مک لارن

مقایسهٔ تصویری مک‌لارن 720S و 650S

مک‌لارن سرانجام در نمایشگاه ژنو نسل دوم سوپراسپرت‌های خود را با نام ۷۲۰S رونمایی کرد. این ماشین علاوه بر افزایش قدرت و کاهش وزن، بر روی یک شاسی یک‌تکه از فیبر کربن ساخته شده است. حال در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تفاوت‌های میان استایل مک‌لارن ۷۲۰S جدید و سلفش ۶۵۰S.

در نمای جلویی، قابل‌توجه‌ترین تغییر، بازطراحی کامل دماغه است که طی آن چراغ‌ها، سپر و ورودی‌های هوا کاملاً متحول شده‌اند. در این بخش، چراغ‌های جلو و چراغ‌های روشنایی در روز درون کاسه‌های بزرگ مشکی‌رنگی قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، چراغ‌های جلو کوچک‌تر از قبل شده‌اند اما به گفتهٔ مک‌لارن نور گسترده‌تر و روشن‌تری از چراغ‌های ۶۵۰S ایجاد می‌کنند. روی کاپوت نیز دو دریچهٔ کوچک استخراج هوا تعبیه شده است که به سمت درها زاویه دارد.

در بخش پروفیل جانبی هم ۷۲۰S به‌طور کامل تغییر کرده و شکل کلی آن تا حدودی به مدل افسانه‌ای F1 شبیه شده است. در این قسمت، یک دریچهٔ هوا در پشت چرخ‌های جلو اضافه شده و همچنین برای خنک شدن ترمزهای عقب نیز یک دریچهٔ کوچک در قسمت پایینی بدنه تعبیه شده است. مک‌لارن همچنین ورودی هوای جانبی بزرگ ۶۵۰S را در ۷۲۰S با دریچه‌هایی در پانل عقبی خودرو جایگزین کرده است.

یکی از ویژگی‌های نمای عقبی ۷۲۰S اسپویلر سراسری قابل تنظیم آن است درحالی‌که دقیقاً مانند سپر جلو، سپر عقب هم به‌طور کامل تغییر یافته است. در این نما همچنین چراغ‌های LED باریکی بکار رفته است و دو سر اگزوز نیز در بین چراغ‌های قرار گرفته است.

در داخل ۷۲۰S، مهم‌ترین چیزی که به چشم می‌آید صفحه آمپر تمام دیجیتالی خودرو است که مواردی چون سرعت، دور موتور، میزان سوخت، میزان مسافت قابل پیمایش با سوخت موجود و… را به نمایش درمی‌آورد؛ اما با فشردن یک دکمه، این صفحه آمپر تنها مهم‌ترین اطلاعات مثل سرعت را نشان می‌دهد. در کنسول وسط هم یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی به چشم می‌خورد که بازهم به‌صورت عمودی نصب شده و سیستم صوتی، ناوبری و دیگر ویژگی‌های ماشین را کنترل می‌کند.

پس بررسی و مقایسهٔ این دو سوپراسپرت بریتانیایی، نظر شما در مورد آن‌ها چیست؟ آیا ۷۲۰S تغییرات مناسب و درخور نسل دوم سوپراسپرت‌های مک‌لارن را تجربه کرده است؟ آیا طراحی و استایل این سوپراسپرت زیباتر از پدرش شده است؟ و درنهایت آیا ۶۵۰S هنوز توانایی حضور در بازار و رقابت با رقبا را دارد یا خیر؟

منبع: MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. فقط انگلستان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    قبل از مکلارن 720S هیچ ماشینی نزدیک جایگاه بهترین خودرو مورد علاقم یعنی بنتلی فلایینگ اسپور نشده بود و الان هر دوتاشون رو به یک اندازه دوست دارم بعضی ها به اشتباه اینو رقیب فراری 488 و لامبورگینی هوراکان می دونن ولی این اصلا در کلاس خودش رقیب نداره همین که قدرت موتور چند خودرو برابر باشه که نباید گفت رقیب هم هستن مثلا دوج چلنجر SRT هلکت و لامبورگینی اونتادور که هر دو قدرتی در حدود 700 اسب بخار دارن به هیچ وجه و اصلا و ابدا رقیب هم نیستن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      ببخشید اشتباهی مکلارن 720S رو به جای 675LT با 488 و هوراکان مقایسه کردم قدرت مکلارن 720S حدود 710 اسب بخاره که اشتباه کرده بودم با اون دوتای دیگه مقایسش کردم چون قدرتش خیلی بیشتره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. امپراتور لامبورگینی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      درسته لامبورکینی هوراکان اصلا رقیبش نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        قطعا حتما مطمئنابدون شک صددرصد اصلا به هیچ وجه ابدا رقیب هم نیستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    خیلی قشنگ تر و بهتر شده!
    عالی!!!
    فقط بنظرم طراحی سراگزوز میتونست بهتر باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با طراحی نمای جلو 650s بیشتر ارتباط برقرلر میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    با صداقت اگه بخوام بگم جفتشون به دل نمیشینند هیچ بلکه طراحی شلوغ و غیر متعارفی هم دارن چه داخل چه خارج . امیدوارم هواداران متعصب و الکی مغرور مک لارن هم این جرات رو پیدا کنن و حقایقو در مورد زشت بودن این خودرو بیان کنن.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پرهام

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    720s واقعا خوشگله❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ASA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    طراحی چراغ جلو نسل قبل یکمی گیراتره، چون با پراغ عقب نسل جدید مطابق تره
    اما باقی قسمت ها، نسل جدید خیلی بهتر از نسل قبلش شده
    مثلا دیفیوزر عقب فوق العاده شده که با ترکیب با قوس چراغ عقب یه نمای عالی برای خودرو میسازه
    یکی از دلایل زیبایی این ماشین، حفظ کردن زبان طراحی هست که کاملا توی داشبور حس میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امپراتور لامبورگینی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و باشکوهه.
    این ماشین به راحتی هم کلاسان خودش رو شکست خواهد داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saied

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    واقعا شکلیه. خوش به حال کسانی که توان خریدشو دارن . و باهاش درگ میزارن ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ahmad

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    عالیه
    فقط از نمای بغل 650s نمای گیرا تر و تهاجمی تری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یاس ی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    به نظر من به جز چراغهای جلوش از هر نظر زیباتر از 650 شده. خصوصا نمای جانبی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا از لحاظ طراحی عالی شده حداقل دیگه مثله 650s از پشت شبیه جارو برقی نیس !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا