مک لارن

معرفی مک‌لارن 570S اسپایدر، حذف سقف بدون کاهش عملکرد

مک‌لارن نسخهٔ اسپایدر مدل ۵۷۰S خود را معرفی کرده است. سقف دوتکهٔ قابل جمع شدن این ماشین از همان فناوری بکار رفته در نسخهٔ اسپایدر مدل‌های ۶۵۰S و ۶۷۵LT استفاده می‌کند. مک‌لارن گفته است که مکانیسم این سقف فقط ۴۶ کیلوگرم به وزن ۵۷۰S اسپایدر اضافه کرده است و این تنها اضافه‌وزن نسخهٔ اسپایدر نسبت به نسخهٔ کوپه است. این در حالی است که در شاسی خودرو هیچ اجزای اضافی جهت افزایش مقاومت بکار نرفته اما استقامت شاسی نسخهٔ اسپایدر هیچ کاهشی نسبت به نسخهٔ کوپه نداشته است.

بدین ترتیب حالا به خانوادهٔ این سوپراسپرت که شامل ۵۷۰S و ۵۷۰GT می‌شد، عضو سومی هم اضافه شده است که البته برخلاف آن دو به سقف قابل جمع شدن مجهز است. این سقف از پانل‌های کامپوزیتی سبک‌وزن ساخته شده است که به‌هیچ‌وجه عملکرد ۵۷۰S را کاهش نمی‌دهد. زمانی که راننده بخواهد از هوای تازه لذت ببرد، می‌تواند حداکثر طی ۱۵ ثانیه با سرعت حرکت ۴۰ کیلومتر در ساعت سقف را باز کند که در زیر پوششی پشت صندلی‌های عقب پنهان می‌شود. بسته شدن سقف نیز به همین اندازه سریع است. علاوه بر این، راننده می‌تواند در زمان باز بودن سقف، یک بادگیر که به‌صورت الکتریکی عمل می‌کند را هم به میل خود بالا یا پایین تنظیم کنند. هنگامی‌که این قطعه بالا باشد، صدا و باد داخل کابین را کاهش می‌دهد اما با فشردن یک دکمه پایین می‌رود که موجب ورود صدای بیشتری به کابین می‌گردد.

همچنین برای ارائهٔ صدایی بهتر، یک سیستم اگزوز اختیاری هم قابل سفارش است که صدای بیشتری از موتور را وارد کابین می‌کند. از سوی دیگر، مک‌لارن آئرودینامیک ۵۷۰S را نیز برای نسخهٔ اسپایدر دوباره تنظیم کرده است. این تنظیم جدید با استفاده از یک اسپویلر عقب جدید انجام گرفته که ۱۲.۷ میلی‌متر بلندتر از اسپویلر نسخهٔ کوپه است و درنتیجه داون‌فورس ماشین را افزایش می‌دهد. این قطعه به‌صورت استاندارد به رنگ خاکستری تیره است اما بخش عملیات ویژه مک‌لارن به‌صورت سفارشی نسخهٔ فیبر کربنی آن‌را هم ارائه می‌کند.

۵۷۰S اسپایدر عملکرد یکسانی با همتای سقف ثابت خود دارد. این سوپراسپرت بریتانیایی روباز، از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کند که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه نیز این نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. با تکیه بر این پیشرانه، ۵۷۰S اسپایدر می‌تواند ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که در صورت باز بودن سقف، حداکثر سرعت خودرو به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا می‌کند.

همچنین مک‌لارن ۵۷۰S اسپایدر از نسبت قدرت به وزن ۴۲۰ اسب بخار بر تن برخوردار است، ظرف ۹.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت دویست کیلومتر در ساعت می‌رسد، مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه می‌پیماید و در هر کیلومتر نیز ۲۴۹ گرم آلایندگی دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. مک‌لارن مصرف سوخت این سوپراسپرت کابریولت را نیز در هر صد کیلومتر در شهر ۱۴.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۰.۲ لیتر و در سیکل ترکیبی ۱۲.۳ لیتر اعلام کرده که با نسخهٔ کوپه یکسان است.

۵۷۰S اسپایدر درمجموع با ۲۰ رنگ مختلف عرضه می‌شود که شامل سه رنگ جدید آبی Cuarcao، آبی Vega و زرد Sicilian می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند با سفارش پکیج‌های اختیاری ظاهری که سقف را رنگ می‌کند و ستون‌های جلو و دیواره‌های عقب را به رنگ خاکستری تیره درمی‌آورد، خودروی خود را شخصی‌سازی کنند. علاوه بر این، برای این اسپایدر بریتانیایی رینگ‌های ۱۰ پرهٔ فورج‌کاری شدهٔ جدیدی طراحی شده است که در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی هستند. یکی دیگر از آپشن‌های جدید قابل سفارش برای ۵۷۰S اسپایدر نیز کالیپرهای ترمز به رنگ مشکی مایع است.

مک‌لارن ۵۷۰S اسپایدر رسماً در جشنوارهٔ سرعت گودوود که از ۲۹ ژوئن تا ۲ جولای (۸ تا ۱۰ تیرماه) برگزار می‌گردد رونمایی کرده و به نمایش عمومی درخواهد آورد. قیمت این سوپراسپرت رودستر در ایالات‌متحده ۲۰۸ هزار دلار بوده و تحویل آن به خریداران از ماه سپتامبر (شهریور) امسال آغاز خواهد شد. همچنین پس از موفقیت نسخهٔ ویژهٔ لانچ ادیشن از مدل جدید ۷۲۰S، مک‌لارن همان فرمول را در ۵۷۰S اسپایدر هم اعمال خواهد کرد و ۴۰۰ دستگاه از اولین سری آن‌را به‌عنوان نسخهٔ ویژه عرضه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    من طرفدار مکلارن نیستم ولی مسلما مکلارن یکی از غولهای سوپر اسپرته و عملکرد بی نظیری داره اگه ویزگی خاص پورشه شتاب بالا هستش مکلرن بدلیل وزن کم در دورهای بالا خوب عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. 4x

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مهندسی یعنی این((حذف سقف بدون کاهش عملکرد))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    خیلی شیک وجمو جوره
    فک کنم باس رقیب ۴۸۸ باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    خیلی خوشم میاد از این ماشین.واقعا یه کوچولوی جذاب و سریعه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. dice

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    جاده چالوس.. مکلارن 570s اسپایدر .. می ناب.. و یار…
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    دوستان از پشت صحنه اشاره می کنند پول مکلارن نداریم.. از طرفی می ناب خلاف قوانین شرعی است..یار هم گذاشته رفته.. :( :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saied

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مکلارن رفته رفته دوست داشتنی تر داره میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amir amini

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    مک‌لارن فقط پی وان عاشقشم ولی بقیه ماشیناشم عالین اما پی وان نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا