طراحیمک لارن

تجسم خودروی فرمول 1 مک لارن در سال 2050

با توجه به سرعت رشد قوای محرکه‌ی الکتریکی شده و تکنولوژی‌های خودران، پیش‌بینی تغییرات فرمول ۱ در ۳۰ سال آینده تقریباً غیرممکن است. البته مک لارن تلاش داشته آینده‌ی خودروهای مسابقه‌ای این رشته‌ی ورزشی پرطرفدار را پیش‌بینی و تصور کند.


خودرویی که توسط این کمپانی بریتانیایی طراحی شده MCLExtreme نام داشته و با در نظر گرفتن ویژگی‌های سال ۲۰۵۰ طراحی شده است. در سال ۲۰۵۰ شاهد یک‌صد سالگی فرمول ۱ هم خواهیم بود.


اگرچه این خودرو طراحی چرخ باز خود را حفظ کرده و همچنان دارای راننده است اما در مقایسه با خودروهای کنونی بسیار متفاوت است.


با دیدن خودرو سریعاً متوجه طراحی ظاهری کاملاً جدیدی خواهید شد. بدنه دارای بال جلوی نصب شده در دماغه خواهید بود که بی‌معطلی به کاکپیت بسته کشیده شده است. بجای استفاده از بال عقب بزرگ، MCLExtreme دارای دو بال انفرادی است که روی چرخ‌های عقب خودنمایی می‌کنند.


بدنه‌ی این خودرو همچنین با توجه به آئرودینامیک فعال طراحی شده است. به همین خاطر برخی از قطعات بدنه می‌توانند در سرعت‌های بالا به آسانی جمع شوند و در عبور از پیچ‌ها دوباره باز شوند. خودرو همچنین می‌توانند رنگ‌های مشخصی را که نشان‌دهنده‌ی احساسات راننده است نمایان کند.


با توجه به سال ۲۰۵۰ در نظر گرفته شده، خودروهای آینده‌ی فرمول ۱ قوای محرکه‌ی تمام الکتریکی خواهند داشت. اگرچه سیستم‌های الکتریکی سال ۲۰۱۹ با محدودیت برد مواجه هستند اما مک لارن انتظار دارد چنین مشکلی در سال ۲۰۵۰ وجود نداشته باشد و به اعتقاد این خودروساز خودروهایی همچون detract می‌توانند شارژ القایی داشته باشند و یک مسابقه‌ی کامل را طی کنند. قوای محرکه‌ی این خودرو همچنین می‌تواند باعث دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر از ۴۸۰ کیلومتر در ساعت شود.


شاید در آینده شاهد استفاده از هوش مصنوعی در فرمول ۱ هم باشیم که این تکنولوژی می‌تواند در لباس‌ها و کلاه‌های مسابقه‌ای رانندگان بکار رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    تا ۲۰۵۰ که دیگه فکر نمیکنم روی زمین مسابقه بِدن .
    تا اون موقع باید روی ابرو ، از هم دیگه سِبقت بگیرن و ما همچنان تَرسان از نهنگ آبی و پراید ۳۳۳

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    روز به روز دنیا در حال تغییره حالا تا ۳۰ سال دیگه خدا میدونه چه اتفاق هایی میفته ؟؟؟؟ ولی طرز تفکر و آینده نگری غربی ها با ما از زمین تا آسمان تفاوت داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ولی من با توجه به وجود مسابقات فرمول e فک نمیکنم مسابقات فرمول 1 موتور های احتراق داخلی رو کامل کنار بذاره
    ولی باتوجه به سرعت پیشرفت سریع موتور های برقی، موتور های فرمول 1 کار سختی برای رقابت با این موتور ها دارن
    فرمول 1 اگه تغییرات اساسی در سیاست های کلیش ندیه قافیه رو به فرمول e خواهد باخت
    و این یعنی یا از لحاظ پرفورمنس از فرمول e جا میمونه یا همینطور که مکلارن پیش بینی کرده با این مسابقات ادغام میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      بزرگوار فرمولا وانی که امروز شما میبینی حاصل چند دهه زحمت بالاترین سطح مهندسی جهان (در حدی که ناسا خیلی وقتا از فرمولا وان تکنولوژی میگیره) و اینطوری نیست که یهو بره کنار
      البته من حرص اینو میخورم که این همه کنولوژی برای فرمولا وان بنزینی بود یهو فرمول e اومد و مثل یه مفت خور تمام اشتراکات رو از سطح فوق حرفه ای شروع کرد
      شما نمیدونی چه لذتی داره وقتی پیشرانه فراری تو مسیر صاف دور میگیره و مثل موشک هرررررر فرمول یکی که کنارشه رو محو میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا