مک لارن

لباس مسابقه‌ای 3 هزار دلاری مک لارن و اسپارکو

مک لارن دانش زیادی در بحث سبک‌سازی محصولات خود دارد. برای اولین بار تیم مک لارن در مسابقات فرمول ۱ از مونوکوک فیبر کربنی استفاده کرد و همچنین اولین شرکتی بود که از همین ماده در مک لارن F1 اسطوره‌ای سود برد.

و هنوز هم این جریان ادامه دارد به گونه‌ای که مک لارن تأسیسات ساخت کامپوزیت خود را به تازگی افتتاح کرده است.


هم‌اکنون این برند بریتانیایی به فکر تولید لباس‌های مسابقه‌ای سبک‌وزن افتاده است. لباس‌های اسپارکو مک لارن SP16+ که مشابه لباس رانندگان فرمول ۱ می‌باشد به حدی سبک بوده که مجوز استفاده توسط فیا را دریافت کرده است. این لباس در سایر ۵۲ خود تنها ۵۹۰ گرم وزن داشته و آن را می‌توان با وزن یک جفت جوراب مردانه مقایسه کرد؛ اما این لباس کامل بوده و در برابر آتش نیز مقاوم است.


به منظور هرچه پایین‌تر نگه داشتن وزن، مک لارن و اسپارکو از زیپ‌های بسیار نازک، دوخت‌های فوق‌العاده باریک، مچ و قوزک یکپارچه، پوشش‌های کمتر گردن و شانه و متریال ضد آتش دولایه و مخصوص سود برده‌اند.

هر لباس با سفارش ویژه و توسط دست ساخته شده و شخصی‌سازی زیادی می‌توان روی آن پیاده کرد؛ بنابراین رانندگان می‌توانند لباس‌های خود را با نوع مک لارن خودشان ست کنند.


البته که این سطح از تکنولوژی و شخصی‌سازی هزینه‌بر خواهد بود. لباس مسابقه‌ای SP16+ مک لارن و اسپارکو هزینه‌ی حدود ۳ هزار دلاری داشته و البته این قیمت پیش از آپشن‌های سفارشی است. کلاه ایمنی مک لارن بل HP7، زیرپوش مخصوص و دستکش‌ها نیز حدود ۶۸۰۰ دلار قیمت دارند اما ما شک داریم که خریداران درباره‌ی خرید این لباس‌ها تردیدی به خود راه دهند چراکه پیش از آن مبلغ هنگفتی بابت خرید محصولات مک لارن پرداخت کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    لذت میبرم از خوندن اخبار مکلارن.
    کوه تکنولوژیه ای خودروساز کوچیک. البته کوچیک از نظر کمی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ماهم امکان نصب صندلی کودک روی ماشین رو الزامی کردیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا