مک لارن

شکسته شدن رکورد پیست هاکنهایم توسط مک لارن سنا

البته به‌صورت غیررسمی!
آیا به شواهد بیشتری برای اعتراف به اینکه مک لارن سنا در دستان یک راننده ماهر و شجاع هیولایی فوق‌العاده است نیاز دارید؟ خب پس جای خوبی تشریف آورده‌اید زیرا این خودرو توانسته رکورد خودروهای تولیدی را در پیست مشهور هاکنهایم بشکند.


پیش از آنکه وارد جزئیات شویم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که پشت فرمان این هیولا کریستین گبهارد از مجله اسپورت اتو نشسته و رکورد ثبت شده نیز حالت غیررسمی داشته است؛ اما با این وجود سوپرکار بریتانیایی‌ها توانسته یک دور پیست هاکنهایم را در ۱ دقیقه و ۴۰.۷۹ ثانیه طی کرده و بنابراین ۵ ثانیه سریع‌تر از فراری ۴۸۸ پیستا باشد.


رتبه سوم سریع‌ترین خودروهای هاکنهایم نیز به پورشه ۹۱۱ GT3 RS رسیده که یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۴۶ ثانیه طی کرده و همان راننده نیز پشت فرمان حضور داشته است. رتبه‌های چهارم تا ششم نیز در اختیار خودروهای شورولت کوروت ZR1، لامبورگینی آونتادور SVJ و رادیکال RXC توربو می‌باشد. گبهارد همچنین در همین پیست با مرسدس-ای ام جی GT R Pro رکورد ۱ دقیقه و ۴۸ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته و با خودروهای مک لارن ۶۰۰LT، لامبورگینی اوراکان اوو و مک لارن ۷۲۰S رانندگی کرده است. رکورد این سه خودرو در هاکنهایم به ترتیب برابر با ۱ دقیقه و ۴۸.۹۰ ثانیه، ۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۱ دقیقه و ۴۸.۲۰ ثانیه بوده است.


سنا که بخشی از سبد محصولات اولتیمیت مک لارن می‌باشد شاید جزو زیباترین محصولات این برند نباشد اما پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی سنا قدرت ۸۰۰ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    رکوردهای پیست رو یکی پس از دیگری مثل آب خوردن میزنه و انگار برای دوم شدن ساخته نشده
    خودم که طرفدار سرسخت فراری هستم داره بهم شک و تردید وارد میشه که SF۹۰ هم نتونه باهاش رقابت کنه
    ولی باید منتظر ماند و دید ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (435 ديدگاه)

      از لحاظ پرفپرمنس واقعا خولی ولی ظاهرو فدای این کار کرده
      ۷۲۰اس کاملا یه سوپراسپورت خیابونیه ولی سنا بیش از حد پیستیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    عجب هیولاییه این سنا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یادمه یه بار گفتم مک لارن واقعا مهندسی و طراحی استثنایی داره ولی نمی‌دونم چرا بعضیا مخالف حرفم بودن و گفتن مک لارن کجاش‌ مهندسی داره و بلد نیست ماشین تولید کنه.
    اما مک لارن با تولید سنا یه جورایی بعضیا رو ساکت کرد که دیگه اثری ازشون نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. car lover

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    سنای انقلابی…
    امریکاییا بریتانیاییا و ایتالیاییا هستن ک تاریخ سازی میکنن و محصولات ب یاد ماندنی درست میکنن
    بقیه خوبن صرفا…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Farzad

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فقط به ماشینایی که قبل از سنا قرار گرفتن نگاه کنید . همه رو قورت داده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hamid.ss

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (86 ديدگاه)

    من عاشق مک لارنم و همیشه ازش حمایت میکنم
    اینبار هم مثل همیشه گل کاشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    نگزان نباشین تا چند ماه دیگه یه کپی از روش میزنن میان رقیب واسش درست میکنن???
    همون کاری که بعد سه سال برای 720 اس کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۳۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      خیلی ریز فراری رو خراب کردید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Alireza

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    چرا غیر رسمی مشکلش چی بود مگه
    حالا اون به کنار zr1 و gt3rs رو نگا کنید کیا رو گذاشتن پشت سر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      اره مخصوصا اونجاش که gt3 rs از gt2rsهم تایم بهتری ثبت کرده.
      راننده خیلی مهمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Saeed

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    فقط تو کف اون مک‌لارن ۶۰۰lt ام که از هوراکانEvo سریع‌تره!!
    و اون کوروت zr1 که یک ثانیه از svj سریع‌تره!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      البته اون کوروت و پورشه بالاییش کنار اسمشون نوشته مودیفاید
      ینی تیون شدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه 911GT2 MR هم چند روز پیش در پیست هوکنهایم همین مجله SPORT AUTO زمان زیر رو ثبت کرده!!!
    پورشه 911GT2 MR زمان:: 1:43.50

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    فکر نکنید یه مورد شگرف و عجیب غریبه . خب تا جای ممکن سبک شده و تمام تجهیزات حذف شده و برای پایداری رو پیچ‌ها تقریبا چیزی به اسم سیستم تعلیق ندارن خب دیگه ماشین مختص پیست هست . درسته که یه سری قوانین جاده رو پاس کرده و منعی ندارد منتها چیزی که مشخصه به اندازه مثلا پیستا و جی تی ار 3 و غیره قابلیت شهری نداره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. رضا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (49 ديدگاه)

      سبک سازی هنریه که هر شرکت درپیتی نمیتونه تا این حد معقول انجامش بده.و مکلارن یه شرکت پیشرو هست.
      میشه بفرمایید چه امکانات سرگرمی روی پیستا هست که روی سنا وجود نداره? عمرا اگر بتونی با منبع معتبر چند تاشو نام ببری چون میدونم امثال ساسان چند ماه پیش یه جوکی گفتن و چندین نفر بدون اطلاعات و اینکه ایا حرفش درسته یا نه دارن مدام تکرارش میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (49 ديدگاه)

      گفتن سیستم تعلیق. و پایداری هم نداره!

      علاوه بر این، مک‌لارن، سیستم کنترل شاسی پرو اکتیو جدید خود را با مدل سنا رونمایی خواهد کرد. این سیستم که RaceActive Chassis Control II نام دارد، شامل سیستم تعلیق جناقی دوبل در قسمت جلو و عقب است که با دمپرهای تطبیقی به‌صورت هیدرولیکی قسمت چپ را به راست و عقب را به جلو متصل می‌کند. سنسورهای آن‌بورد تعبیه‌شده در آن، به تنظیم سیستم تعلیق در کسری از ثانیه کمک می‌کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۳۰ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1586 ديدگاه)

        فدای گل پسر ول کن حفظ کردن یه ردیف از این اسمها رو به جاش برو ریویو ها و تست رانندگی هاشون رو ببین خب اینکه قابلیت شهری نداده یه چیز بدیهیه اصلا چیزی نیست که نفیش کنی…قانون طبیعت و فیزیک همینه شما چیزی رو میخوای بدست بیاری باید یه سری چیزای دیگه فدا بشه…. با تکنولوژی یکسان قدرت بیشتر میخوای باید دوام رو از دست بدی پایداری بیشتر میخوای باید سیستم تعلیقت بازی کمتری داشته باشه و الی اخر…قسمت کنه یبار همین سوپراسپرتها رو سوار بشی و زیر و‌بمشون رو چک کنی تازه میفهمی تاحالا توهم زده بودی و خیییییلی هم تکنولوژیک و فناوری های های تک توشون بکار نرفته اون موقع منطقی تر و پخته تر نظر میدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۳۰ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (49 ديدگاه)

          باز حفظ کنم بهتره تا از خودم جوک بگم جالبه که فقط منتقد مکلارنی و زیر بقیه مطالب جوک هات رو نمیبینیم
          تعلیق نداشتن با تجدید تولید سیستم جدید تعلیق مخصوص پیست متفاوته کاش اینو یاد بگیری و به منطقت بیشتر فشار بیاری مگه میشه تعلیق رو کلا حذف کرد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. دانیال_Surrey،England

      ۲۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      درست میگی مهدی.
      منتها فقط در مورد سیستم تعلیق و قابلیت شهری.
      این ماشین با رانندگی کریس هریس حدود 7 ثانیه کندتر از 650s gt3 بود که خب لاستیک های gt3 سطحش خیلی صاف تر و کلا برای پیسته.
      با لاستیک های مشابه سنا حدود 4 ثانیه کندتر از gt3 میشه که این یعنی هدف مک لارن،یعنی نزدیک ترین ماشین به ماشین های کلاسgt3 که به واقعیت تبدیل شده.
      ..
      جالبه بدونی همین gt2rs که مثال میزنی در سبک ترین حالتش دیگه چیزی به اسم سیستم اطلاعات و سرگرمی و ِ..ِِوجود نداره.
      همینی که تو بعضی پیست ها از 720s که همه چی هم داره با اون سیستم تعلیق بی نظیرش کندتره!!
      درضمن یادت نره سبک سازی یه هنره.که ظاهرا بعضیا بلد نیستن.?
      ..
      در ضمن آقا سعید اون کوروت و gt3rs نسخه تقویت شده هستن.
      بیشتر بهتره تو کف 600lt باشیم.?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. رضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    مکلارن 720هم چند روز پیش با چند تا دستکاری کوچیک تونست زیر 9ثانیه 400مترو بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شاهین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    ماشین مخصوصه پیسته میخواید این رکوردم نزنه
    اون باله عقبی که مثل تخته بنایی نصب شده بهش واسه همین کاره
    متعجب نشدم. درکل کارش عالی بود به عنوان پیست محور بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamed

      ۳۰ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (212 ديدگاه)

      اصطلاح مخصوص پیست برای ماشینای غیر جاده ای استفاده میشه ولی سنا یه ماشین جاده ای و اصطلاحا Road-legal حساب میشه پلاک میشه و مشکلی بابت تردد تو خیابونا نداره
      نسخه Senna GTR مخصوص پیست حساب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Amir evolution

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    حیف ک نسخه لیمیتده (500دستگاه)
    البته سنا باید مدیون 720s باشه. چون رو اون پلتفرم ساخته شده
    720s انتخاب بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمدهادی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    اون دوستی که با هیولای ایتالیایی ینی لامبو مشکل داشت میشه بفرماد ماذا علت؟
    مگه غرشی مبهوت کننده تر از صدای موتور دوازده سیلندر اصیل Svj هم داریم
    بماند اون طرح خمیده و کوتاه و کشیده خاصش که مختص تولیدات لامبو هستش
    واقعا چه چیز این ماشین هر ماشین بازی رو عذشق خودش نمیکنه
    هیولای جاده ها فقط لامبوی گوژپشت ایتالیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Axl

    ۳۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    مک لارن همیشه قهرمانه! رقیب سرسخت فراری فقط مک لارن هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اینجا زده رتبه 41 دست مکلارن هست !
    40 تای قبلی چه ماشین هایی هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا