مک لارن

قدرت واقعی مک لارن سنا چقدر است؟!

پیش از این تست‌های داینوی محصولات مک لارن توسط هنسی را دیده‌ایم و معمولاً تحت تأثیر عملکرد این خودروساز در تفاوت کم بین اسب بخار اعلامی و اسب بخار تولیدی روی چرخ قرار گرفته‌ایم.


اگرچه این امر می‌تواند به خاطر عملکرد هوشمندانه‌ی مک لارن در کمتر اعلام کردن قدرت محصولات تولیدی خود باشد اما همه‌ی ما تست‌های داینوی این سوپرکارها را دوست داریم. ویدئوی ویژه‌ای که مشاهده خواهید کرد ارزش انتظار را دارید زیرا پرچم‌دار مک لارن یعنی سنا در تست داینوی هنسی شرکت کرده است.


به نظر می‌رسد سنا یک هایپرکار کاملاً وحشی است چراکه همانند یک سگ قلدر و خطرناک با قلاده بسته شده و رنگ مشکی ترسناک خودرو نیز کاملاً با هویت آن همخوانی دارد.


به‌هرحال پس از انجام تست داینو شاهد تولید قدرت قابل‌توجه ۷۲۴.۱۳ اسب بخاری روی چرخ‌ها و در دور پیشرانه‌ی ۷۳۰۰ هستیم. این نشان دهنده‌ی تلفات قدرتی در حد ۸ درصد است که تقریباً نیمی از آنچه که اکثر مالکان خودروها انتظار دارند می‌باشد.


گشتاور خودرو نیز به اندازه‌ی ۸۵۱.۳ نیوتون متر در دور پیشرانه‌ی ۵۴۳۰ اندازه‌گیری شده که در واقع بیشتر از ارقام اعلامی سازنده می‌باشد. این امر نشان می‌دهد که شاید مک لارن از نظر انتشار اعداد واقعی مربوط به اسب بخار و گشتاور کمی متفاوت عمل می‌کند.


اما خب همه‌ی ما تحت تأثیر این مشخصات هایپرکار سنا قرار گرفته‌ایم. موضوع هیجان‌انگیزتر اینکه این خودرو هم‌اکنون در دستان هنسی بوده و شاید در آینده پکیج تیونینگ استثنایی این تیونر برای سنا را نیز شاهد باشیم.

تصور می‌کنیم پکیج ارتقای هنسی برای این خودرو شامل ارتقای نرم‌افزاری و کار روی سیستم اگزوز باشد. اگر شرکتی وجود داشته باشد که سنا را به حد اعلا برساند حتماً نامش هنسی است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    به هیچ عنوان داینو رو بذای اعلام قدرت قبول ندارم.قدرت موتور باید از سر فلایویل باشه.البته اونم چند گونه هست.یکی با لوازم دور یکی بدونه لوازم دور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اگر از سر فلایویل باشه و بعد یه گیربکس قدرتی داشته باشه مثلا واسه یه وانت اون وقت اون قدرت به چه درد میخوره ؟ جناب یانکی ؟؟ تازه قدرت ها رو که بر اساس hp , bhp , ps , cv هم که میگند که دیگ ه هیچ مثلا1000ps میشه 985bhp و 1040 hp اگر اشتباه نکنم و اینکه hp برای امریکا و ps برای المان , bhp برای انگلیس هست که البته زیاد استفاده نمیشه
      و اینکه میبینیم ماشینای امریکایی که مثلا اعلام میشه 600 اسب بعد رو داینو 550-530 رو نشون میده هم به خاطر اتلاف هست و هم به خاطر مقیاس امریکایی که عدد ش از همه بزرگتر میشه دور از هر بحثی اینکه میبینیم ماشینای امریکایی بعضی هاشون تو درگها با قدرت بیشتر به بقیه میبازند هم همینه که اول اینکه کمپانی قدرت موتور رو اعلام میکنه و دوم اینکه به واحد امریکایی اعلام میشه حالا و چیزای دیگه…
      باز دوستان بهتر میدونند اگر اشتباه گفتم تصحیح کنید و یا اگر چیزی جامونده بگید
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یانکی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        لازم نیست سختش کنی.تمام انجین سازها قدرت موتور رو از سر فلایویل میگیرن و بعضی با کمک شبیه سازی میزان اتلاف رو هم در نظر میگیرن.داینو هایی که میبینیم ثابت هستن و فشار هوا رو نمیتونن در نظر بگیرن.و اینکه گیربکس نمیتونه اسب بخار رو کم و زیاد کنه فقط رو گشتاور تاثیر داره.خلاصه از سر فلایویل بهت میگه این موتور انقدر نیرو تولید میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Danial

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    تو برنامه گرند تور که داشت پرواز میکرد با چند ثانیه اختلاف از همه جلوتر بود فکر نکنم حالا حالاها ماشینی رو دستش بیاد که رکوردشو بزنه

    فقط اون بخشش که برای سبکتر شدن اومدن درشو شیشه ای کردن ینی تا این حد دیگه حرفی نمیمونه واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    همین چندروز پیش بود که یه رقابت بین مکلارن سنا وفراری ۴۸۸پیستا وپورشه ۹۱۱GT2 ولامبورگینی اونتادور SVJ دیدم که توسط مجله LOVE CARS انجام شده بود که تیف نیدل همیشه دررقابت های این مجله حضور داره.بعد بااین خودروها در پیست زمان گیری کردن که قبلا زمان هاشو براتون نوشتم اما دوباره میذارم واسه دوستانی که ندیدن.

    مکلارن سنا زمان بدست آمده_ ۱:۰۶.۳۸
    پورشه ۹۱۱GT2 زمان بدست آمده_۱:۰۸.۵۴
    فراری ۴۸۸پیستازمان بدست آمده_۱:۰۹.۴۷
    لامبو اونتادور SVJ زمان بدست آمده_۱:۱۰.۰۹

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (271 ديدگاه)

      البته اینو در نظر داشته باش که لامبو توی اون تست از تایر های P Zero Corsa استفاده کرده…. در حالی که مک از Trofeo R و پورشه هم از Pilot Sport Cup 2 استفاده کرده…فراری رو نمیدونم ولی برای اون دوتای دیگه از بهترین تایر قابل سفارش خودشون استفاده کردن درحالی که برای لامبو از تایر های پایه استفاده کرده….. رندی پست میگفت به فرق تایر های trofeo R و P Zero Corsa برای لامبو در حد دوثانیه به ازای هر دقیقه ی پیسته….(به طور میانگین)…..فکر میکنم با trofeo R لامبو میتونست چند دهم از پورشه سریعتر باشه و فاصلش با مک کمتر از 2 ثانیه باشه….که خب طبیعیه…مک حدود 350 کیلو سبکتر از لامبورگینیه و در عین حال 30 اسب و نزدیک 80-90 نیوتون متر قدرت و گشتاور بیشتری داره….
      این ALA لامبورگینی واقعا شاهکاره….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (271 ديدگاه)

        اونایی که دیسلایک دادن کاش دلیلشو میگفتن….
        یعنی فکر میکنن که لامبورگینی نمیتونه با trofeo R نزدیک مک باشه و پورشه و فراری رو جا بذاره؟؟؟؟
        یا اینکه طرفدار دو آتیشه ی مکی اند و از اینکه مک با این همه برتری روی کاغذ(350 کیلو وزن کمتر، 30 اسب قدرت بیشتر-90 نیوتون متر گشتاور بالاتر- فاصله ی محوری کمتر و در نتیجه ظاهرا هندلینگ بهتر) اینقدر فاصلش با اونتادور تو شرایط برابر کمه دارن میسوزن؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    درضمن دوستان یه سایت هستش دریوتیب به اسم Johnny bimer proving grounds که این گروه خودروهای پرفومنس وسوپراسپرت های زیادی رو میاره ودر مسیر 2/3 مایل وخودروها رو به حداکثر سرعتشون در این مسیرمیرسونه.که پدال هم یکی ازمطلب هاشو قبلا گذاشت که مال فوردGT بود.
    بوگاتی شیرون ۲۶۱ مایل سرعت رو ثبت کرد

    پورشه 911GT2 سرعت ۲۱۹مایل معادل۳۵۳کیلومتر روثبت کرد.

    فوردGT سرعت ۲۱۳مایل معادل ۳۴۲کیلومتر روثبت کرد.
    دوج دیمن ۲۱۱ مایل معادل ۳۳۹کیلومتر روثبت کرد.

    مکلارن ۷۲۰ سرعت ۲۱۶مایل معادل ۳۴۷ کیلومتر روثبت کرد.

    اگه دست داشتید سرعت تمام اون خودروهارو بافیلم ببینید اسم اون سایت رو در یوتیب سرچ کنید.
    البته بعضی از خودروها چندین مدلشون بار برای ثبت حداکثرسرعت آورده شدن.مثلا چندتا فوردGT وچندتا دوج دیمن.وچندتا مکلارن۷۲۰ ودوتا پورشه ۹۱۱GT2 و…. که دربعضی هاشون سرعت کمتری داشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله همون اسم سایت رو در یوتیوب سرچ کنید.
      که ثبت زمان انواع فراری.انواع مکلارن.انواع پورشه.نیسان gtr. انواع دوج.کوروت.کامارو.انواع لامبورگینی.چندمدل دوج وایپر وفوردgt قدیمی وجدید.وخیلی خیلی خودروهای دیگه به همراه چندمدل موتور سیکلت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ایلیا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    واقعا یه هایپر کار بتمام معناست
    سرعت
    شتاب
    پیست
    تکنولوژی
    همه چی در بالاترین حد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OMID

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    مگه دیفرانسیل عقب نیست ؟پس چرا چهار چرخش می‌چرخه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mg

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (139 ديدگاه)

      برای اینکه شرایط جاده ای رو شبیه سازی کنه اصطکاک چرخ جلو هم طبیعتا باید در نظر گرفته شه
      تازه یه سری از داینو ها هم هستند که خیلی حرفه ای تر هستند
      پنج تا فن قوی دور تا دور ماشین میزارند که دینامیک ماشینم در گیر شه اون فن ها سر خود نیستند و برای همین طراحی شدند از داخل قلطک های عقب و جلو به هم تسمه هستند که البته توان تلف شده توسط اونا هم خود کامپیوتر محاسبه میکنه !!!!
      من شنیدم تو ایران یه داینو قدیمی هست که دو غلطکه هست و خیلی کوچیک و با استاندارد های 30-40 سال پیش پراید رو اون 60 اسب انداخته !!! اگر بیاد رو این داینو که مدرن و دقیق هست 25-30 اسب می اندازه !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        مرسی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Hemichan

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    جالبه ۷۲۴ اسب
    ۲۴ اسب بیشتر از ۷۰۰ اسب مک لارن ۷۲۰ روی چرخها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا