لوازم جانبی و تیونینگمک لارن

کیت داون فورس مک لارن MSO برای 570S

بهبود عملکرد یک خودرو با روش‌های متنوعی انجام می‌شود. در متمایزترین حالت از یک فورد تمپو ۱۹۹۲ می‌توان یک خودروی درگ ۸ ثانیه‌ای ساخت. یک پله پایین‌تر روش‌هایی همچون اضافه کردن یک باله یا کیت‌های آئرودینامیک برای بهبود پایداری خودرو در سرعت‌های بالا وجود دارند. مک لارن روشی مشابه را بکار گرفته و بخش سفارشی MSO آن کیت داون فورس جدیدی را برای مدل‌های ۵۷۰S کوپه و اسپایدر تدارک دیده است. این کیت ۷۵ کیلوگرم نیروی داون فورس اضافی تولید می‌کند.


کیت یاد شده با نصب یک بال فیبر کربنی باعث هدایت هوا از مجاری آئرودینامیکی شده تا به این ترتیب داون فورس بیشتری تولید شود. یکی از ویژگی‌های جالب این بال جدید چراغ‌ترمز یکپارچه‌ای است که بالای بال نصب شده است. عناصر خاکستری پالادیم با لوگوهای کروماتیک MSO نیز جزو ویژگی‌های خاص بال یاد شده می‌باشند.


مدیر خدمات پس از فروش مک لارن می‌گوید:

ما بی‌وقفه در حال بررسی فرصت‌های مناسب برای ارائه‌ی جدیدترین و بهترین طراحی‌ها و تکنولوژی‌ها هستیم. این کیت جدید MSO مثالی عالی از شناخت چنین فرصت‌هایی بوده و هم جذابیت بصری و هم مزیت‌های دینامیکی را نشان می‌دهد.


البته بهای این کیت بالا بوده و از ۱۱۰۳۵ دلار آغاز می‌شود که شامل هزینه‌ی نصب نیست. نصب این قطعات حدود ۴ ساعت طول خواهد کشید. شاید قیمت کیت موردبحث بالا باشد اما خب ۵۷۰S کوپه و اسپایدر هم خودروهای ارزانی نیستند. این سوپرکارها قیمت بالایی دارند ولی فکر نمی‌کنیم که خریداران به این موارد اهمیت بدهند.


ولی این را هم بگوییم که چنین بهبودهای بصری به ندرت با بهبودهای عملکردی در دنیای واقعی همراه می‌شوند. آیا اکثر مردم متوجه ۷۵ کیلوگرم داون فورس بیشتر خواهند شد؟ احتمالاً نه! اما مالک یک مک لارن در پیست این موضوع را خواهد فهمید و این همان چیزی است که MSO به دنبالش بوده است؛ و برای افرادی هم که خودروی را به پیست نمی‌برند ظاهر این کیت همچنان جذاب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا