. رضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یعنی با گواهینامه ای که تو 17 سالگی میدن میشه این موتورو سوار شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      17 سالگی ؟؟
      نه
      تازه بعد از 18 سالگی گواهی نامه زیر 200 سی سی میدن و باید سه سال از صدورش بگذره تا بتونی بشینی پشت بیشتر از 200 سی سی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. سجاد

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام امکانش هست درباره ی پولسار یا پالس 220 هم مقاله بنویسین ؟ موتور مورد علاقمه و دوست دارم دربارش بیشتر بدونم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
      1. سجاد

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام بیژن جان ، ممنون مطالعه کردم کامل ، پالس 220 بیشتر برای جاده خوبه یعنی تو جاده یه بند شما بهش گاز بده اصلا کم نمیاره و آیرودینامیک خوبی برای حفظ تعادل تو پیچ ها هم داره .
        اگر امکانش هست در مورد آپاچی 180 و موتور های 200 / 220 / 250 یی ک شایعه شده تی وی اس قراره تولید کنه ، ی مقاله ای بنویسی من واقعا ممنونت میشم
        ارادت مندم ♥

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          سعی میکنم تو قسمتای آتی همون مقاله به بررسی آپاچی و ما بقی مدل های تو این رنج از حجم انجین بپردازم…
          البته همونطور که توی متن اون مقاله اشاره کردم موتورایی با حجم بالا رو هم که تو ایران هستن برسی میکنیم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. امیرمهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (297 ديدگاه)

    سلام
    من میخام یه موتور در حد 10 میلیون بگیرم نه بیشتر. موتور سوار و اهل مسابقه و ویراژ هم نیستم فقط یه چیز باکلاس میخام که تفریحی سوار شم. دوستان هم میگن مگلی خوب نیست و از این حرفا. به نظر شما من چه موتوری بگیرم؟ مگلی کار منو راه میندازه؟ نمیخام زیاد هم تو خرج بیفته. پالس ns هم زیاد دوست ندارم .مگلی خوشکل تر و باکلاس تره. در ضمن موتور صفر هم میخام. چکار کنم؟؟؟مگلی خوبه برا من؟ لطفا راهنماییم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      مگلی واقعا همیشه تو خرجه و اگر خودت آچار به دست نباشی خیلی اذیت میشی…
      تازه مگلی هم از 10 میلیون بیشتر آب میخوره….
      حقیقتا تو این رنج بجز ns اصلا چیزی تو نظرم نیس الان ….
      باز حالا اگر دست دو میخواستی میشد یه دایلیم تمیز بگیری، خیلی هم کم خرج تر از دایلیمه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        اشتباه نوشتم، جمله آخر این باید جوری بشه
        “باز حالا اگر دست دو میخواستی میشد یه دایلیم تمیز بگیری، خیلی هم کم خرج تر از مگلیه”

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. مهدی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مطلبتون خیلی خوب بود ولی من میخوام مگلی دست دو بخرم حدود 8 میلیون چطوره؟تو کامنت ها گفتن موتور پورخرجیه از چه لحاظ والا موندم چی کار کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      من خودم به شخصه به هیچ عنوان مگلی دست دو رو توصیه نمیکنم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. نیما

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دنبال یموتور 250 خوش رخ میگردم نهایتا باش 120 برم.به نظر شما بین هیوسانگ و دایلم دسته دو و مگلی نو کدو یکی رو بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      با پول مگلی نو میتونی یه دایلیم تمیز بگیری و بقیشم بمونه تو جیبت و یا یه تومن بزاری روش یه دایلیم نو بگیری…ولی با این پول هیوسانگ تمیز نمیتونی بگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. 09361598283

    ۱۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگرهیوسانگ بخرم بهتره یا داییلیم محدوده قیمت بهم بگین؟ی عده هم گفتن دربی بخرم اماهیوسانگ رو بیشتر پسندیدم تا15 ت میتونم بابتش بدم.دنبال ی موتور خوش رخم با شتاب عالی لطفا راهنمایی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. عرشیا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام
    به نظر بنده در مجموع بین موتورهای کلاس250 مطرح شده (مگلی.دایلیم.هیوسانگ.دربی)هیوسانگ 91 به بالا گزینه بهتریه.بعد از اینکه جهانرو واردات رو به کویر واگذار کرد موتورهای هیوسانگ سال 90 با کیفیت مونتاژ بسیار پایین در دسترس متقاضی قرار گرفت.البته در سال 91 هیوسانگ با مدل کامت تونست عیبهاییرو که داشت مرتفع کنه.یکی از اون عیبها داغ کردن موتور بود که نصب اگزوز آروا این اشکالو تا حدی برطرف کرد.البته یه سری معیارها سلیقه ای هست.به شخصه فیزیک و طراحی هیوسانگ قدیمی رو ترجیح میدم به نیو فیسهاش.در کل باید بگم مگلی شتابش با بدنه پوست پیازی و ترمزهاش همخونی نداره.و یه موتور دردسر سازه.سمتش نرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      تمام صحبتهای عرشیای عزیز رو قبول دارم، ممنون ، خیلی خوب توضیح دادی…
      فقط دربی مگه 160 سی سی نیس!!!؟؟
      250 سی سی نداره که…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. امیرمهدی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (297 ديدگاه)

    سلام
    منظورتون از تو خرج افتادن مگلی چیه دقیقا؟ یعنی چه مشکی براش پیش میاد؟ من میخام یکی دو سال داشته باشم بعد بفروشم.تو این یکی دو سال تو خرج میفته؟ لطفا بگید چه عیب هایی داره. در ضمن من اصل موتور و مسابقه و اینکه هر روز موتور دستکاری کنم و اینا نیستم. در حد معمولی استفاده میخام بکنم. من کاشانی هستم. تو کاشان یه موتور فروشی بزرگ هست مورد اعتماد هم هست کویر موتور هم قبولش داره. این آقا مگلی صفر رو میگه 9.5 میلیون. من تو کتم نمیره چون کویر موتور اصفهان 11.3 هس. ینی ممکنه موتور خوبی نباشه؟ همه مگلی هارو کویر موتور میزنه؟ یا کارخونه دیگه ای هم هس که مگلی مونتاژ کنه؟ به نظر شما بخرم از این مغازه تو کاشان؟ کلکی تو کارشه یعنی؟ ممکنه مگلی ای باشه که کویر موتور مونتاژ نمیکنه و خوب نباشه؟ لطفا راهنمایی ام کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      همرو کویر موتور مونتاژ میکنه ولی اگر از جایی بگیری که گارانتی نداشته باشه برات شر میشه…
      فروش مگلی به این آسونیام نیس، مثلا من خودم سرم بره مگلی دست دو نمیخرم و به دوستانمم میگم نخرن…
      تو خرجه یعنی این که مدام باید ببریش تعمیرگا، یعنی زود به لرزش و صدا میفته…آخرین موردی که پیش اومد یکی از دوستان از گمرک خریده بود و همون هفته اول مجبور شد دو سه تا قطعشو عوض کنه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیار کیانی

        ۱۳ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام من قصد خرید موتور دارم و بین سه تا موتور موندم مگلی ۲۵۰ و بنلی ۱۵۰ و ان اس ۱۵۰ شما کدومو پیشنهاد میکنین؟لطفا راهنماییم کنید ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا