مک لارن

چرا مک‌لارن 720S بهترین خودروی دنیاست؟!

مک لارن ۷۲۰S با ورود خود به میدان ولوله‌ای در کلاس خودروهای سوپر اسپورت ایجاد کرد. این خودرو از پرفورمنسی در حد هایپرکارهای گران‌قیمت سال‌های اخیر همچون مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ برخوردار است. فراری با ۴۸۸ پیستا به جنگ مک لارن رفته اما این خودرو به سختی می‌تواند در برابر ۷۲۰S دوام بیاورد. ما اخیراً شانس بررسی نسخه‌ی اسپایدر این خودرو را داشته‌ایم و پس از چند روز به این نتیجه رسیده‌ایم که ۷۲۰S بهترین خودروی دنیاست. دلایل ما به این شرح‌اند.

  1. راحتی


اکثر سوپرکارهای سال ۲۰۱۹ برای رانندگی روزمره به حد کافی راحت هستند. مالکان این خودروها دیگر نگران سر و کله زدن با کلاچ‌های سنگین، پیشرانه‌های داغ و مسائلی از این قبیل نیستند. صندلی‌های ۷۲۰S اسپایدر راحت بوده و کابین نیز فضای کافی حتی برای افراد هیکلی را نیز دارد. یک خودروی اسپورت معمولاً از فضای داخلی تنگی برخوردار است اما ۷۲۰S اسپایدر بخشی شیشه‌ای دارد که با فشار یک دکمه مات می‌شود. مدل کوپه را همچنین می‌توان با بخش‌های شیشه‌ای روی درب‌ها سفارش داد که حس خوبی در زمان باز شدن درب ایجاد می‌کنند.

شاید با خود فکر کنید یک سوپرکار هفت‌صد و چند اسب بخاری سواری بسیار ناراحتی خواهد داشت اما به لطف سیستم تعلیق بسیار پیشرفته‌ی مک لارن این خودرو در اکثر مسیرها سواری زیبایی دارد. مک لارن حتی به اشرافیت این خودرو نیز توجه کرده و آپشن هایی همچون سیستم باورز اند ویلکینز را ارائه می‌کند.

  1. فرمان دقیق


راندن چنین خودرویی با سرعت بالا در پیست کار آسانی است اما اگر خودرو احساس ناب خود را ارائه کند چنین کاری بسیار آسان‌تر هم خواهد شد. برخی از خودروهای اسپورت مدرن احساسی شبیه یک کامپیوتر برنامه‌ریزی‌ شده را دارند اما ۷۲۰S در این تله نیفتاده است. ۷۲۰S از فرمان الکتروهیدرولیکی سود می‌برد که جزو بهترین‌هاست. این فرمان بازخورد و حس بسیار زیادی را منتقل کرده و ما اگر با خودرو از روی یک سکه رد شویم می‌توانیم بگوییم که طرف شیر بوده یا خط!

وقتی زمان مانورهای پرسرعت فرا برسد فرمان هنوز هم ارتباط خود را با راننده حفظ کرده و همین امر اعتمادبه‌نفس لازم برای گاز دادن را فراهم می‌کند. مک لارن در طراحی چنین فرمانی شاهکار کرده و دیگر خودروسازان باید از این برند یاد بگیرند.

  1. پیشرانه‌ای فوق‌العاده


هیچ سوپرکاری بدون یک پیشرانه‌ی جذاب کامل نیست و نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو نیز قدرت ۷۱۰ اسب بخاری دارد. البته این را مک لارن می‌گوید زیرا قبلاً تست های داینوی انجام شده نشان داده‌اند قدرت این خودرو بیشتر از ارقام اعلامی است. این خودروی دیفرانسیل عقب با استفاده از لانچ کنترل تنها در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو از نظر پرفورمنس هیچ کمبودی نداشته و در اکثر درگ ها نیز رقبا را به راحتی شکست داده است.

  1. گیربکس سبک و سریع


هر فردی که می‌گوید برای لذت بردن از خودرو باید گیربکس دستی را انتخاب کرد قطعاً پشت فرمان ۷۲۰S ننشسته است. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی این خودرو جزو بهترین‌های بازار بوده و با گیربکس‌های فراری و پورشه رقابت می‌کند. تعویض‌ دنده ها بسیار سریع انجام می‌شود و خودرو قبلاً زمان کافی برای آماده کردن دنده‌ی بعدی را دارد. حتی در حالت اتوماتیک نیز تحت تأثیر سرعت این گیربکس در معکوس از هفت به سه قرار خواهید گرفت. با استفاده از پدال شیفترها می‌توان دنده‌ها را تعویض کرد اما همان حالت اتوماتیک نیز عالی است.

  1. فاکتور ابهت


اگر دهان افراد با دیدن این خودرو باز نماند تمامی چیزهایی که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم به معنی خواهند بود. مک لارن ۷۲۰S اسپایدر خوشبختانه فاکتور مهم ابهت را با خود به همراه دارد. فرقی نمی‌کند که افراد تحت تأثیر رنگ نارنجی، خطوط جذاب بدنه یا درب‌های دوسطحی قرار بگیرند زیرا سریعاً این خودرو را تشخیص داده و به آن خیره خواهند شد. در طول چند روزی که این خودرو در اختیار ما بود افراد بسیار زیادی را دیدیم که سعی داشتند از آن عکس بگیرند و پیشنهاد تعویض خودرو را به ما می‌دادند و یا تنها می‌خواستند که در حالت درجا گاز بدهند. این خودرو برای جلب‌توجه طراحی شده و به بهترین نحو ممکن آن را انجام می‌دهد.

منبع: carbuzz

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    ظاهرا نویسنده اطلاعات کافی نداشته که همچین مقاله ای نوشته چون ۴۸۸ پیستا تو تمام پیست ها به راحتی و با اختلاف ۷۲۰ رو جا گذاشته و موتورش هم که تمام جوایز رو درو کرده تو مسیر مستقیم هم کلیپها تو یوتوب هست که نشون میده تو سرعت های زیر ۲۰۰ پیستا پا به پا یا حتی سریعتر هم هست نسبت به یه ماشین بالای ۸۰۰ اسب. جذابیت و کیفیت سواری هم که به گواه همه این سال ها فراری ها معمولا بهترین بودن. زیبایی و ابهت هم که هرچند سلیقه ای اما فکر کنم اینقدر اخالاف بین این دوتا وجود داره که داستان مشخص باشه. کلا انگلیسی ها یه خصلت خود برتر پنداری تو همه زمینه ها دارن چه سیاست چه صنعت چه اجتماعی لابد این مجله هم انگلیسیه

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. ایلیا

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      دوست عزیز این تیتر برای جذابیت رسانه ایه بیشتر.
      شما خون خودت رو کثیف نکن، قرار نیست برای یه مطلب خودرویی ساده سر خودت رو بکوبی به دیوار.
      متاسفانه طرفدارای فراری این عادت بد رو دارن که توی هر بحث و مقایسه ای باید ثابت کنن بشر ساخته ای بهتر از فراری نساخته.

      منظورش اینه که خودرو کاملیه، برای ما هم ثابت شده که کامله و بارها تحسین شده،
      بنظر شخصی خودم بهترین سوپر اسپورتیه که چند سال اخیر معرفی شده. نظر بقیه هم محترمه

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (10174 ديدگاه)

        کاری به این ندارم که بهترینه یا یکی از بهترینها .،
        فقط اینو میدونم که تو برخورد با بازدیدکنندگان در نمایندگی و نمایشگاهی ، بهترین کارمندان رو داره و اینکه شما میتوانی به راحتی از خودرو بازدید و حتی درخواست کوتاهی جهت روشن کردن خودرو داخل سالن نمایندگی را کنید که اتفاقاً بسیار خنده رو و خوش برخوردند .
        در صورتی که در نمایندگی لامبورگینی یا فراری ، احساس سرد بودن و بیشعوری کارمندان نمایندگی را راحت در اولین برخورد احساس میکنید و از ادامه بازدید دلسرد میشوید .

        مکلارن در این ۱۰ساله رقابت شدیدی با اسپرت سازان راه انداخته و بسیار هم عالی و شاید بهتر داره کار میکنه از نظر فنی ، اما خدایی هیچگاه از نظر ظاهری نمیتونه مثل ایتالیاییها دِل ببره .

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (30 ديدگاه)

      معلومه درگ ها رو ندیدی دوست عزیز. دوباره نگاه کن :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد دوست عزیزم
      مکلارن 720 یه اسطورست که چندین دهه آینده هم بهش احترام خواهند گذاشت مثل مکلارن اف وان اسطوره ای.
      جوری صحبت میکنی که انگار یه روز پشت پیستا نشستی یه روز پشت 720
      هنوز نمیدونی نباید یه خودروی پیست محور رو با یه خودروی خیابانی مقایسه کنی با این حال توی دو سه درگ غیر رسمی که ما دیدیم 720 پیستای اسطوره ای شما رو شکست داده.
      هروقت پشت جفتشون نشستی و شخصا مثلا این کارشناسای محترم لمسشون کردی بیا اینجوری با قاطعیت اظهار نظر کن.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. عطا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بهتر بود بگیم یکی از بهترین خودرو های دنیا نه بهترین خودروی دنیا اینطوری ظلم بزرگی در حق اون یکی ماشین ها میشه. چون مثلا حداقل خود من با توجه منابع میدونم فاکتور های 2 و3 و 4 و 5 توی دیگر ماشین ها هم میدا میشه !

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. رضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ۷۲۰فقط تو درگ رقبا رو شکیت میده
    ولی تو پیست حرفی برا گفتن نداره وگرنه خود سازنده رکوردشو ثبت میکرد
    پس سیستم تعلیق و فرمان پذری و دینامیک ماشین در حد رقبا نیست
    ابهت هم که نداره بیشتر حال به هم زنه این شبیه مارمولک میمونه ولی جذابه تا حدی
    رقباش فراری f8و هوراکان و gt2rs قطعا بهترن
    این ماشین یه موتور قوی داره که چون توربو داره اکثر گشتاور رو همون اول تولید میکنه با یه گربکس با ضریب های خوب و وزن مناسب که تونسته تو مسیر مستقیم همه رو شکست بده
    فقط همینه
    تنها مک عالی به نظر من همونf1اسطوره ای بود

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Ferrari

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      بهتره درمورد فراری f8 فعلا ادعایی نکنیم چون تست نشده قطعا ۷۲۰ جزو بهترینهاست اما اینکه نوشته پیستا به سختی از پس ۷۲۰ برمیاد این حرف کاملا غلطه اخیرا یه مقایسه ای بین ۴۸۸ پیستا و مکلارن ۷۲۰ توسط اتوکار انحام شد و پیستا اتومبیل برتر انتخاب شد خبر تا این حد جالب رو متاسفانه پدال منتشر نکرد. پیشرانه و طراحب هم که فراری امسال غوغا کرد رکورد ۴۸۸ پیستا تو پیستهای مختلف عالی بوده

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. Saeed

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هم اکنون مک‌لارن سنا تموم پیست هارو به آتیش کشیده و همین 720 s تو پیست VIR یا نوربرگ رینگ آمریکایی رتبه سوم رو کسب کرده! بالاتر از پورشه ۹۱۸ هیبرید دو دیفرانسیل!! پس نگو مک‌لارن فقط واسه درگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. مازراتی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوب و احساس برانگیزی هس ولی نویسنده این مقاله یکم زیاده روی کرده که بهترین خودرو دنیا هس دیگه خیلی رقیبای اینو دست کم گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. kf

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ۴۸۸ پیستا رو بیش تر دوست دارم تا 720

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. دانیال_Surrey،England

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    بهترین خودروی دنیا که نه ولی قطعا بهترین سوپر اسپرت دنیاس.
    اون آقا مهدی هم که خونش بدجور به جوش اومده، یه آنتی مک لارن حسابیه.?
    این مجله هم آمریکاییه.
    کاراند درایور هم آمریکایی که این ماشین رو بازنویسی دوباره سوپرکارها دونسته بود.
    سیستم تعلقیش هم معادل سدان 60 ساله فرانسوی((منظورشون Citroën DS بود)) دونسته بود که زمان خودش انقلابی بود.((البته اینجاشو پدال ترجمه نکرده بود))
    هنوز هم هیچ سوپراسپرتی مثل مک لارن 720 نیست و نتونسته،کاری که مک لارن کرد باعث سخت گیری بیشتر منتقدا شده و هرکی بخواد بهتر از 720 باشه نیاز به یه حرکت انقلابی داره.
    F8 Tributo فراری هم فقط و فقط برای ترس از 720 ساخته شد،اصلا قرار بر همچین سوپرکاری نبود تو این بازه زمانی برای فراری.((نظر شخصی))
    یه حساب ساده برای این کلاسی که فراری پادشاهی میکرد بکنیم((قبل از 720))
    F430 تولدیش از سال 2004 بود تا 2009،یه بازه ی زمانی 5 ساله و تولید 458 و بعدش یه بازه ی زمانی تقریبا 6 ساله برای 488.
    این نشون میده F8 زودتر از چیزی که باید عرضه میشد به بازار اومده دلیلش همه گفتم.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      بابا بیخیال دانیال
      فراری برای ترس از 720 مکی F8 رو ساخت ؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. ایمان

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ۱. بهتر بود میگفت بهترین سوپر اسپرت دنیا
    ۲. برای بهترین سوپر اسپرت دنیا شدن اول باید ۴۸۸ پیستا و ۹۱۱GT۲RS رو شکست بده
    ۳. در هیچ پیستی ، تاکید میکنم ، در هیچ پیستی نتونسته فراری ۴۸۸ پیستا رو شکست بده حتی یک بار
    ۴. خط مستقیم هم هنوز هیچ چیز معلوم نیست مگر اینکه مجری درگ تایمز با ۷۲۰S خودش که همه میدونن استوک نیست بیاد و ۴۸۸ پیستا رو شکست بده
    ۵. طراحی و زیبایی ماشین هم که سلیقه هست و اگه قرار به انتخاب باشه هوراکان اوو محشره
    ۶. هندلینگ ، لذت ناب رانندگی و سواری هیجان انگیز هم که مشخصه فراری و پورشه زبانزد بودن
    ۷. پیشرانه فراری با اون همه جوایز و افتخارات رو فکر کنم یادشون رفته ولی عاشقان خودرو یادشون نمیره
    ۸. در آخر هم باید گفت عاشق مثلث آتشین مکلارن یعنی اسطوره F۱ ، دلربا P۱ و ۷۲۰S سریع و دوست داشتنی هستم ولی دلیل نمیشه که از حقایق چشم پوشی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. P.K.H

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    بهتر از این نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. porschesport

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بی شک از بهترینهاست ، عملکرد شتاب عالی و با اینکه طراحی ائرودینامیک مخصوص پیست نداره ولی قابل قبول عمل کرده ، سیستم تعلیق این خودرو فوق العادست و پیشنهاد میکنم راجبش بخونید همینطور این خودرو جوایز زیادی دریافت کرده به طور کلی بهترین سوپراسپورت های تولید شده این چند سال پیستا ، ۷۲۰s، پرفورمانته و gt2 rs هستن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Mohammadreza

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    تفاوت پیستا و 720s اونجایی معلوم میشه که موتور 3.9لیتری تویین توربو پیستا سه سال پشت سرهم به عنوان برترین موتور دنیا انتخاب شده ولی موتور مکلارن حتی جز نامزد هایی نهایی(سه موتور برتر هرکلاس) هم نیست. دیگه اتیش گرفتن موتورهای 720sو اسپیدتیل بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      اولا که از این آتیش گرفتنا برای همه هست؛ دوما اون سنا بود، اسپیدتیل هم طبق بیانیه به خاطر نقص در سیستم الکتریکی اون حادثه براش رخ داد،اگر در جریان هم باشی بهش میگن نمونه Prototype ،اگر قرار بر همچین مشکلاتی باشه بهتره تو همین نسخه به وجود بیاد که سریع رفع کنن.
      ..
      چه جالب،نمیدونستم ماشینی که بهترین موتور رو داره حتما بهترین ماشین هم هست.🤔
      ..
      حالا اگه میگفتن چرا فراری بهترین ماشینه همه به به میکردن حالا که شده مک لارن همه جبهه گرفتن.
      چه بخواین چه نخواین مک لارن وارد بازی شده بهتره باهاش کنار بیاین.
      720 تیون شدس و از این حرفا دردی دوا نمیکنه.
      فقط ای کاش یه مالک ثروتمند و ولخرج عینه ایلان ماسک مک لارن دستش بود،نه این مالکین میلیاردی گدا!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        “چه جالب،نمیدونستم ماشینی که بهترین موتور رو داره حتما بهترین ماشین هم هست”
        نه دانیال جان ماشین که بهترین موتوردنیا رو داره الزاما” بهترین ماشین دنیا” نیست ولی برای” بهترین ماشین دنیا” بودن الزاما باید بهترین موتور رو هم داشته باشی
        موتور در ماشین های سوپر اسپرت مهمترین فاکتوره
        تازه خودتم میدونی برتری پیستا فقط به موتورش ختم نمیشه.

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. doubt

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (257 ديدگاه)

        ب نظر من هم اونایی که در دفاع از این پست و هم اونایی که در ردش کامنت گذاشتن در مجموع قسمت زیادی از حرفاشون درست بود.
        من خودم تو این یک سال اخیر تو خیلی از درگهایی که 720 با ماشینهای محبوبم داشت کلی حرص خوردم بخاطر اینکه بجز دو سه مورد همه درگهایی که من دیدمو این لعنتی برد. اول میفته عقب ولی حدودا به ثانیه چهارم که میرسه مثل باد سبقت میگیره از رقیباش. البته من از 720 بدم نمیاد اصلا و کاملا تحسینش میکنم.
        ازینا گذشته جواب دادم که اینو بگم : صرف نظر از بعضی موارد جزئی تو نظراتت که باهاش موافق نیستم اما یه جمله خیلی خوب گفتی که “مک لارن وارد بازی شده چه خوشمون بیاد چه نیاد”

        موافقم 1
        مخالفم 0
  11. net

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3131 ديدگاه)

    چراغ جلو بد هست و زشت شده و سقف شیشه ای خودکار تاشونده جالب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    داخلش یکم لخت باید بهتر طراحی کنند کیلیومترشم اگر محرک نبود بهتر بود انگار لق

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      از فراری و بوگاتی لخت تر نیست :)
      ولی نسبت به لامبورگینی و پورشه تقریبا میشه گفت کمی عقبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    درب شیشه ای در قسمت زیرین جذابه
    .
    “فرمان بازخورد و حس بسیار زیادی را منتقل کرده و ما اگر با خودرو از روی یک سکه رد شویم می‌توانیم بگوییم که طرفِ شیر بوده یا خط!”
    تعبیر جالبیه
    ۷۲۰s قطعا خودروی قابل احترامیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. iman

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    مطمینا این مقاله رو یه انگلیسی نوشته وگرنه حد اقل چیزی که مشخصه این ماشین و حتی مکلارن سنا ابهت بصری لازم رو به هیچ عنوان ندارن بماند که مزیت این خودرو نسبت به پیستا شاید فقط تو خط مستقیم باشه و تو پیست در پس فراری قرار میگیره،انگلیسیا هنوزم اعتقاد دارن که مثلا بکهام بهترین فوتبالیست تاریخه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  15. Amir evolution

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    یه مهندسی خاصی تو موتورش داره… خیلی جالبه
    با این ک 710 hp داره ولی انگار با یه ماشین 1000 اسبی طرفی
    رقبای 800، 900 اسب بخاری جلوش کم میارن (مثال:Lamborghini aventador svj)
    مک لارن تو پیشرانه حرف اولو میزنه، ماشینی ساخته ک ب کسی باخت نمیده، حداقل ب هم کلاس های خودش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (187 ديدگاه)

      امیر جان، اولا SVJ توانش 770 هست و گشتاورش از مکلارن 720s کمتر هست! در بحث درگ هم گشتاور مهم تر هست چون تو سرعتای پایین و شتاب اولیه که دور موتور پایین تر هست، هیچ موتوری ماکسیمم توان (اسب بخار) رو ارائه نمیده! و فقط موتورهای توربو هستن که ماکسیمم گشتاور (نیوتن متر) رو دارن که این به معنی برتری موتور مک لارن تو درگ از سرعت 0 هست نسبت به SVJ. ولی در دور های بالا و سرعت های بالا 100% برتری با SVJ خواهد بود همون طور که تو پیست ها نشون داده!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. مهدی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      موتور مکلارن ۷۲۰ بالای ۸۰۰ اسب قدرت داره داینو تست هاش موجود هست تو نت. شتاب بیش از حد انتظارش هم به همین دلیل هست وگرنه چیز نامفهوم و عجیبی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        خوشم میاد دو ساله مدام میگی تست داینو بالای 800 و جز این هیچ چیز جدیدی نداری بگی.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          یعنی میگی ۷۲۰s دو ساله که تولید شده؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. joojoo

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (272 ديدگاه)

    اونی که این مقاله رو نوشته…..ذره ای از سوپر اسپورتا سرش نمیشه…..
    چون فاکتوری به اسم اصالت رو یادش رفته…..
    اینکه وقتی داخل ماشین میشینی…اگه لوگوی سازنده رو از روی فرمون بردارن….تو بتونی فقط با رانندگی کردن مدل دقیق ماشینو تشخیص بدی….کسی که پشت فرمون لافراری میشینه…..با رانندگی باهاش میفهمه حداقل یه فراری سوارشده….که تحت شرایط کنترل شده خیلی سواری نرمی داره…که قدرت خیلی بالاتری از بقیه ی ماشینا داره…..فریاد خاص موتور 12 سیلندرشم که به گوش میرسه….و تهشم خیلی بد در میره(اگه کنترل کشش خاموش باشه)…پس حتما لافراریه…..
    یا پشت یه ماشین دیگه میشینه….میبینه صدای موتور 12 سیلندر تنفس طبییش میخواد آسفالتو جر بده….راه که میفته میبینه سر هر تعویض دنده یه لگد میخوره تو کمرش…..سر پیچ میخواد بپیچه….حس میکنه ماشین داره از کنترلش خارج میشه….ولی میبینه بدون هیچ انحرافی پیچید….لانچم که بخواد بکنه دیگه هیچی…..ویرون سوپر اسپورتم جلوش کم میاره تو لانچ…..همیشه یه حس هیجان همراه با دلهره و ترسی که هیچ وقت واقعی نیست تو دلشه…..خب پس مشخصا آونتادور کبیر سوار شده….
    مکلارن چی داره که بهش بگیم مکلارن؟؟؟چه چیزی متمایز از بقیه ی سوپر اسپورتا داره که وقتی پشتش نشستی…بدون اینکه به لوگو نگاه کنی…فقط با رانندگی بفهمی که 720 اس سوار شدی؟؟؟ چون توی همه ی پارامترهایی که توی مقاله ذکر شده….ماشینای دیگه ای مثل هوراکان پرفورمانته، 488(GTB و پیستا)و 911GT2RS وجود دارن که هر کدوم توی زمینه هایی هم سطح یا بهتر از 720S باشن….

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      مقاله رو عشقت آمریکایی ها نوشتن نه انگلیسی ها…موقع درگ و مقایسه میشه میپری سراغ آمریکایی ها که کار درستن حالا مقالشونم بگیر تحویل و احترام بذار.

      از نظر شماها همه دروغگو هستن حالا مجله فرقی نمیکنه از چه منبعی باشه کلا چون فقط اسم چهار تا برند بلدین بقیه برند ها باید برن بمیرن چرا؟چون طبق سلیقه و تعصب شما نوشته نشده فقط نمیدونم کجای دنیای خودرو گرفتین!!!!

      نوکیا هم توی عرصه موبایل پادشاه مطلق بود ولی الان کجاست؟
      این کلمه اصالت مسخره که 90 درصد بخاطر کم آوردن برند مورد علاقتون هست رو بذارین کنار.
      مردم دنیا مثل شما فکر نمیکنن مردم دنیا با فناوری پیشرفت علم جلو میرن… ما در زمان حال زندگی میکنیم گذشته مفهومی نداره که فراری چیکار میکرده الان به بعد رو فاکتور انتخابشون قرار میدن نه کلمه مسخره ای به اسم اصالت.

      یاد ندارم هیچوقت مکلارن محصولی تولید کرده باشه که در مقابل فراری زانو زده باشه که کارشناسای محترم ایرانی اینجور حرص و جوش میخورن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. محسن

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین خودروی دنیا!!!!!!!!حتی نخست وزیر انگلیسم اینقدر تعصب نداره روی این در‌تمامیه زمین‌ها به راحتی بقیه ماشین ها میگیرنش اگر این بهترین خودروی دنیا باشه پراید میتونه ادعا کنه من بهترین خودروی درون شهری جهانم یه سری هم براش سوت و کف بزنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. Amir evolution

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    حسن جان
    منم دقیقا همینو گفتم svj قویتره ولی تو درگ کم میاره.. حالا کاری با پیست نداریم
    من بحثم با درگ بود… مسلما اونی ک توربو داره سریع تر ب شتاب اولیه میرسه
    حتما ویدئو کلیپ درک 720 با svj رو نگا کن
    اگه تو مسافت بیشتر مک‌لارن کم بیاره چیز طبیعیه چون ک نصفه موتور svj رو هم نداره (سیلندر.،حجم موتور) بازم خیلی حرفه با این حجم موتور ماشینی با اون قدرت و شتابو پشت سر بزاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. ADAK

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    مک‌لارن 720S بهترین خودروی دنیاست؟!
    چرا حرف تو دهن مردم میزاری عمو …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. L-H-P-TT

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    هیچ خودرویی تو دنیا بهترین نبوده ، نیست و نخاهد بود …..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. Saeed

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    میتونه بهترین سوپر اسپرت جهان باشه ولی نه بهترین دنیا…تو کلاس خودش بهترینه
    در ضمن طرفدارای فراری لطفا 488 پیستا که یک ماشین محور پیسته رو با یک سوپر اسپرت مقایسه نکنید
    این که میگین چندین جایزه موتور برده و این چیزا یعنی بهترین ماشین جهانتونه؟
    اون موقع که f1 معرفی شد چی آیا بازم اون موقع ها میگفتین فراری بهترین برند ماشین سازه؟ هر برندی واسه خودش امپراطوری میکنه نه واسه دیگر برند ها …و اون کلمه به قول دوستمون (کلمه مسخره اصالت) رو نیارین…خو ایتالیایی ها اصالت خاص خودشون رو دارن انگیلیسی ها هم اصالت خاص خودش..تو هر زمینه‌ای نه فقط ماشین..

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا