مک لارن

ارتقای تحسین‌برانگیز مک لارن GT توسط نوویتک

بسیاری از افراد مک لارن را به خاطر تولید نسخه‌های بی‌شمار از یک خودرو شماتت می‌کنند اما مک لارن GT خودرویی بسیار متفاوت در سبد محصولات این برند بوده و اولویت اصلی خود را راحتی کابین و فضای زیاد قرار داده است؛ اما این خودرو همچنان یک مک لارن ناب بوده و بنابراین شما با قدرت زیاد، شتاب گیری سریع و هندلینگ تیز روبرو می‌شوید که همه این‌ها در بسته‌ای لوکس عرضه می‌شوند.

کمپانی تیونینگ نوویتک هم‌اکنون GT را به خودرویی قوی‌تر تبدیل کرده است. چندین پکیج ارتقای قدرت برای این خودرو در نظر گرفته شده که قوی‌ترین آن‌ها باعث می‌شود پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی GT قدرت ۶۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۴ نیوتون متری تولید کند. به این ترتیب قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به نسخه استاندارد به ترتیب ۸۵ اسب بخار و ۸۴ نیوتون متر افزایش یافته است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مک لارن GT تیون شده به ۳ ثانیه رسیده که دو دهم ثانیه بهتر از مدل استاندارد است. سقف سرعت نیز از ۳۲۶ به ۳۳۳ کیلومتر در ساعت رسیده که برای خودرویی با فضای بار ۵۷۰ لیتری جالب است.

نوویتک علاوه بر تزریق قدرت بیشتر به بطن GT اقدام به بهبود قابلیت آئرودینامیکی آن نیز کرده و یک کیت بدنه ملایم در نظر گرفته است. تمامی قطعات جدید بدنه از فیبر کربن تولید شده‌اند تا هم‌ وزن خودرو خیلی بالا نرود و هم زیبایی آن دو چندان شود. از جمله قطعات نصب شده می‌توان به اسپویلر لبه‌ای جلو، پانل‌های متمایز و اسپویلر عقب اشاره کرد.

رینگ‌ها نیز کار شرکت ووسن بوده و نمونه‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب دیده می‌شوند. یک کیت کاهش ارتفاع نیز برای سیستم تعلیق در نظر گرفته شده تا این خودرو به یک کروزر پرسرعت تبدیل شود.

تکمیل کننده تغییرات هم سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ است. در کابین نیز دست مشتریان باز بوده و می‌توانند تریم های چرم و آلکانترا و رنگ‌های گوناگون را سفارش دهند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. جواد خطر

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    فَقَط حِیف کِ ماشینایی مِث مَک ‌لارِن تو گروهی قَرار می‌گیرَن کِ نِمیشِ واس رانندگیِ روزانه اَزَشون اِستِفادِ کَرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. nikzad

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    نوویتک کارشو خوب انجام میده. اخرش نفهمیدیم این ماشین جی تی هست یا سوپر اسپورته.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      مگه نمیشه جفتش باشه!!!؟؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. SF90 STRADALE

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      خودشونم توش موندن چی تولید کردن
      دیگه از ما توقعی نیست

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Mf1

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (477 ديدگاه)

        خیلی طراحیش زیباست بهتر از فراری استراداله

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. SF90 STRADALE

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3880 ديدگاه)

          ???? ????
          باشه هرچی شما بگی

          موافقم 0
          مخالفم 4
    3. رامین

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      به نظرم بیشتر استایل یه گرند تورو داره تا سوپر اسپرت

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. mehran911

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      درود
      خیلی ساده است دوست من
      این ماشین ی کوپه اسپرت محسوب میشه
      الفاظ هایپرکار هایپراسپرت سوپراسپرت صرفا القاب غیر رسمی هستن که برای تمایز بهتر اطلاق میشه وگرنه رسمیت ندارن در کل
      .
      در کلاس بندی رسمی ( کاربردی ) ، این ماشین مثل 918 مثل لافراری مثل بوگاتی و یا باکستر و کمین همه و همه در کلاس کاربردی خودروهای اسپرت ( sport car ) قرار دارن
      و این ماشین در کلاس کاربردی خودروهای اسپرت و زیر شاخه ی گرندتور های قرار داره همینطور که از اسمش هم پیداست
      .
      راستی بین کلاس کاربردی و ساختار بدنه باید تفاوت قائل بشید ( اینو دیدم خیلی اشتباه میکنن )
      مثلا طرف میگه باکستر اسپرت محسوب میشه یا رودستر ؟!
      در حالی که اینا اصلا به هم ربط ندارن و اسپرت بودن به کلاس کاربردی اشاره داره و رودستر به استایل کلی خودرو
      .
      مثلا 918 از نظر ساختار بدنه ی رودستر ( اسپایدر) هستش
      و یا لافراری مثل بوگاتی ی کوپه محسوب میشه و همیجوری دیگه الی اخر …..
      .
      خلاصه کلام در دسته بندی رسمی ، تفاوت شتاب و سرعت در کلاس بندی تاثیری ندارن
      و توسط عموم مردم و مجلات برای فهم بهتر سطح پرفورمنس بکار میرن وگرنه مثلا ما کلاس هایپرکار بصورت رسمی نداریم
      .
      اینا واسه اونایی هستش که مثلا خیلی می خواهن دقیق و فلان باشن
      خودم به هر چیزی که سدان نباشه میگم شاسی بلند
      میدونم اینارو دیگه همه میدونید ولی گفتم واسه این دوستمون بگم بد نیست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. nikzad

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یه سوال این تیون هایی که انجام میشه استحلاک ماشینو بیشتر نمیکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. ارشیاsvj

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      میکنه ولی به حجم تغییرات ربط داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Enzo

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      بنظرم کلا دست بردن تو تنظیمات کارخونه ای یه ماشین هر چقدرم کم باشه باعث استحلاک بیشتر میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 2
  4. net

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3062 ديدگاه)

    طراحی بیرونی قشنگی داره و قوص سقفش قشنگه و عقبش خوب کشیده هست، فقط چراغ جلو زیبا نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. SF90 STRADALE

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    خیلی عجیبه ؛ هنوز مورد آتش سوزی از مکلارن GT گزارش نشده
    ولی از هایپرکار آتشین سنا تا دلت بخواد
    راستی میدونی چند دستگاه مکلارن سنا دیگه باقی مونده در دنیا ؟؟؟؟
    چون تولید محدود بود و نصف بیشترشون هم آتش گرفتن
    فکر کنم ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه هنوز مونده باشه
    تولید محدود فقط مکلارن ؛ اصلاً نابود کرد معنی خاص بودن و تولید محدود رو
    اِلوا رو هم به خاطر همین ریسک آتش سوزی و ترس از فروش نرفتن تعداد تولید رو کاهش دادن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. بنیامین

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (160 ديدگاه)

      فراخوانی که مکلارن داد شامل GT هم میشد.البته اون موقع گفته بودن که هنوز راه حل مناسب برای رفع مشکلات رو پیدا نکردن.دیگه خبری نشد که مشکل رفع شد یا نه.
      کل سناهایی که ساخته شد ۵۰۰ تا بود و تعدادی که اتیش گرفتن از انگشتای دو دست هم کمتره :) . ۲۰۰-۳۰۰ تا چیه خدایی میگی؟!
      بعدشم.بخاطر پیچیدگی های زیاد توی سوپراسپورت ها و هایپرکار ها،فراخوان دادن یه امر عادیه.حالا چه تولید محدود باشه چه انبوه باشه.فراری مکلارن بوگاتی لامبو شورولت و….. . همشون فراخوان دادن.
      نمیدونم چرا بخاطر تحسین کردن،تخریب میکنید!

      ((اِلوا رو هم به خاطر همین ریسک آتش سوزی و ترس از فروش نرفتن تعداد تولید رو کاهش دادن))
      ای بابا! ایمان ! فکنم چندسالیه تو کارخونه‌ی مکلارن مشغول فعالیتی! از کجا فهمیدی اینو?؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SF90 STRADALE

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3880 ديدگاه)

        فکر کنم ریاضیت مثل من ضعیفه ??
        انگشتای دو دست میشه ۱۰ تا
        ببر عدد رو بالاتر فدات شم
        بعدشم ماشینی رو که همش آتش میگیره رو باید تحسین کرد ؟؟
        حالا این حرفیه که شما طرفداران مکلارن میزنید ؟؟
        حالا فراری تولید محدود میزنه چند ساله کارش اینه و همیشه خاص بودن خودشو حفظ کرده ؛ مکلارن هم میخواد ادای فراری رو در بیاره که متاسفانه هر گردی گردو نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. بنیامین

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (160 ديدگاه)

          خب شما رو که نمیدونم،اما من بلدم تا ۱۰ بشمرم?❤️
          اینایی که میگم مکلارن هایی هستن که دچار حریق شده ان?
          توی ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ یه مکلارن سال مال یوتیوبری به اسم “آلخاندرو سالوموون با اسم یوتیوبری “سالوموندرین” آتش گرفت.
          توی ژوئیه ۲۰۱۸ هم یه مکلارن سنا داخل گرند پری اتریش،وقتی راننده سابق فرمول۱ “گرهارد برگر” داشت میروندش آتش گرفت.
          بعد ازینا هم یه سنای دیگه توی شهر پراگای پرتغال که گفته میشه احتمالا مال یه تاجر پرتغالیه،آتش گرفت.
          بعد از این سه آتش سوزی مکلارن فراخوان داد.توی این فراخوان هم مشخص شد که شاخه ای از سیم کشی موتور خودرو میتونه با یک هیتر گرمکن لوله پیوند فلزی تماس پیدا کنه.
          بعد از این هم فراخوان بزرگ برای پد لرزش nvh زیر باک سوخ بعضی از مدل ها رو داد.
          حالا اگر بخایم اصلا تصادف های مکلارن سنا رو هم حساب کنیم روی اتش سوزی هاش باز هم بیشتر از انگشتای فقط ۲ دست نمیشه که?
          (تعداد ۳ مکلارن سنا تصادف کردن.یه نسخه ال ام که همین چند وقت پیش تصادف کرد،یه دستگاه توی خیابون A127 توی محله مسکونی Southend Arterial انگلستان به پشت یه خودروی هاچبک زد.یه دستگاه هم توی مونیخ آلمان کمی بعد از رسیدن به دست مشتری به دیوار برخورد کرد)

          ((بعدشم ماشینی رو که همش آتش میگیره رو باید تحسین کرد ؟؟
          حالا این حرفیه که شما طرفداران مکلارن میزنید ؟؟))
          خیر.من کی آتش گرفتنش رو تحسین کردم؟من فراخوان دادن رو تحسین کردم و گفتم حرکت منفیی نیست.اتفاقا نشون دهنده اینه که چقدر به فکر مشتری ها ان شرکت ها.حالا چه مکلارن باشه چه فراری چه سایپا اصلا!

          ((حالا فراری تولید محدود میزنه چند ساله کارش اینه و همیشه خاص بودن خودشو حفظ کرده ؛ مکلارن هم میخواد ادای فراری رو در بیاره که متاسفانه هر گردی گردو نمیشه))
          چرا باید مکلارن ادای فراری رو در بیاره؟
          میشه لطفا یه توضیح منطقی بدید؟?❤️

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. SF90 STRADALE

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      در منطق هواداران مکلارن همین بس ، که مکلارن GT رو با اون قیافه به شاهکار طراحی (SF90 استراداله) ترجیح میدن و میگن GT زیباتره
      من دیگه حرفی ندارم ؛ قضاوت با دوستان ….

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. بنیامین

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        والا ایمان جان.سلیقه یه نظر شخصیه….. چرا ربط میدی به ما هوادار های مکلارن؟😢😅🤭 اتفاقا هردو ماشین خیلی زیبا ان به نظر من…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. REZA_AR

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    این مگلارن gt شتر گاو پلنگه ! اگه یکی سوپر اسپرت بخواد میره 720s یا 765 میگیره که یه سر و گردن از این بالا ترن! اگه هم gt بخواد میره بنتلی کانتینانتال میگره که از نظر راحتی و لاکچری بودن از این خیلی سر تره فضای خیلی بیشتری داره این یه چیزی بینشونه ولی به خوبی جفتشون نیست
    ر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. امین قلی پور

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (121 ديدگاه)

    ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saeed

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    واقعا تیون های نوویتک عشقه
    این GT هم بسیار عالی شده
    شرمنده آقا ایمان
    صبح مکانیکی بودم و تو گپ حضور نداشتم
    حرفاتونو دیدم
    نظرت چیه لینک یه گپ دیگه بدم؟ اونجا به نظرم بهتره
    محدودیت هاشم کمتره
    چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SF90 STRADALE

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      نه آقا سعید دمت گرم
      گپ پدال که محدودیتی نداره
      منم از کسی ترسی ندارم که حرفمو بزنم
      فقط از کل کل با همه چی دون ها خسته شدم
      اشتباه من اینه که با طرفداران برند کوچک تر از خودم کل کل میکنم
      اصلاً مکلارن رو چه به فراری با اون عظمت و بزرگی ؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین قلی پور

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        توی پیست ۴۸۸ پیستا به سنا نمیرسه توی جاده مستقیم به ۷۲۰s و765ltنمیرسه sf90هم که ضعیفتر از اسپیدیتیله واقعا که به نتیجه درستی رسیدی آفرین?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SF90 STRADALE

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (3880 ديدگاه)

          چه مقایسه های قشنگی کردی
          ۴۸۸ پیستا و سنا
          SF90 استراداله و اسپیدتیل
          فکر کنم تازه با دنیای خودرو آشنا شدی
          هر موقع کلاس بندی خودروها رو یاد گرفتی بیا با من بحث کن
          جالبه طرفداران مکلارن حرفتو قبول کردن ????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. بی ریا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دمت گرم امین جون
    اون اقای جوکر که هنوز بوگاتی اتلانتیک رو باارزش ترین ماشین جهان میدونه ????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    از نمای جلو و بقل به شدت شبیه کوروته
    ولی این قشنگ تره طراحی جلوش به عقبش میخوره اما کوروت ابتداییه طراحیش مخصوصا نمای عقبش اصلا ست نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا