میتسوبیشی

تجربه سواری با میتسوبیشی اوت‌لندر اسپورت (ASX) مدل 2018

ارزان، قدیمی و کمی هیجان‌انگیز!

نمره نهایی: ۴.۵ از ۱۰
میتسوبیشی ASx
شاسی بلندهای سنتی به نوعی دوست‌داشتنی هستند. به همین دلیل است که خودروهایی همچون جیپ رانگلر طرفداران زیادی دارند. با اینکه میتسوبیشی اوت لندر اسپورت (در برخی بازارها از جمله ایران با نام ASX شناخته می‌شود) فرسنگ‌ها با شاسی بلندهای خشن و بدنه روی فریم فاصله دارد اما هنوز هم در دسته دوست‌داشتنی‌ها جای می‌گیرد. اوت لندر اسپورت خودرویی ساده، نسبتاً ارزان و البته با سواری هیجان‌انگیز است. در کلاسی که اکثر خودروها نونوار شده‌اند نسل فعلی اوت لندر اسپورت از جلیقه نجاتی استفاده می‌کند که در سال ۲۰۱۱ معرفی شده و بسیاری از ویژگی‌های یک خودروی ۷ ساله را با خود دارد؛ اما هنوز هم یک جایگزین منحصربه‌فرد برای برخی رقباست.

  • پرفورمنس و هندلینگ (نمره ۶ از ۱۰)

میتسوبیشی ASx
اوت لندر اسپورت قوی یکی از معدود شاسی بلندهای قابل‌ابتیاع است که به خوبی واژه خودروی کاربردی اسپورت را توصیف می‌کند. قدرت پیشرانه فوراً در دسترس است. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری پرچم‌دار به همراه گیربکس CVT به‌طور مناسبی تمام ۱۶۸ اسب بخار را به چرخ‌های جلو می‌فرستند. البته گیربکس جذابیت کمی داشته و باعث می‌شود صدای نه چندان جالب پیشرانه به کابین راه یابد. خوشبختانه نیازی به سریع رفتن ندارید. سیستم تعلیق این خودرو سفت بوده و فرمان نیز مستقیم بوده و تأکید بیشتری بر ذات قهرمانانه آن دارد.

  • طراحی ظاهری (نمره ۴ از ۱۰)

میتسوبیشی ASX
شاید اگر جلوپنجره دو قطبی این خودرو نبود، اوت لندر اسپورت می‌توانست روی دیوار اتاق برخی کودکان نقش ببندد. طراحی این خودرو قطعاً در یادها نمی‌ماند و در برابر شاسی بلندهای جدید این برند همانند اوت لندر و اکلیپس کراس طراحی خوبی ندارد. بی‌شک اوت لندر اسپورت ظاهر نجیب و رامی دارد و تنها عنصر طراحی سؤال‌برانگیز آن جلوپنجره است که تریم کروم پلاستیک ارزانش توی ذوق می‌زند.

  • کابین و راحتی (نمره ۳ از ۱۰)

میتسوبیشی ASX
متریال نرم، پوشش چرم و پلاستیک‌های پیانو بلک در تلاش بوده‌اند تا ظاهر از مد افتاده اوت لندر اسپورت را پنهان کنند. اهرم‌ها و کلیدهای بکار رفته شاید احساس خوبی ایجاد نکنند و اهرم تعویض دنده نیز کاملاً ارزان‌قیمت نشان می‌دهد. برای قرار دادن آن در موقعیت موردنظر نیروی زیادی لازم است. همچنین با بستن درب‌ها صدایی به گوشتان می‌رسد که حکایت از ارزانی دارد!

فضای کابین نیز یک مشکل دیگر است. اوت لندر اسپورت در کلاس خودروهای کامپکت و ساب کامپکت قرار می‌گیرد اما خب این موضوع خوب نیست. بدنه خودرو کوتاه‌تر از سوبارو کراس ترک بوده اما طویل‌تر از کیا سول و هوندا HR-V می‌باشد. هر سه رقیب این خودرو فضای کابین و محفظه بار بیشتری نسبت به محصول میتسوبیشی دارند.

  • تکنولوژی و ارتباطات (نمره ۶ از ۱۰)

میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی در مدل سال ۲۰۱۸ اوت لندر اسپورت از ویژگی‌های استانداردی همچون صفحه لمسی ۷ اینچی، رادیوی ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو سود برده است. آینه‌های برقی و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران نیز در تریم پرچم‌دار SEL وجود دارند.

  • تجهیزات ایمنی (نمره ۴ از ۱۰)

میتسوبیشی ASX
سیستم‌های ایمنی اوت لندر اسپورت خیلی برجسته نیستند. اگر خواهان هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و نوربالای خودکار باشید باید ۲ هزار دلار دیگر نیز بپردازید. حتی با وجود چنین سیستم‌هایی نیز اوت لندر اسپورت در بحث ایمنی حرف اول را نمی‌زند. حسگر پارک جلو هر از گاهی هشدار می‌داد و در سرعت‌های بالا نیز به دلایلی نامشخص خاموش می‌شد.

  • هزینه‌های مالکیت و مصرف سوخت (نمره ۴ از ۱۰)

میتسوبیشی ASX
با مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی ۱۰.۲/۸.۴/۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر، اوت لندر اسپورت پرمصرف‌تر از رقبای نزدیک خود است؛ مثلاً هوندا HR-V حتی با وجود سیستم چهار چرخ محرک کم‌مصرف‌تر از میتسوبیشی بوده و سوبارو کراس ترک نیز مصرف کمتری دارد. البته باک سوخت اوت لندر اسپورت به اندازه کافی بزرگ است.

  • قیمت‌گذاری (نمره ۵ از ۱۰)


با قیمت ۲۰۳۹۵ دلاری، میتسوبیشی اوت لندر اسپورت قیمت‌گذاری رقابتی‌ای دارد. این خودرو تنها چند صد دلار گران‌تر از هوندا HR-V با قیمت پایه ۱۹۶۷۰ دلار بوده و البته در مقایسه با مدل‌های بزرگ‌تری همچون هوندا CR-V (قیمت ۲۴۱۵۰ دلاری) و تویوتا راو ۴ (قیمت ۲۴۵۱۰ دلاری) ارزان‌تر است. البته با این قیمت تجهیزات زیادی به دست نمی‌آورید.

در تریم SEL پیشرانه ۲.۴ لیتری بجای نسخه استاندارد ۲ لیتری بکار رفته و بهای آن به ۲۵۸۹۵ دلار می‌رسد. آپشن هایی همچون پکیج تورینگ که شامل هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط نوربالای خودکار و سقف پانورامیک می‌باشد بهای ۲ هزار دلاری دارد.

مشخصات میتسوبیشی اوت لندر اسپورت ۲۰۱۸

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری

قدرت/گشتاور: ۱۶۸ اسب بخار/۲۲۶ نیوتون متر

گیربکس: CVT (متغیر پیوسته)، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۷.۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۹۸ کیلومتر در ساعت

وزن: ۱۴۹۰ کیلوگرم

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۰.۲/۸.۴/۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

قیمت پایه: ۲۰۳۹۵ دلار

قیمت مدل تست شده: ۲۹۱۱۰ دلار

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    نمره کلی ۴/۵ از ۱۰
    رفوزه شد?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    جالبه که این ماشین از سال 2011 تا الان به همین تیپ داره تولید میشه. همرده های کره ای و ژاپنی هایی مثل تویوتا و نیسان تا الان چندین نسل پوست انداختند اما این ماشین به همون شکل قبلیش داره تولید میشه. حیفه کمپانی خوبی مثل میتسوبیشی ماشین هاش انقدر یکنواخت باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با این تفاسیر بنظرم ماشین جالبی نیست.
    تو ایران همین ماشین رفوزه شده حدود 240 میل فی خورده.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. محمدرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    والا این ماشین فقط از نظر اپشن شاید یکم ضعیف باشه اما من سوارش شدم.هم قدرت خوبی داره هم خوش استیل و خوشگله و طراحیشم‌کاملا هارمونی خاصی داره.سوما اینکنه یکی از مهم تریناس هندلینگ‌خیلی خوبی داره واسه یه شاسی بلند کاملا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب آقای شاهین احمد زاده نمونه که داخل ایران استفاده میشود نمونه 2 لیتری با 148 اسب بخار است و در ایران نسبت به رقبای خود(هیوندای توسان – تویوتا CHR ….) قیمت مناسب تری دارد
    ضمنا خواهشمند است مرجع امتیاز دهی را اعلام فرمایید !!
    باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کاوه دهقان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الان سایت های خودرو در جهان پر شده اند از جوانک هایی که از قیافه ماشین فقط بلدند بگن چقدر خشن شده و از کیفیت سواری هم به آپشن دقت کنند ونه چیز دیگه. دریغ از یک تحلیل مهندسی واقعی. هرچه هست همین اتاق قدیمی امسال نسبت به سال قبل هشتاد درصد افزایش فروش در آمریکا داشته. آقای احمدزاده هم به جای ترجمه اینطور مطالب دم دستی نوجوون پسند، دوتا مطلب به درد بخور ترجمه کند یا برود کمی مرخصی. من اسپورتیج ۲۰۱۴ دارم اما هندلینگ و شتاب ای اس ایکس و همینطور چهره نحیب و اصیلش را دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (115 ديدگاه)

    من هم این ماشین را 5 سال است که دارم. بدون هیچ دردسر و کوچکترین هزینه ای. آپشن های کمی هم نداره خداییش. ایربگ زانو برای ماشین 2012 آپشن خوبی بود.4WD است، هندلینگ بسیار خوبی دارد(حتی نسبت به مزدا3 مدل 96) توان و شتاب خوبی داره. اما متاسفانه عایق بندی ماشین خوب نیست و صدا یک کم میاد تو اتاق که ظاهرا در مدلهای جدیدش رفع شده
    نمایندگی خوبی در ایران داره و سرویس مناسبی میده و قیمتهاش مثل کره ای ها و ژاپنیهای مشابه بیرحمانه بالانیست
    بسیار نرم تر از حتی مزدا3 است چه فرمانش و چه کمکهاش…
    جمعا نسبت به قیمتش خوبه
    کلا در مورد خودروهای ژاپنی این واقعیت وجود دارد که افت کیفیت نداره و هر چی از ابتدا میخری تا آخر همونه. هیچوقت افت کیفی نداره. البته قبول دارم که دیگه باید طراحیش عوض بشه و داخلش هم لوکس تر بشه تا بازار رو به کره ای ها بیش از پیش نده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این خورو را 3 ماه است که دارم هم تنظیم اتوماتیک ارتفاع چراغ داره و هم سنسور تصادف از جلو فقط سنسور خارج از خط نداره . کاش این مدل را خودتان تست می کردید و نظر می دادید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Afg

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    از نظر موتوری خیلی خوبه نماشم حرف نداره این ماشینو وقتی از نزدیک ببینی و پشت رولش بشینی تازه متوجه پیشی که چه ماشین مردی هست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا