میتسوبیشی

بررسی میتسوبیشی اوت‌لندر، نسیمی از سوی ژاپن

سال‌ها پیش از این، اعجوبه‌ای به نام پاجرو در خیابان‌های کشورمان خودنمایی می‌کرد، در آن دوران، این مدل سایه‌ای از ثروت و رفاه صاحبانش را بازتاب می‌داد و رنگ‌آمیزی‌های دوگانه و بسیار جذابش نیز دراین‌بین بسیار تأثیرگذار بود. در آن ایام، یعنی اوایل دهه ۷۰ شمسی، خبری از رقبای کره‌ای نبود و به مخیله کسی هم خطور نمی‌کرد که چینی‌ها روزی خودروساز شوند، چه برسد به اینکه به قلمرو کراس اوورها هم دست‌اندازی نمایند!

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander
آن دوران طلایی به سرعت باد سپری گشت و در غیاب میتسوبیشی و دیگر هم‌وطنانش، مدعیان کره‌ای با تمامی قدرت جای خالی آن‌ها را اشغال نموده و کمابیش نیز قادر شدند تا تمامی حیطه بازار را از نفوذ اغیار خالی کنند! این را هم بگویم که پیش از این تاریخ، خودروی میتسوبیشی پاجرو، حضور بسیار کمرنگی را هم در صنعت خودرو ایران تجربه نمود. این مدل به مدت ۵ سال در شرکت خودروسازی بهمن و با قطعات ارسالی از کشور تایلند مونتاژ می‌شد؛ تا آن‌که پس از ساخت حدود ۷۰۰ دستگاه، از مدار تولید خارج شد. در حال حاضر پاجرویی در کار نیست و برادر کوچک‌ترش که ASX نام دارد، به سختی در حال تقلا کردن در میان رقبای رنگارنگ خود می‌باشد، خودرویی باکیفیت که قربانی جو موجود در بازار و عدم شناخت صحیح مشتریان از خود شده است. اگر تنها آمار واردات را ملاک داوری خویش قرار دهیم، به نکات مهمی در این باب دست می‌یابیم که شرح بیشتر ماجرا را غیر ضروری می‌سازد. در شش ماهه نخست سال جاری بیشترین خودروهای کراس اووری که وارد خاک ایران شده است، به ترتیب ذیل بود (با صرف نظر از کلاس‌بندی‌های رایج و بهای آن‌ها).

ردیف نام خودرو تعداد وارد شده (دستگاه)
۱ هیوندای سانتافه ۶۸۳۴
۲ کیا اسپورتیج ۵۰۸۶
۳ هیوندای IX35 ۴۳۱۰
۴ جیلی امگرند X7 ۲۱۵۴
۵ تویوتا RAV4 ۲۰۷۱
۶ رنو داستر ۱۰۸۶
۷ ب ام و X3 ۵۹۹
۸ میتسوبیشی ASX ۳۹۱
۹ بریلیانس V5 ۳۰۰
۱۰ سانگ یانگ اکتیون ۲۶۰

شاید پیش خودتان فکر کنید که حجم واردات یک برند، دلیل بر محبوبیتش در بازار نیست و چه بسیار خودروهایی که پیش از این به طور انبوه وارد شده و هم‌اینک نیز در سوله‌ها و یا نمایشگاه‌ها در حال خاک خوردن هستند! ممکن است حق با شما باشد، ولی این‌طور هم می‌توان گفت که واردات مستمر یک مدل خاص، آنهم در عرض چند سال و به نحو پی‌درپی، گواه روشن و واضحی است از تمایل بازار و مصرف‌کنندگان نسبت به آن خودرو.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander
با مشاهده جدول مذکور این نکته بر ما آشکار می‌گردد که برندهای کره‌ای و تا حدی چینی، در بازار کراس اوورهای وارداتی، از رتبه‌های بالایی برخوردارند. در رأس این خودروها و شاید تمامی مدل‌های وارداتی به ایران، خودروی هیوندای سانتافه است که حکمرانی می‌کند؛ امری مبرهن که قابل انکار نبوده و در جاده‌ها و خیابان‌ها هم کاملاً مشهود است. در این میان، عدم حضور مؤثر و قوی رقبای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی نیز تا حد زیادی به تثبیت این وضع مدد رسانده است. نکته جالبی که هم‌اینک شایان توجه است، افزایش فروش تویوتا RAV4 در این بازار است که در قیاس با نسل پیشین خود موفقیت قابل‌ملاحظه‌ای را کسب نموده و نبرد جانانه‌ای را هم با هماوردان کره‌ای‌اش در پیش گرفته است! در این میان، برند ژاپنی میتسوبیشی و تنها نماینده آن ASX، در ته جدول جای دارد که خیلی پایین‌تر از شایستگی‌های این خودروست. شاید یکی از مهم‌ترین علل مسئله مذکور عدم توسعه شبکه نمایندگی‌های این برند در سرتاسر کشور می‌باشد. امری بسیار مهم که اکثر نمایندگی‌های شرکت‌های ژاپنی در کشورمان عنایت چندانی بدان ندارند.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander
چندی پیش طی یک رویداد از خودروی شاسی‌بلند اوت‌لندر رونمایی شد. این خودرو با توجه به مختصاتی که دارد با خودروی هیوندای سانتافه در یک گروه قرار می‌گیرد. به همین لحاظ و برای رقابت بهتر با این خودرو، در حال حاضر بهایی که برای این مدل در نظر گرفته شده حول و حوش ۱۷۵ میلیون تومان است، که با توجه سوابق خوب این برند در کشورمان و نیز ژاپنی بودن محصول کاملاً قابل‌تأمل است. این خودرو به اکثر نقاط دنیا صادر شده و روایت‌های گوناگونی هم از آن به رشته تحریر درآمده است که بنده در بین آن‌ها بخش‌های از سایت ادموندز آمریکا را گزینش نمودم. امیدوارم که این مطلب کمی بیشتر بتواند گره‌گشای نیازهای شما باشد.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander

پیشرانه و عملکرد

در حال حاضر میتسوبیشی اوت‌لندر با دو نوع پیشرانه در بازار آمریکا عرضه می‌شود. یکی از این دو، ۲.۴ لیتر حجم دارد و در مدل‌های ES و SE به کار می‌رود. این موتور با خود توانی معادل ۱۶۶ اسب بخار را به ارمغان آورده و گشتاور خروجی آن نیز برابر با ۲۳۲ نیوتن متر است، این پیشرانه به صورت استاندارد به گیربکس CVT مجهز است. در حال حاضر مدل ES اوت‌لندر فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، در حالی که مدل SE آن هم به صورت تک و هم به صورت دو دیفرانسیل روانه بازار می‌گردد. در زیر کاپوت مدل GT پیشرانه‌ای ۶ سیلندر جای دارد که توانی برابر با ۲۲۴ اسب بخار را دارا بوده و گشتاور آن نیز معادل ۲۷۶ نیوتن متر است. این موتور به همراه سیستم چهار چرخ متحرک (ALL WHEEL DRIVE یا AWD) و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود. در تستی که پیش از این سایت ادموندز انجام داد، مدل‌های ۶ سیلندر این خودرو شتابی معادل ۷.۶ ثانیه را در – صفر تا ۶۰ مایل- به ثبت رساندند. (در برخی از منابع ۹ ثانیه هم ذکر شده است)

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander
توضیح: تمامی نمونه‌های اوت لندری که قرار است در آینده نزدیک به ایران وارد شوند، مجهز به سیستم (FOUR WHEEL DRIVE یا ۴WD) به همراه کلید سه وضعیتی AUTO، ۲WD و ۴WD LOCK هستند.

 رانندگی

شتاب گیری با پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) میتسوبیشی اوت لندر روح و روانتان را به هیجان نمی‌آورد. اگر بیشتر مواقع در شهر رانندگی می‌کنید این موتور عملکرد رضایت بخشی دارد، اما چنانچه به طور مدام در بزرگراه‌ها در حال تردد هستید، این موتور توان کافی را برای یک رانندگی لذت‌بخش به همراه ندارد. به‌علاوه، به‌واسطه طبیعت گیربکس CVT، مدتی طول می‌کشد که در اتوبان‌ها دور موتور خودرو متناسب با سرعت آن افزایش یابد و پیامد ناخواسته این کار هم افزایش صداهایی است که به‌نوبه خود از جذابیت این عمل می‌کاهند (موتورهای ۴ سیلندر به صورت استاندارد با گیربکس CVT عرضه می‌شوند). بی‌تردید پیشرانه ۶ سیلندر آرام‌تر بوده و توان بیشتری را هم ارائه می‌دهد، اما هنوز هم آن قدرت و هیجانی را، که بالقوه در موتورهای ۶ سیلندر و یا ۴ سیلندر توربو رقبا وجود دارد را در آن نمی‌یابید.

در حرکت بر روی جاده، میتسوبیشی اوت لندر کیفیت سواری راحتی را به شما عرضه می‌کند. گرچه در حین حرکت در بزرگراه‌ها مقداری صدای باد را نیز در این خودرو شاهد بوده‌ایم. هندلینگ خودرو محکم و ایمن به نظر می‌رسد، اما روی‌هم‌رفته، آخرین مدل اوت‌لندر درست مثل اسلاف خود از روح اسپرتی برخوردار نیست. اگر چنانچه اولویتتان جاده‌های غیر آسفالته و یا خارج از شهر باشد، این خودرو خیلی از رقبایش را در این محدوده قیمتی به چالش می‌کشد. سیستم چهار چرخ متحرک آن حالت‌های متفاوتی را گزینش و انتخاب می‌نماید که به‌نوبه خود قابلیت بیشتری را برایش در هنگام عبور از جاده‌های گلی و یا برفی عمیق فراهم می‌سازد.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander

طراحی داخلی و تجهیزات ویژه

شاید بیشترین کمبود و نقیصه‌ای که در نسل پیشین میتسوبیشی اوت‌لندر قابل‌ملاحظه بوده است، فضای داخل کابینش بود که با قرار گرفتن در درون آن حسی از ارزانی آدمی را فرا می‌گرفت. اما در اوت لندر مدل ۲۰۱۴ این معضل با بازسازی و بهسازی کابین و به‌کارگیری مواد مرغوب‌تر ونیز طراحی جذاب‌تر کاملاً اصلاح شده است. (در برخی از منابع دیگر هم به مواد نرم و با کیفیت مورد استفاده در داشبورد این خودرو اشاره شده است)

2014 Mitsubishi Outlander Interior
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander Interior
صندلی‌های جلو در کناره‌هایش کمی سفت به نظر می‌رسد، ولی جای پای خوبی را به سرنشینان عرضه می‌کند. صندلی‌های ردیف دوم هم می‌توانند جهت راحتی بیشتر سرنشینان جهت دراز کشیدن و یا لمیدن، به سمت جلو و یا نیز نزدیک درب عقب خودرو جابه‌جا شوند. بیشتر مشتریان صندلی‌های ردیف سوم را برای این خودرو سفارش می‌دهند، اما این صندلی‌ها تنها برای این مناسب‌اند که در برخی مواقع کودکان خردسال از آن استفاده نمایند.

ایمنی

از تجهیزات ایمنی میتسوبیشی اوت لندر می‌توان به مواردی همچون سیستم ضد بلوکه ترمز، سیستم کنترل کشش و نیز کنترل پایداری خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه‌ها، ایربگ زانویی سمت راننده، ایربگ های سمت صندلی‌های جلو و ایربگ های پرده‌ای اشاره کرد.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander
از گزینه‌های الکترونیکی ایمنی نیز می‌توان به مواردی همچون سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر حرکت، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو ونیز کاهش سرعت خودرو متعاقب آن و همچنین به سامانه‌ای اشاره نمود که تصادف قریب‌الوقوع از ناحیه جلوی خودرو را ردیابی نموده و در پی آن راننده را هوشیار می‌نماید و در صورت عدم عکس‌العمل مناسب از طرف راننده، ترمزها را فشرده و خودرو را کاملاً متوقف می‌کند. این سیستم معمولاً در سرعت‌های زیر ۲۰ مایل وارد مدار می‌شود.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander
تمامی مدل‌های GT این خودرو برای توقف از سرعت ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت به مسافتی معادل ۳۷.۵ متر جهت عمل ترمزگیری نیازمندند.

در آزمون دولتی تست تصادف، میتسوبیشی اوت لندر (مدل AWD)، روی‌هم‌رفته ۵ ستاره را در زمینه محافظت کسب نمود، که این شامل ۴ ستاره برای تمامی برخوردهای از ناحیه جلوی خودرو ونیز ۵ ستاره در زمینه محافظت از کنار نیز می‌گردد.

همچنین این خودرو از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، بهترین امتیاز ممکن را در تمامی بخش‌های بدنه دریافت نمود و در تمامی بخش‌ها اعم از مقاومت سقف، برخورد از نیمه جلوی خودرو (MODEREATE OVERLAP) و برخورد از کناره جلوی خودرو (SMALL OVERLAP) و نیز برخورد از کنار و همچنین ضربه به سر سرنشینان، بالاترین نمره را که همان خوب (GOOD) باشد را به دست آورد.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander
به‌علاوه این مدل ۵ ستاره را هم از موسسه ایمنی EURONCAP دریافت کرد. این خودرو به طور استاندارد به ۷ ایربگ ایمنی مجهز است.

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander

نکات مثبت این خودرو (از دیدگاه سایت ادموندز)

  • مصرف سوخت به‌صرفه و بهتر از حد میانگین این کلاس
  • جذاب و گیرا
  • کیفیت بالای درون کابین
  • دسترسی به سیستم هشداردهنده برخورد از ناحیه جلوی خودرو

نکات منفی این خودرو (از دیدگاه سایت ادموندز)

  • کمبود و تنگی جا در ردیف سوم صندلی‌های خودرو
  • ماکزیمم ظرفیت بارگیری آن کمی کمتر از رقبای برترش در این کلاس است
  • هندلینگ مبهم (نه چندان دقیق)
2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander

مشخصات فنی

پیشرانه ۲.۴ لیتری:

توان: ۱۶۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/ دقیقه (در مدل ۲۰۱۵ توان این پیشرانه به ۱۷۰ اسب بخار ارتقاء یافته است)

گشتاور: ۲۳۲ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور/ دقیقه

صفر تا صد: ۱۰.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر

گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک CVT

مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

پیشرانه ۳ لیتری:

توان: ۲۲۴ اسب بخار در ۶۲۵۰ دور/ دقیقه

گشتاور: ۲۷۶ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور/ دقیقه

صفر تا صد: ۷.۶ ثانیه (در برخی از منابع ۹ ثانیه هم ذکر شده است)

حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر

گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

2014 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۴ Mitsubishi Outlander

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:۴۶۵۵/۱۸۰۰/۱۶۸۰ میلی‌متر

فاصله دو محور: ۲۶۷۰ میلی‌متر

وزن:۱۴۰۰ الی ۱۸۲۰ کیلوگرم

برخی از تجهیزات این خودرو

فرمان برقی

آینه‌های برقی گرم شونده

صندلی‌های گرم شونده جلو

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیه‌ای

سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB + IPOD

سیستم صوتی ROCKFORD با ۷۱۰ وات قدرت و ۹ عدد بلندگو (۶ بلندگو به صورت استاندارد در تمامی مدل‌های ۴ سیلندر وجود دارد)

صندلی‌های چرمی

سیستم دستورات صوتی (برای بهره‌گیری از تلفن و نیز کنترل سیستم صوتی خودرو)

سانروف

لامپ‌های زنون در چراغ‌های جلوی

لامپ‌های LED در چراغ‌های عقب

صفحه نمایشگر کنسول وسط با دوربین دید عقب

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

صندلی‌های برقی

دکمه استارت

رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی

رادیو ماهواره‌ای

تریم چوبی برای داشبورد و داخل خودرو

صفحه لمسی ۷ اینچی

سیستم ناوبری NAVIGATION))

سنسور باران

سنسور پارک عقب

ریموت استارت

بهای خودرو

در ایران: ۱۷۴.۹ میلیون تومان (مدل ۲.۴ لیتری – ثبت نامی)

در امارات: ۸۹,۰۰۰ الی ۱۲۰,۰۰۰ درهم

توضیح: تمامی خودروهای اوت لندری که در حال حاضر به بازار امارات صادر می‌شوند ساخت کشور ژاپن است.

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    طراحیش یکم خسته کنندس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (856 ديدگاه)

      طراحی بیرونش یکم خسته کننده است برعکس طراحی داخلی ولی کیفیت میتسو بیشی فقط اونایی که تجربه اش کردن می دونن که چقدر عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AliZeus

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (420 ديدگاه)

      خدا قوت خسته نباشی.. :D
      از بغل خوبه ولی جلوش و مخصوصا عقبش میتونست بهتر باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. MAFIA

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      یکم نپختست و مثل سوشی میمونی

      ماهی خام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        اصل سوشی برنجشه نه ماهیش !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. سهیل

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      این هم مثل همسفرش (میراژ) تجربه ی خوبی رو تو ایران نخواهند داشت.
      از طرفی هم وقتی که رده بالا ها در رده های پایین واردات میگیرن نمیشه انتظار داشت خریدار ایرانی به کیفیت و ماندگاری محصول فکر کنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. فرکانس

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      به نظر من اگه خدمات پس از فروش خوبی بده( که نمیده) ، خرید این خیلی عاقلانه تر از کره ای هاست.
      ضمنا آقای کاویانی، بابت مطلب بسیار ممنون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. overclock

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اقای کاویانی خیلی دنبال همچین برسی کاملی در مورد outlander بودم خیلی عالی بود ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. overclock

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        اقای کاویانی اگه فرصت کردید ممنون میشم از لنسر 1800تیپ ۴هم مطلب بنویسید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۹ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          در صورت کسب منابع، حتما به این خواسته شما جامه عمل می پوشانم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. جهانگیر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    به خدا اگه این هم وطن های گرامی یه کم از عقلشون استفاده کنن به جای سانتافه اینو میخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (16 ديدگاه)

      از لحاظ قیافه که هیچی واس گفتن نداره الکی گنده کردید این ژاپنی ها را

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۲۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        شما درست میگی محمد جان جنس ژاپنی قیافه و امکانات نداره اما از لحاظ دوام و عمر مفید چند برابر کره ای های مشابه کار میکنه
        به هر حال حتما کره داره با این همه ظاهرسازی یه کم کاری هم میکنه که قیمت خودروهاش از خودروهای مشابه ژاپنی کمتره
        به قول این فرانسوی ها : ما انقد پولدار نیستیم که جنس ارزان بخریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کاله

          ۲۹ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          در کشوری مثل تایلند شما ندرتا با خودروهای کره ایی مواجهه می شوید چرا که تایلندی ها به دلیل استهلاک بالا اعتقادی به خودروهای کره ایی ندارند!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        من بین ژاپن و کره ، ژاپن رو انتخاب میکنم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خاوری

          ۲۹ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1103 ديدگاه)

          اصلا خوب از کار درنیومده ..میتسو زده تو خاکی بیخیال همه اعتبار و ارزشش شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علی آهنگر

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      اما به نظر من شما داری اشتباه میکنی
      من و شما بر اساس تعصب روی ژاپن به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده ی خودرو های با کیفیت و امکانات خاص در طول چند دهه ی قبل این حرف رو میزنیم اما اون مشتری که میره پول واسه ی خرید ماشین بده به چیزایی مثل ظاهر قدرت و گشتاور و امکانات نسبت به قیمت توجه میکنه.
      درسته منم میدونم که جنس ژاپنی 10 برابر کره ای عمر داره اما مشتری توی نمایشگاه , ماشینِ 10 سال دیگه رو نمیبینه بلکه ماشین فعلی رو میبینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۲۸ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (221 ديدگاه)

        قدرت و گشتاور؟!
        عمرا اونی که خروس نشان می خره اینا واسش مهم باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی آهنگر

          ۲۸ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (375 ديدگاه)

          خب توی ایران که کسی نمیخواد با این ماشین بزنه به کویر
          ایرانیا اصولا شاسی بلند رو میخرن که از ماشین بغل دستیشون پشت چراغ قرمز بالا تر نشسته باشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چه قدر این ماشین های ژاپنی زشتن…
    کی میاد سانتافه رو ول کنه این ماشین کسل کننده رو بخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIN

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (121 ديدگاه)

      اتفاقا تیپ این ماشین دیرتر از مد میفته و لی سانتافه همین الانشم داره کمتر توجه جلب میکنه…
      من رنگ مشکیشو دیدم واقعا در عین سادگی جذابه…
      کره ای ها دست مشتریاشو خوندن که به قول دوستمون تو نگاه اول خرید ماشینو برمیدارن که مطمئناواسه سانتافه صادق تره…
      ولی این میخوره واسه شخصیت هایی باشه که منطقی تر باشن نه دنبال ظاهری تند و تیز و ماتیکی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahin

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        ببخشید سانتافه دقیقا چیزش بده؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احسان آرسنالی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1885 ديدگاه)

      من که تو این ماشین توانایی رقابت با سانتافه رو نمیبینم درضمن اون کسایی که میایید و میگید سانتافه بد و اله و بله و اینا یه سوال!!! آیا شما بیشتر میدانید یا مردم آمریکا که هر مدل ماشین دارند و سوار شدند و سانتافه رو از این بیشتر میخرند!!؟ (جمله ادبی شد)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارمان

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      این ماشین کسل کنندست قبول اما یه سوال سانتافه حتی دید خوبی از جلوی ماشین نمیده و بعد از 2سال همه بدنش به سرو صدا میوفته کسل کننده نیست؟ حق با شماست چون بنده هم کیا داشتم اسپوتیج 2009 و i30 2011 به نظرم بعد دو سال اگه به طور متوسط 40.000 تا کار کرده باشین باید به فکر عوض کردن ماشین باشین البته اگر وسواس در کیفیت رانندگی براتون مهمه , اما جواب درست اینه که سانتافه کسل کننده نیست چون بعد دو سال باید ماشینو عوض کرد کلیم حال میده :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد علي

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        دوست عزیز شما خمدت تا حالا کسی رو دیدی ؟؟؟؟؟
        ما دو نسل إز أین ماشین رو قبلا داشتیم سانتافه یکی إز کم استهلاک ترین خودرو هایی بود که داشتیم بعدشم أین رو با خودرویی چینی مقیاسه نمی کنم با أرایکس ٣۵٠ که یک سال سوارمیشیم مقایسه میکنم سانتافه حتی بعد إز ١٢٠ هزارتا به صدا هم نیفتاده بود من بجز بی ام و به برند دیگه ای تعصب ندارم
        اما اگه من باسم بخاطر خدمات و لوازم یدکی و جانبی به أین نگاه هم نمیکردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid reza

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          والا اون اوایل که تازه واردات ازاد شده بود ما یه سانتافه خریداری کردیم. یک هفته هم نتونستیم نگهش داریم موتور توانایی کشیدن جثه سنگین رو نداشت و ترمز هم توانایی نگه داشتنش. شما که با ار ایکس مقایسش کردی میشه بگی از چه نظر به هم شبیهن؟ فقط میشه گفت هردو شاسی بلند هستن همین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ما

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقای آرمان من مطمئنم اگر شما دو خودروی یاد شده رو داشتید و بعد از 40000 به سروصدا افتاد رانندگی شما مشکل داره.
        من یک سوناتای 2009 دارم تا الان 57000 رفته و یک سوناتای YF 2012 هم دارم که تا الان 80000 رو هم رد کرده (اولی مال خودمه دومی مال شرکت نیاین کامنت الکی بزارید که چه کاریه دوتا ماشن مثل هم و این حرف ها)خدا شاهده هر دوتاش رو که سوار میشید انگار ماشین صفره. بالاخره هرچیزی عمری داره و اینام کم کم به سر و صدا و خرج و تعمیر می افتن ولی تجربه من به شخصیه اینکه کره ها روز به روز دارن بهتر و بهتر میشن و ژاپنی ها(اگر نیسان رو در نظر نگیریم و سایر شرکت هایی که تو ایران زیاد نیستن مثل سوبارو) به خصوص تویوتا هر روز دارن پسرفت میکنن یا در بهترین حال پیشرفت چشمگیری ندارن. در ضمن کلا الان بازار خودرو هم شده بازار مصرفی حتی بنز و بی ام دبلیو هم دیگه عمر و کیفیت سابق رو ندارند. شما میتونید برای مثال یک S500 چندسال پیش رو با یک s280 30 سال پیش مقایسه کنید ببینید عمر دوام و کیفیت کدومشون بیشتره.
        توی ایران خرید خودرو ها کره ای الان عاقلانه تره. مگه اینکه وارد کننده های خودرو های ژاپنی قیمت هاشون رو پایین بیارن. اونجوری خرید زاپنی ها با صرفه تر میشه.
        مخلص کلوم دور نیست روز که بازار رو این چینی ها بگیرن و له له بزنیم برای همین کره ای ها!
        شرکت ما 2 سال یه جیلی هم خریده زیر پای یکی از معاونین بوده. طرف به ماشین هم اهمیت میده.اولاش خوب بود اما الان هر از جند گاهی یک حالی به طرف میده. ولی من مطمئنم اگر شما دو سال دیگه یه جیلی دیگه بخرید کیفیتش بسیار بهتر شده باشه. کره و چین دارن به سرعت باد پیشرفت میکنن.
        بد به حال ما که بعد از 40 سال مونتاژ تازه رسیدیم به سراتو نسل قبل و چانگان و بستورن و این خودرو های نامعروف چینی.
        تازه به اینام رحم نمیکنیم از کیفیت نداشته جنس چینی هم کم میکنیم. یعنی هنرمندیم.
        یا حق

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۳۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          اقای ما عزیز بسیار نظرتون رو زیبا نوشتین اول اینکه سو تفاهم نشه من خیلی بازار ایران مد نظرم نیست و به صورت کلی خدمتتون از تجربه شخصی گفتم و صد البته که میزان پیشرفت در طی زمان یک حقیقت هستش اما مسلما چین داره با استفاده از علم و تجربه دیگر کمپانی ها به این پیشرفت ها میرسه البته ما همین کارو هم نکردیم , با این حال من هنوز هم ایرادات بزرگی در ماشینهای کره ای میبینم و مقدار سرو صرا شاید برای من که یکم وسواس به خرج میدم ناراحت کننده باشه اما این همه جلال و زیبایی مثلا نقاط کور بیشمار رو به همراه میاره ضمن هنوز استقلال کامل رو در ماشینهای کره ای نمیبینم با این حال نظر شما رو از این رو برداشت میکنم که شاید از 2011 به بعد کیفیت محصولات بهتر شده اما یه سوال چرا تویوتا کمری دوستم که 2010 هستش و همچیزش ساده به نظر میاد اینقدر تازه نفس تر به نظر میاد ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. 4MATIC

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    توایران به میتسو بیشی اوتلندر می گن اقای بد اقبال چون رقیبای قوی مثل سانتافه وسورنتو وحتی راو4داره
    ولی باز به هرحال زاپنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. 4MATIC

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اون موقعی که پاجرو توخیابونا جولان می داد هیچ رقیبی نداشت ولی الان فکر نکنم این حتی بتونه باسانتافه نیوقیس رقابت کنه
    این 175 ملیون که می بینین بعد دو ماه به215 ملیون می رسه
    تابوده همین بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIN

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (121 ديدگاه)

      این حرفتو قبول دارم که میتسو نمیتونه تو ایران با سانتافه رقابت کنه…
      چون میتسوبیشی خاص پسند و سانتافه همه پسنده…
      و تنها علتشم ظاهرشه و نه هیچ چیزه دیگه…
      مثلا من اون صدایی رو که از دهنه اگزوز نیسان مورانو 2008 موقع تیک اف بیرون میاد با 20 تا سانتافه عوض نمیکنم چون مو رو بدنم سیخ میشه.. و مورانو هم خاص پسند بود..
      البته واقعا باید به کره ای ها احسنت گفت که اینقد خوب اومدن جلو و پیشرفت کردن… ولی چه کنم که اوشین برام جالبتره تا سونجائو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. 4x4

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      منم موافقم نمایندگی میتسو تو ایران خیلی گرون میفروشه و سریع قیمت و بالا میبره
      نمونش هم asx که اگه کسی تو یکسال دنبال کرده باشه میبینه که چقدر بالا رفته قیمتش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حميد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خودروهای ژاپنی که زشت نیستند مخصوصا تویوتا که اکثرا تو أمریکا طراحی می شوند
    چند روز تویوتا سوار شو اگه تونستی دیگه سوار سانتافه بشی که داشبورد و کل داخلش از پلاستیکه اونوقت نظر بده.
    اکثرا قشرهای کارگری و دانشجو ها ماشین کره ای می خرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ببخشید گفتم یک نکته ایو ذکر کنم من پدرم استاد رسمی دانشگاه است تو رشته ی مکانیک پونزده سال پیش دکترا گرفته زورمون به خرید کره ای نمی رسه فک نکنم دانشجو ها یا کارگر ها بتونن کره ای بخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shahin

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      داشبورد سانتافه از پلاستیکه درست
      داشبرد تویوتا از چیه مگه؟ اونم پلاستیکه مگه تویوتا طلا یا نقرست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. 4MATIC

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اخه این که هم شاسی بلنده وهم وزنش یاده وموتورش هم که 2400 هستش وبرای یک شاسی بلند7نفره واقعا ضعیفه پس دنده پشت فرمان یاهمون شیفتر برای چی می خواد
    دنده پشت فرمون برای یه ماشین قوی هستش نه برای این

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      چون گیر بکسش cvt هستش پس باید یه حالت دستی بده با توجه به اینکه افرود هستش این احتمال قوی تره و 100% از گیر بوکس روانیه هوندا بهتر جواب میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. 4MATIC

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    این رقیب توسان واسپورتیج نیست ولی تو رنج قیمت توسان واسپورتیجه به نظرمن اگه کسی 150ملیون بخواد بده به این دوتا یه کم دیگه بزاره روش می تونه اوتلندر بگیره وواقعا هم توسان واسپودتیج یه چرخ این هم نیستن
    ولی عمرا اگه اوتلندر به سانتافه برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      به غیر از شکل و قیافه 2 دلیل بیارید عنایت بفرمایید 30 ملیون تومان ارزون تر هستش که خودش پول یه سمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. hero

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    ساخته شده برای یک عمر زندگی
    بدون ماشین ژاپنی هرگز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. REZA . JUST TOYOTA

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    ابهت خاصی داره
    تقریبا مثل پاجرو هست
    طراحی عقبش یه جورایی امریکایی هست و جلوشم که مثل بقیه میتسو ها
    شاید یه خورده مثل رنج روور هم باشه
    کیفیتش هم که مثل بقیه ژاپنی ها بینظیر هست
    ولی به نظر من موتورش میتونست بهتر باشه
    عاشق ای گریبوکس cvt ها هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    یادش بخیر هرکی تو دهه ی 70 بنز . پاترول . پاجرو . گالانت . و …

    داشت پولدار به حساب می امد . اما هنوزم پاجرو ابهت خاص خودشو داره .

    تو مجله ماشین خوندم که اون پاجروهایی که گروه بهمن تولید کرد ، علتش

    سیاسی بود نه اقتصادی .

    امیدوارم که میتسوبیشی هم به دوران اوجش برگرده .

    اون موقع گالانت ها روی گلگیراشون یک چراغ های کوچکی داشت که دنیایی بود

    برای خودش . کسی میدونه این جایگزین پاجرو شده یا در کنار پاجرو تولید

    میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1885 ديدگاه)

      اگه اشتباه نکنم چند ماه قبل پاجرو و پاترول هردو مدل2014 رو باهم مقایسه کرده بودند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        کجا ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان آرسنالی

          ۲۹ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1885 ديدگاه)

          دوتا لینک برات میزارم یکی مقایسه پاجرو با پرادو هست اون یکی هم مقایسه پاجرو با پاترول برحسب مشخصات البته تو اون سایت میتونی هرماشینی رو مقایسه بکنی. در مورد اون مقایسه ای که هم گفتم تو تی وی دیدم یادم نمیاد کدوم شبکه بود.

          http://uae.yallamotor.com/new-cars/compare/nissan-patrol-safari-2014-3089-vs-mitsubishi-pajero-2014-2354

          http://m.drive.com.au/new-car-comparison/mitsubishi-pajero-exceed-v-toyota-prado-altitude-20141031-3jaun.html

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارمان

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      میلاد این از پاجرو به سری کوچیکتر حساب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ارمان

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقای سام عزیز بسیار مطلب خواندنی بود , تشکر میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من نمیدونم چرا این مدل با این تفاسیر در گروه بدترین خودروهای سال 2013

    در مجله ی کانسومرریپورت قرار گرفته !!!!!!!

    نه تنها این مدل بلکه :

    1- لینکلن MKS .

    2 – سایون TC .

    3 – لکسس IS .

    4 – هوندا کراس تور .

    5 – میتسوبیشی اوت لندر .

    6 – میتسوبیشی میراژ .

    7 – مرسدس بنز CLA .

    8 – نیسان ورسا سدان .

    9 – نیسان سنترا .

    10 – شورولت اسپارک .

    اما خداییش پاجرو یک چیز دیگست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهران1

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      اصل شاسی بلند پاجرو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شلبى

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (685 ديدگاه)

        پاجرو فوق العادست،واقعا بینظیره،یه پاجرو مدل 1999 رو نزدیک هشت ساله داریم تنها هزینه اى که براش کردیم این بود که یه بار دیسک و صفحه اشو عوض کردیم،،بسیار کم خرج و کم استهلاک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. ولیعهد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین های ژاپنی از نظر کیفیت و دوام واقعا خوب بودن. اما باید فکر روزی هم باشی که قصد فروش این ماشینو داری. هم ازنظر افت قیمت هم از نظر بورس که سریع فروش میره یا نه؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. E 36

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    قیافه نداره…
    تو بازار ایران اگه قیافه ملاک اول نباشه دوم هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      تو ایران متاسفانه اولویت اول و دوم و سوم اکثریت اونایی که این ماشینارو میخرن قیافه هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سپهر

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    طراحی بیرونی خیلی کسل کنندس انگار واسه 6-7 سال پیشه یه کمم شبیه پاجرو هست داخلشم ای بدک نیست حداقل بهتر از بیرونشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. parseh net30

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    از نظر ظاهری بسیار ضعیف می باشد.از میتسو این طرح بعید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Ilyar

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    من نمیدونم این کره ای ها چه گناهی کردند که همه دارن به سرش میکوبن …چینی سوار ها دارن ماشینشون رو به رخ کره ای ها میکشن. ..ژاپنی سوار ها هم همینطور …فکر کنم خوب ها تو این دنیا دشمنان زیادی دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. 4MATIC

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اقا احسان بالندکروز مقایسه شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. RETOLEX

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی
    اینکه نسیم نیست طوفانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد کاظم

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یکی از دلایل مهم اقبال بیشتر مشتریان به خودروهای کره ای در میان وارداتی ها تعداد بیشتر این خودروها در ایران است چون به تجربه ثابت شده که هر خودرویی از نظر تعداد بیشتر باشد بعد از گذشت چند سال وسایل یدکی ان هم از نظر فنی و هم از نظر بدنه فراوانتر پیدا می شود یعنی به اصطلاح راننده ها پیری خوبی دارد و مشخص است که خریدوفروش دست دوم ان هم راحتتر است نمایندگان خودروهای کره ای زودتر واردات خودرو به ایران را اغاز کردند بنابراین از نظر تعداد از بقیه جلوتر هستند و همین مورد یکی از دلایل مهم اقبال بازار به این خودروها است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    فقط جلو پنجرش خیلی بد طراحی شده وبه قشنگی سانتافه هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    ILYARچون کره ای ها پیشرفت خوبی داشتن بقیه نمی تونن ببینن البته بعضی هاهم دارن تعصب نگه می دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. F.A

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    به ژاپن و میتسوبیشی شک نکنید. بسیاری از کمپانی ها افتخار می کنند که موتور میتسوبیشی را روی محصولات خود نصب می کنند. اگر یه ماشین بی دردسر و راحت و مطمئن میخواهید، در خرید ماشین های ژاپنی و صد البته میتسوبیشی (به دلیل قیمت مناسب و بدنه محکم و مقاوم و سبک بخاطر بکارگیری آلیاژ بسیار مرغوب) تردید نکنید و آنها را با ماشین های کره ای مقایسه نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. F.A

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    هیچ وقت فریب قیافه ظاهری و قشکلی ماشین را نخورید چون بابت آن پول میدهید و قراره از آن بی دردسر و مطمئن استفاده کنید. ضمناً بسیاری از ماشین های مطرح و صاحب نام به قیافه ماشین به آن اندازه که شرکت های کره ای به ظاهر خودرو اهمیت میدهند، اهممیت نمی دهند و بیشتر کیفیت را مدنظر قرار میدهند لذا ماشین های ژاپنی عالی هستند. ضمناً فروش ماشین های ژاپنی از کره ای ها راحت تره چون کسی که ماشین دست دوم میخره، به دوام و کیفیت اهمیت میده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حامد

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تو ایران یه مدلی جا افتاده که مردم ماشین میخرن 2 تا 3 سال سوار میشن تازه خیلی هم کمتر بعضی ها 1 سال یا 6 ما بعد میفروشن چون تنوع ماشین های وارداتی زیاد شده به خاطر همین دوام و کیفیت ژاپنی ها بخوره تو سرشون. نمیخوام از کره تعریف کنم ولی ژاپن دیگه ژاپن سابق نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. F.A

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    اگر قصد خرید suv را دارید و بین راو4 و اوتلندر مردد هستید، ابتدا هر دو خودرو را از نزدیک ببینید و پشت فرمان آنها بنشینید و سپس یکی از آنها را برای خرید انتخاب کنید. اوتلندر به چند دلیل گزینۀ بهتری برای خرید است. 1-مهمترین دلیل اینه که اوتلندر حدود 40 میلیون از راو4 ارزان تره 2-فضای داخل و صندوق عقب اوتلندر به وضوح از راو4 بزرگتره 3-داشبورت راو4 شلوغ و کوچیکه اما داشبورت اوتلندر آرام و باکیفیت و بزرگتره 4-وقتی پشت فرمان اوتلندر میشینی، احساس خوبی به شما دست میده 5-آفرود و هندلیک اوتلندر از راو4 بهتره(مطابق نظر کارشناسان خودرو در اینترنت) ضمناً تا زمانی که دو خودرو را از نزدیک لمس نکنید موارد مذکور قابل درک نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. F.A

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    در مقایسه بین خودرو های کره ای و ژاپنی؛ کسانی که از خودرو های ژاپنی استفاده می کنند، مردم به نگاه دیگری(نگاه مثبت) به آنها توجه می کنند. در واقع آنها را باکلاس تصور می کنند!!! آیا واقعیت جامعه غیر از این است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Ali

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صد رحمت به ماشین های سانگ یانگ این که خیلی زشت تر از اونهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا