مک لارن

رکورد فروش مک لارن در سال 2018

فروش جهانی مک لارن در سال ۲۰۱۸ به ۴۸۰۶ دستگاه رسیده که حاکی از افزایش ۴۳.۹ درصدی در مقایسه با فروش ۳۳۴۰ دستگاهی سال ۲۰۱۷ می‌باشد.


بزرگ‌ترین بازار این برند بریتانیایی در سال گذشته مربوط به آمریکای شمالی بوده جایی که فروش مک لارن از مرز ۵ هزار دستگاهی از زمان شروع فروش در سال ۲۰۱۱ رد شده است.


فروش مک لارن در اروپا نیز رشد ۴۴.۲ درصدی داشته و در بریتانیا نیز این میزان رشد برابر با ۴۹.۲ درصد بوده است. جالب اینکه فروش مک لارن در چین رشد قابل‌توجه ۱۲۲.۵ درصدی را ثبت کرده است. عمده دلیل افزایش چشمگیر فروش مک لارن در این کشور آسیایی به مدل‌های ۵۷۰S و ۷۲۰S مربوط می‌شود که حدود ۷ درصد از کل فروش برند در سال ۲۰۱۸ را تشکیل داده‌اند.


تابستان سال گذشته مک لارن ساخت پانزده هزارمین خودروی خود را در ووکینگ جشن گرفت. این تأسیسات مسئول ساخت و صادرات محصولات مک لارن به بیش از ۳۰ بازار در سراسر جهان بوده و در روز بیش از ۲۰ خودرو را به‌صورت دست‌ساز روانه بازار می‌کند.


به عنوان بخشی از برنامه‌ی تجاری Track25، مدل‌های اسپیدتیل، ۷۲۰S اسپایدر، ۶۰۰LT و سنا در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند. این برنامه می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۸ خودروی جدید و سفارشی معرفی خواهند شد و تولید سالانه‌ی مک لارن به ۶ هزار دستگاه خواهد رسید.

بخش خودروهای سفارشی و ویژه‌ی مک لارن یعنی MSO نیز سال بسیار شلوغی داشته و محصولات گوناگونی را عرضه کرده است.


در سال ۲۰۱۸ شاهد افتتاح مرکز تکنولوژی کامپوزیت در شفیلد بودیم که اقدام به تولید لوله‌های فیبر کربنی سبک‌وزن خواهد کرد. این یک قدم مهم است که مایک فلوویت مدیرعامل مک لارن از آن به عنوان مسابقه وزن جدید نام برده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    ((تابستان سال گذشته مک لارن ساخت پانزده هزارمین خودروی خود را در ووکینگ جشن گرفت. این تأسیسات مسئول ساخت و صادرات محصولات مک لارن به بیش از 30 بازار در سراسر جهان بوده و در __روز بیش از 20 خودرو را به‌صورت دست‌ساز روانه بازار می‌کند__.))
    ..
    خیلی برام عجیبه که با اینکه مثل فراری و پورشه و استون و….اصلا شما نمیتونید بازوهای رباتیک رو تو مک لارن ببینید ولی تا این حد فروش و رکورد و سخت کوشی و…….
    ..
    فقط حیف که حمایت فولکس و فیات رو نداریم…….
    ..
    راستی مجله evo بهترین سوپراسپرت هاشو معرفی کرده که رنکینگش اینه.
    McLaren 600LT-1
    McLaren 720S-2
    Ferrari 812 Superfast-3
    Lamborghini Huracan Performante-4
    Ford GT-5
    Ferrari 488 Pista-6
    Mercedes-AMG GT R-7
    Lamborghini Aventador SVJ-8
    Porsche 911 GT2 RS-9
    McLaren 570S-10
    ((اینم بگم که پورشه بیشترین جوایز رو از این مجله گرفته که یه موقع نگید انگلیسیه و….))

    مجله آلمانی sport auto مک لارن 720 رو رکورد گیری کرده که رکورد خیلی خوبه 7:08 رو به دست اوورده.
    حالا چرا میگیم خوب از اونجایی که تمام رقبای غیر مستقیم مک لارن که توسط این مجله ثبت شده اینه رکورداشون،:
    Performante – 7.07,99 با لاستیک های ترفئو آر
    GT3 RS – 7.05 // // کاپ 2 آر
    GT2 RS – 6.58 کاپ 2 آر
    و مک لارن 720 :7.083 با لاستیک های کورسا!!
    قشنگ دو دوتا چهارتا کنید متوجه میشید مک لارن به راحتی میتونه هم رده ی gt2 تایم بزنه و تازه نسخه ترک پک مک لارن هم هست.((اینو گفتم که نگید مک لارن چرا تو جهنم سبز تایم نمیزنه و نمیتونه و….))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی کلاس مرسدس

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      جالبه مثل داستان دایی جان ناپلون که اونقدر گفتن همه متوهمن تا جابیفته خب وقتی کرمی نباشه قطعا حرفی هم نیست تا نباشه چیزکی مردم نگویند چیزها وقتی دوتای اول و انگلیسی میذاره قطعا انگلیسیه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ferrari

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      میشه بگی فیات برای فراری چیکار کرده؟؟؟؟ هربار میگی حمایت فیات حمایت فیات.
      (در حال حاضر “ممتلکات”، شرکت سرمایه‌گذاری پادشاهی بحرین، با در اختیار داشتن ۵۶ درصد سهام بزرگترین سهامدار مک‌لارن است. پس از این شرکت، محمد عجه، بازرگان سعودی تبار با ۱۴ درصد دومین سهام‌دار این شرکت است.) ۷۰ درصد سهام مکلارن دست عربهاست بازم میگی مکلارن حمایت فیات رو نداره
      https://www.google.com/url?sa=i&source=undefined&cd=&ved=0ahUKEwiE0rrTwOPfAhWNmbQKHUZyDWkQzPwBCAM&url=http%3A%2F%2Fwww.bbc.com%2Fpersian%2Fmagazine-44271006&psig=AOvVaw0Apxd3F-qp8umTdWjtV0Qv&ust=1547219694743267
      اینم لینک خبر.ضمنا یه ایرانی تبار به اسم مایکل لطیفی هم ده درصد از سهام مکلارن رو. به قیمت ۲۷۰ میلیون دلار خریده اقای پهلون مکلارن تو اینارو میدونی
      امسال مکلارن ۴۰ درصد افزایش فروش داشته اما بودجه تیم فرمول یک مکلا ن از رنو هم کمتر بوده یه زمانی مکلارن سالی ۲۸۰ میلیون یورو برای تیمش خرج میکرد الان به حدی داغون شده که از رنو با ۱۹۰ میلیون یورو هم کمتر هزینه کرده.یا به تیم فنی جای پول شکلات پاداش میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.h

        ۲۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        اول اینکه سهام دار بودن تا زیر شاخه و در تملک بودن فرق داره
        اصلا اگر بخواییم بگیم فراری مال یه شرکتی هست به اسم فیات و مکلارن واسه شرکتی به نام عرب ( مثلا بامنطق جناب فراری) خداوکیلی اون عرب جز پول پی داره که بخواد کاری کننه ؟؟ علم داره یا مهندسی خوب ؟؟؟ چیزی که با پول نمیشه خرید؛ همیشه تکنولو|ی و علم و مهندسی سه سال پیش هر صنعتی قابل خریده پس اگر به به این ملخ خورا باشه مک لارن همیشه سه ساله عقب باید باشه که ایا جز جلو بودن اکثر چیزا از مک لارن دیدی ؟؟ این چه منطقیه ؟؟؟
        این حرفام به این معنی نیست که مثلا فیات واسه فراری کاری کرده اقا بی خودی گارد نگیرید لطفا ولی اینو بدون یه زیر شاخه پاش بی افته باید به خواست شرکت مادر تن بده ( فراری انقدر کار درست هست که کسی به قول معروف تو هم بهش نمیگه ) ولی یه سهام دار عمده بر خلاف این فیلم های سینمایی هیچ کاری از پیش نمیتونه ببره اصلا 40 درصد نه 60 درصد یعنی بش از نصف این یعنی مک لارن از چتر حمایتی کسی برخوردار نیست
        در اخر اینم بگم دوستان زیر نظر بودن و زیر شاخه بودن کمپانی های کار درست تغییری تو روند کار اونا ایجاد نمیکنه الا یکی دو برند تبلیغاتی واسه برند مادر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          دوست عزیز تند نرو منطق من از منطق جنابعالی خیلی بهتره حرف من هم حرف درستی بوده سهامدار بودن با زیرشاخه بودن هیچ فرقی نداره و امروز اون شرکت بحرینی با داشتن اکثریت سهام مکلارن میتونه مالک برند مکلارن به حساب بیاد پس با فیات فرقی نداره اما اینکه امثال شما میگین حیف مکلارن حمایت برندی مثل فیات رو نداره باید ثابت کنید فیات برای فراری چیکار کرده که انقدر شلوغش کردین؟ فیات به فراری حتی کمک مالی هم نکرده از لحاظ مهندسی هم که فیات ۲۰ سال عقبتر از فراریه جز خریدن سهام فراری از انزو فراری و دادن پول به انزو برای شرکت در مسابقات فیات چه کار دیگه ای کرده؟؟؟ بهتر نیست جای توضیحاتی که نه به درد من میخوره نه به درد شما به سوال من جواب بدین؟؟؟
          (اصلا اگر بخواییم بگیم فراری مال یه شرکتی هست به اسم فیات و مکلارن واسه شرکتی به نام عرب ( مثلا بامنطق جناب فراری) خداوکیلی اون عرب جز پول پی داره که بخواد کاری کننه ؟؟) شما بگو فیات برای فراری چیکار کرده من منتظر جوابم.فیات هموندکمک مالی هم نکرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. emad1990

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اینکه ۷۲۰ خالیه همرو زخمی کرد??
      ۷۲۰LTبیاد دیگه چه کار میخاد بکنه
      تبریک به دانیال بابت اول شدن مکلارن????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مهدی

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      حاجی اگر بخواب متر شما رو بگیرم دست و یه ماشین رو بکوبم باید بگم که پیستا با وزن بیشتر و قدرت کمتر و شتاب کمتر تو همه پیستها ۷۲۰ رو زد همچنین تو همه پیست ها پرفورمانته رو هم زد همچنین پورشه gt2 رو هم به غیر از یک پیست زد حالا باز سر خر رو دوباره کج کردی طرف کجا میخوای و بقیه رو بیاری پایین که بگی مکلارن خوبه! بابام جان مکلارن شرکت خوب و کم نظیریه اما فعلا فاصله ها داره با فراری و پورشه ای که بهترین های تاریخ خودوسازی رو ریختن تو بازار هرجا هم اسمشون میاد یعنی بهتر بودن ! مکلارن از بدو تولدش تا الان دوتا انجین از خودش نداده بیرون که بخواد با بزرگان رقابت کنه! انجین اف وان که ساخته بی ام و بود از mp4 تا اخرین محصولش هم که کلهم داره رو یک موتور کار میکنه این یعنی هزینه تحقیق و توسعش قابل قیاس نیست با رقبای بزرگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    اینقدر اخبار پیشرفت و موفقیت مکلارن رو میخونیم که دیگه داره به ی مساله عادی تبدیل میشه. مکلارن، ی جزیره ی کوچیک و مدرن در دل صنعت خودروسازی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    مک لارن رو خیلی دوس دارم ، بخاطر F1 افسانه ای که تو نیدفوراسپید (اگه اشتباه نکنم) باش بازی میکردم!
    اتفاقا تو اون بازی یک جگوار هم بود که خیلی قشنگ بود ولی به پای مکلارن نمیرسید!
    امروز تلویزیون جکوار رو نشون میداد ، گفتم کاش جکوار و مکلارن یک محصول مشترک بدن!
    زیبایی جکوار ، قدرت و مهندسی مکلارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا