مک لارن

مک لارن تست خودروی تمام الکتریکی خود را تأیید کرد

مدیر طراحی مهندسی مک لارن در مصاحبه با اتوکار ساخت پروتوتایپ اولین محصول تمام الکتریکی تاریخ این برند را تأیید کرد. دن پری ویلیامز در مصاحبه با این نشریه جزئیات بیشتری از پروژه جدید مک لارن را ارائه کرده است.
او گفت:

ما نسخه پیش‌تولیدی یک محصول تمام الکتریکی را ساخته‌ایم و یکی از دلایل این کار فهمیدن این موضوع است که ما چگونه می‌توانیم هیجان سواری را در یک خودروی کاملاً الکتریکی ارائه کنیم؛ اما هنوز فاصله زیادی تا ساخت کامل این خودرو وجود دارد.


بنا به گفته ویلیامز، بزرگ‌ترین چالش پیش رو هنوز هم تکنولوژی باتری است زیرا یک خودروی کاملاً پرفورمنس برای استفاده در پیست نیازمند انرژی بسیار بالایی می‌باشد. این مهندس ارشد می‌گوید باتری‌های یک سوپرکار الکتریکی پس از تنها نیم ساعت استفاده در پیست کاملاً خالی خواهند شد.


با در نظر گرفتن این موضوع، محصول الکتریکی مک لارن هنوز کارهای زیادی داشته اما قدم بعدی برای این خودروساز الکتریکی شدن محصولات است. این فرایند که هیبریدیزاسیون خوانده می‌شود انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ نیمی از فروش مک لارن را تشکیل دهد و این خودروها قادر خواهند بود در پیست واقعاً سریع حرکت کنند و انرژی موردنیاز را سریعاً بازتولید نمایند.


ویلیامز در ادامه تأکید می‌کند:

شما می‌توانید باتری خالی را در یک خودروی تولید محدود مدیریت کنید. اگر شما باتری را خارج کنید پس از آن مجبور خواهید بود آن را دوباره شارژ کنید اما اگر یک ژنراتور را در خودرو نداشته باشید به خوبی از عهده انجام این کار بر خواهید آمد.


انتظار می‌رود یک مک لارن کاملاً الکتریکی به عنوان بخشی از استراتژی Track22 این برند تولید شود و در جایگاه پایین‌تر از سوپرکار پرچم‌دار P1 قرار گیرد. به نوعی می‌توان گفت این خودرو جانشین ۶۷۵ LT بوده و می‌تواند زیر ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. خوشبختانه این خودرو بهای ۱ میلیون پوندی نخواهد داشت.


توضیح: تصاویر به مک لارن اولتیمت ویژن گرن توریسمو تعلق دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    فانتاستیک
    این یه راهیه که به ناچار باید رفت
    بالاخره یه روز شاهد انقراض پیشرانه های درون سوز خواهیم بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Love Cars

      ۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (165 ديدگاه)

      باهات موافقم داداش و چه بهتر که هرچه زودتر در این راه قدم بذارن چون فردا نتیجه ی بهتری خواهند گرفت.به هر حال راه رفتنی رو باید رفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا