مک لارن

مک‌لارن از پیشرانه‌های فراری در فرمول 1 استفاده خواهد کرد؟!

مک لارن هم‌اکنون به مرز ناامیدی رسیده است. یکی از موفق‌ترین تیم‌های تاریخ فرمول ۱ در سه فصل اخیر مسابقات نتوانسته حتی یک پودیوم را کسب کند؛ و همه انگشت اتهام این عدم موفقیت را به سمت هوندا می‌گیرند.


به همین دلیل است که شایعاتی مبنی بر استفاده‌ی مک لارن از سایر گزینه‌ها در بین طرفداران موتور اسپورت پخش شده است. جدیدترین خبر منتشر شده دراین‌باره واقعاً توجه ما را به خود جلب کرده است.


بنا به گزارش اتو اسپورت، شاید مک لارن برای فصل آینده قراردادی با فراری برای تأمین پیشرانه‌های موردنیاز خود ببندد. با توجه به عملکرد فراری در سال جاری، این معامله می‌تواند قابل‌توجه باشد اما ایده‌ی خرید پیشرانه از رقیب اصلی تقریباً محال به نظر می‌رسد.


محتمل‌ترین سناریو عدم ایفای نقش مناسب هوندا تا پایان این فصل است و ظاهراً مک لارن می تواند به استفاده از پیشرانه‌های مرسدس روی خوش نشان دهد.


شاید اساس این معامله به سائوبر بازگردد. این تیم سال آینده از پیشرانه‌های هوندا استفاده خواهد کرد اما ظاهراً هم‌اکنون چیزی قطعی نشده است.


اگر سائوبر بخواهد بجای برنامه‌ریزی‌های قبلی و استفاده از پیشرانه‌های هوندا به استفاده از پیشرانه‌های فراری ادامه دهد و تیم هاس نیز به پیشرانه‌های اسب رقصان ایتالیایی وفادار باقی بماند، بخش قوای محرکه فراری می‌تواند روزهای بسیار شلوغی را تجربه کند و شاید محتاج تأییدیه مخصوص برای انجام چنین کارهایی باشد.


اما گمانه‌زنی آخر اینکه اگر هر دو تیم مک لارن و سائوبر تصمیم نهایی بر استفاده از پیشرانه‌های دیگر بگیرند هوندا باید فرمول ۱ را ترک کند زیرا انتخابی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند؛ و این یعنی یک شکست کامل…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    مکلارن هنوز کار داره تا به فراری برسه چه تو فرمول یک چه تو سوپر اسپرت
    عشق است اسب سرکش مارانللو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir Schumacher

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    این کار آبرو ریزی و‌ ننگ بزرگی برای یکی از پرافتخار ترین تیمهای فرمول ۱ خواهد بود.
    فراری رقیب اصلی مکلارنه.
    مکلارن همیشه با خودروسازان المانی روابط دوستانه داشته و‌ گرفتن موتور از بنز بیشتر حس همکاری رو به آدم می‌داد.
    اما فراری … نه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جواد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    به نظر منم نباید از فراری بگیره وقتی داره تو ماشیهنای جاده ای هم با فراری رقابت میکنه این به اعتبار مک لارن ضربه میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چه از مرسدس بگیره چه فراری، فرقی به حالش نمی‌کنه چون قطعا اونا موتوری به مک‌لارن میدن که از همه نظر سطحش پایین‌تر از موتورای مورد استفاده خودشونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1634 ديدگاه)

      نه آقا فرشاد او طور که صباغ می گفت همون موتوری که رو ماشین فرمول مرسدس هست (wo8) رو ماشین مثلا ویلیامز هم هست. البته احتمالا طرفدار ها یادشون هست که چندین سال پیش تیم فرمول یک مرسدس مکلارن به وجود اومد که این دو شرکت در ادامه همکاریشون slr رو تولید کردند. بنابراین به نظر من احتمال گرفتن موتور از مرسدس خیلی بیشتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        من ترجیح میدم از شرکتی موتور بگیره که مستقیما تو فرمول ۱ دخالت نداره، مثلا بستن یه قرداد بلند مدت برای خرید موتور از ب ام و، برای فصل‌های بعد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Ferrari

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    مرسدس اعلام کرده موتوری به مکلارن نمیده نیکی لائودا چند هفته پیش اعلام کرد هرگونه همکاری با مکلارن رو وتور میکنه .فراری و مکلارن جدا از رقابت یه دشمنی دیرینه هم دارن که سال 2007با جاسوسی مکلارن از فراری به اوج خودش رسید اما امیدوارم فراری به مکلارن موتور بده مکلارن رقیب قابل احترامیه نباید تو این وضعیت باشه.این درخواست موتور از فراری رسمی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا