موتورسیکلت

عرضه مدل جدید یاماها YZF-R1 در آمریکا

در روز ۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۱۵ مهرماه ۱۳۹۴) کمپانی ژاپنی یاماها مدل جدید خود از سری YZF-R1 را به بازار آمریکا عرضه نمود تا با افزایش تنوع در مدل‌های R1، گستره انتخاب وسیع‌تری را برای دوستداران این مدل فراهم بیاورد.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
این مدل جدید که YZF-R1S نامیده شده است تغییرات نسبتاً جزئی را دربر می‌گیرد، تغییراتی که بیشتر به دلیل کاهش قیمت در این مدل اعمال شده‌اند تا در قدرت خرید آن دسته از موتورسیکلت دوستانی که مایلند یک سوپر بایک جذاب و مهیج را تجربه کنند قرار بگیرد، افرادی که احتمالاً به افزایش ۵ کیلوگرمی وزن این مدل اهمیت چندانی نخواهند داد.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
یاماها با کاهش استفاده از مواد اولیه‌ای مانند تیتانیوم و منیزیم در ساخت ظاهر و بدنه، سعی کرده تا بتواند قیمت این موتورسیکلت را تا حدود ۱۰ درصد کاهش بدهد. تغییراتی که قیمت این موتورسیکلت را نسبت به مدل استاندارد آن ۱۵۰۰ دلار کاهش داده و از ۱۶.۴۹۰ دلار به ۱۴.۹۹۰ دلار رسانده است.
تغییرات به وجود آمده در این مدل شامل استفاده از فولاد به‌جای تیتانیوم در ساخت شاتون، استفاده از آلیاژ منیزیم با عیار کمتر در ساخت رینگ‌ها و استفاده از فولاد در تمام پیچ‌ها و هدر اگزوز، می‌شود؛ تغییراتی که همگی سهمی را در کاهش هزینه‌های تولید این مدل ایفا کرده‌اند.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
اگرچه این موتورسیکلت از امکانات رانندگی الکترونیک مدل استاندارد R1 بهره می‌برد اما علاوه بر تغییراتی که ذکر شد، Quick Shifter نیز بر روی R1S نصب نشده است.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
متأسفانه یاماها اعلام کرده است که این موتورسیکلت تنها برای بازار آمریکا طراحی شده و فعلاً هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن در بازارهای آسیایی و یا حتی اروپایی وجود ندارد.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
البته برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم این تأسف خیلی عمیق‌تر خواهد بود چراکه هنوز هیچ نمایندگی رسمی برای این برند معتبر در کشورمان وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سپاس از بیژن دولت سرایی

    عالی
    این رنگشو هم ببینین که خیلی زیباست SPECIAL EDITION YAMAHA R1 2016

    http://www.sportrider.com/photos-2016-60th-anniversary-special-edition-yamaha-r1

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون
      آره یه رنگ بندی کلاسیک و باحالی داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ali

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (266 ديدگاه)

      فقط کاوازاکی 125 GTO

      و موتور ایژ350 cc
      دیگه هیچ …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (266 ديدگاه)

        تا سوار نشی نمی فهمی چی هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. inten

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بسیار عالی بود این یاماها جزو قدیمی ترین برند های موجود در بازار هست خیلی جالب بود که ازش نام بردید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    آقا دمت گرم،خیلی موتور باحالیه،حیف ک فقط میتونیم از روی تماشای عکساش نظربدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. seyyed

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    احتمالا این بار هم کویر موتور میاد و نمایندگی yamaha رو میگیره و با یه قیمت فضایی به مردم قالب میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Danial

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده من به عنوان یک عاشق موتور واقعاً طراحی یاماها رو قبول دارم در ضمن میدونستی توی رد خر کار بودن همین یاماها بدترین وضعیت رو داره بهترین هم برای هوندا هستن هر کی که یاماها داره و یا داشته یا حتی شنیده میدونه همه سری R1ها مشکل شاتون دارن ولی با این حال لذت سواری هر موتوری با اوت یکی موتور فرق میکنه ینی هر کلاس با هر کلاس فرق و حتی هر مارک با مارک دیگه فرق میکنه شاید اط نظر شکل که نگاه میکنید فکر کنیم فرقی ندارن اما سواری R1 با CBR1000 و GSXRR همه با حجم 1000CC فرق میکنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hossein

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط
    BMW S1000rr

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. پرسپولیس

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (260 ديدگاه)

    سپاس ازاینکه به محصولات یاماها پرداختی آقای دولت سرایی ما از مطالب شمابهرمندشدیم مخصوصا باسوالهایمان اگه وقت داشتی درموردکاوازاکیKLX 250مطلبی بگذاری وایا این پلاک ملی دریافت میکند برای استفاده روزمره هم چه جور موتورسیکلتی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون
      بله پلاک دریافت میکنه، ولی سبک “اندرو” اصلا برای استفاده روزمره ساخته نشده، اونم با همچین قیمتی….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. shahab

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    مرسی از آقای بیژن دولت سرایی از مطالب جالب
    لطفا درمورد کاواسکی نینجاهم مطلب بذارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون
      توی قسمت پنجم “250 سی سی های پلاک شدنی” بهش میرسیم انشاا..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. پرسپولیس

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (260 ديدگاه)

    سلام اقای دولت سرایی ایجاد وکسب دریافت نمایندگی رسمی موتورسیکلت سازهای بزرگ علاوه برقانون فعلی درشرایط فعلی بازارموتورسیکلت کشور راچگونه میبنی حتما باید منتظر یک شرکت داخلی تولید موتور اقدام کند چه فاکتورهایی لازمه دیگر شرکت ها هم باشد حداقل کمی بازارازنظر تنوع رقابتی تر میشود ولی درمورد قیمت فکرنکنم گمرکی تغییر بکندسپاس از دیدگاه شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      نبود فضای رقابتی، موردیه که اکثر بخشهای صنعت ما رو تحت شعاع قرار داده و به جیب مردم فشار میاره…. اون از خودروسازامون اینم از کویر موتور که یه تنه بازار موتورسیکلت رو قبضه کرده…
      جالب اینجاس که این قیمتای کزایی واسه موتورسیکلتهایی که اصلا پلاک نمیشن و اگر قوانین تغییر کنه و موتورای بالای 250 سی سی پلاک شن، قیمتها بازم بالا میره….
      گرفتن نمایندگی یه کمپانی بزرگ زیر ساختای قوی میخواد که مهمترینش داشتن تعمیرگاه مجاز در سراسر کشوره، الان شرکتی که بتونه همچین ویژگی رو فراهم کنه، با کلی ارفاق همین کویر موتوره…
      یه مشکل دیگه ام که هست اینه که حتی اگر محصول داخل کشور مونتاژ بشه بازم گمرگ میخوره و تنها در صورتی تعرفه گمرک به صفر میرسه که بیش از 70 درصد بومی بشه(عمرا)، الان L90 با این همه بالا پایین، هنوز 70 درصدش بومی نشده….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. پرسپولیس

    ۲۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (260 ديدگاه)

    سپاس فراوان از توضیحات شما پس با این حساب فاتحه رقابت وصنعت راباید خواندقانون ممنوعیت واردات 2500 سی سی و ممنوعیت پلاک موتورسیکلت250سی سی بالاترکه دیگر رمق ورقابت وارزشی برای این صنایع نمی گذارد.سوزوکیStockman250را بگذارید ممنوع وسپاس گذارمی شویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام موتور یاماها r3 میخام بخرم آیا خوبه؟ واز کجا بخرم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mohammad

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این مدل که سال قبل با این ظاهر معرفی شد…نسبت به مدل قبلیش کاملا” دگرگون شده…از نظر فنی ارتقاء داشته…ولی از نظر طراحی یک گام به عقبه…من خودم مدل 2008 این سیکلت رو داشتم…R1 رو با اگزوز زیر کنسول بیشتر میشناسن و این مدل به نمونه سال 2000 بیشتر شبیه…البته اکثر کمپانیها دوباره به این نتیجه رسیدن که اگزوز بغل باشه بهتره و کاوازاکی فقط تو مدل 2006 اگزوز زیر کنسول داشت و زودتر از همه به این نتیجه رسید….کلا” من چهره تهاجمی مدل قبلی r1 رو میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا