میتسوبیشی

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 فیس‌لیفت 2019

با میتسوبیشی L200/تریتون ۲۰۱۹ فیس لیفت همراه هستیم، خودرویی که زودتر از آنچه انتظار داشتیم دگرگون شد. این پیکاپ ژاپنی در سال‌های گذشته عنوان پیکاپ سال اتواکسپرس را به دست آورده است.


میتسوبیشی L200 در بانکوک تایلند ساخته می‌شود و دومین محصول پرفروش این برند محسوب می‌شود. از سال ۱۹۷۸ تاکنون بیش از ۴.۷ میلیون دستگاه از این پیکاپ محبوب در سراسر جهان به فروش رسیده است.


اما برای گرامیداشت چهلمین سالگرد حضور در بازار، این پیکاپ خشن و کاری با ۲۴۰۰ تغییر ریز و درشت همراه شده است تا با این تغییرات ظاهری جدید، توانایی آفرود و سواری بهتر و در کل تجربه‌ای متفاوت‌تر را ارائه نماید.


مدل پیش از فیس لیفت L200 چهار سال در بازار حضور داشته اما انتقاداتی به سواری و ظاهر نه چندان جذاب آن در مقایسه با برخی رقبای مطرح وارد بوده است.


به منظور حل این مشکلات، ظاهر رادیکال L200 2019 فیس لیفت نشان دهنده‌ی جلوپنجره‌ی سپر دینامیک خاص میتسوبیشی است. این طرح در مدل‌های ASX و شوگان اسپورت هم دیده می‌شود.


بخش جلوی خودرو علاوه بر جلوپنجره متفاوت دارای تریم کرومی و چراغ‌های نازک LED می‌باشد. این چراغ‌ها کاملاً جدید بوده و ارتفاع آن‌ها در مقایسه با مدل قبلی به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.


علاوه بر چراغ‌ها و جلوپنجره جدید، قوس‌های چرخ و رینگ‌های ۱۸ اینچی بزرگ‌تر نیز به خودرو اضافه شده‌اند؛ اما با نزدیک شدن به بخش عقب شاهد وضعیت معمولی‌تری هستیم که همانند ترکیب اکثر پیکاپ ها می‌باشد. اگرچه اکثر به‌روزرسانی‌های این خودرو برای جذب مشتریان زیباپسند است اما افرادی که به دنبال کار کشیدن از این پیکاپ هستند به مواردی همچون ظرفیت یدک کشی و محفظه بار توجه خواهند داشت.


اگرچه ظرفیت بار و یدک کشی L200 2019 بهبود نیافته اما همین مشخصات فعلی هم کاملاً رقابتی هستند. مدیران و مهندسان میتسوبیشی تأکید داشته‌اند دوام و قابلیت آن تأکید داشته‌اند. همچنین این خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی و آفرود به منظور بهبود شرایط یک اسب کاری سود می‌برد.

پیشگیری از برخورد جلو، هشدار نقاط کور، دستیار تغییر مسیر حرکتی و پیشگیری از شتاب ناگهانی به همراه دوربین ۳۶۰ درجه باعث شده‌اند L200 ایمن‌تر از همیشه باشد.


ما این خودرو را در تأسیسات تایلند میتسوبیشی تست کردیم جایی که ۳۸ دستگاه L200 در هر ساعت تولید می‌شود. مسیر ما شامل تونل‌های جنگلی بامبو، رودخانه‌ها و بخش‌های آفرود چالش‌برانگیز بوده است.


سیستم چهار چرخ محرک سوپر سلکت این برند باعث می‌شود بین حالت‌های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک تغییر وضعیت داده شود. همچنین مشخصات پیشرانه، گیربکس و ترمزها بسته به حالت انتخابی که شامل شن و ماسه، برف و صخره می‌باشد تغییر می‌کنند. دستیار کنترل حرکت در سرپایینی و قفل دیفرانسیل عقب نیز بر توانایی‌های آفرود L200 فیس لیفت می‌افزایند.


کابین این خودرو توازنی بین نیازهای خریداران متمرکز روی طراحی و خریداران تجاری برقرار کرده و البته احساس و ظاهر آن مشابه نسخه قبل از فیس لیفت است؛ اما متریال نرم برای تریم درب‌ها، کنسول‌ها و استراحت گاه دست مرکزی بکار رفته است. البته نباید کیفیت متریال بکار رفته در کابین را با محصولی همچون مرسدس X کلاس مقایسه کرد.


خودروی حاضر در تست از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربودیزلی سود می‌برد که از همان مدل قبلی به ارث رسیده و گشتاور بالایی را در دورهای پایین ارائه می‌کند؛ اما از نظر گیربکس، این پیکاپ دارای گیربکس ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک (با حالت اسپورت و دنده ششم بهینه شده برای کاهش مصرف سوخت) می‌باشد.


سیستم فرمان نیز وزن مناسب و تیزی کافی داشته و مانور دادن با آن در خیابان‌های تنگ مشکلی ندارد. ترمزها نیز بهبود یافته‌اند و در جلو از دیسک‌های خنک شونده بزرگ‌تر سود برده شده است.

سواری خودرو برای یک پیکاپ نسبتاً پایدار بوده و به لطف شوک‌های عقب بازنگری شده وارد محدوده شاسی بلندها می‌شود.


تغییرات صورت گرفته در پیکاپ میتسوبیشی L200 2019 فیس لیفت باعث شده‌اند خودرویی بهتر با اندکی افزایش قیمت تولید شود. ظاهر تیزتر و سواری راضی کننده تر با جدیدترین سیستم‌های ایمنی همراه شده‌اند.

مشخصات میتسوبیشی L200 2019 فیس لیفت

  • قیمت: ۲۸ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۷۹ اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
  • موعد عرضه: سپتامبر ۲۰۱۹

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (853 ديدگاه)

    ظاهرش عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جلوش عین باقی محصولات مرتفع تر میتسوبیشی شده و البته نمای بغل عین هایلوکس شده
    به نظرم میتسوبیشی باید وارد عرصه ای بشه که باهاش شناخته میشه یعنی خودروهای ارزان با عملکرد بالا نه این که چون همه شاسی بلند دوست دارن ما فقط شاسی بلند میسازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    گشتاورِ عالی داره برای آفرود و رَمل نوردی .
    ظاهر فانتزیتری هم نسبت به رقبای خودش داره که برای استفاده در شهر مناسبتره .
    اما با تمام این مزایا ، باز هایلوکس حرف اول را میزنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسن

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. datsun

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    پدال موتورش چهار سیلندره نه شش لطفا اصلاح کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    یک پیکاپ میان سایز کم نقص هست ولی هایلوکس خیلی عالی و بی نظیره پس انتخاب اول هایلوکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      انتخاب اول f150

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. net

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    طراحی داخلی یکپارچه مشکی قشنگتر از هایلوکس هست و طراحی بیرونی قشنگی داره و از بغل و پشت شبیه هایلوکس هست=وانتهای میان سایز قشنگتره تا فول سایز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      نت اگه وانت های میان سایز قشنگتره
      چرا گفتی فورد سری f limited زیباترین وانت دنیاس؟??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. net

        ۲۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3063 ديدگاه)

        افرین به نکته جالبی اشاره کردی عماد.فورد f150 لیمیتد مدل سال ۲۰۱۹ رنگ مشکی سلطان وانتهای جهان هست و بهترین و زیباترین وانت جهان هست مخصوصا در امریکا و وانتهای میان سایز هم منظورم شوورلت بایسون و فورد رنجر هست که جدیدا تولید شده قشنگ هست و تو اسیا وانت میان سایز میپسندند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. net

        ۲۸ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (3063 ديدگاه)

        Emadوانت میان سایز منظورم در اسیا هست قشنگتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. سام

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    به نظرم اگر از برخی از پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی از جمله فورد F-150،شورولت سیلورادو،تویوتا تاندرا،نیسان تیتان و… که در کلاس کاری خود هریک سلطانی هستند فاکتور بگیریم،بهترین پیکاپ های مید سایز جهان را می توان تویوتا تاکوما،فورد رنجر،تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200 دانست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    چرا ایران نمی‌یاد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. net

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    خط استیل زیر چراغ جلو تا سپر ادامه یافته زشت هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سروش

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    با این قدرت و گشتاور شتابش نباید بهتر باشه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا