مک لارن

همه‌فن‌حریف! نقد و بررسی مک‌لارن 720S

یکی از سریع‌ترین خودروهایی که تست شده…

به روزهایی برگردیم که در زمستان‌های سرد و کوچه‌های پر شده از برف به مدرسه می‌رفتیم و البته خودروها جایگاه خاص خود را داشتند. یک سدان چیزی بود که شما با آن به اداره می‌رفتید زیرا زندگی خنده‌دار بود. یک خودروی اسپورت چیزی احمقانه بود مگر تا زمانی که یک شاسی‌بلند با اکسل‌های سالید نداشتید و یک سوپرکار کمی بهتر و بیشتر از سایرین جلوه می‌کرد؛ اما امروز چه؟ بنتلی یک شاسی‌بلند پوشیده از چرم و پانل‌های چوبی تولید می‌کند که ساعت داخل آن تنها ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشته و می‌تواند به سرعت‌های فوق‌العاده بالا دست یابد. سدان وحشی‌ای با نام مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S 4MATIC+ را تست کرده‌ایم که نه تنها می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کند بلکه از تجهیزات فوق‌العاده بالایی سود می‌برد. شوخی نمی‌کنیم!

2018 مک‌لارن 720S
و حالا به مک لارن ۷۲۰S می‌رسیم. سوپرکاری که نگاه به برگه مشخصات فنی آن چیز زیادی را نشان نمی‌دهد اما درست همانند یک هایپرکار رفتار می‌کند. دنیا به کدامین سمت می‌رود؟!

2018 مک‌لارن 720S

خب بیایید نگاهی به مشخصات فنی این خودرو انداخته و کمی لذت ببریم. پشت سلولی که از فیبرکربن ساخته شده و مونوکیج ۲ خوانده می‌شود پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی قرار گرفته که نسخه کمی بزرگ‌تر از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری دیده شده در اکثر محصولات مک لارن می‌باشد. این پیشرانه قدرت ۷۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری داشته و علاوه بر آن حداکثر گشتاور تولیدی در محدوده بین دورهای ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ پیشرانه در دسترس است. سیستم تعلیق ۷۲۰S تکامل یافته تنظیمات هیدرولیکی مک لارن بوده اما حالا ارتباطات بیشتری بین دامپرها و مغز خودرو وجود داشته و این ارتباطات از طریق شتاب‌دهنده‌ها و دیگر قطعات الکترونیکی جذاب صورت می‌پذیرند.

2018 مک‌لارن 720S
موضوع مهم‌تر اینکه ۷۲۰S اکثر به خاطر ساختار فیبرکربنی خود سبک‌وزن بوده و تنها ۱۴۳۶ کیلوگرم وزن دارد. به منظور به دست آوردن ایده‌ای بهتر از میزان سبکی این خودرو بر مبنای استانداردهای امروزی باید نگاهی هم به وزن برخی مدل‌های دیگر بیندازیم. فراری ۴۸۸ GTB با قدرت ۶۶۱ اسبی خود وزن ۱۵۴۷ کیلویی داشته درحالی‌که لامبورگینی اوراکان نیز در نسخه اروپایی وزن ۱۵۵۱ کیلوگرمی دارد. همیشه به یاد داشته باشید که قدرت پیشرانه یک‌چیز اما نسبت قدرت به وزن همه‌چیز است! می‌دانستیم که جدیدترین دست‌پخت مک لارن بسیار سریع خواهد بود اما دوستان، برادران، عزیزان… این خودرو بسیار سریع است!

2018 مک‌لارن 720S
۷۲۰S سومین خودروی سریعی است که تاکنون تست کرده‌ایم. سریع‌ترین خودروی تولیدی تست شده توسط موتور ترند تسلا P100D Ludicrous Plus است که توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای را ثبت کند. رتبه دوم به هایپرکارهای هیبریدی پورشه ۹۱۸ اسپایدر و فراری لافراری با رکورد ۲.۴ ثانیه تعلق داشته هرچند زمان ثبت شده توسط فراری کمی مبهم است. لافراری در ایتالیا و پیست فیورانو که کمی سرپایینی دارد تست شده بود. به هر حال! مک لارن ۷۲۰S در واقع رکوردی مشابه با نسل فعلی پورشه ۹۱۱ توربو S یعنی ۲.۵ ثانیه ثبت کرده است. پورشه خودرویی کم‌توان‌تر بوده اما از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند. لامبورگینی آونتادور سوپر ولوچه که قدرت ۷۴۰ اسبی دارد در زمان ۲.۶ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ذکر این نکته هم مهم است که ۷۲۰S می‌تواند تنها در ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و رکورد صفر-۱۶۰-صفرکیلومتر در ساعت آن ۸.۸ ثانیه است. عجب هیولایی!

2018 مک‌لارن 720S
رکورد ۴۰۰ متر مک لارن نیز تقریبا در بالاهای جدول قرار می‌گیرد. سریع‌ترین خودرویی که در این تست دیده‌ایم لافراری با زمان ۹.۷ ثانیه و سرعت ۲۳۸.۹ کیلومتر در ساعت بوده و بنابراین سریع‌ترین خودرو از نظر سرعت مک لارن P1 با زمان ۹.۸ ثانیه و سرعت ۲۳۹.۶ کیلومتر در ساعت است. رتبه بعدی به ۹۱۸ اسپایدر با زمان ۱۰ ثانیه و سرعت ۲۳۳.۶ کیلومتر در ساعت تعلق داشته و بعدی بله همان‌طور که حدس زدید مک لارن ۷۲۰S است که زمان ۱۰.۱ ثانیه‌ای و سرعت ۲۲۷.۷ کیلومتر در ساعت را ثبت و آن را به سریع‌ترین خودروی بنزینی (غیر هیبریدی) تست شده در مسافت ۴۰۰ متر بدل نموده است. به منظور تأکید بیشتر روی میزان سریع بودن این مک لارن آبی، باید گفت بوگاتی ویرون این تست را با زمان ۱۰.۴ ثانیه و سرعت ۲۲۵.۱ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. بله ۷۲۰S سریع‌تر از بوگاتی ویرون است.

2018 مک‌لارن 720S
ترمزگیری تنها تستی بوده که ۷۲۰S نتوانسته در آن خود را به بالای جدول بچسباند. البته هنوز هم در کلاسی جهانی بوده و مسافت توقف آن از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها ۲۸.۳ متر است که آن را به‌طور مشترک در رتبه ششم قرار می‌دهد. پادشاه کنونی این بخش داج وایپر ACR با ثبت مسافت ۲۶.۵ متر است. البته باید گفت ۷۲۰S از لاستیک‌های ویژه استفاده نکرده و اگر لاستیک‌های پیرلی تروفئو R زیر آن قرار بگیرد مطمئن هستیم که تمامی این اعداد تفاوت خواهند کرد.

2018 مک‌لارن 720S
۷۲۰S یکی از سه خودروی تولیدی تاریخ تست‌های موتور ترند است که در تست فیگور ایت شتاب بالاتر از ۱ جی را ثبت کرده و دوتای دیگر کوروت Z06 Z07 (1.06 جی) و پورشه ۹۱۸ اسپایدر (۱.۰۶) است. شتاب جانبی متوسط مک لارن ۱.۰۵ جی بوده که دومین رکورد تاریخ ماست. حداکثر شتاب جانبی این خودرو ۱.۰۹ بوده که در میان چسبنده‌ترین خودروهای تست شده توسط ما قرار می‌گیرد. زمان ۲۲.۳ ثانیه‌ای ثبت شده در تست فیگور ایت نیز باعث می‌شود ۷۲۰S به‌طور مشترک در رتبه دوم و هم‌رده با کوروت Z06، وایپر ACR و کوروت گرند اسپورت قرار بگیرد. می‌پرسید بهترین این بخش کیست؟ ۹۱۸ اسپایدر با زمان ۲۲.۲ ثانیه است. هنوز هم تحت تأثیر مک لارن ۷۲۰S قرار نگرفته‌اید؟!

2018 مک‌لارن 720S
پس از تست‌ها همکارمان پشت فرمان این خودرو قرار گرفت تا با گذر از بزرگراه Angeles Crest به پیست بین‌المللی Willow Springs برسیم. Randy Pobst باید با ۷۲۰S یک روز کامل را در این پیست سر می‌کرد.

2018 مک‌لارن 720S
اینجا گلچینی از گفته‌های او را برای شما آورده‌ایم:

زندگی از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت شروع می‌شود. همه‌چیز در سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت واقعی می‌شود. اوضاع مقدسی در میانه حالت سوم به وجود می‌آید. زمانی که وضعیت چهارم شروع می‌شود محیط بیرونی محو می‌شود. شما تقریبا دید تونلی پیدا می‌کنید. چیزی شبیه تأثیر فیلم‌های علمی تخیلی که بسیار سریع رخ می‌دهد.

2018 مک‌لارن 720S
او ادامه می‌دهد:

این خودرو نقطه ترمزگیری را به خود شما می‌آورد. شتاب گیری خودرو بسیار سریع بوده و شما بسیار سریع حرکت می‌کنید. توصیه به هر فردی که پشت فرمان ۷۲۰S قرار می‌گیرد این است: زودتر ترمز بگیر. بسیار سریع حرکت می‌کنی.

2018 مک‌لارن 720S
ادامه ماجرا از زبان راننده این‌گونه است:

ترمزها عالی و فرمان خودرو شگفت‌انگیز است. هندلینگ خودرو برای جاده‌های عمومی بسیار خوبی بوده و هرگز نیازی به رسیدن به محدودیت‌های آن نخواهید داشت. محدودیتی هم برای دیوانگی وجود ندارد. باید آرزوی مرگ داشته باشید تا محدودیت‌های این خودرو را بیابید. درست زمانی که فکر می‌کنید کار را درست انجام داده‌اید کمی بیشتر فرمان را چرخانده و چسبندگی بیشتری را ببینید. شاید شاسی آن را پیدا می‌کند شاید هم کامپیوترها آن را انجام می‌دهند. مسئله این نیست.

2018 مک‌لارن 720S
حتی در لس‌آنجلس و حتی با توجه به استانداردهای امروزی سوپرکارها، این ۷۲۰S آبی سرها را برمی‌گرداند. من فکر نمی‌کنم حتی آونتادور SV هم این‌قدر توجه را مخصوصاً از افرادی که ماشین‌باز نیستند به خود جلب کند.

2018 مک‌لارن 720S
ما با اسکات مخصوصاً درباره شتاب‌گیری صحبت کردیم. می‌توانیم از واژه وحشتناک اما به معنی خوب استفاده کنیم. ۲۰ درصد عصاره آخر پیشرانه در حداکثر عملکرد خود به دست می‌آید و زمانی که با خود می‌گویید ۷۲۰S از این سریع‌تر نمی‌شود می‌توان پدال را فشار داده و به دنده دیگر رفت. خوشبختانه همان‌گونه که گفته شد ترمزها عالی بوده و حس خوبی از هیجان وجود دارد.

2018 مک‌لارن 720S
قبل از اینکه مک لارن را وارد این پیست بکنیم چند عدد و رقم را می‌آوریم. کوروت Z06 یک دور پیست Big Willow را در ۱ دقیقه و ۲۵ ثانیه طی کرده درحالی‌که مدل بسیار خاص مک لارن ۶۷۵LT رکورد ۱ دقیقه ۲۴.۲۹ ثانیه‌ای داشته و پورشه ۹۱۸ اسپایدر نیز با رکورد ۱ دقیقه و ۲۳.۵۴ ثانیه می‌درخشد؛ اما درباره ۷۲۰S این موضوع را به یاد داشته باشید که از خودرویی با لاستیک‌های خیابانی صحبت می‌کنیم. مک لارن در واقع فراموش کرده لاستیک‌های آپشنال تروفئو R را برای ما بفرستد. همچنین باید اشاره کنیم که پس از دو دور گرم کردن، رندی گفت پیشرانه در دورهای بالا قدرت را ارائه می‌کند. با این وجود ۷۲۰S بازهم توانست رکورد پورشه را شکسته و زمان ۱ دقیقه و ۲۳.۳۱ ثانیه را ثبت کند. بگذارید تکرار کنیم: ۷۲۰ رکورد هایپرکار نیم میلیون دلاری را در دور گرم کردن شکست!

2018 مک‌لارن 720S
ما نگاهی به داده‌های جی‌پی‌اس انداختیم و دیدیم که در دو خط مستقیم این پیست شتاب مک لارن ناگهان افت کرده است. مهندس شرکت گفته این امر به دلیل استفاده از بنزین با اکتان ۹۸ بوده تا ناک رخ ندهد. به منظور پیشگیری از چنین کاری ما ۵ گالن بنزین با اکتان ۱۰۱ تهیه کردیم تا عملکرد خودرو بهتر شود.

2018 مک‌لارن 720S
خب پیش از آنکه بگویید مک لارن تقلب کرده باید به این نکته اشاره کنیم که نیسان GT-R نیز نمی‌تواند به‌صورت صحیح با بنزین اکتان ۹۱ کار کند و چندین سال است که نیسان در تست‌های ما از افزایش‌دهنده عدد اکتان استفاده می‌کند؛ و اگر نگاهی به دفترچه راهنمای یک پورشه مدرن بیندازید خواهید دید که عملکرد پیشرانه با بنزین اکتان ۹۱ کاهش یافته و حداکثر عملکرد با بنزین اکتان ۹۳ به دست می‌آید. باید گفت خرید سوخت مسابقه‌ای گران‌تر برای افرادی که حداقل ۲۸۸۸۴۵ دلار برای خودرو می‌پردازند اصلاً به چشم نمی‌آید. خب اگر هنوز هم ناراحت هستید مشکلی نیست می‌توانید همان رکورد ۱ دقیقه ۲۳.۳۱ ثانیه را به عنوان سریع‌ترین زمان ۷۲۰S در نظر گرفته و بازهم باید با این حقیقت که ۷۲۰S توانسته با لاستیک‌های خیابانی پورشه ۹۱۸ اسپایدر را شکست دهد روبرو شوید.

2018 مک‌لارن 720S
اما جدای از همه این بحث‌ها نهایتاً رندی توانست به رکورد ۱ دقیقه و ۲۱.۷۵ ثانیه دست یابد و فاصله‌ای ۱.۷۹ ثانیه‌ای با ۹۱۸ اسپایدر ایجاد نماید. آیا می‌توانید عملکرد این خودرو با استفاده از لاستیک‌های تروفئو R را تجسم کنید؟ ما می‌توانیم و به همین دلیل از مک لارن خواستیم تا در آینده نزدیک این لاستیک‌ها را برایمان بفرستد. به نظر می‌رسد مک لارن هم به این کار علاقه‌مند است. تا آن زمان نفسی چاق کرده و با خیال راحت یک هایپرکار (حقیقت همین است!) با بهای یک سوپرکار را بخرید. خوشبختانه جهان ما دیوانه‌وار‌تر می‌شود…

مشخصات مک لارن ۷۲۰S 2018

  • قیمت پایه: ۲۸۸۸۴۵ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۳۷۴۳۵۵ دلار
  • طراحی خودرو: پیشرانه وسط، دیفرانسیل عقب، دو درب کوپه
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۷۱۰ اسب بخاری
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک
  • وزن خالص: ۱۴۳۶ کیلوگرم
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۲.۵ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: ۱۰.۱ ثانیه با سرعت ۲۲۷.۷ کیلومتر در ساعت
  • شتاب جانبی: ۱.۰۹ جی (متوسط)
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۵.۶/۱۰.۶/۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrari

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    در عالی بودن 720s هیچ شکی نیست،اما اینها دلیل نمیشه بگیم تو همه زمینه ها برتر از 918 هست،همینکه میشه با یه سوپر ماشین به جنگ هایپرکارها رفت خودش یه لذت فراموش نشدنیه،باید به مکلارن دستخوش گفت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1641 ديدگاه)

      فکر نکنم کسی بخواد 918 و 720 s رو باهم مقایسه کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (848 ديدگاه)

        خیلی زشته . ((( this is my comment only))).
        thank you

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    ممنون شاهین جان مدت ها بود منتظرش بودم از این مقاله ها بیشتر ترجمه کن.🙏
    اگر هم میبینی یه موقع هایی انتقاد میکنم به دیده ی علاقه بزار وگرنه قصدی ندارم.❤️
    __________
    به جرات میشه گفت 720s بهترین سوپر اسپرت تاریخه و بهتر از این ساخته نشده.
    حتما این مقاله ای که آقا شاهین زحمتشو کشیده با دقت بخونید.
    من خودم این 8 یا نهمین بار بود که خوندم.((با احتساب خوده موتورترند))
    🌟🌟 آیا می‌توانید عملکرد این خودرو با استفاده از لاستیک‌های تروفئو R را تجسم کنید؟ ما می‌توانیم و به همین دلیل از مک لارن خواستیم تا در آینده نزدیک این لاستیک‌ها را برایمان بفرستد. به نظر می‌رسد مک لارن هم به این کار علاقه‌مند است. تا آن زمان نفسی چاق کرده و با خیال راحت یک هایپرکار (حقیقت همین است!) با بهای یک سوپرکار را بخرید. خوشبختانه جهان ما دیوانه‌وار‌تر می‌شود…🌟🌟
    __________
    هوراکان پرفورمانته و فورد جی تی هم تست شدن اون رو هم لطفا بزارید.🙏🙏

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1641 ديدگاه)

      اینم تست پورشه 911 جی تی 3
      اینم لینک : http://www.motortrend.com/cars/porsche/911/2018/2018-porsche-911-gt3-first-test-review/?wc_mid=4035:11017&wc_rid=4035:31355799&_wcsid=E81A956A7D13F8AD44A2F56AAF61793926B60439961402E0
      دوستان اگه میخواید زود از اخبار سایت ها با خبر بشید خودتون باید چکش کنید و به امید پدال نمونید بدون شوخی میگم چون ترجمه مطلب وقت زیادی میبره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      ارادتمندم دوستان عزیز
      ان شالله بتونیم خواسته های همه شما عزیزان رو پوشش بدیم
      متشکرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. M

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      پیشنهاد میکنم یه سری به کانال dargtimes توی یوتیب بزنی هر هفته 720s با سوپراسپرت ها و هایپراسپرت ها درگ داره ، تقریبا همه رو شکست داده تا الان بجز یه جی تی آر 1250 اسبی و یه 918 که البته 918 هم بعد از حدود 170 کیلومتر بر ساعت میگرفتش …. واقعا فوق العادس 720s. ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sajjad

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    فوق العادس این ماشین
    چقد باورنکردنیه که تونسته برای برادر بزرگتر و قویتر خودشم قد علم کنه
    عجیب تو فصل 2 مستند گرندتور تو پیست از فورد GT ضعیف تر شکست خورد ولی من هر دو ماشین و بشدت دوست دارم و بنظرم ارزش فورد رو نشون میده که البته بنظرم تو مسیر مستقیم حریف مکلارن نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      فورد GT یه خودروی پیست محور هست و همینکه مکلارن با یه خودروی شهری تر و قابل استفاده تر چنین تایم هایی رو در پیست ها ثبت میکنه یعنی کار بسیار بزرگی میکنه.

      این 720S در کنار 570S بنظر من با احتساب جمیع جوانب با ارزش ترین ماشین هایی هستن که تا حالا مکلارن ساخته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        این حرکت از 12c mp4 استارت خورد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. M3csl

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (126 ديدگاه)

        با احترام ب نظر دوستان و تمجید فراوان از تمام مدلهای مک لارن بخصوص این مدل عصیانگر و یاغی،،،
        اما در کل بین تمام خانواده مک لارن
        عاشق همیشگی اف یکم(F 1).
        از اسطوره های تاریخ خودروسازی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بقول ریچارد هموندits brilliant

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      در خوب بودن این ماشین شکی نیست ولی تا حالا دیدی این سه کله پوک از یک ماشین انگلیسی بد بگن؟ پس زیاد به اظهارنظراشون استناد نکن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        شما کاملا ندیدی،در واقع به همین 720s هم ایراد گرفتن.((حالا بماند))
        شما صرفا شنیدی که مثلا میگن(( تا حالا دیدی این سه کله پوک از یک ماشین انگلیسی بد بگن؟))
        شما سعی کن کاملا ببینی بعد این نظر رو بدین.
        بعدشم 720s تو پیست گرندتور با لاستیک های خیابانی تایم زد.
        معمولا تو تست موتورترند از هر ماشینی بهترین پرفورمنسشو می گیرن.((به منظور پیشگیری از چنین کاری ما 5 گالن بنزین با اکتان 101 تهیه کردیم تا عملکرد خودرو بهتر شود.))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          یک خودرو اسپرت خیابانی طبق استاندارد از تایر چهار فصل و بنزین رایج که احتمالا اگر اشتباه نکنم با اکتان 93 هست حداقل باید استفاده کنه.
          واقعا دیگه نمیشه حتی به تایم ها اعتماد کرد!
          مجلات به همراه شرکت ها در تست ها براحتی و در روز روشن میتونند برای یک خودرو بنزین 101 بریزن و واسه یک شرکت دیگه که کمتر باج سبیل میپردازه بنزین 91 یا حتی کمتر هم میریزن تا در پیست و درگ ها نتایج خوشایند واقع بشه!
          خارج از شوخی خودروی خیابانی با سوخت مسابقه ای یکم بی انصافیه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          بهزاد جان حرفتون درسته((البته به غیر از سبیل چرب کردن))،ولی به اینجای متن دقت نکردین:
          ((مک لارن در واقع فراموش کرده لاستیک‌های آپشنال تروفئو R را برای ما بفرستد. همچنین باید اشاره کنیم که پس از دو دور گرم کردن، رندی گفت پیشرانه در دورهای بالا قدرت را ارائه می‌کند. با این وجود 720S بازهم توانست رکورد پورشه را شکسته و زمان 1 دقیقه و 23.31 ثانیه را ثبت کند. بگذارید تکرار کنیم: __720 رکورد هایپرکار نیم میلیون دلاری را در دور گرم کردن شکست!__))
          ..
          ((خب اگر هنوز هم ناراحت هستید مشکلی نیست می‌توانید همان رکورد 1 دقیقه 23.31 ثانیه را به عنوان سریع‌ترین زمان 720S در نظر گرفته و بازهم باید با این حقیقت که 720S توانسته با لاستیک‌های خیابانی پورشه 918 اسپایدر را شکست دهد روبرو شوید.))
          ____________________________________
          جواب دوستمون aura هم اینجا میدم.
          به قول امیر جان++ همیشه یکی هست که خلاف جهت رودخانه شنا کنه، ولی این رودخونه جریانش خیلی تنده++
          خب دوست من aura شما که پی1 رو مسخره میکنید میدونید چندمین تجربه مک لارن در ساخت خودروی شهری بوده؟؟
          فقط وزن کم؟؟؟!!!!!!!!
          خسته شدم بس که مک لارن یا امثال مک لارن تا خودروهای خوبی میسازن با عملکرد عالی بعضی ها میگن بقیه هم میتونن بسازن!!!!
          خب قربون شکلت برم مگه کسی جلوشونو گفته هرچی خواستن بسازن، همین 720s رو له کنه من استقبال میکنم.
          من هم بارها گفتم بازم میگم پی1 به نظره من تجربه ی خوبی برای اثبات مک لارن بود.ولی در مقابل لافراری و 918 من رتبه ی آخرو بهش میدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. PaRHaM

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    ۷۲۰ S واقعا خیلی دوست داشتنیه
    واقعا عملکرد یک هایپر کار رو در قالب یک سوپراسپرت به آدم تحویل میده و این خیلی خوبه???
    واقعا آدم رو تحت تاثیر قرار میده
    قدرتش
    زیباییش
    عملکرد عالیش
    کلا خیلی خوبه و خیلی دوسش دارم??????
    .
    .
    .
    البته اینم نمیتونم بگم ک تحت تاثیر عملکرد کوروت نگرفتم!
    البته نه این Z06
    منظورم ZR1 ه ، وقتی عملکرد Z06 اینه؛ ZR1 دیگه فراهیولا میشه
    ب شدت منتظرم بیاد و رقابت خوب ۷۲۰S و ZR1 و باقی رقبا رو ببینیم و لذت ببریم????❤??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    واقعا ساعت داخل بنتلی قیمتش 250 هزار دلاره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. King 918

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    درسته در هایپر کار بودن این هیولا هیچ شکی نیست. رقیب مستقیمش gt2 به نظرم. خدایی با هر ماشینی که درگ بندازه لرزه به اندامش می افته حتی مقابل 918 هم ترس داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ASTON

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    چقدر خواستنیه این چکیده دنیای مهندسی
    چقدر جنتل منه این الماس عالم خودرو سازی

    اصن چه حالیه اینهمه ماشین خوب تو دنیا هست
    شما تصور کنید بقیه دنیا هم مسیر ما رو در پیش میگرفتن !!!!!!
    پراید و امثال هُم جاودانه میشدند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. الف.ی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    چه عجبکی بالاخره این مقاله رو ترجمه شده دیدیم!!!!!!!!!!!!
    واقعا همه فن حریف لقب برازنده ای برای این نابودگر مریخی
    فکر نکنم خودرویی رو نتونه در کلاس خودش به لحاظ شتاب و هندلینگ و … شکست بده
    مکی چی ساخته مثل همیشه عالی
    و با این وجود بازهم شاهد عباراتی مثل یه پیچ فلان ماشین می ارزه به کل مکلارن و … خواهیم بود حالا ببینید به قول یکی از دوستان همیشه یکی هست که خلاف جهت رودخانه شنا کنه ولی این رودخونه جریانش خیلی تنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Just bentley continental

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    در یک کلام فوقالعاده
    بهترین سوپر اسپرت دنیاست.????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سورنا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    عالی بود ?
    نمیدونم چرا مک لارن رو با رنگ زرد یا نارنجی بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Fk

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تحسین برانگیزه
    هر چند مک لارن کم برندی نیس
    تجربه سالها تو رقابت فرمول وان واستفاده از دادهای اون و یاد اوری اولین ساخت هایپر کار اف یک همه و همه نشون دهنده اینده بسیار درخشان تَر مک لارنه
    تبریک ب دوستداران مکی
    بإتمام احترامی که برای سوپر اسپرت سازها
    تولیدات امریکایی و پورشه قائل هستم
    ولی فکر میکنم مک لارن بزودی تو صدر قرار بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saied

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بهتر از این نداریم. آخرت طراحی و مهندسی شده.
    خوش بحال کسی که این ماشین رو داره میرونه.
    یک برند بسیار خاص . مهندسیه بسیار ناب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. aura

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقایون بدیه ماجرا اینه که ماها فراموش کاریم و متعصب
    مک لارن وقتی p1 رو که وزنش ۱۳۹۵ کیلوگرم بود رو زد فراری با لافراریه ۱۲۵۵ کیلوگرمی با با ۴۶ اسب بخار بیشتر زد و خودتونم توی اولین قسمت گرند تور دیدین که چجوری p1 له شد.
    لقب ماشین دیوونه رو بهش داده بودن
    پس فراری هم میتونه رقیبی بزنه که با دیفرانسیل عقب با تفوت ۲ دهم ثانیه از ۹۱۸ چهار چرخ متحرک کندتر باشه.
    دوباره میگم شورشو در نیاریم
    این ۷۲۰ هم با این وزن کمش تونسته از هم رده هاش پیشی بگیره قبول ولی هیچ کاری برا فراری نداره که رقیب این ۷۲۰ رو هم بزنه و لهش کنه
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      فراری هم شاید بتونه، مطمین باش اگه بتونه دریغ نمیکنه،،،،، اگه هم انجام بده با ماه ها تحقیق و توسعه انجام داده نه اینکه هیچ کاری براش نداشته باشه، در راس هرم خودروسازی تفاوت هیچ دو خودروسازی اینقدر نیست که شما فکر میکنید.
      سعی کن از دیدن و خوندن مشخصات همین ماشین لذت ببری تا اینکه با دادن اطلاعات غیر اصولی این شیرینی رو به تلخی تبدیل کنی(برای فراری هیچ کاری نداره……)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    بهترین ساخته مکلارن هست به نظرم و رکوردهای فوق العاده ای داره اما پرچمدار این سگمنت از قدیم فراری بوده و هنوزم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ماتئوس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    پورشه ده سال پیش بهتر از مکی حالا با حجم موتور بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یاس ی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    عاشق نظرات بعضی از دوستانم، احساس میکنی سنشون خیلی کم باشه،
    آخه این میتونه اون نمیتونه دیگه چه مدلشه،!!!!!!!!!!!!!!! داریم راجب بزرگان دنیای اسپورت سازی حرف میزنیم، معلومه که میتونه ولی آخه نیازی به گفتنش نیست.
    من یاددختر 4 ساله خودم و پسر عموی 6 سالش افتادم که سر هر چیزی میگن من میتونم تو نمیتونی یا من اول شدم تو دوم شدی و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    همه چیز که سرعت بیشتر نیست این ماشین اصلا حس حال فراری یا لامبورگینی با اون صدا عالی موتور و طراحی بهتر داخل کابین را نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Godfather

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    خسته شدیم بسکه نظرات مسخره و متعصبانه بچگانه این دوستان طرفدار فراری و لامبورگینی رو شنیدیم…کاملا مشخص هست که جز 4 تا اسم برند چیز خاصی از دنیای خودرو سازی نمیدونن….بازم دم بچه های طرفدار پورشه و کلا آلمانی و آمریکایی و … گرم ( البته فقط چند نفری هستن که این نظرات رو میذارن بقیه دوستان طرفدار ایتالیایی رو چشم ما جا دارن)
    جوری صحبت از لامبورگینی و فراری میکنن انگار بقیه کمپانی ها تا دیروز با ایرانخودرو سایپا رقابت میکردن و حالا اومدن توی این سطح.
    بس کنید دیگه برای من و خیلی از دوستان که مهم نیست فقط خودتون رو بیشتر از این ضایع نکنین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ali keyhani

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    شک ندارم فراری پیستا شکستش میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا