میتسوبیشی

معرفی بهترین خودروهای تاریخ میتسوبیشی ژاپن

سال‌هایی بود که میتسوبیشی موتورز از نظر فروش و شهرت در سطح اول برندهای ژاپنی قرار داشت. اگرچه این برند هنوز هم در ژاپن حرف‌هایی برای گفتن دارد اما در عملکردش در آمریکا چنگی به دل نمی‌زند. البته از زمان بروز رسوایی مربوط به مصرف سوخت محصولات و همچنین رفتن زیر چتر حمایتی رنو-نیسان این خودروساز کامبکی خوب داشته و همه‌ی طرفداران به احیای آن امیدوار هستند.

Mitsubishi Lancer Evo X Final Edition 2015
خودرو تنها بخشی از تجارت بزرگ میتسوبیشی بوده و در نهایت میتسوبیشی موتورز به برندی مستقل تبدیل شده است. ریشه‌ی خودروسازی میتسوبیشی به سال ۱۹۱۷ بازمی‌گردد یعنی زمانی که خودروی مدل A را ساخت. به دلیل اینکه مدل A در مقایسه با مدل‌های آمریکایی و اروپایی گران بود بنابراین تنها ۲۲ دستگاه از آن تولید شد. در سال ۱۹۳۴ بود که کارخانه‌ی کشتی‌سازی و هواپیماسازی میتسوبیشی باهم ادغام شدند و برای اولین بار خودروی سواری این شرکت با سیستم چهار چرخ محرک فول تایم تولید گردید. تقریباً نیم‌قرن بعد بود که میتسوبیشی به این سیستم روی آورد و اولین خودروی لیست ما را شکل داد.

  • میتسوبیشی لنسر اوو ایکس

زمانی که اوو ایکس از خط تولید خارج شد در گمنامی با بازار وداع کرد و از آن استقبال شایان توجهی نشد. این خودرو در سال ۲۰۰۷ تولید شد و خودرویی جاده‌ای با الهام از مدل مسابقه‌ای بود که در باطنش پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۹۱ اسب بخاری قرار گرفته بود. البته لنسر اوو ایکس فروش کمتری در مقایسه با سوبارو ایمپرزا داشت و دلیل اصلی آن نیز هزینه‌های نگهداری بیشتر بود اما درهرحال اوو ایکس یک هیولای واقعی در جاده و خارج از آن بود.

  • میتسوبیشی استاریون
شهرت تویوتا سوپرا و مزدا RX-7 بسیار بیشتر از استاریون بوده اما این خودرو هنوز هم موردعلاقه‌ی طرفداران است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۶ لیتری توربوی این خودرو در اکثر بازارها قابل انتخاب بود و قدرت ۱۹۷ اسب بخاری داشت. استاریون اول خودروی ژاپنی بود که هم از سیستم تزریق سوخت و توربوشارژر کنترل شده توسط کامپیوتر استفاده می‌کرد.

  • میتسوبیشی مونترو/پاجرو/شوگان

فرقی نمی‌کند که شما این شاسی‌بلند میان سایز با قیمت مناسب و توانایی‌های آفرود سنتی را پاجرو بنامید یا مونترو چراکه مدت‌های زیادی است که این خودرو از بازار آمریکا خارج شده است. اگرچه مونترو در تست‌های چپ کردن عملکرد درخشانی نداشته اما با استفاده از پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر متنوع در خارج از جاده توانایی‌های خود را کاملاً اثبات نموده است.

  • میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ GSR

تاریخچه‌ی نام لنسر به سال‌های خیلی دور و عملکرد درخشان آن در مسابقات رالی بازمی‌گردد. نسخه‌ی ۱۶۰۰ GSR این خودرو که بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹ تولید شده تنها به‌صورت دو درب در دسترس بود. این خودرو در آفریقا با نام مستعار پادشاه خودروها شناخته می‌شود چراکه دو پیروزی مهم در رالی سفری کنیا را به دست آورد. نسخه‌ی جاده‌ای این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱۰۸ اسبی استفاده کرده اما بعدها خروجی آن به ۱۶۹ اسب بخار هم رسیده است.

  • میتسوبیشی اکلیپس GSX توربو

اکلیپس جایگزینی برای استاریون بود و اگر شما می‌توانستید مدل GSX توربو را بخرید یکی از افراد خوش‌شانس بودید. این خودرو با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۹۵ اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک تولید شده است. البته این به معنی بد بودن نسخه‌های ساده‌تر دیفرانسیل جلو نیست زیرا حتی امروز هم خودروهای جذابی محسوب می‌شوند. اکلیپس دروازه‌ی ورود به خودروهای کوپه و اسپورت بوده و نام آن از اسب مسابقه‌ای قرن ۱۸ گرفته شده است. نام اکلیپس اخیراً به‌صورت یک کراس اوور مدرن احیا شده است.

  • میتسوبیشی گالانت VR-4

گالانت یکی از پر سابقه ترین خودروهای تاریخ بوده و به مدت ۴۵ سال و در نسل‌های گوناگون تولید شده است. مدل پرفورمنس VR-4 آن یکی از شاخص‌ترین نسخه‌های تاریخ گالانت بوده و موفقیت زیادی در مسابقات قهرمانی رالی جهانی به دست آورده که همین امر باعث شد لنسر اوولوشن هم تولید شود.

اگرچه مدل VR-4 اکثراً از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربو استفاده کرده اما هشتمین نسل این خودروی پرفورمنس به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی ۲۳۷ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت گالانت VR-4 برابر با ۶.۵ ثانیه بوده است.

  • میتسوبیشی دیامانته

با آغاز دهه‌ی ۹۰ میلادی ژاپنی‌ها اقدام به تولید سدان فول سایز لوکس کردند. اگرچه دیامانته شبیه ب‌ام‌و سری ۵ آن زمان است اما کمی پرفورمنس را نیز چاشنی کار نموده است. این خودرو از ویژگی‌هایی همچون سیستم تعلیق فعال برخوردار بوده است. متأسفانه نسل‌های بعدی این خودرو به سدان های خانوادگی متوسطی تبدیل شدند.

  • – میتسوبیشی لنسر اوو VI – نسخه‌ی تامی ماکینن

خودروهای اوولوشن در هر نسخه‌ی خود متمایز بوده‌اند. مدل اوو VI نشان‌دهنده‌ی حداکثر سطح رالی اوو بوده و از نظر پرفورمنس حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. تامی ماکینن در سال ۱۹۹۹ چهارمین قهرمانی رالی جهانی خود را با این خودرو جشن گرفت. اوو VI خشن‌ترین نسخه‌ی این خودرو بوده و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر آن قدرت ۲۷۶ اسب بخاری داشته است.

متمایزترین نسخه‌ی این خودرو یعنی همان مدل تامی ماکینن با همان پیشرانه در دسترس بوده اما حداکثر گشتاور در دور پایین‌تری حاصل می‌شود؛ اما در بدنه نیز ویژگی‌های منحصربه‌فردی وجود داشته و مهم‌ترین آن‌ها نوارهای رنگی است.

  • میتسوبیشی ۳۰۰۰ GT VR-4
میتسوبیشی ۳۰۰۰GT یکی از بهترین خودروهای اسپورت تاریخ بوده است. ژاپنی‌ها این خودرو را GTO می‌خواندند. از جمله ویژگی‌های برجسته‌ی این خودرو می‌توان به پیشرانه‌ی توئین توربوی ۳۰۰ اسب بخاری، سیستم چهار چرخ محرک، فرمان پذیری تمام چرخ ها و آئرودینامیک فعالی اشاره کرد که همه‌ی این‌ها باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیه‌ای می‌شدند. مدل VR-4 با نصف قیمت سریع‌تر از هوندا NSX بوده هرچند هزینه‌های نگهداری آن بالا بوده است. همیشه کارشناسان این خودرو را دست‌کم گرفته‌اند. شایان ذکر است نسخه‌ی ریبج شده‌ی این خودرو با نام داج Stealth نیز تولید شده است.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    لنسر ? گالانت ? پاجرو
    این سه ماشین میتسوبیشی رو به اوج رسوندن

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. king

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش اطلاعات ات غلته. من یه ایرانی هستم که کارمند شرکت میتسوبیشی هستم.
      من خودم یه پاجرو دارم و تا حالا هر ماشینی خریدم فقط میتسوبیشی بوده . من تازه 5 روزه استخدام شدم.
      ببین اول ن اینکه 6 ماشین میتسوبیشی رو سرور ماشین های ژاپنی و آفریقا و آمریکا کرد.
      1.پاجرو
      2. لِنسِر
      3. GTO
      4. asx
      5.گالانت
      6.دیامانته

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. Me

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    میتسوبیشی بهتر و بهترین نداره همه ش خوبه.پلتفرم و موتور هاش شد پایه صنعت خودرو چین و کره.هنوزم دارن رو پلتفرم و انجین لنسر و اوتلندر مدلهای جدید ارایه میدن .ولی کاش خود میتسوبیشی هم یه تکونی بخودش میداد.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. محسن

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (136 ديدگاه)

    از میتسوبیشی ۳۰۰۰ جی تی ۳،۴ دونه و از گالانت vr4,یه ۱۰،۱۲ تایی تو ایران هست،اون میتسوبیشی دیامانته چرا رو صندلیش رو مثل تلویزیون قدیم ها کرده

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. یاور

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (14 ديدگاه)

      یه زمانی مد بود روی همه چیز از اینا مینداختند رو تلویزیونی، رو رادیویی، رو آبمیوه گیری، رو تلفنی …
      خونه ما که اوضاع داغون تر بود رو منی و رو بابایی و اینا هم داشتیم

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. amir

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (522 ديدگاه)

    فعلا که با امثال میراژافتاده رو دور آشغالسازی !

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. datsun

      ۴ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      هر چقدر هم آشغال باشن بهتر از آشغالهای امثال پژو ساخته میشن
      (معذرت از دوستان به خاطر استفاده از الفاظ بد)

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. amir

        ۵ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (522 ديدگاه)

        متاسفانه پژو هم مثل میتسوبیشی افتاده بود رو دور آشغالسازی!!ولی لااقل مدتیه به خودش اومده میتسوبیشی که هنوزم تو خوابه.

        موافقم 0
        مخالفم 5
        1. Me

          ۵ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (59 ديدگاه)

          دوست عزیز کی بشما گفته پژو اشغال میسازه.نکنه منظورت از پژو محصولات ایرانخودرو هستش؟ من نمیدونم در مورد کدوم محصولش داری صحبت میکنی.

          موافقم 1
          مخالفم 3
  5. Amir evolution

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    پایه گذار بسیاری از سیستمای خودرو تو ژاپن بود… شاید الان ب در بسته خورده ولی اون روز دور نیس ب دوران خوشش برگرده
    جای Lancer Evo fq 440 تو این لیست خالیه
    تا همین چند وقت پیش اسم قوی ترین موتور 4 سیلندرجهانو یدک می‌کشید ک بنز از چنگش درآورد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. کافر مقدس

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    میتسو 3000 همون Dodge Stealth هست یا شایدم بلعکس

    جالبه طراح ش هم آقای سوزوکی بوده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Saeed

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    یادش بخیر….اون موقع صنعت خودروسازی تو اوجش بود
    تموم این میتسوبیشی هارو توی نید فور اسپید کربن روندم….واقعا عجب ماشینایی هستن….ماشینای ساده و زیبا با پرفومنس خوب و قابلیت ارتقا دهی بالا

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    دهه ۷۰ ای باشی و عشق گالانت نباشی؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ADAK

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      برو عقب تر
      دهه 50 دهه 60 …

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. Hemichan

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (715 ديدگاه)

    ۷ تاش رسما کرایسلر بودن

    موافقم 0
    مخالفم 4
  10. Behrouz. anzali

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    Gt 3000 عجب جیگری بوده اون زمان . امیدواریم دوباره برگرده به دوران اوجش. واقعا ماشینهای خوبی ساخته.

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا