مک لارن

مک‌لارن: جنگ وزن را جایگزین جنگ اسب بخار کنید!

مایک فلوویت مدیرعامل مک لارن که در مراسم SMMT حضور داشت خواستار جایگزین شدن مسابقه وزن با مسابقه سنتی اسب بخار شد زیرا در آینده به‌سوی محصولات کاراتری حرکت می‌کنیم.


در دنیایی که سدان ها و شاسی بلندهایی با قدرت بیشتر از ۶۰۰ اسب بخار وجود دارند سوپرکارهای جدید باید قدرتی در حد ۷۰۰ اسب بخار و بالاتر داشته باشند. این امر نگرانی‌هایی درباره یک جنگ اسب بخار تمام‌عیار را ایجاد کرده و البته هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن این روند به چشم نمی‌خورد.


قطعاً مشاهده خودروهایی با قدرت ۶۵۰، ۸۰۰ و حتی ۱۵۰۰ اسب بخار فوق‌العاده است اما موضوعاتی همچون قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر نهایتاً خودروسازان را مجبور خواهند کرد تا رویه خود را تغییر داده و به منظور استخراج پرفورمنس بیشتر روی دیگر جنبه‌ها نیز تمرکز کنند.


رئیس مک لارن می‌گوید صنعت خودروسازی به منظور توسعه همکاری‌ها در بخش قوای محرکه آینده و همچنین استفاده هوشمندانه از متریال سبک‌تر باید با دولت‌ها همکاری کند. این موضوع باعث کاهش وزن خودروها و بنابراین کاهش نیاز به قدرت بیشتر می‌شود.

مکلارن 720S
فلوویت می‌گوید تکنولوژی توسعه یافته توسط کمپانی‌های تولید محدودی همچون مک لارن در نهایت باعث کمک به کل صنعت خودرو خواهد شد. این برند مرکز تکنولوژی کامپوزیت جدیدی را در شفیلد به زودی افتتاح می‌کند و برنامه‌هایی برای یافتن روش‌های جدید برای ساخت قطعات فیبر کربنی سبک‌تر و قوی‌تر دارد.


فلوویت گفته است:

هم‌اکنون ما فرصتی فوق‌العاده برای پیشرو بودن در مسابقه جدید وزن داریم و با این کار می‌توانیم به اهداف زیست‌محیطی که روز به روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند دست یابیم.

او ادامه می‌دهد:

واضح است که موفق بودن در کاهش وزن محصولات نیازمند همکاری نزدیک صنعت خودرو و دولت می‌باشد تا بدین ترتیب مزیت‌های آن هم برای دولت و هم برای مشتریانی که به دنبال خودروهایی کم‌مصرف‌تر هستند آشکار شود.


آیا این اولین نشانه از کاهش سرعت مسابقه اسب بخار است؟ باید منتظر ماند و دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza.M

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (309 ديدگاه)

    دید نمی تونه به قدرت فراری برسه میگ بریم رو وزن مسابقه بدیم….فراری هم نه لامبورگینی خیییلیی وقت پیش اینو با سستو المنتو شروع کرده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mg

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      کسی که منکر فراری نمیتونه بشه ولی اینو بدون قدرت یه چیزه و چگونگی انتقال و نسبت قدرت به وزن همه دار وندار یه سوپر کاره ( یا هایپر کار ها) مک لارن که ضعیف نیست ولی بدون تا حالا مسابقه ای نبوده که ماشینای استاندارد فراری یا لامبو یا حتی تسلا بتونند برده باشنش همین چند وقت پیش احتمالا همه هم دیدن تو مستند تاپ گیر یه هنسی موستانگ 850 اسبی به ضعیف ترین ماشین مکلارن ؛ 570 باخت با اختلاف زیاد خب این از چگونگی انتقال دوم نسبت قدرت به وزنه ببین کونیک زگ با قدرت و گشتاورکمتر10 ثانیه از بوگاتی سریع تره
      ( تو این رنج ماشینا صحبت سر صدم هاست ) هر کمپانی دنبال یه چیزیه به دلایل مربوط به خودش( یکی بیشتر دنباله صداست یکی دنبال موتور قوی تره یکی دنبال مصرفه و.. ) که شاید اگر دیر بجنبه ممکنه نتونه با رقبا تو بقیه زمینه ها رقابت کنه مثلا زیر یکی از پستا گفتم لامبورگینی به یه سری دلایل توربو نداره والانم واسش به صرفه نیست بزاره
      یه سری اینطوری برداشت کرده بودن که گفتم کلا ناتونه !!!! اونم لامبو !! بد وبیراه میگفتند
      الانم منکر فراری نیستم فقط یکم عاقلانه تر و بر اساس شواهد توانایی ماشینا رو مقایسه کنید نه رو هوا !! همین بیخودی نمیتونه !!! اینم شد حرف؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mclaren_720s

      ۱۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      این نظرات متعصبانه و خالی از اطلاعات رو نمیدونم واقعا کجای دلم بذارم…دقیقا مثل بچه های 6 ساله نظر میدن یکسری از دوستان مثل این آقا رضا.
      مکلارن توی مدت بسیار کمی و بدون حمایت شرکت های مثل فیات برای فراری و فلکس واگن برای لامبورگینی داره کولاک میکنه و درک نمیکنن منظورت از قدرت چیه؟
      جوری صحبت میکنی انگار مکلارن شرکت پشمک سازی داره.
      درضمن سبک ساختن خودرو یک هنره که هر شرکتی از پسش بر نمیاد…افزایش قدرت که همه کمپانیا بلدن
      التماس فکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    بهترین جمله ای که در چند سال اخیر شنیدم در صنعت خودروسازی همین جمله یک خطی هست واقعاً زیبا بود
    ( جنگ وزن را جایگزین جنگ اسب بخار کنید )

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا