مک لارن

رکورد درگ 9.37 ثانیه‌ای مک‌لارن 765LT با لاستیک‌های کارخانه‌ای

سلطهٔ مک‌لارن بر مسابقات درگ کاملاً مشهور و مستند است. این شرکت بریتانیایی سوپراسپرت‌هایی استثنایی می‌سازد که پرفورمنسی حتی فراتر از اعداد اعلامی را ارائه می‌کند. یکی از جدیدترین شاهکارهای مک‌لارن مدل ۷۶۵LT است که ۷۲۰S را حتی وحشی‌تر کرده است. تاکنون در ویدئوهای زیادی زمان مسافت ۴۰۰ متر این خودرو نشان داده شده اما جدیدترین ویدئوی درگ‌تایمز در مورد ۷۶۵LT نکتهٔ قابل‌توجهی دارد.

در ویدئوی قبلی درگ‌تایمز دیدیم که این ماشین با لاستیک‌های چسبنده اما جاده‌ای تویو R888R تایم ۹.۳۳ ثانیه را در مسافت ۴۰۰ متر به ثبت رساند و با لاستیک‌های استوک کارخانه‌ای موفق به ثبت زمان ۹.۴۱ ثانیه شد اما «بروکس وایسبلات» می‌خواست این زمان را بهبود ببخشد و به همین دلیل ۷۶۵LT را با لاستیک‌های کارخانه‌ای دوباره به پیست درگ برد. این بار مک‌لارن زمان خیره‌کنندهٔ ۹.۳۷ ثانیه را در ۴۰۰ متر به ثبت رساند که عملکرد بسیار چشمگیری برای یک سوپراسپرت استوک است.

مک‌لارن ۷۶۵LT از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۷۲۰S استفاده می‌کند اما این موتور ارتقاءهای قابل‌توجهی مثل تجهیز به پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و واشر سر سیلندر سنا را تجربه کرده است. به لطف این تغییرات، موتور مک‌لارن حالا ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن‌را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب می‌رساند. مک‌لارن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۷۶۵LT را ۲.۷ ثانیه اعلام کرده اما درگ‌تایمز شتاب ۲.۱ ثانیه را به ثبت رسانده است.

با توجه به این اعداد و ارقام، باید گفت مک‌لارن ۷۶۵LT سوپراسپرتی است که به‌طور خیره‌کننده‌ای سریع بوده و محدودیت‌های خودروهای جاده‌ای را جابجا کرده است. لاستیک‌های چسبندهٔ مخصوص درگ احتمالاً موجب می‌شود که تایم‌های شتاب و ۴۰۰ متر این ماشین حتی از این هم چشمگیرتر شود. از این خودرو تنها ۷۶۵ دستگاه ساخته می‌شود که قیمت هرکدام از ۳۵۸ هزار دلار آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (160 ديدگاه)

    این ماشین حرف نداره ? واقعن یه هیولاس.خیلی دوست دارم sf90 درگتایمز هم برسه دستش و یه رقابت خیلییی خفن رو ببینیم بین این دوتا ماشین.
    راستی سه ساعت پیش هم ویدیوی درگ ۷۲۰ با ۷۶۵ رو گذاشت درگتایمز.
    اسپویل نمیکنم اگر میخاید ببینید
    https://youtu.be/64q_JRdnHYI

    موافقم 32
    مخالفم 4
    1. SF90 STRADALE

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      ما هم بی صبرانه منتظریم ??
      این گرگ مکلارن باید از پیست چسبنده درگ بیاد روی آسفالت معمولی و قدرت شیر رو احساس کنه
      گرچه توی همون پیست درگ هم شانسش برای بُرد بالا نیست در مقابل صاعقه فراری ??
      توی پیست هم در مقابل نسخه Assetto Fiorano نمیتونه زیاد خودنمایی کنه

      موافقم 23
      مخالفم 24
      1. R@m!n

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        اینطوری که تو خط و نشون کشیدی مدیرای فراری نکردن ??

        موافقم 35
        مخالفم 1
        1. SF90 STRADALE

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          آقا رامین
          آن چیز که عیان است ، چه حاجت به بیان است
          وقتی عاشق سینه چاک مکلارن میگه SF90 استراداله سریع تره و لقب پادشاه جاده رو بهش میده یعنی چی ؟؟؟؟
          یک شیر برای اثبات قدرتش نیاز به جنگیدن نداره
          همون نگاهش کافیه ??

          موافقم 14
          مخالفم 18
      2. SRT

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (607 ديدگاه)

        Sf90 stradale
        نسخه عادیش قدرت کم اورده که میخای نسخه های قوی ترشم بیارن واسه رقابت با مک‌لارن هشتصد اسبی؟

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. SF90 STRADALE

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          جناب SRT
          بین ۸۵۵ تا ۹۰۰ اسب بخار قدرت داره
          ۲۶۱ کیلوگرم هم سبک تره

          موافقم 5
          مخالفم 5
      3. HamidReza

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        عجب مقایسه هایی انجام میدی ایمان خان …
        اگه 765 ال تی رقیب نسخه Assetto Fiorano عه ….
        لابد 720 اس رقیب اس اف نود استاندارد عه …
        درسته منظورت همینه؟!
        دست مریزاد
        راستی
        اف ایت چیشد؟! جدی میگم
        خیلی شاخ و شونه میکشیدی … ی جوری تعریف میکردی خود مدیرعامل فراری از این ماشین تعریف نمیکرد … چیشد عزیز؟! حرفی ازش نمیزنی!

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. SF90 STRADALE

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          F8 تریبوتو که حضور بسیار کوتاهی داشت و در هیاهوی SF90 استراداله گم شد
          ولی در همان زمان کوتاه و در خانه رقیب (پیست درگ تایمز) مکلارن 720S رو شکست داد
          فیلمش رو هم پدال گذاشت آقا حمیدرضا

          موافقم 8
          مخالفم 8
      4. Hadi

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        چی ساخته این مکلارن ??…

        موافقم 11
        مخالفم 2
      5. RezaRs

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        اتفاقا sf90 بیاد پیست درگ

        موافقم 3
        مخالفم 2
      6. مازیار

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        نباید هم بتونه خودنمایی کنه با چند برابر قیمت کمتر و چند سال تکنولوژی قدیمی تر
        درمورد اهمیت بروز بودن همین بس که یاریس تقویت شده روز گودزیلای چند سال قبل رو شرمنده کرد واقعا کسی فکرش رو میکرد؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. سهند

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      sf90 رقیب مک‌لارن اسپیدتیل و سنا است. با مقایسه آن با ۷۶۵lt جایگاه فراری را پایین نیاورید.

      موافقم 11
      مخالفم 15
      1. SF90 STRADALE

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        آقا سهند
        آسیاب به نوبت …. باید صبر داشته باشی
        از کوچک شروع می کنیم تا به بزرگ ترینشون برسیم
        .
        .
        این مجری dragtimes به سریع تر بودن فراری اعتراف کرد ولی بازم رفت سراغ عشقش (مکلارن)
        همین کارا رو میکنه همه بهش مشکوک میشن

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. جناب ایکس

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          با اینکه خودم عاشق sf90 هستم وای بنظرم فاصلش اونقدرا هم که شما میگین بیشتر از ۷۶۵ نباشه. همینجوریش شتاب 765 از سنا و اسپیدتیل بیشتر هست در جواب سهند. و در کل بنظرم بیشتر از یکی دو دهم فرق نداره شتابش.

          موافقم 11
          مخالفم 1
      2. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        نه فراری رقیب واسه اسپیدتیل داره،نه مکلارن رقیب مستقیمی واسه sf90.
        اقا سهند،بهتره بجای اینکه به فکر فراری باشی،به این فکر باشی که با این توهینا و کامنتایی که میزاری جایگاه فراری فن هارو جلوی بقیه پایین نیاری…..
        اخه میدونی،کم توهین نکردی به ما!

        موافقم 20
        مخالفم 2
        1. HamidReza

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          جایگاه فراری فن های واقعی با حرف های یه نفر پایین نمیاد بنی جان …
          ولش کن …
          به کسی که فقط بخاطر سلیقه یه عده بهشون میگه احمق ؛ چیز خاصی نمیشه گفت …
          خب آره سلیقه ما مک لارنه … اما اینم بدون همین 765ال تی با این که پرچمدار مک لارن نیس ولی خوب پوزه پرچمداران برخی شرکت ها رو به زمین مالید … منتظر رکورد های خوبش تو پیست های مختلف ( همچنین تو پیست درگ) هستیم … سوپر اسپورت باید جوری باشه که هیچ جوره کم نیاره … و 765 ال تی دقیقاً همون چیزیه که میخوایم!

          موافقم 12
          مخالفم 1
    3. Reza

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      سلطان کی بودی تو 💪💪💪

      موافقم 6
      مخالفم 2
    4. Shirko

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (253 ديدگاه)

      این و با اس اف ۹۰ مقایسه کرده بودن ، اس اف ۹۰ با توجه به قدرت زیادترش هم تو شتاب صفر تا صد هم تو یک چهارم مایل ضعیف تر بود .

      موافقم 6
      مخالفم 8
  2. Elmiraj

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا مک‌لارن های درگ تایمز از دیگر مک‌لارن ها سریع تر اند…..!!!

    موافقم 20
    مخالفم 11
    1. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      هنوز ویدیو زیادی از ۷۶۵ نیست راستشو بخای که با بقیه مقایسه کنیم.اما کم نبودن کسایی که با ۷۲۰ استوک تایم زیر ۹.۹ رو ثبت کردن.
      ولی خب واقعن رانندگی بروکس خوبه.با هر ماشینی که تایم زده چند دهم تایمشو بهبود بخشیده.

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. یانکی

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      اصلا به درگهای این مردک توجه نکنید.اگر مکلارن احساس میکرد که میشه رکورد دیمون رو بزنه یک دقیقه تعلل نمیکرد.همین مردک بارها دبمون در اختیارش بود و هیچ وقت تایمی حتی نزدیک به رکورد دیمون هم نزد و سعی میکرد مسخرش کنه.ایشون ماشینها رو تقویت میکنه یا کلک دیگه میزنه.یادتون باشه با 720 هم نزدیک 9.5 میزد ولی هیچ گروهی تو دنیا موفق نشد 720 رو به زیر 10.4بیاره.خلاصه اگر مکلارن یا هر گروه دیگه تو خودش میبینه بیاد به صورت رسمی رکورد دیمون رو بزنه.

      موافقم 13
      مخالفم 22
      1. SRT

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (607 ديدگاه)

        داداش من خودم اگه بین کل ماشینای دنیا یک انتخاب داشتم دیمن رو انتخاب میکردم
        ولی دیگه چرا انقد تعصب؟؟بخدا مکلارن ۷۶۵ سریع تره بخدا فراری اس اف نود سریع تره پس کی میخای قبول کنی؟؟
        البته امیدوارم منظورمو درست فهمیده باشی این که همچین ماشینایی با این همه تفاوت وزن و قیمت و قدرت و آیرودینامیک و تکنولوژی های جدید از یه ماشین دو تنی دف عقب با قیمت پایه هشتادو پنج هزار دلار رکورد بهتری ثبت کنن اصلا جای تعجب نیست و هیچی از ارزش های دیمن بزرگ کم نمیکنه،کدوم شرکت میتونه همچین ماشینی با این مشخصات بسازه که سه سال رکورد ۴۰۰ متر دستش باشه؟
        حالا راستش تا این حد از مک‌لارن انتظار خوب بودن نداشتم ولی فراری با این مشخصات اگه تایم زیر ۹ نزنه واقعا هنر خاصی نکرده.

        موافقم 18
        مخالفم 4
        1. Mf1

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (478 ديدگاه)

          کسی نگفت فلان یا بهمان کلا دیمون مسیر خوش میره واینکار خوب انجام میده وقابل مقایسه با خودروهای گرون قیمت نیست
          از همون قدیم ماشینهای آمریکای برا همه ثابت شده است
          همنجور که من عشق شلبی دیتونا هستم عشق مکلارنf1و فراریf40C هستم

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. Mf1

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (478 ديدگاه)

          کسی نگفت فلان یا بهمان کلا دیمون مسیر خوش میره واینکار خوب انجام میده و قابل مقایسه با خودروهای گرون قیمت نیست
          از همون قدیم ماشینهای آمریکای برا همه ثابت شده است
          همنجور که من عشق شلبی دیتونا هستم عشق مکلارنf1و فراریf40C هستم

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. HamidReza

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        بله وقتی به نفع شما نیست فیکه …
        در ضمن
        کسی نتونست با 720اس زیر 10.4 بزنه!؟ جدی میگی؟!
        چنتا لینک میدم
        البته … سخت است فهماندن چیزی به کسی که منافعش در نفهمیدن است …
        Stock McLaren 720S Sprints To 9.7-Second Quarter Mile ??????
        https://youtu.be/ed8QVpDpxDU
        According to “Road & Track”, McLaren 720S will finish 1/4 mile distance in 9.9 seconds
        این هم توی مسیر های معمولی ؛ ویدئوی زیر از دوست خوبم علی به خوبی به این نکته اشاره میکنه :
        https://youtu.be/mv9Yx6moQcQ
        در ضمن ، بیشتر میشد پیدا کرد .. اما از حوصله خارجه … کسی که میخواست بگیره میگرفت …

        موافقم 12
        مخالفم 5
      3. دانیال_Surrey،England

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        فقط درگ تایمز؟؟
        مک لارن 9.5 زده؟؟
        هیچ گروهی موفق نشده مک لارن رو زیر 10.4 بزنه؟؟؟
        این لینک رود اند ترکه
        https://www.roadandtrack.com/new-cars/a13529094/mclaren-720s-quarter-mile-acceleration/
        که 9.9 زده،درگ تایمز هم با کورسا دقیقا همین تایمو زده.
        اینکه هیچ گروهی نتونسته زیر 10.4 بیاره 720 رو، یه دروغه که فقط از امثال شماها برمیاد؛برای توجیه رکورده پوچ و بی ارزش دیمن که اصلا شرایط قانونی نداره!!!
        این چیزه به این سادگی رو دوستان پر ادعا نمیفهمن بعد ادعای عالمیشون میشه!!!
        مک لارن مثل اکثره آمریکایی اهل تبلیغات و….نیست که با بریز و بپاش و خالی بندی بره رکورد ثبت کنه.
        مشتری ها خودشون عملی نشون میدن نه با پول تبلیغات و…

        موافقم 15
        مخالفم 10
        1. M.A.S

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (816 ديدگاه)

          در اینکه این دو خودروی خفن هردوشون به احتمال 99 درصد میتونن رکورد دیمنو بزنن هیچ شکی نیست و در بدترین حالت مشابه دیمن خواهند بود و جناب یانکی دیگه زیادی تعصب دارن که میگن مک لارن در بهترین حالت 10.4 میزنه(چون تایم 10.0رو استریت اسپید 717 در درگ مقابل دیمنولوژی زده بود)
          اما یک سوال
          قصد شروع بحث جدید و حمایت از جناب یانکی ندارما ولی

          دیمن که رکورد زده بود پوچ و بی ارزش و با پول و خالی بندی بود در صورتی که 9.5 هم زده ولی مک لارن و فراری که رکورد میزنن میشن رکورد شکن خفن و افسانه ای؟؟!!!!!!

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. Amir Machine

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          من فن آمریکایی‌ام اما تعصب کورکورانه ندارم
          بله مک‌لارن موتور وسط با اون آئرودینامیک و وزن و تکنولوژی قطعاً از دیمن سریع‌تره ولی این چیزی از ارزش دیمن کم نمیکنه

          یه ماشین سنگین وزن موتور جلوی دیفرانسیل عقب جعبه‌ای شکل سنتی با گیربکس اتوماتیک معمولی که میاد رکورد زیر 10 ثانیه میزنه میشه پوچ و بی‌ارزش اما مک‌لارن و فراری که با اون همه تکنولوژی زیر 10 میزنن میشه شاهکار؟!!

          وقتی مرسدس Black Series موتور جلو و دیفرانسیل عقب رکورد نوربرگ‌رینگ رو میشکنه میشه شاهکار خودروسازی اما وقتی شلبی GT500 تو پیست از هوراکان سریع‌تر تایم میزنه فقط بخاطر مهارت راننده‌ها بوده و راننده هوراکان فلج مغزی بوده

          خالی‌بندی میدونی چیه؟ اینه که موتور ماشینت 900 اسب قدرت داشته باشه اما برای اینکه خودتو خیلی شاخ و توانمند نشون بدی، قدرت رو 765 اسب اعلام کنی و بگی با این قدرت به این پرفورمنس رسیدیم
          یادمه وقتی اون تست داینوی اشتباه از کوروت اومد و قدرتش رو بیشتر نشون داد همه به شورلت تاختن و کلی تقلب تقلب کردن اما مک‌لارن وقتی این کار رو میکنه همه‌تون به‌به و چه‌چه میکنین و میگین دمش گرم
          شمایی که خودروساز موردعلاقه‌ت همچنین دروغ بزرگی میگه بهتره دیگه از تبلیغات و خالی‌بندی حرف نزنی

          همونقدر که تعصب بعضی از آمریکایی فن‌ها پایانی نداره، کوبیدن آمریکایی‌ها از طرف شماها هم پایان نخواهد داشت

          موافقم 11
          مخالفم 8
        3. یانکی

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2354 ديدگاه)

          چندتا سوال میپرسم کج بشین راست بگو.کددم خودرو سازی رو میسناسی که بتونه رکوردی رو جابه جا کنه ولی دست رو دست بزاره.مکلارن اگر تو خودش میبینه چرا نمیاد اقدام کنه.اتفاقا من دوست دارم یکی پیدا بشه تا رکورد دیمون رو بزنه تا داج تحریک بشه برا پس گرفتن رکورد.داج چند راه داره برای ساخت ماشینی سریعتر از دیمون.1.استفاده از سیستم دو دفرانسیل ترک هاوک2.سبک سازی ماشین3استفاده از موتور هلفان.اینم یادتون باشه هر سه ماسل آمریکایی نسخهای کارخونه ای مخصوص درگ دارن که زیر 8 تایم میزنن

          موافقم 4
          مخالفم 11
        4. دانیال_Surrey،England

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          M a s.
          پوچ و بی ارزش از نظر اینکه اون رکوردی که شما از دیمن میگی،فقط تو شرایط خاص به دست میاد که نیاز به سوخت و تنظیمات و لاستیک درگ و….داره.
          ….
          امیر جان.
          قدرت زیاد هیچ کمکی به رکورد پیست و هندلینگ و سواری و…نمیکنه.
          اگه قدرت زیاد درست استفاده نشه باعث
          بیش فرمانی میشه که مثلا 720 رو مثال زدین تو قدرت.
          اگه قدرت زیاد کمک میکرد که الان امثال شیرون و رگرا رکورد دارای پیست بودن.
          720 با عملکرد بی نظیرش تو پیست و کلی جایزه ی بین المللی و فروش عالی مزدشو گرفت.
          بعدشم من یادم نمیاد از c8 بابت قدرت زیاد انتقاد کرده باشم.
          قدرت کم یا زیادی که کارخونه اعلام میکنه برای من مهم نیست.
          مهم عملکرد اون ماشینه.
          Gt500 هم نمیشه تو یک پیست عملکردشو سنجید.
          ..
          بعدشم این رفقای شما هستن که دم به دقیقه دارن میگن اروپایی الکی گرون و…..
          مثال الکی گرون آمریکایی هم هست مثل فورد gt که نه رکورد پیست آنچنانی داره نه شتاب و….

          موافقم 14
          مخالفم 3
        5. دانیال_Surrey،England

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2779 ديدگاه)

          یانکی جون شما اول سعی کن راست گفتار باشی بعد انتظار بحث داشته باش.
          من با آدمای دروغگو و رو مخ هیچ بحثی ندارم.

          موافقم 15
          مخالفم 3
      4. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        یانکی کی همچین حرفی زده؟
        کی گفته هیچکسی بجز درگتایمز نتونسته تایم زیر ۱۰.۴ بزنه؟
        درگ بزرگ موتورترند رو یادت میاد؟مکلارن ۷۲۰ تایم ۱۰.۱ ثبت کرد!
        چنل یوتیوبی BoostITFORward هم چندین دفعه تایم زیر ۱۰ ثانیه ثبت کرد.
        supercardriver هم بدون فعال بودن لانچ کنترل ۱۰.۴ زد
        متاسفانه خیلیا هستن که بدون فعال بودن لانچ کنترل و ترک مود و ایرو فعال دارن تایم میزنن.
        بعدشم مکلارن هیچوقت هدفش این بوده ماشینی بسازه که بخاد باهاش رکورد ۱/۴ رو فقط جابجا کنه.
        خوشم میاد تا میبینید یکی تایم بهتری نسبت به دیمن ثبت میکنه میگید متقلبه و تقویت میکنه ماشیناشو.
        باز خوبه تست داینو هم گرفت و نتیجه اش رو پدال گذاشت!هم ۷۲۰ هم ۷۶۵

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          دانیال عزیز
          بله مطمئناً استفاده درست از قدرت بسیار مهمه ولی مگه میشه قدرت زیاد تاثیری تو رکورد پیست یا پرفورمنس نداشته باشه؟ اگه اینطوره چرا سوپراسپرت‌سازها نسل به نسل قدرت ماشین‌هاشون رو بیشتر میکنن؟
          قطعاً پرفورمنس یه ماشین با قدرتش سنجیده میشه، برای همینه که ما مثلاً از مک‌لارن 570S انتظار پرفورمنس 720S رو نداریم اونم با اینکه جفتشون ساخت یک شرکتن
          شیرون و رگرا برای این رکورد پیست ندارن چون اصلاً برای پیست ساخته نشدن و هدفشون حداکثر سرعته، باید به هدف ساخت ماشین توجه کرد، همون دیمن هم همینطوره، 840 اسب قدرت داره اما تو پیست نمیتونه کاری کنه چون برای درگ ساخته شده
          اما 765LT مخصوص پیسته و قطعاً قدرت بیشتر بهش کمک میکنه
          حرف من اینه، وقتی مک‌لارن قدرت این ماشینو 765 اسب اعلام میکنه، ما انتظار پرفورمنسی در همین حد ازش داریم و اگه مثلاً تو درگ از فراری استراداله 1000 اسبی بخوره طبیعیه چون خیلی ضعیف‌تره، اما وقتی مشخص میشه قدرت 765LT نزدیک 900 اسبه همه‌چیز تغییر میکنه، چون با این قدرت، پرفورمنسش خیلی بهتر از اون چیزی خواهد بود که ما از 765 اسب اعلامی انتظار داریم

          موافقم 2
          مخالفم 2
      5. مازیار

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        ظاهرا مک لارن بیشتر از هر برند خودرویی دیگه باعث عصبانیت طرفداران برندهای رقیب میشه و این دقیقا به این معنی هست که داره جاده موفقیت رو بخوبی طی میکنه و به اصطلاح کارش درسته

        موافقم 16
        مخالفم 5
        1. RezaRs

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          اره مازیار جان قطاری ساکن که سنگ نمی خوره قطار مک لارن داره با سرعت میره

          موافقم 10
          مخالفم 5
  3. R@m!n

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    به مک لارن کاری ندارم چون واقعا فوق العادس اما درگ های درگتایمز عجیب و غریبه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  4. ?Ali Hossein?

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    نمی دونم چرا مطالب این چند روز پدال کسل کننده شده؟

    موافقم 5
    مخالفم 18
  5. Benz

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    یکی از غول های مرحله اخر…..

    موافقم 13
    مخالفم 0
  6. Masiha

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    مکلارن فوق العادس ولی حس میکنم این درگ تایمز یکم عجیبه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  7. Farzad

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    نمیدونم چرا انقدر ویدیوهاشون شلخته و مسخره و به هم ریخته است ، خودشونم نمیفهمن دارن چیکار میکنن .
    ولی خب اگه واقعا همچین عددی ثبت کرده حیرت انگیزه .

    موافقم 21
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    رنگ سبزش خیلی زشته بخصوص عقبش
    دوستان فقط رنگ سبزشو گفتم فکر نکیند کلشو ولی در کل محصولات مک لارن خیلی طراحی جذابی دارند
    دیمن رو هم رد کرد

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. Sina

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      واقعیتش اینه که زشت نیست اما به این ماشین نمیخوره
      برعکس 600LT و 675LT ( مطمئن نیستم اسمش همین بود) بهشون رنگ سبز میومد اما به این یکی نمیاد
      نسخه سفید و نقره ایش زیباست

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. امیرحسین

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        سفید بیشتر میاد
        کلا به مک لارن سیاه و سبید بیشترمیاد

        موافقم 3
        مخالفم 3
  9. akrh78

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    این درگ تایمز خیلی عجیبه
    ز غوغای جهان یه تایمایی میزنه که اون 764 تا مکلارن دیگه یه دونشونم نمیزنن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. جناب ایکس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر sf90 هستیم

    موافقم 9
    مخالفم 3
  11. Mf1

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    اگه ۷۶۵ تا مکلارن بازم تست میکرد باز داستان برا گفتن بود

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. HamidReza

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      دقیقااااااا!
      یه عده شیر میر کردن واسه اما …
      اما نمیدونن اس اف نود تو پیست درگ به احتمال قوی از 765ال تی میخوره …
      هر چند فراری ماشین جادست نه پیست درگ …
      اما
      اونقدرایی هم که میگن
      اس اف نود نسبت به 765 برتری نداره که بخواد پیروز مطلق باشه!

      موافقم 5
      مخالفم 12
      1. SF90 STRADALE

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        من هنوز روی حرفم هستم آقا حمیدرضا
        همینجور که من خیالم راحته ، شما هم خیالتون راحت باشه ????

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. RezaRs

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          آقا ایمان انقدر که اسم شما ایمان به عالی بودن sf90 و 765lt ایمان دارم بس کن چرا دعوا بذار تخممونو بشکنیم بفرما هندونه است

          موافقم 5
          مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    چقد خوبه واقعا
    اینجور اخبار حتی اگه مربوط به شرکتی باشه ک بهش علاقه نداری، بازم خوشحال کنندس چون عملکرد خودروهای بنزینی رو به رخ میکشه و خیلیارو به این قضیه امیدوار میکنه
    به شخصه حس خاصی به مک لارن ندارم اما این محصولش بسیار فوق العادس
    امیدوارم در اینده بازم رکوردهای بهتری از شرکت های دیگه ببینیم(حتی بهتر از الکتریکی ها!)

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. T.C.B.K

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    چه قدر دوستان دعوا میکنن…. ???

    اقا جون. نه مکلارن نه فراری. نه تایکان نه S plaid

    فقط این ????? موشک زمین به زمین فقط این ??

    http://aspb3.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/8668cac9b69b0281169eecfa70f894173456076-360p.mp4?wmsAuthsign=eyJhbGciOiJlUzl1NilsinR5cCI6IkbXVCJ9.eyJOb2tlbil6ljYOYzBkNDc5YTFjYTZIZWNmODMzYTGHYTZmMTQOZDkyliwiZXhwljoxNjEzMDUxMTQ2LCjpc3MAiOiJTYWjhlELkZWEgR1NJRyJ9.fnYkzSyu9P-x-AYv9xgAi1QwtwEZ5wZP4GVTdir7cpE

    پدال کامنتمو حذف نکن لطفا. فیلم درگ کوتاه از خودرو های کلاسیک گذاشتم
    حذفش نکن لطفا ??? سپاس….

    موافقم 6
    مخالفم 18
    1. Angus_812

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      آقای یه نفر دیگه که رامین نیستی
      شما اون شاهکار ها (به جز تسلا) رو
      داری با اون سطل آشغال مقایسه میکنی
      هر چقدرم خاص و قوی باشه ولی هیچ کس بین اون و مک‌لارن نمیاد اونو انتخاب کنه

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. T.C.B.K

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        ????

        اقا این رامین کی هست ؟؟؟ هر کی میگه تو رامینی . میشه یکی درست و حسابی بگه رامین کیه ؟؟؟

        نکته بعد… اقای angus 812
        یعنی چی بگم به شما. ?
        یعنی به هرچی آمریکایی بود توحین کردید. ????
        یه خودرو کلاسیک شورلت که فوقش 15 هزار دلار ارزش داره ( البته این تیون شده بود. میگیم 30 هزار ) تونست تنها تو 10.7 ثانیه بره.
        تازه واسه 50 سال پیش این ماشینه.

        این فیلم تو آپارات هست. منم آوردشم اینجا حدودا این فیلم برای 5سال پیشه.

        5 سال پیش 10.7 خیلی چیز شاخی بود.
        کسی که به خودرو های کلاسیک بگه آشغال اصلا ماشین باز نیست…

        ( فرض کن سوار فراری f8 هستی داره 120 تا میری. یه خودرو قدرتمند عضلانی مثل پونتیاک یا دوج یا شورلت با سرعت 200 تا ازت سبقت بگیره. بعد با فراری نتونی بگیریش. صحنه خندداری هست. ?????)

        پدال کامنتمو منتشر کن حذفش نکن با سپاس

        موافقم 2
        مخالفم 13
        1. Farzad

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          رامین توهین درسته نه توحین
          ۴۴ سالته ها ?

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. Hamid

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          دیگه آخرش می‌نویسی پدال کامنتم رو منتشر کن با سپاس مطمئنا رامینی

          موافقم 4
          مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این ماشین یک هیولاس تماممممم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  15. امین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    یانکی برترین کامنت سال هم متعلق به شما راست میگی

    این د.ر.و.غ.گ.و اونقدر تیون میکردو الکی تبلیغات میساخت یادمه ۹۱۸ رو هم با ۷۲۰ مسخره میکرد حال بماند همون ۹۱۸ به کل خودروسازی مکلارن میارزه و در زمان خودش چه پیست چه درگ چه تکنولوژی حریفش p1رو سوسک میکرد و از ترس به نوربرگ رینگ هم نرفتن( p1) به قول هموند

    بدانید که درگ تایمز نوکر مکی هست به احتمال بالا اینا تیونه مطمعن باشید
    کل هستی با ۷۲۰زیر ۱۰.۳ نتونست بزنه این۹.۸ میزد
    مطمعن باشید اعتبار نداره

    هیچوقت و هیچوقت ۷۶۵ استوک تو آسفالت و شرایط استاندارد زیر ۹.۸۸(یا به عبارتی۹.۹) نخواهدزد

    موافقم 21
    مخالفم 19
    1. مازیار

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      آقای پدال
      دوستمون امین گفتن ۹۱۸ در درگ P1 رو سوسک کرد و من لینکی فرستادم که P1 در درگ ۹۱۸ رو سوسک کرده بود چرا حذفش کردی؟
      به عنوان مدیر معتبرترین کانال خودرویی کشور این چه سیاستی هست؟

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. امین

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (495 ديدگاه)

        جناب مازیار درگ ها زیاده درگ های بیخود هم زیاده

        مهم اکثریت درگهاست مهم اعتباره

        ۹۱۸ با اختلاف طول ۶ ۷ ماشین میبره

        نمونش هایپر ۵ انواع درگ های سایتهای دیگه و….

        حتی تو ویکی پدیا هم بری نوشته

        تنها ماشینی که توانایی شکستشو داشت شیرون بود که به جونش انداختن(دیمن و… رو کاری ندارم)

        چی میگید شما؟

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          شما سرچ کن درگ رو ببین اونوقت با هر معیاری که در نظرت هست قضاوت کن
          درگ اتوکار بین P1 و ۹۱۸ و دوکاتی ۱۱۹۹ به عنوان جانشین نمادین لافراری که فرستاده نشد
          اونقدر همزمان لانچ کردن که تو حرکت آهسته چندصد فریم در ثانیه هم نمیشه تشخیص داد کدوم زودتر شروع کرده
          https://www.aparat.com/v/mdk8s/%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%D9%85%DA%A9_%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86_P1_%D8%A8%D8%A7_%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87_918_%D9%88_%D8%AF%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C_1199

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          تشکر میکنم آقای پدال✋

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      شما هروقت تونستید تست داینو هایی که از ۷۲۰ و ۷۶۵ رو گرفته رو بتونی اثبات کنی که دروغه و دلیل بیاری واسه تقویت بودن ماشیناش،اونوقت ارزش جواب دادن پیدا میکنی سر قضیه تقویت بودن ماشیناش.
      بین p1 و 918 هم رقابت سختی بود
      ولی با این حال تایم های بهتری ثبت کرد پی۱ نسبت به ۹۱۸.تایم این دوتا ماشین?
      اینم رکورد پی۱ و ۹۱۸ تو پیست های مختلفه
      goodwood hill climb
      918: 1:06.09
      p1:0:53.00
      ➖➖➖➖➖➖➖➖
      circuit of the Americas
      918: 2:24.00
      p1: 2:17.49
      ➖➖➖➖➖➖➖➖
      Algarve International Circuit Portimao (Grand Prix)
      918: 1:53.98
      p1: 1:51.78
      ➖➖➖➖➖➖➖
      spa francorchamps
      918: 2:39.00
      p1: 2:38.00
      ➖➖➖➖➖➖➖
      autocar wet handling track
      918: 1:21.20
      p1: 1:20.50
      ➖➖➖➖➖➖➖
      anglesey coastal
      918: 1:12.40
      p1: 1:11.20
      ➖➖➖➖➖➖➖
      Silverstone (National Circuit)
      918: 0:58.47
      p1: 0:58.24
      ➖➖➖➖➖➖➖
      Thermal Club Raceway
      918: 1:17.18
      p1: 1:18.82
      ➖➖➖➖➖➖➖
      Laguna Seca (post 1988)
      918: 1:29.89
      p1: 1:30.71
      ➖➖➖➖➖➖➖
      Thermal Club Raceway Long
      918: 2:10.21
      p1: 2:13.00
      ➖➖➖➖➖➖➖
      Autocar Dry Handling Track
      918: 1:05.70
      p1: 1:06.80

      ” از ترس به نوربرگ رینگ هم نرفتن( p1) به قول هموند”
      همون سال که مکلارن با پی۱ رفت به نوربرگ،YouTuber Swsthebest1994 ویدیویی رو پخش کرد که مکلارن پی۱ تونست یه دور کامل پیست نوربرگ رو توی 06:47.00 ثانیه دور بزنه.تو مصاحبه ای هم که Gerg Levine رئیس فروش و بازاریابی مکلارن با مجله carthrottle داشت
      گفت”شما اگر یه بازیکن پوکر باشید،هرگز نمیخایین که برگ برندتون رو زود رو کنید”.
      یعنی چی؟یعنی مکلارن نمیخاست فخر بفروشه(از نظر خیلیا) و بخاد وارد رقابت با پورشه و فراری به صورت رسمی توی پیست نوربرگ بشه.
      چرا؟
      چون Mark Vinnels،مدیر فن‌آوری مکلارن گفته بود که”نمیخاد راننده های مکلارن درحال دور زدن پیست نوربرگ باشن،چون دیر یا زود ممکنه اشک رقبا(منظور فراری و پورشه)ریخته بشه”

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. امین

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (495 ديدگاه)

        ?هیچ نگویم بهتر است(فنی و..)
        قیاس مک با فراری و پورش و برتر دوستن اون به اینا آوردن مدارک جعلی(بهتره بگیم خود پسند و نامعتبر)
        به قول یکی از دوستان هروقت مکلارن ۱۰۰ درصد یه انجین رو تنهایی ساخت بحث کنید?تا حالا یه انجین نزده اونوقت به فراری و پورش خدایان سوپر اسپورتسازی تیکه و متلک میندازه?
        تو تاپ گییر هم تو پیست p1 رو خورد تو هایپر ۵ هم درگ و پیست خورد p1 رو? اونوقت چند تا بچه به دور از چشم افراد و گروه های معتبری مثل تاپ گییر و هایپر ۵ میرن الکی تایم میزنن معلوم نیست اصلا شرایط چیه بعد ور ور….

        موافقم 2
        مخالفم 11
        1. England

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1124 ديدگاه)

          جناب امین هروقت فراری و پورشه بدون اویزون بودن به غول هایی مثل فیات و فولکس واگن تونستن مث مکلارن مستقل رشد کنن بیا کری بخون پسر خوب.
          نمیذارین دهنمون بسته باشه رگباری چرت و پرت کامنت میکنین.
          رکوردو ببین و لذت ببر چرا حسادت میکنی رفیق؟
          هوچیگری کار افراد و برند های ضعیفه

          موافقم 5
          مخالفم 2
  16. Sina

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب هیولایی!!
    دیگه از این رقابت ها بین SF90 و 765LT روز به روز کمتر میشه و کمیاب
    خیلی دوست دارم بدونم کدومشون سریعتره!!
    البته پیست مهم تر از ۴۰۰ متره
    ارزش واقعی اونجاست

    موافقم 11
    مخالفم 0
  17. مازیار

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    اگه پورشه در عمل رکوردی بهتر از اعلامی کارخونه ثبت کنه میشه فروتنی کمپانی ، اما همین حرکت از طرف مک لارن میشه دروغ و دغل
    هرچند تایید نظر همگان غیرممکنه اما حقیقت هم هیچ نیازی به تایید کسی نداره

    موافقم 9
    مخالفم 3
  18. Khosrow

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    روزی نیست درگ از مکی نشر نشه اینجا / خیلی داره فشار میاره که بگه منم خوبم / یه موتور انداختن روی یه پلاستیک گازو میبندن بهش / عجیبه که ماشین بازا این اسقاطی رو با شاهکارهای فراری قیاس میکنن / اخ جون تند میره چقدر – چه معیاره خوفی ..

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. Range Rover

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (191 ديدگاه)

      تو فقط کامنت بذار ???
      فشار سختی هم به تو یکی وارد کرده من نگرانتم مکلارن اگر ابن موفقیت هاشو ادامه بده ممکنه سر از بیمارستان در بیاری با این حجم از ناراحتی و حسادت?

      موافقم 5
      مخالفم 0
  19. SF90 STRADALE

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    آقا ما رو از چی می ترسونید ؟؟؟؟
    هرجا شما اراده کنید ما میاییم
    پیست درگ ، آسفالت معمولی ، پیست مسابقه
    دنبال بهونه هم نیستیم ؛ بگیم مکلارن سبک تره ، پیست درگ چسبندگی داره به ضرر فراریه و از این حرفا
    اگه باختیم مرد و مردونه باخت رو قبول می کنیم
    اگه هم باختید که مطمئن باشید می بازین ?? شکست رو بدون هیچ عذر و بهونه ای قبول کنید
    دیگه چی بهتر از این ؟؟؟؟
    فقط امیدوارم راننده SF90 استراداله در آخر مسیر جفت راهنما رو فراموش نکنه

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. امین

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      لحنت یه جوری هست اس اف?
      خیلی هم آقایی ها عزیز
      فقط یه جوری حرف میزنی انگار فراری داری یا سهامدارشی یا مدیر عامل
      به جدم قسم انزو فراری خودش اینقدر من من یا ما ما نمیگنه??
      تا حالا از نزدیک یه فراری دیدی؟??

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. SF90 STRADALE

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3898 ديدگاه)

        من عاشق فراری ام و دلیل و منطق هم نمیخواد
        چون احساسی و قلبی دوستش دارم
        بعدشم یک نفر رو تو این page پیدا کن که یه فراری از نزدیک دیده باشه ولی من دیدم اما بگم که چی بشه
        اگه قرار باشه همه مثل شما فکر کنیم ، باید درباره پراید و پژو ۴۰۵ و سمند بحث کنیم چون فقط اینا رو دیدیم و سوارشون شدیم

        موافقم 5
        مخالفم 3
  20. مهدی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    تو مسیر مستقیم فاصله ی معناداری بین ۷۶۵ و sf90 نیست احتمالا با چسب لاستیک رکورد مک‌لارن بهتر از فراری باشه اما تو پیست فکر میکنم sf90 برتری کامل داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. امین

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      منظورت چسب که میگی پیست درگ هست دیگه؟

      آخه کی اهمیت میده مهم آسفالت و جاده یا همون شرایط معقول و استانداردع که مطمعن باش اس اف اونجا هم با اختلاف برتر از ۷۶۵ خواهد بود ۷۶۵ زیر ۹.۸۸(۹.۹)نمیتونه بزنه?

      موافقم 11
      مخالفم 9
  21. Mf1

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    Sf90مثل پورشه ۹۱۸ میمونه باقیمت کمتر وزن کمتر وقدرت بیشتر قطعا میتونه ۷۶۵ شکستش بده توی پیست درگهای معمولی ولی تو پیست درگ تایم معلوم نیست
    شاید بعد سالها نر هیل سهند خوشحال بشه

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا