مک لارن

سابر، هایپرکار هیبریدی جدید مک‌لارن با 1150 اسب بخار قدرت

تصاویر جاسوسی جدیدی از مدل بعدی سری اولتیمیت مک‌لارن منتشر شده است همراه با گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه سابر (Sabre) می‌تواند نام این هایپرکار جدید باشد. مک‌لارن حداقل دو سال است که روی این مدل تولید محدود جدید کار می‌کند زیرا اولین بار این خبر را در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد. این هایپرکار که در آن زمان با نام BC-03 شناخته می‌شد، از کانسپت اولتیمیت ویژن GT سال ۲۰۱۷ الهام است. حال مک‌لارن یک پروتوتایپ با پوشش‌های استتاری از این ماشین را در نمایندگی خود در کالیفرنیا به نمایش گذاشته است.

این پروتوتایپ در ظاهر با تصاویری که سال گذشته از BC-03 یا همان سابر افشا شدند یکسان به نظر می‌رسد و درنتیجه بدنه‌ای زاویه‌دار، دماغه‌ای تیز و چراغ‌های جلوی باریکی دارد. در قسمت جانبی خودرو نیز ورودی هوای بزرگی به همراه پنجره‌های نصف بازشو مشابه مدل سنا به چشم می‌خورد. قابل‌توجه‌ترین قسمت سابر اما بخش عقبی آن با کاور منحصربه‌فرد پیشرانه با هشت خروجی هوا، بال عقب عظیم، بالهٔ کوسه‌ای مرکزی، دیفیوزر بزرگ، چراغ‌های LED نواری باریک و دو سر اگزوز در وسط است.

نام رسمی این هایپرکار جدید هنوز تأیید نشده است اما گزارش‌ها به نام سابر اشاره کرده‌اند زیرا مک‌لارن اخیراً این نام را در ایالات‌متحده به ثبت تجاری رسانده است. در مورد قوای محرکه هم هنگامی‌که مک‌لارن در سال ۲۰۱۷ کانسپت اولتیمیت ویژن GT را معرفی کرد، اعلام نمود که این هایپرکار به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد و در هرکدام از چرخ‌های جلو هم یک موتور الکتریکی نصب شده است. حال انتظار می‌رود سابر هم دقیقاً از همین قوای محرکه استفاده کند که مجموع خروجی آن ۱۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۷۵ نیوتن متر گشتاور است.

اگر این گمانه‌زنی‌ها واقعیت داشته باشند، سابر قوی‌ترین محصول تولیدی مک‌لارن خواهد بود. گفته می‌شود از این هایپرکار هیبریدی تنها ۱۵ دستگاه تولید خواهد شد و قیمت آن حداقل از ۳.۳ میلیون دلار شروع می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. M.A.S

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    یعنی این جانشین p1 هستش ؟

    موافقم 31
    مخالفم 2
    1. nikzad

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      بیشتر ترکیب هردو هستش از وسط رو به جلو کاملا سنا هستش و از وسط به عقب اسپید تیل و f1gt.چراغ عقبش هم سنا هست.یک جورایی خواستن همه تاریخ طراحی شرکتو روی این سوار کنند.

      موافقم 28
      مخالفم 0
      1. Hadi

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        عجب چیز خاصیه…
        موتورش از اسپیدتیل هم قویتره…
        ولی ۱۵ تا؟
        حداقل ۵۰ تا میزدین ?
        مکلارن هم چپو راست هایپر کار میزنه
        مثل سایپا ۱۳۱,۱۳۲, ۱۴۱,۱۵۱

        موافقم 27
        مخالفم 2
  2. MASIHA

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    این الان رقیبش چیه؟
    جانشین لافراری؟
    یا جانشین sf90???

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. Ali Keyhani

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (657 ديدگاه)

      هیچکدوم رقیب مستقیم این نیستن چون این جایگزین P1 نیست و فقط قراره ازش 15 تا تولید بشه
      از P1 فکر میکنم 375 تا تولید شد و قطعا جایگزین P1 هم بین 300 تا 500 تا تولید میشه و اون رو میشه گفت رقیب جایگزین لافراری هست

      موافقم 7
      مخالفم 0
  3. OMID

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    مک‌لارن چقدر تند تند ماشین میزنه
    در نظر بگیرید که از بعد از سه گانه لافراری و p1 و 918 مک‌لارن دو تا هایپر کار دیگه زده ( سنا و اسپیدتیل) و این سومیش میشه
    در صورتی که پورشه و فراری هیچ کدوم هایپر کار نزدن از اون موقع ( شاید sf90 رو بشه هایپر به حساب آورد)
    واقعاً سرعتشون بالاست
    برام عجیبه سرمایه تولید اینا از کجا میاد چون فروش خیلی بالایی هم نداره

    موافقم 45
    مخالفم 3
    1. سهند

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      راست میگی واقعا زیاده روی کردند با وجود اسپید تیل این دیگه چیه؟ به نظرم نباید در یک خودروسازی ماشین های رقیب باشند ولی این و اسپید تیل رقیب یکدیگرند و حتی سنا
      فروش مک لارن نسبت به فراری و لامبورگینی کمتره پس چطور اینقدر سرمایه داره؟
      من که فراری sf 90 و لافراری را به تمام ماشین های مک لارن ترجیح میدم

      موافقم 32
      مخالفم 27
      1. MC20

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        من واقعا نمیفهمم پس از شما میپرسم چطور از چراغ جلوی sf90 خوشتون میاد؟من خودم کمپانی های ایتالیایی رو دوست دارم ولی واقعا لافراری خیلی خوشگل تر از sf90 هست

        موافقم 10
        مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      همین کارای مکلارن باعث شده رو خط ورشکستگی راه بره..
      از قبل که کلی بدهکاری داشت..
      این اواخر هم ۱۵۰ میلیون یورو از بانکای عربی وام‌گرفت..
      حالا شما حساب کن چه سود وحشتناکی رو باید
      برگردونه.
      .
      نمیدونم مکلارن با اینکه ماشینای بی نظیری میزنه ولی هیچوقت نمیتونه محبوبت لامبو و فراری رو داشته باشه.
      .
      لامبو با ۳ تا مدل ماشین( اونتادور ، هوراکان ، اوروس)
      ۸ هزارتا فروش داره
      .
      فراری با ۵ ۶ تا مدل داره نزدیک ۱۰ هزارتا میفروشه..
      .
      مکلارن با ( ۵۷۰ ، ۶۲۰ ، gt ، ۷۲۰ ، ۷۶۵) که قیمت همشونم نصف اونتادوره ؛ نمیتونه فروش بالا بزنه!
      .
      امیدوارم مکلارن یه خونه‌تکونی اساسی بکنه و از این بحران جون سالم به در ببره.

      موافقم 25
      مخالفم 11
      1. Alireza

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (631 ديدگاه)

        اوروس لامبو رو نجات داد بیشترین درصد فروشش هم همونه
        مک لارن هم احتمالا برای نجات خودش دست به ساخت اس یو وی بزنه

        موافقم 18
        مخالفم 2
      2. Maserati

        ۲۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        خوب معلومه چرا چون همش داره یه مشت چرت و پرت میسازه الان تولید 520 و 620 رو درک نمیکنم با اون چراغ زشتش تازه gt هم خیلی زشت و بیریخته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Ali Keyhani

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (657 ديدگاه)

      فراری که همیشه اینجوری بوده و تقریبا هر 10 سال یکبار یک هایپرکار معرفی کرده و چیز عجیبی نیست
      F40 1987
      F50 1995
      Enzo 2002
      Laferrari 2013
      و احتمالا هایپرکار بعدی فراری که جایگزین لافراری محسوب میشه فکر میکنم حدودا 2023 معرفی بشه
      ولی اینکه مک لارن تند تند داره خودروی جدید میده بیرون قبول دارم و واقعا عجیبه

      موافقم 11
      مخالفم 0
  4. AMANTE

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    مکلارن جوری داره هی سوپرکار و هایپرکار بیرون میده که انگار یک خودروسازی تولید انبوه هست و اون خاص بودن یک کمپانی مثل مکلارن رو کم کرده.
    و اینکه به نظرم با معرفی هایپرکار ها با قیمت های بالا داره برای خودش سرمایه جمع میکنه چون شاسی و موتور رو داره و فقط طراحی و مهندسی متفاوت لازمه.
    از نظر من از هایپرکار هاش بین 500 هزار دلار تا 1 میلیون دلار سود دریافت میکنه و از سوپرکار هاش بین 50 تا 100 هزار دلار سود.
    ( همه ی اینا فقط نظریه ی من هست.)

    موافقم 18
    مخالفم 5
  5. Hamed

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    با این مشخصات میخوره جانشینه P1 باشه ولی از طرفی این خیلی دیگه تولید محدوده P1 فکر کنم 400 تایی ازش تولید شد
    شاید سیاست متفاوتی نسبت به جانشین هایپر کارهای فعلی در پیش گرفتن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  6. AMG_73///

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    آفرین به مکلارن

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. مازیار

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    عالیه
    مک لارن تو بازه زمانی ده سال اخیر بهتر از همه اسپرت سازهای دیگه کار کرده

    موافقم 18
    مخالفم 17
  8. MC20

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خخخخخخ دیگه هروقت پوشش استتاری میبینم یاد پوشش مازراتی mc20 میوفتم عجب چیزی بود

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. MC20

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    ای p1. روحت شاد و یادت گرامی. نیستی ببینی دارن با جانشین هات چیکار میکنن

    موافقم 13
    مخالفم 7
  10. امیر

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ۱۱۵۰ اسب بخار .همیشه نصف و بیشتر از نصفِ همچین قدرتی بلااستفاده باقی میمونی و شاید صاحبانش یکبارم در زمان استفاده از این خودرو اینهمه قدرت مورد نیازشون باشه .البته جزء زمانهایی که وارد پیست میشه و درگ انجام میدهد.

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. MC20

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      یعنی واقعا مکلارن رو با فراری مقایسه میکنید؟مکلارن کلا 25 ساله کار میکنه فراری بیشتر از 70 سال!!!!!قطعا تجربه بیشتر فراری میتونه اون رو سربلند تر کنه نسبت به مکلارن بعدم شماها ماشین باز نیستین یه ماشین باز انقدر تعصبی نظر نمیده(من خودم هم فراری هم مکلارن رو دوست دارم ولی بیایین حقیقت رو ببینین)

      موافقم 5
      مخالفم 3
  11. SF90 STRADALE

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    بساز ولی جون مادرت زشت نساز
    دنیای هایپر کارها رو با این طراحی ها خراب نکن
    .
    .
    تفاوت فراری و مکلارن دقیقاً همین جاست
    جایی که مکلارن چپ و راست هایپرکار و سوپر اسپرت میزنه در صورتیکه برای تامین بودجه دچار مشکل هست و دست به دامن عربا شده و میخواد موزه و خودروهای کلاسیک خودش رو به فروش بزاره
    ولی فراری با اون همه سرمایه بیش از ۵ سال طول میکشه که یک هایپرکار تولید کنه
    خاص باش مثل پادشاه سوپر اسپرت ها ❤ فراری ❤

    موافقم 19
    مخالفم 40
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      خیلی خاصن مخصوصا که زدن تو کار شاسی بلند.
      ..
      به جای این حرفا برو پیجشون و… بگو چطور یه ماشین شکست خورده ای مثل f8 رو تونستن با وزن تقلبی((کسایی که بررسی جدید درگ تایمز رو دیدن میدونن چی میگم))بسازن و تایم درگش با ماشین 5 سال پیششون ((488)) یکی باشه؟؟!!
      ..
      تو این چند ساله هم با توجه به آمار و..اونطور به نظر میاد که بیشتر فراری مشکل مالی داشته باشه تا مک لارن?

      موافقم 26
      مخالفم 18
      1. msh_ferrari

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (946 ديدگاه)

        خودتم اینو میدونی که فراری وضعش خیلی بهتر از مکلارنه. حالا تعصب داری یه حرف دیگس.
        در مورد شاسی بلند هم باید بگم احتمالا مکلارن هم بزنه تو فازش چرا که الان تند تند رندر هایی ازش منتشر میشه و هر شرکتی نسازه نابوده
        در مورد وزن تقلبی هم میشه بیشتر توضیح بدی؟؟؟؟؟؟
        در مورد (((آمار و…))) هم توضیح بدی ممنون میشم، چون تا اونجایی که همه خبرا میاد فراری وضعش عالیه و کسای دیگه ای ان که دارن رو صراط ورشکستگی راه میرن….
        من نمیگم مکلارن بده، ولی تعصب هم حدی داره……………

        موافقم 14
        مخالفم 16
    2. msh_ferrari

      ۱۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      ایمان جان دوست عزیز
      هردوی ما در مورد سلطان بودن فراری در بین رقباش از هر نظر هم عقیده ایم، ولی بیاید لطفا به دیگر ماشین ها و فن هاشون هم احترام بذاریم. با این اوصاف و حرف ها، فقط هیتر های فراری کبیر بیشتر میشن. ارادت❤

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Hamidreza

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        هیچی ایمان رو ول کن خدایی!
        ب مولا
        SF90 رو یادش نیست
        عقب اس اف نود زیباتره یا سنا؟!
        خودرو های مک لارن یکی از زیباترین خودرو های جهان هستند …

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. SF90 STRADALE

          ۱۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          بین کاربران سایت پدال تو از همه سالم تری
          مدیونی اگه فکر کنی دروغ میگم

          موافقم 1
          مخالفم 7
      2. SF90 STRADALE

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        من به کسی بی احترامی نکردم و همیشه نظر شخصی خودمو میگم
        البته احترام در برابر احترام
        شاید خیلی ها از حرفای من خوششون نیاد
        این امری اجتناب ناپذیره

        موافقم 9
        مخالفم 12
      3. Great British

        ۱۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        بله چه سلطانی که توی تمام کلاس ها از مکلارن شکست خورده :))
        سلطان شکست خورده

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. SF90 STRADALE

          ۱۹ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (3894 ديدگاه)

          تو کدوم کلاس مکلارن ، فراری رو شکست داده که ما خبر نداریم !!!!
          با سند و مدرک حرف بزن تا همه متوجه بشیم

          موافقم 7
          مخالفم 10
        2. msh_ferrari

          ۲۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          اگه ازونایی که برای پرفورمنس جون میدی و هرکاری برا شتاب و سرعت و… میکنی، باید بگم متاسفم، چون اگه از نصف افتخارات فراری چه در فرمول یک چه در ساخت موتور چه در تست های مختلف و چه در لذت رانندگی و روح خبر داشتی، نمیومدی این حرف رو بزنی…
          کدوم ماشین فراری از مکلارن شکست خورده؟؟
          (همچین میگی شکست انگاری کل فراری له شده?اونم توی تمام کلاس ها!!!)
          اینو هم بگم، نمیدونی پس بدون فراری دنبال رکورد پیست و یک دهم ثانیه کوارتر مایل سریعتر نیس، همینه که باعث شده وقتی بقیه دارن جون میکنن، تو شرکت فراری اب از اب تکون نخوره و با نظم و ارامش ادامه بدن و لامبو بیاد رکورد فروش بزنه!!!!! و هردو در اوج باشن…
          حالا بگو شکست
          البته اینا همون مطالبی هستن که اون عااااشقان اعداد و ارقام در حد صدم ثانیه نمیفهمن،
          ولی به هر حال، مکلارن رو دوست داری ما که کاری نداریم، هرکسی شرکتی رو دوست داره، ولی شما نباید بیای بگی از همه ی مدل ها شکست خورده!!!!!!
          من ایمان رو ریپلای کردم، و حرفم(که معلومه اصن نخوندی) اینه که بنظر مادوتا! فراری سلطانه و هس، دیگه این دلیل نمیشه فشار بیارید به خودتون?
          (سلطان شکست خورده)
          سطح هیتو فقط…

          موافقم 5
          مخالفم 6
        3. MC20

          ۲۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          داداش msh_ferrari
          تو که انقدر به بقیه میگی از اعداد و ارقام هیچی نمیفهمن تو خودتم ماشین باز نیستی که طرف یه برند رو میگیری و انقدر تعصبی نظر میدی درسته فراری بهتره (چون تجربش بیشتره) ولی اینجور که شما نظر میدی نشون میده ماشین باز نیستی فقط از اسم فراری خوشت میاد

          موافقم 8
          مخالفم 2
        4. msh_ferrari

          ۲۰ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          اقای mc20 شما تعریف خاصی برا ماشین باز بودن داری؟!
          من ماشین باز نیستم یا اونی که میگه فراری از هر لحاظ در مقابل مکلارن شکست خوردس؟؟؟
          تاجایی که من دیدم شما هستی که تو هر پستی از هر ماشینی ایراد میگیری. من فقط با سند و مدرک حرف میزنم.
          کامنت رو درست و حسابی بخونید! من نگفتم کسی از اعداد و ارقام چیزی نمیفهمه. من گفتم تنها چیزی که دنبالشه اعداد و ارقامه، وگرنه دلیل دیگه ای وحود نداره که از نظر ایشون فراری شکست بخوره!!!
          من هیچوقت تعصبی نظر ندادم
          اتفاقا خیلی هم احترام میذارم به شرکت های دیگه……….
          کامنتی هم که بالا نوشتم برای sf90 stradale گویای همینه.

          موافقم 2
          مخالفم 5
        5. Great British

          ۲۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          بله شما خودتو اینطور قانع کن…شکست های فراری از مکلارن رو با یه کلمه اصالت و روح توجیه کن ولی مکلارن و پورشه هستن که رکوردا دارن جا به جا میکنن??و شما بیا اینجا بنویس فراری روح داره بقیه برند ها هیچی ندارن…ولی هیچی ندارها دارن با این سرعت میرن بالا
          ماهیت خودروهای خاص که پرفورمنس هست رو کلا رد کرد???

          موافقم 5
          مخالفم 0
    3. Mf1

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      این کامنت ها شما فقط باعث تنفر بیشتر میشه اگه سوپر اسپورت یا هایپر کار میسازه نشون داده که تو پیست و تو درگ حرف اول میزنه هرچند بیشتر خودروهاش تو پیست سریعن مجوز ورود به شهر دارن بر عکس خیلی ها خودروسازها نمایشی نمیزنه

      موافقم 6
      مخالفم 1
    4. SF90 STRADALE

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      طرفداران مکلارن جوری حرف میزنن انگار همه رکوردهای دنیا دستشونه
      اگه بخواهیم مقایسه عادلانه ای داشته باشیم مکلارن در پیست جلوی فراری حرفی برای گفتن نداره
      بهترین سوپر اسپرت شما 720S بود که در مقابل 488 پیستا در پیست شکست خورده مطلق بود
      حالا رقابت بین 765LT و SF90 استراداله هست
      سنا هم که هایپرکار هست و نمیشه با یک سوپر اسپرت مقایسش کنیم
      درسته مکلارن چپ و راست هایپرکار میزنه ولی فراری باید با جانشین LaFerrari بره به جنگ بهترین ماشین مکلارن که احتمالاً جانشین P1 هست

      موافقم 3
      مخالفم 8
    5. Maserati

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      یعنی واقعا مکلارن رو با فراری مقایسه میکنید؟مکلارن کلا ۲۵ ساله کار میکنه فراری بیشتر از ۷۰ سال!!!!!قطعا تجربه بیشتر فراری میتونه اون رو سربلند تر کنه نسبت به مکلارن بعدم شماها ماشین باز نیستین یه ماشین باز انقدر تعصبی نظر نمیده(من خودم هم فراری هم مکلارن رو دوست دارم ولی بیایین حقیقت رو ببینین)

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. X

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        شما چیکار به سابقه دارین. نمیگم سابقه و قدمت مهم نیست ولی همه چیزم نیست اگه اینطوریه ماشین هایی مثل ریماک، تسلا، کونیگزگ و… نباید هیچی باشن ولی میبینیم که الان رکورد های سرعت و شتاب دست اینهاست. هر کی هم میگه ماشینای اکتریکی فلان و… از روی تعصب هست و عمل کردشون هم معلومه و این یه حقیقته که آینده در دستان خودرو های الکتریکی هست. شاید الان ماشین های بنزینی در کل بهتر از الکتریکی ها هستند ولی سیر پیشرفت الکتریکی ها به شدت صعودیه و با توجه به وضع آلودگی و هوا و … باید در آینده به فکر خودرو هایی با انرژی پاک بود. ولی با این حال فراری یکی از بهترین شرکت های جهانه. درسته که سوپر اسپورت های فراری از مک لارن بهتر ان ولی بااین حال فراری هنوز (حداقل تا الان) هایپر ماشینی تولید نکرده که رو دست سنا رو بزنه (منطقی باشید) و این از روی تعصب نیست و رکورد های ثبت شده این رو نشون میده. من به شخصه عاشق هر دوی این شرکت هام ولی قبول دارم که مک لارن داره توی تولید زیاده روی میکنه و مدلای الکی زیادی میزنه. هر ماشینی جای خودشو داره و توی یه چیزی خوبه شاید بعضی ماشینای مک لارن زیبا تر یا بهتر از فراری باشن و هم بعضی از ماشینای فراری بهتر از مک لارن هستن. در کل از تعداد فروش فراری معلومه که فراری طرفدار بیشتری داره و شاید بهتره ولی صرفا مقایسه کردن دو شرکت باهم کار خوبی نست و هر ماشینی در جای خودش خوبه و نباید به خاطر اینکه یه شرکت از اون یکی بهتره اون شرکت رو با خاک یکسان کنیم. و اینم بدونیم که همه چیز سرعت و… توی پیست نیست و نباید مثلا شرکتی مثل بوگاتی رو به خاطر مقداری عقب موندن از رقبا له کرد و ماشین های بوگاتی از همون اول جنبه ی لوکس داشتن (اکثرشون از همون مدل های کلاسیک تا ویرون و شیرون و دیوو و ساخ لوکس های بوگاتی لا وویچر و سنتودشی هستند که یکی ازشون تولید شده) و این ماشین ها در کنار لوکس بودن رکورد سرعت هم شکست دادن و شاید علاقه یه فرد به شرکت مثلا مک لارن یا فراری سرعت و پرفورمنس نباشه و باید ملاک های دیگه رو هم در نظر گرفت. پس به نظر هم دیگه احترام بذاریم و نظرات خودمون رو توی سر بقیه نکوبیم.(البته با شخص خاصی نیستم و کلی میگم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. MAF

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دوستان نمیدونم این ماشین جدید قراره چی باشه (شاید یه پروتوتایپ یا نسخه مسابقه ایی چیزی…) ولی میدونم حداقل جانشین پی وان نمیشه چون اون اولا قراره 2021 معرفی بشه مکیم یه عکس ازش منتشر کرده که به هیچ وجه شبیه این نیست!!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. sina

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    15 :///////چرا اخه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  14. Hamidreza

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    به به آقا صابر چه رخی دارن …
    چ زیبا …

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. ارشیاSVJ

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چه قدر خوفناکه!!!????

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. محمدهادی

    ۱۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    من بنظرم مک لارن یکم باید به طول ماشیناش اضافه کنه و همچنین از ارتفاع ماشین بکاهه
    همون فرمی که مکلارن اف وان واقعی داشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MC20

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      به نظرم بهترین ماشین های مکلارن p1 و f1 هستن (به نظرم) بقیه هم خوبن ولی این دوتا موقع معرفی غوغا کردن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  17. joojoo

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (272 ديدگاه)

    و هنوز ک هنوزه لامبو جانشین اونتادور رو معرفی نکرده
    اخرش دق مرگمون میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. X

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      آخه طراحی اونتادور اونقدر زیبا و جلوتر از زمان خودش در سال 2012 بود که هرچی تا الان از روش مدل جدید بسازن قدیمی نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد مختاری آذر

    ۲۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا اشتباه می نویسین این خودرو 824 اسب بخار بنزینی داره و سرعت 215 مایل یا 350 کیلومتر خودشم این خودرو تفاوتش با سنا و اسپید تیل اینه که این آئرودینامیکی بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا