مک لارن

خودروهای جاده‌ای مک‌لارن سریع‌تر خواهند شد!

مدیر ارشد تاسیسات ساخت مک لارن می‌گوید به همان اندازه که تکنولوژی بهبود می‌یابد خودروهای جاده‌ای این برند نیز سریع‌تر می‌شوند.


دکتر Jens Ludmann در پاسخ به اینکه مک لارن چگونه به سریع‌تر کردن خودروهای خود ادامه خواهد داد گفته تاریخ پیشین ما همه‌چیز را دراین‌باره می‌گوید.
او گفته است:

زمانی که دکترای خود در دانشگاه را گرفتم یک پروفسوری داشتم که دقیقاً همین سؤال را از دانشجویان پرسید. آن‌ها گفتند چندین دهه است که خودروها دارای ۴ چرخ، فرمان، یک پیشرانه در جلو و… بوده بنابراین ما چگونه می‌توانیم در آینده چیزی بهتر را توسعه دهیم؟


او ادامه می‌دهد:

او یک درس گروهی ترتیب داد و ۶ مرسدس بنز S کلاس را که هر یک متعلق به یک نسل بودند کنار یکدیگر آورد. او به دانشجویان اجازه داد تا هر نسل از این خودرو را به‌صورت جداگانه رانده و تست کنند. اگر شما روند گذشته را مشاهده کنید می‌توانید روند آینده را درک نمایید.


این مدیر ارشد که قبلاً در فورد کار کرده به آئرودینامیک و قوای محرکه جدیدی اشاره می‌کند که می‌تواند پرفورمنس خودرو را به مرزهای جدیدی برساند.


این مدیر خاطرنشان ساخته است:

شما هرگز دستورالعمل را نمی‌دانید. برای مثال ما آئرودینامیک فعال را در گذشته نداشتیم و هم‌اکنون با این تکنولوژی می‌توانیم به مرزهای جدیدی برسیم. باتری‌ها نیز در نهایت بهبود خواهند یافت و راه‌حل‌های جدیدی برای قوای محرکه وجود خواهد داشت. هم‌اکنون تمرکز بسیار زیادی روی قوای محرکه وجود داشته و نمونه‌های جدید بازی را تغییر خواهند داد. همیشه تکامل‌های تکنولوژی‌ای که به تولید محصولات بهتر منجر خواهد شد وجود خواهند داشت.


مک لارن در نمایشگاه ژنو سنا را نمایش داده و ادعا کرده این خودرو یکی از سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای قانونی در پیست با نشان مک لارن است. قدرت این خودرو در مقایسه با ۷۲۰S حدود ۸۰ اسب بخار افزایش یافته اما این قطعات آئرودینامیکی هستند که واقعاً باعث متمایز شدن سنا از دیگر محصولات این خودروساز شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    به کجا چنین شتابان …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    از نظر طراحی ۷۲۰S خیلی قشنگ تره ولی در بقیه موارد سِنا یک سر و گردن بالاتره بی شک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (87 ديدگاه)

    در حقیقت مکلارن با بالا بردن قدرت ۷۲۰s به بالای ۸۰۰ اسب مطمئن شد که از نظر سرعت کسی به گردشم نمیرسه حالا می خواد فراری باشه(که در بهترین حالت برابر میشه) یا gt2RS که البته این تا حدودی بقیه رو هم مجبور میکنه سریع تر خودرو هاشون رو سریع تر کنن(!) فک کنم سنا از p1 میتونه سریع تر باشه چون اینم احتمالا ۱۰۰hp قوی تره (هرچند داون فورس بالایی داره)و bp 23 هم بالای ۱۰۰۰hp…
    همیشه برام سوال بوده مکلارن و فراری چطوری هم به توسعه خودرو جاده ای و هم به پیشرفت تو فرمول یک میپردازن یا این که باعث تداخل کار مهندس ها و مکانیک ها میشه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. emad1990

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مکلارن سنا استاندارد های ایرودینامیکی رو یه پله ارتقا داده
    800کیلوگرم نیروی داونفورس تو سرعت بالا چیز خیلی عجیبیه
    بعید میدونم فراری یا لامبورگینی تو مدلای حال حاضرشون یه چنین چیزی داشته باشن
    اگه هست خوشحال میشم دوستان مارو هم مطلع کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. akrh78

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    سریع شدنی که بخواد با این طراحی واقعا مزخرف و ایرودینامیک باشه همون نشه بهتره
    یادش بخیر عاشق طراحی مکلارن ها بودم از f1 و mp4-12c تا p1 و 650S و 570S ولی مکلارن خراب کرد.بدجوری هم خراب کرد.کم کم داشتیم به فیس بی ریخت 720S عادت میکردیم که سنا رو زد.الانم خو دیگه گل سرسبدش سناgtr رو معرفی کرده
    یه ورق فیبرکربن برداشته گذاشته اسپلیتر جلو یه دیفیوزر هم درست کرده دیده نمیتونه جاش بده با سیم آویزون کرده پشت ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا