مک لارن

حراج یک مک‌لارن MP4-12 خاص با 900 اسب بخار قدرت

هرچند مک‌لارن از زمان مدل MP4-12C راهی طولانی را طی کرده است اما این سوپراسپرت اولیهٔ سازندهٔ بریتانیایی هنوز هم کالای دست‌دوم بسیار مطلوبی است خصوصاً اگر مثل این نمونه تغییراتی در آن ایجاد شده باشد. این یک MP4-12C بشدت اصلاح‌شدهٔ مدل ۲۰۱۲ است که به حراج گذاشته شده است. کیلومتر شمار دیجیتالی این سوپراسپرت بریتانیایی عددی کمتر از ۲۹ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد که این یعنی خودروی نسبتاً کم‌کاری است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو تجهیز به پکیج پرفورمنسی بنام Hyper800R است که ویژگی‌هایی مثل به‌روزرسانی ECU، به‌روزرسانی لوله‌های اینترکولر، تزریق متانول، مبدل کاتالیزوری از جنس اینکونل و… را به همراه دارد. به گفتهٔ تیونر، این پکیج قدرت پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی MP4-12C را به ۷۵۰ تا ۷۷۵ اسب بخار افزایش می‌دهد درحالی‌که با سوخت مسابقه‌ای این عدد به چیزی بین ۸۸۰ تا ۹۱۰ اسب بخار می‌رسد. این یعنی این MP4-12C تقویت‌شده در خط مستقیم می‌تواند یک ۷۲۰S استاندارد را مغلوب کند.

این MP4-12C در بیرون با رنگ قرمز ولکانو رنگ‌آمیزی شده و یک سپر فیبر کربنی سفارشی RHZ برای آن طراحی شده است. رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شدهٔ خودرو نیز که در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی هستند، با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشیده شده‌اند. در کابین این MP4-12C هم تودوزی چرمی کربنی مشکی با آلکانترا در صندلی‌ها، رو دری‌ها، داشبورد و رو سقفی جلب‌توجه می‌کند. غربیلک فرمان خودرو از تریم فیبر کربنی برخوردار است و دوخت قرمز هم فضای سرزنده‌ای را ایجاد کرده است.

تاکنون که چهار روز از آغاز حراج می‌گذرد، بالاترین پیشنهاد برای این خودرو ۸۰ هزار دلار بوده است اما انتظار می‌رود این رقم افزایش پیدا کند. البته به نظر نمی‌رسد قیمت این MP4-12C به قیمت پایهٔ ۲۹۹ هزار دلاری ۷۲۰S برسد و بنابراین برای کسانی که خواهان یک سوپراسپرت فوق‌العاده سریع با قیمتی مناسب هستند گزینهٔ خوبی خواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    والا به نظر خودم مکلارن اون کاراکتر و هژمونی رو نداره که بخواد نقش فراری رو تو بازارهای خاص و محدود ایفا کنه هرچند پیشرفت زیاد داشته اما فککککر میکنم باید زبان طراحیش رو یکم عوض کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid SS

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      همون عقبش از چراغ دایره ای بهتره
      قبلا گفتم با مک لارن در نیفتید خدایی طراحی P1 و 720اس و 600lt و… خیلی زیبا هستن
      چی میگی شما؟!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1585 ديدگاه)

        عقب و جلو چیه بابا. تو طراحی که فراری ها یک سر و گردن بالاتر از مکلارن هستن اینقدر فاصله دارن که قابل قیاس نیست بحث من کاراکتر و پرستیژ برنذه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid SS

          ۱۰ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (86 ديدگاه)

          یجوری میگی انگار فراری بهترینه تو همه چی و مک لارن پراید تولید میکنه کدوم فراری توان رقابت با 720s رو داره؟ الان میگه لا فراری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mclaren

        ۱۲ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        با ترول سایت بحث نکن حمید جان :)) کسی جدی نمیگیره این بابا رو….کسی که مدعی شده سنا اصلا سیستم تعلیق نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. FLANKER

    ۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    چرته فقط فاب دیزین مکلارن fab دیزاین تو اینترنت بزنید ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. FLANKER

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (87 ديدگاه)

      12c mclaren mp4 fab design خیلی جیگره تازه امیر قطر یه دونه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من مک لارن ۷۲۰ قبول دارم.
        به نظرم فراری خیلی بهتره GT488.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    کدوم فراری توان رقابت با ۷۲٠ رو داره؟؟؟ عزیز دل ۴۸۸ پیستا تو تمام پیستها با اختلاف ۷۲٠ رو رد کرده با قدرت خیلی کمتر منظورت از توان رقابت رو میشه دقیق بیان کنی ما بی سوادها هم یاد بگیریم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    عقبش از عقب اون بهتره چراغ دایره ای ندوست ?
    داداش چی میگی شما بهتر یودن رودقیق تو چی میبینی؟ رقیب ۷۲۰ فراری پیستا هست که با حجم موتور کمتر و قدرت کمتر و وزن بیشتر تو تمام پیست ها تایم های با اختلاف بهتری زده این در کنار عقبه ی فراری که لذت ناب رانندگی و قدرت برند و همچنین وااااقعا زیبایی محصول میذاری میبینی اصلا ۷۲٠ هست که توان رقابت با پیستا رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا