مک لارن

معرفی مک‌لارن 720S اسپایدر

مک‌لارن با معرفی رسمی ۷۲۰S اسپایدر، سری سوپر خود را گسترش داده است. ۷۲۰S اسپایدر در بخش جلویی تقریباً هیچ تفاوتی با نسخهٔ کوپه ندارد اما تغییرات از ستون A به بعد آغاز می‌شوند زیرا این سوپراسپرت روباز بریتانیایی به یک سقف فیبر کربنی یک‌تکهٔ جمع شونده مجهز شده است. این سقف ظرف تنها ۱۱ ثانیه باز یا بسته می‌شود که ۶ ثانیه از مدل قبلی ۶۵۰S سریع‌تر بوده و به گفتهٔ مک‌لارن، سریع‌ترین سقف کابریولت دنیا محسوب می‌شود. علاوه بر این، امکان باز و بسته کردن سقف ۷۲۰S تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد که افزایش قابل‌توجهی نسبت به سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت در ۶۵۰S نشان می‌دهد.

برای سقف این خودرو امکان سفارش یک پانل شیشه‌ای الکتروکرومیک هم وجود دارد که با فشردن یک دکمه، شفاف یا تیره می‌شود. این پانل همچنین هنگام خاموش شدن پیشرانه به‌طور خودکار تیره می‌شود؛ اما علاوه بر سقف با تکنولوژی بالا، ۷۲۰S اسپایدر به سیستم آئرودینامیکی پیشرفته‌ای هم مجهز شده است. مهم‌ترین ویژگی این سیستم، اسپویلر فعال عقب است که با توجه به باز یا بسته بودن سقف، به‌طور خودکار خود را تنظیم می‌کند. رینگ‌های این ماشین نیز از نوع آلیاژی ۱۹ یا ۲۰ اینچی سبک‌وزن منحصربه‌فرد هستند که با لاستیک‌های پیرلی P Zero پوشیده شده‌اند.

در اکثر سوپراسپرت‌ها هنگام ساخت نسخهٔ روباز به دلیل حذف سقف، خودروسازان اقدام به تقویت ساختار خودرو می‌کنند تا کاهش استحکام ناشی از حذف سقف جبران شود اما ۷۲۰S مثل همهٔ ساخته‌های مک‌لارن از ساختار فیبر کربنی سبک‌وزن بسیار قدرتمند و مستحکمی سود می‌برد و خودرو آن‌قدر مستحکم است که نیازی به تقویت ساختار در هنگام حذف سقف وجود نداشته است. به همین دلیل، ۷۲۰S اسپایدر با ۱۳۳۲ کیلوگرم وزن، تنها ۴۹ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر است. به گفتهٔ مک‌لارن، این ویژگی موجب شده ۷۲۰S اسپایدر بیشتر از ۸۰ کیلوگرم از نزدیک‌ترین رقیبش سبک‌تر باشد. هرچند سازندهٔ بریتانیایی نامی از این رقیب نبرده است اما به‌احتمال‌زیاد منظور آن فراری ۴۸۸ اسپایدر است.

در ۷۲۰S به‌منظور محافظت از سرنشینان در هنگام واژگونی، مک‌لارن محافظ‌های فیبر کربنی ثابتی را به آن اضافه کرده که جایگزین محافظ‌های فولادی در ۶۵۰S اسپایدر شده‌اند و ۶.۸ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های فولادی قبلی هستند. این سوپراسپرت روباز بریتانیایی اما از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسخهٔ کوپه استفاده می‌کند که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. وظیفهٔ انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب هم بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال است.

با توجه به افزایش وزن جزئی ۷۲۰S اسپایدر، شتاب این ماشین هیچ تفاوتی با نسخهٔ کوپه ندارد و ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که در رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز تنها یک‌دهم ثانیه از همتای کوپهٔ خود کُندتر بوده و این کار را ظرف ۷.۹ ثانیه انجام می‌دهد. ۷۲۰S اسپایدر در هنگام بسته بودن سقف، می‌تواند مثل نسخهٔ کوپه به حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما در صورت باز بودن سقف این عدد به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند. هم‌اکنون امکان سفارش مک‌لارن ۷۲۰S اسپایدر وجود دارد اما تحویل آن به خریداران از مارس ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. قیمت این ماشین در ایالات‌متحده از ۳۱۵ هزار دلار، در بریتانیا از ۲۳۷ هزار پوند و در آلمان از ۲۷۳ هزار یورو آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. shirko

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    چه زیباست .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ا.سد.مرتضی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    ما اخر فرق این دو کلاچه با سکوئنشال رو نفهمیدیم
    یه مینویسه یکی اند یه جا میگه فرق دارند کسی نیست یه توضیحی بده ؟
    ولی تا جایی که دستگیرم شده باید یکی باشند با یه خرده فرق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۹ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      فرقی نداره رفیق.
      گیربکس دوکلاچه سکوئنشیال که میگه،منظورش تعویض دنده به صورت دستیه((عکس 5 و6 از طریق پدال شیفترهای پشت فرمون مشخصه))که حالا بسته به شرایط((مثلا حرفه ای ها تو پیست)) به صورت دستی تعویض میکنن که شیفت بالا و پایین داره.

      فقط مقایسش کنید با رقبا.((به لحاظ نوآوری))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ا.سد.مرتضی

        ۱۹ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        دست شما درد نکنه پهلوان دانبال

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    سریع ترین سوپر اسپرت اسپایدر دنیا ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اوج هنر طراحی انگلیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amirferrari

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    بی نظیر و زیبا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali Keyhani

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    خسته نباشی پدال جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۱۹ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    از بی نقص ترین طراحی های حال حاضر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا