میتسوبیشی

اولین تیزر از میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید

شایعات حقیقت داشتند. میتسوبیشی بازگشتی دوست‌داشتنی به نامی داشته که از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۲ برای خودروهای اسپورت خود بکار برده اما این بار نام “اکلیپس” برای یک کراس اوور انتخاب شده است. این خودرو که به‌صورت رسمی اکلیپس کراس نامیده شده کراس اوور جدید میتسوبیشی بوده که به برادران خود یعنی ASX و اوت لندر ملحق خواهد شد. نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در ماه آینده خواهد بود.

mitsubishi-eclipse-cross-1

mitsubishi-eclipse-cross-2
جدیدترین تیزر منتشر شده از این خودرو تأکید می‌کند که طراحی این خودرو بسیار به کانسپت XR-PHEV معرفی شده در سال ۲۰۱۳ و به‌روز شده در سال ۲۰۱۵ با نام XR-PHEV II وفادار است. از نظر ابعادی این خودرو در جایگاهی بالاتر از ASX و پایین‌تر از اوت لندر قرار خواهد گرفت.

2017-mitsubishi-eclipse-cross-teaser3
طراحان میتسوبیشی طراحی گوشه‌دار را در دستور کار داشته و خط شانه‌ی مسلطی در بخش دستگیره‌ی درب‌ها و همچنین خط سقف شیب‌داری را برای ایجاد پروفایلی اسپورت ایجاد کرده‌اند. همان‌گونه که در کانسپت XR-PHEV II یاد شده می‌بینیم، اکلیپس کراس جدید از چراغ‌های عقب قرار گرفته در ارتفاعی بالا برخوردار است. یک جلوپنجره‌ی بزرگ در بخش جلوی بر سایر اجزا غلبه خواهد داشت. چراغ‌های جلو طراحی صاف‌تر و صیقلی‌تری داشته و از نوار LED روز روشن بهره خواهد برد.

2017-mitsubishi-eclipse-cross-teaser

2017-mitsubishi-eclipse-cross-teaser2
هنوز جزئیات کامل قوای محرکه‌ی این خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم که حداقل در نسخه‌ی آمریکایی شاهد استفاده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی جدید خواهیم بود. در بازارهای دیگری چون اروپا احتمالاً پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربودیزل ASX انتخاب بهتری خواهد بود. مدتی پس از معرفی این خودرو نسخه‌ی پلاگین هیبریدی آن نیز ارائه خواهد شد. میتسوبیشی این خودرو را بهترین ساخته‌ی خود تاکنون می‌داند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    کاملا واضحه که میتسوبیشی تلاش میکنه که به دوران اوجش برگرده اما کار سختی پیش رو داره
    به نظر من بزرگترین مشکل میتسوبیشی موتورهاش است که یه جورایی از تکنولوژی های روز عقبه ماشین هیچ اپشنی نداری و تو طراحی هاشم اون زرق و برقی که کره ای ها به ماشیناشون میدن رو هم نداره امروزه فقط دوستداران واقعی میتسو ماشینای اینشرکتو میخرن و این اصلا خوب نیست
    شاید اگه با یه شرکت دیگه همکاری کنه بتونه از این وضعیت در بیاد یا اینکه یه سرمایگذار قدرتمند پیدا کنه چون خودش به تنهایی توان سرمایه گذاری رو پروژه های جدید رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      دوست عزیز شما ظاهرا در جریان نیستی که میتسوبیشی با رنو ونیسان یکی شدن ، بعد با کی بره همکاری کنه؟ موتور های میتسوبیشی از بقیه عقبتره؟ حالا طراحیش یکم خسته کننده بود که با زبان طراحی جدید داره راه خوبیو پیدا میکنه ولی موتوراش همیشه از تکنولوژی عقبه که اکثر کمپانی ها ازش موتور میگیرن؟ یا تکنولوژی توربوی اوولوشن عقبه؟ یا بهینه ترین مصرف سوخت اوتلندر بین رقبای حتی ژاپنیش؟ سیستم MIVEC یکی از پیچیده ترین فناوری موتورهاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضا میرزایی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    میتسو تو عشق منی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mehran

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    پس پاجرو چی؟ اینا هیچ برنامه ای برا ادامه پاجرو ندارن؟ ینی تموم؟ ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      پاژرو تولید میشه
      نسل بعدش هم 2018 میاد
      احتمالا پلاگین هیبرید باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mojtabaaston

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نمیدونم چرا احساس میکنم طراحی پشتش رو از ولوو کش رفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      طراحی پشتش هیچ شباهتی به ولوو نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ارمان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    تلاس خوبی خواهد بود اگر وفادار به کانسپتش باشه ماشین زیبا و اسمورتی خواهد بود فقط واسه طراحی داخلش و پیشرانش نگرانم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا