مک لارن

درگ خانوادگی مک لارن 720S و 675LT

مک لارن ۶۷۵LT یکی از برترین خودروهای خانواده سری سوپر این برند محسوب می‌شود اما نهایتاً جای خود را به خودرویی بسیار فوق‌العاده یعنی ۷۲۰S داد. Carwow در ویدئویی جدید این دو خودرو را روبروی هم قرار داده تا ببیند ۷۲۰S تازه‌نفس در برابر پدر معنوی خود چقدر ارتقا یافته است.


به عنوان یادآوری بد نیست بدانید ۶۷۵LT از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۶۶ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند؛ اما ۷۲۰S دارای قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی جدید با قدرت و گشتاور ۷۱۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتون متر می‌باشد. دیگر تفاوت بزرگ این دو خودرو به وزن آن‌ها مربوط می‌شود به گونه‌ای که ۶۷۵LT وزن ۱۲۳۰ کیلویی داشته اما ۷۲۰S کمی سنگین‌تر بوده و وزن آن به ۱۳۲۲ کیلوگرم می‌رسد.

تنها تغییر سبکی که در این ۶۷۵LT صورت گرفته استفاده از لاستیک‌های بسیار چسبان تروفئو می‌باشد. پس از گرم کردن این لاستیک‌ها، پدر معنوی مک لارن باید در سه تست گوناگون به مصاف ۷۲۰S برود.

اولین مسابقه به درگ ۴۰۰ متر از حالت سکون مربوط می‌شود. نمی‌خواهیم تمامی جزئیات را اینجا ذکر کنیم اما می‌توانیم اذعان کنیم که نتایج به دست آمده بسیار نزدیک هستند. این دو سوپرکار اکثر لحظات مسابقه شانه‌به‌شانه‌ی هم حرکت کرده اما در پایان خط یکی از آن‌ها با فاصله‌ای کم از خط پایان عبور می‌کند. فاصله دو خودرو در خط پایان حدود دودهم ثانیه بوده است.


مسابقه بعدی درگ رول از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. در شاخ‌به‌شاخی جالب این دو خودرو حالت‌های رانندگی کامفورت را انتخاب می‌کنند. این بار به برنده اشاره می‌کنیم زیرا نتیجه به دست آمده کاملاً واضح است. ۷۲۰S به راحتی ۶۷۵LT را پشت سر می‌گذارد. گفته شده دلیل عقب افتادن مدل قدیمی‌تر مک لارن مشکل گیربکس در حالت کامفورت است که باعث می‌شود معکوس‌های بسیار کندی صورت گیرد.


نهایتاً به مسابقه تست ترمز از سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت می‌رسیم که بازهم نتایج بسیار نزدیکی به دست می‌آید. به نظر شما ۶۷۵LT دو مسابقه دیگر را می‌تواند پیروز شود تا شکست خود در مصاف دوم را جبران کند یا خیر؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    من به شخصه نسل قبل رو زیباتر و پویاتر میبینم .
    ازلحاﺽ پرفورمنس و عملکردم چیزی زیادی کم نداره از نسل جدید. شاید بخاطر اینه که طراحیش الهام گرفته ازp1هست بیشترمیپسندمش.دارای خطوط بیشتر. خشنتر. وچشمنوازتره.
    طراحی بیش از حد سیال 720 آیرودینامیکشو فوقلاده کرده اما از نظر حقیراز زیبایی بصریش کم کرده. این همون هزینه فایده ای میشه که راجبش در کامنت پورخورانها صحبت کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. emad1990

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      دقیقا.فنی 720بهتره ولی طراحی 675 جالبتر بود(وp1)

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. سام

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    ماشین های ساخت مک لارن مثل لامبو و فراری و کونیگ زک طراحی قوی و اسپرتی ندارند و بیشتر شبیه به یک اسباب بازی هستند تا یک ماشین پرصلابت و مطمئن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        دوست من حوصله داریا این جایزه ی red dot رو پدال پوشش داده بود.
        به خاطر این میگم حوصله داری ،چون مک لارن هر کاری بکنه باز یه عده هستن ایرادی بگیرن.
        البته طراحی سلیقه ایی.
        ولی کلا ایراد بگیر زیاده.
        تعجبه دیگه ی من از شما جواب دادن به دوست پایینیمونه!!!!!!!!
        ..
        تو پست لوتوس هم دوستی در کمال تعجب اعلام کرد((لوتوس کی باشه بخواد با ب ام و رقابت کنه؟؟))
        فقط اون دوستمون اینقدر بدونه که لوتوس اگه به اوج برگرده ((که برمیگرده)) اگه دیدید تو هر کلاس رتبه ی اول رو داره اصلا تعجب نکنید.
        تو بخش کراس اوورهای پرفورمنس هم لوتوس استارتشو سال 2006 با مدل APX زد که اون کمپانی احمق مالزیایی قدر مهندسی این ماشین رو ندونست و در حد همون کانسپت باقی موند.
        باور کنید این لوتوس در اینده ترسناک ترین اسپرت سازی خواهد بود که تا به حال دیدید.
        ((پدال خبر سرمایه گذاری جیلی برای لوتوس هم پوشش بدید لطفا.))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          سلام دوست عزیز
          مطلب موردنظر آماده و در صف انتشار هستش.
          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دانیال جان یه مدت پدال نیومدم چون خسته شده بودم از خوندن بعضی کامنت ها! متاسفانه الان میبینم ک چیزی تغییر نکرده! من اون لینک هارو گذاشتم برا کسایی ک ب دنیای خودرو علاقه دارن تا تحت تاثیر اطلاعات غلط قرار نگیرن!
          تو یه مطلب پدال در جواب کسی ک گفته بود مکلارن در پیست قدرت نداره خودم چیزی نگفتم و یه لینک از رکورد مکلارن در پیست گذاشتم ولی متاسفانه بازم چن نفر دیس لایک دادن! ینی میخوام بگم افرادی هستن ک حتی یه مطلب معتبر و رکورد واقعیو هم قبول ندارن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          تشکر از لطف شما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. علی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    دوتا از زشترین اسپرت های جهان . متاسفانه و یا خوشبختانه در طراحیش هیچ منطقی رعایت نشده و بیشتر خواسته بگه منم هستم همین .
    یا تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اخه این چه حرفیه ؟؟
      حداقل اگر برنده زیبا ترین طراحی نبود دلم نمیسوخت
      حداقل اگر بلا استثنا هر مجری و منتقدی نمیگفت زیباست بازم یه چیزی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (848 ديدگاه)

        دوست گرامی من اهل این نیستم نظرمو تحمیل کنم . ولی با ی مثال شاید کمی قانع بشی. شما فکر کن ی بچه ۴ ساله وقتی از جلوش ی لامبورگینی یا فراری رد بشه خیلی راحت اسمشونو میگه و تو ذهنش میمونه چرا که از طراحی خاص حرفه ایی و مشخص برخوردارن . ولی امکان داره ی مک لارن از جلوش رد بشه یا سکوت کنه یا بگه اه بابا ((( هویج چهارتا چرخ زیرش ))) که میگن همینه؟!!
        یعنی در این حد گنگ و نامشخصه. و از نظر من به شخصه زشترین اسپرت کار دنیاست . در ضمن بیشتر رسانه ها که اینگیلیسی زبان هستن هیچ وقت نمیگن ماستمون ترشه و شروع به حمایت عامدانه میکنن که نهایت نامردیه .
        با تچکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. فرید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (507 ديدگاه)

    shmee هم مثل رامبد جوان خنده های مصنوعی مزخرفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    تندیس نچسب ترین طراحی خودرو رو باید بدیم به محصولات مکلارن که انگار از تو لپ لپ درومدن. یه جو جذبه و ابهت ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren720s

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      باشه شما درست میگی…بزرگترین کارشناس و مهندس بین المللی با 16 جایزه بین المللی در حوزه صنعت خودرو (خخخ)
      هیچوقت کامنت های شما ارزش خوندن نداشته و دقیقا نمونه دیگه ای از علی باتچکر بی منطق و صرفا جهت اسپم و یه چیزی پروندن.
      فقط میخوام ببینم از نظر شما بزرگترین طراح و کارشناس دنیا کدوم برند طراحیش از همه دلچسب تره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1586 ديدگاه)

        یه وقتایی میشه گفت زیبایی سلیقه ای هست اما وقتی محصولات مکلارن رو از نظر زیبایی با رقبای فراری و لامبو و پورش و استون و غیره مقایسه میکنید واقعا با هیچ متر و معیاری نمیشه بهش گفت جذاب و زیبا مگه اینکه بیننده یه کودک مثل شما باشه که صرفا بابت پرفورمنس قویش شیفته و متعصب این برند شده باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. بهنام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یه مدت بود که مک لارن اصرار داشت چراغ جلو شبیه لوگوش باشه و این بسیار زشت می‌کرد ماشیناشو، حالا یکم بهتر شده ولی در کل به هیچ وجه در حد رقبای ایتالیایی نیست، مگر اینکه دلخوش به درگ در مسیرهای مستقیم باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. اشکان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    نقطه نظرات سر طراحان بزرگ ایرانخودرو و سایپا در باره مک لارن رو شنیدیم خیلی تاثیر گذار بود. فک کنم از فردا سهام مکلارن افت شدیدی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا