مک لارن

افتتاح مرکز تکنولوژی کمپوزیت‌های کربنی مک‌لارن

مک‌لارن به تازگی جشن افتتاحیه‌ای که برای مرکز جیدد تکنولوژی کمپوزیت‌های کربنی در شفیلد بریتانیا برگزار کرده است؛ جایی که نمایش نورافشانی پیش‌پای مهمانان انجام می‌شد و یک مک‌لارن سنا به عنوان «مراسم تعمید» این ساختمان، دونات می‌زد. در کنار مدل جدید «سنا»، خودروی مسابقه فرمول یک مک‌لارن MP4/5 از سال ۱۹۸۹ قرار داشت؛‌ وسیله‌‌ای که آیرتون سنا با آن ۶ پیروزی در همین سال به‌دست آورد.


در اولین، اولین بازدید از مرکز جدید خودروساز در اختیار همگان قرار گرفت؛ جایی که قرار است اولین مرکز خارج از زادگاهش در انگلستان باشد. در حال حاضر، ۴۰ کارمند در شفیلد، در استخدام مک‌لارن هستند و بر اساس دانش مرکز تحقیقات تولید پیشرفته در دانشگاه شفیلد، به تولید فیبر کربن «مونوکوک» سبک‌وزن برای خودروهای اسپورت این خودروساز می‌پردازند.


وقتی این مرکز به صورت کامل راه‌اندازی شود، حدود ۲۰۰ کارمند را در خود جای خواهد داد. بازگشایی این مرکز تکنولوژی جدید، همگام با رویکرد مک‌لارن نسبت به توسعه بدنه‌های سبک‌وزن مخصوص به خود است؛ بدنه‌هایی که در کنار سیستم‌های هیبریدی، به منظور ارتقای پرفورمنس استفاده خواهند شد و در عین حال، همچنان می‌توانند استانداردهای سخت‌گیرانه سراسر جهان را برآورده کنند. در برنامه جاه‌طلبانه مک‌لارن موسوم به Track22، قرار است که نیمی از وسایل نقلیه این خودروساز تا سال ۲۰۲۲ از پیشرانه‌های ترکیبی استفاده کنند. این در حالی است که مک‌لارن نخستین‌بار «فیبر کربن» را به عنوان بخشی از شاسی خودروی فرمول یک در سال ۱۹۸۱ معرفی کرد.

مک‌لارن سنا آخرین نمونه از مجموعه «آلتیمیت سریز» در این خودروساز محسوب می‌شود. این خودرو از فیبر کربن مونوکوک موسوم به «مونوکِیج III» استفاده می‌کند که موجب می‌شود، وزنی کمتر از ۳ هزار پوند یا ۱۳۶۰ کیلوگرم داشته باشد. برای پیشرانه مک‌لارن سنا از یک موتور ۴ لیتری V-8 مجهز به دو توربوشارژر دوقلو استفاده خواهد شد که قدرتی معادل ۷۸۹ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۸۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و در کنار یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ایول مک لارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    امیدوارم مکلارن در این مرکز ب توسعه گرافن و مواد خود ترمیم شونده هم بپردازه.
    بخش فرمول 1 مکلارن هم گفته بیشتر مشکلات تنظیم شاسی با موتور رنو رو حل کردن و کار بزرگی انجام دادن، امیدوارم تموم مشکلاتو حل کنن و موتور رنو هم فصل بعد دوام بهتری داشته باشه .
    مکلارن تیم محبوبیه و فالوئرای پیجش 2میلیون شده ولی نمیدونم چرا اینجا انقد طرفداراش کمه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مش لارن

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    مکلارن با همین روند 10 دیگه چه غولی میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا