موتورسیکلتهوندا

تحویل اولین هایپرسیکلت خیابانی هوندا

هوندا اولین هایپرسیکلت برند جدید خود یعنی RC213V-S را به مشتری‌اش در مقر مسابقه‌ی موتورسیکلت‌ها یعنی انگلستان تحویل داد.

Honda RC213V-S
Honda RC213V-S
این موتور که در اوایل امسال رونمایی شد یک ماشین واقعاً جذاب است. این موتور در مشخصات و حس سواری به کانسپت-های مسابقه‌ای موتو جی‌پی نزدیک شده است. هوندا با تلاش فراوان توانسته با حداقل تغییرات ممکن، این موتور را در غالب یک موتورسیکلت قانونی وارد خیابان‌ها کند.

Honda RC213V-S
Honda RC213V-S
این تغییرات شامل تعویض فنرهای پنیوماتیک با فنرهای پیچشی و تغییر سیستم گیربکس بدون تأخیر مسابقه‌ای با گیربکس نوع متداول می‌شود. این موتورسیکلت قدرت خود را از پیشرانه ۴ سیلندر DOHC با ۴ سوپاپ V4 می‌گیرد. این پیشرانه که به همراه سیستم خنک‌کننده مایع عرضه می‌شود می‌تواند ۱۷۳ اسب بخار نیرو تولید کند. باید اشاره کنیم که مدل مسابقه‌ای موتو جی‌پی این موتور می‌توانست ۲۳۲ اسب بخار نیرو تولید کند.

Honda RC213V-S
Honda RC213V-S
اگر فکر می‌کنید که این قدرت خروجی کافی نیست باید مدل سفارشی کیت اسپرت را در نظر داشته باشید. این مدل با ۲۰۹ اسب بخار نیرو قوی‌تر از مدل استاندارد به نظر می‌رسد. البته کمپانی هوندا سواری با تریم اسپرت را تنها برای مسیرها و لوپ های بسته در نظر گرفته است. عرضه این موتورسیکلت در بازار هم به‌صورت محدود صورت می‌گیرد به‌طوری که فعلاً تنها مدل ۱۰۰ اسب بخاری در آمریکا عرضه می‌شود.
جان براون که اولین خریدار RC213V-S است یک کلکسیون دار مشتاق کمپانی هوندا و صاحب یک نمایندگی موتورسیکلت هوندا در شهر منچستر انگلستان است. او که حالا برای استفاده از سفارش جدیدش بسیار هیجان‌زده است می‌گوید:

به‌محض این‌که هوندا این موتورسیکلت را برای فروش گذاشت مشخصات خود را در سایت ثبت کردم و احساس می‌کنم روزی که کمپانی هوندا برای اعلام پذیرفته شدن سفارشم با من تماس گرفت را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

هوندا RC213V-S به مدت ۳ سال در حال توسعه بود. این موتور دست‌ساز کارخانه‌ی کوماموتو در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۱۵ به قیمت ۱۵۰ هزار یورو در انگلستان به فروش رسید. در آلمان قیمت این موتورسیکلت ۱۸۸ هزار دلار، در استرالیا ۲۴۴ هزار دلار و در ژاپن ۲۱۹۰۰۰۰۰ ین است. آمریکایی‌هایی که در آینده قصد خرید این موتورسیکلت را دارند هم باید ۱۸۴ هزار دلار برای خرید این محصول کنار بگذارند. طبق اعلام این شرکت، تحویل محصولات از ابتدای سال جدید میلادی ادامه پیدا می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Iman mclaren p1

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    من کاوازاکی h2 و h2r را به این ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      خوش به حالشون که اجازه سوار شدن دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در این کلاس، قدرت خیلی خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali a.j.g

    ۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (634 ديدگاه)

    این هایپرسیکلت بسیار عالی و بی نظیره

    تشکر بیکران از آقای مهدی نیک سیرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shahab

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    حیف
    ما که ازنزدیکم نمیتونیم ببینیمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shz

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    موتر فقط کاواسکی h2r

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Mehrdad

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلیی گرونه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا