مک لارن

مک‌لارن کانسپت ای زیرو، در حسرت تبدیل آرزو به واقعیت!

مک لارن هیچ برنامه‌ای برای تولید شاسی بلندهای پرفورمنس ندارد اما گفته می‌شود در حال آماده کردن یک سوپرکار تمام الکتریکی برای رقابت با رقبای صاحب‌نام می‌باشد.


این خودروساز بریتانیایی ظاهراً در حال کار روی خودرویی تمام الکتریکی بوده و اگرچه نمی‌دانیم ظاهر آن چگونه خواهد بود اما یکی از طراحان صنعتی رندری احتمالی از این خودرو منتشر کرده است.


این رندر که کانسپت ای زیرو نام گرفته در طراحی خود از خودروی مک لارن M6GT سال ۱۹۶۹ میلادی الهام گرفته است. این خودروی نمادین اولین خودروی جاده‌ای مک لارن بوده و بر پایه‌ی شاسی خودروی مسابقه‌ای M6B شکل گرفته است. متأسفانه بروس مک لارن در دوم ژوئن سال ۱۹۷۰ فوت کرد و ایده‌ی او برای راه یافتن M6GT به خیابان‌ها هرگز تحقق نیافت.


واضح‌ترین شباهت بین کانسپت ای زیرو و M6GT احساس هوای بازی است که با کاکپیت شیشه‌ای بزرگی ایجاد می‌شود. این کانسپت در بخش عقب نیز برخی ویژگی‌های به یاد آورنده‌ی خودروهای فعلی مک لارن را دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چراغ‌های عقب LED نازک و دیفیوزر عقب شناور اشاره کرد.


شاید نمای جلوی این خودرو رادیکال‌ترین بخش باشد. چراغ‌های جلو از نوع افقی LED ساده بوده و ورودی‌های هوا نیز به نظر می‌رسد تکامل‌یافته‌ی نمونه‌های بکار رفته در ۷۲۰S می‌باشد. کاپوت این کانسپت نیز بسیار کوتاه بوده و بنابراین شیشه‌ی جلو به ورای چرخ های جلو کشیده شده است.

نیروبخش این طرح مطالعاتی چهار پیشرانه‌ی الکتریکی و یک باتری بزرگ نصب شده در زیر کف خودرو است. ظاهراً خودرو عالی بوده و بسیار مشتاقیم خودروی الکتریکی جدید این برند مشابه این کانسپت باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحیش شکل وحالتش تاحدودی شبیه به کانسپت قدیمی نازکا BMW هستش.شایدهم من اینطور فکر میکنم.

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. OMID

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اره از نمای جلو شبیهه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Meysam

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اینو با دنده عقب تو اتوبان برونی، هیچکس متوجه نمیشه که داری برعکس میرونی ماشینو?

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. آریا ماشین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتظار برای کوروت نسل هشت کم بود اینم بهش اضافه شد?

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا