مک لارن

معرفی عمومی مک لارن سنا GTR

همان‌گونه که گفته شده بود نسخه مخصوص پیست مک لارن سنا GTR اولین بار در هفتاد و هفتمین دورهمی اعضای گوودوود معرفی شد. پشت فرمان این خودرو برادرزاده‌ی آیرتون سنا یعنی برونو سنا نشسته بود.


مک لارن خاطرنشان ساخته سنا GTR جدید مخوف‌ترین ساخته‌ی این برند جدای از محصولات فرمول ۱ آن بوده و جذابیت ظاهری بیشتری در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد دارد. همان‌گونه که می‌دانید مدل استاندارد سنا از نظر طراحی نظرات جنجالی زیادی را در پی داشته است.


برونو سنا فکر می‌کند آیرتون سنای فقید هم این خودرو را از نظر خلوص و پرفورمنس دوست خواهد داشت. این راننده‌ی مسابقه‌ای پشت فرمان سنا GTR و دوشادوش خودروهایی همچون P1 GTR و سنای استاندارد و پروتوتایپ F1 XP5 حرکت می‌کرد.


مک لارن در این هایپرکار برجسته از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۸۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری استفاده کرده است. قدرت سنا GTR در مقایسه با نسخه استاندارد ۲۵ واحد افزایش یافته است. وزن خشک خودرو هم به ۱۱۸۸ کیلوگرم کاهش یافته و نسبت قدرت به وزن آن برابر با ۶۸۴ اسب بخار به ازای هر تن است.


کیت آئرودینامیک جدید این خودرو داون فورس یک تنی تولید می‌کند که مشابه مدل استاندارد است اما خب این میزان داون فورس در سرعت پایین‌تری به دست می‌آید. سیستم تعلیق سنا GTR هم مستقیماً از خودروی مسابقه‌ای GT3 گرفته شده است.


تنها ۷۵ مشتری خوش‌شانس خواهند توانست به مک لارن سنا GTR دست یابند و البته برای این کار باید ۱.۶۵ میلیون دلار را از حساب بانکی خود خارج نمایند. تمام کاری که می‌توانیم انجام دهیم منتظر ماندن برای عبور باصلابت این خودرو از پیچ‌های تند مشهورترین پیست‌های جهان است تا بتوانیم از توانایی‌های آن لذت ببریم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه سوال دارم
    مکلارن بعد اف 1
    دیگه از انجین 12 سیلندر استفاده نکرد که درسته ؟
    یعنی مکلارن هم عین من فکر میکنه که انجین های 12 سیلندر
    زیادی بزرگ احمقانه هستن ؟؟ و بازدهی 8 سیلندر بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. 917

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (310 ديدگاه)

      اصلا احمقانه نیست؛هر آرایشی مزیت خاص خودش رو داره برای مثال موتور ۱۲ سیلندر گشتاور زیادی رو تو دور پایین ارائه میده و تا دور های بالاتر افزایشش میده در نتیجه به دور های بالا نیازی نیست اما چون تعداد سیلندر ها زیاده استهلاک بالاتره و وزن بیشتره.
      دلیلی که الان از موتور های بزرگ استفاده نمیشه،پیشرفت قابل توجه سیستم های پرخوران مثل توربو هستش که اوناهم توی دور پایین گشتاور زیادی ارائه میدن
      در ضمن اگه نظر شما درست باشه،شما مثل مکلارن فکر میکنید نه مکلارن مثل شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        من خودم با شما موافقم
        به خاطر همین اون پایین هم گفتم
        وقتی میشه همون مقدار قدرت رو با یه هشت سیلندر
        و توربو به دست اورد چه نیازی به 12 سیلندر هست
        تازه با 8 سیلندر کلی وزن ماشین میاد پایین
        و از لحاظ ایرودینامیکی خیلی بهتره
        جای کمتر میگیره و حتی به نظر شخص من
        خوش صدا تر هم هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Amirferrari

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (352 ديدگاه)

      مک لارن اگه طرز فکر تو رو داشت خیلی وقت پیش درش گل گرفته شده بود …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AMIR / ARMI

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        شاید یه دهه پیش 12 سیلندر ها جذاب بودن
        ولی دیگه بی مورد حساب میشن از نظر خیلی ها
        اگه یه نگاه هم بکنید بین سوپر اسپورت ها
        و حتی هایپر کار ها دیگه 12 سیلندر ها اون جایگاه قبلی رو ندارن
        یه انجین 12 سیلندر بیش از 400 کیلو باید وزن داشته باشه اگه اشتباه نکنم
        کونیگزگ آگرا RS
        هنسی ونوم F5
        کوئنیگ‌زگ جسکو
        مک‌لارن اسپیدتیل
        اس اس سی
        وقتی به این ها نگاه میکنی میبینی دنیا دیگه به 12 سیلندر ها نیاز نداره
        دیر یا زود همه کمپانی ها خداحافظی میکنن با 12 سیلندر ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ساسان

          ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          https://image-cdn.hypb.st/https%3A%2F%2Fhypebeast.com%2Fimage%2F2018%2F06%2Fferrari-fxx-k-evo-sale-1.jpg?q=75&w=800&cbr=1&fit=max
          مشخصاتشو میدونی یا بروشورشو واست بخونم؟!!
          هنوزم با12سیلندر میشه بهترین و سریعترین بود.با انجین تنفس طبیعی پارامترهایی هست که برای خودروسازهایی که در زمینه هارمونی و شخصیت سازی محدودیتی قائل نیستن با خیال راحت همه چیو فدای صدم ثانیه ها میکنن…من به شخصه دوست دارم تنفس طبیعی ها حداقل برای یکدهه دیگه صدای زیباشونو به گوش مابرسونن…با کمال بی میلی منقرض میشن.این یک جبر تلخه متآسفانه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. مانی

        ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        چقدر خودش رو تحویل گرفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. M

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      الان به نظرت موتور F1 زیادی احمقانه بود ؟
      یا لافرای ؟یاF12 ؟ یا 812؟یا اونتادور ؟
      یعنی چون امریکا کمتر داره استفاده میکنه یعنی بزرگ و احمقانن ؟
      استفاده نکردن مک لارن از 12 سیلندر به این دلیله که مک لارن سبک تر کردن رو جایگزین قوی تر کردن کرده! و سبک بودن ماشین واسش اولویت داره همونطور که مدیر عاملش گفت جنگ وزن را جایگزین اسب بخارکنید!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina7

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    مگه سنا مال خیابون و آفرود بود که بخوان نسخه مخصوص پیستشو طراحی کنن؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      این مدل قابلیت تردد توجاده رو نداره اما سنا معمولی داشت..پیست محورمجاز تردد درجاده و پیست محور غیر مجاز درجاده.. محدودیت تردد درجاده با عث میشه هرکاری که میخوان بدون محدودیت با خودرو بکنن برا سریع رفتن.اگراشتباه نکنم به اینصورته

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا