میتسوبیشی

پایان راه میتسوبیشی i-MiEV پس از 11 سال

میتسوبیشی تولید خودروی شهری و الکتریکی i-MiEV را در پایان سال جاری میلادی متوقف می‌کند.

این خودرو که در آمریکا با نام میتسوبیشی i عرضه می‌شود به عنوان اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه دنیا مطرح بوده و در سال ۲۰۰۹ معرفی شده است. i-MiEV از زمان عرضه تاکنون در بیش از ۵۰ کشور عرضه شده اما تاکنون حدود ۳۲ هزار دستگاه از آن به فروش رفته است. در مقابل باید گفت از سال ۲۰۱۰ تاکنون حدود ۵۰۰ هزار دستگاه نیسان لیف بدست مشتریان رسیده است.

مدیر میتسوبیشی موتورز در بیانیه‌ای که به دست نشریه نیکی رسیده گفته است:

ما سرمایه و پرسنل لازم برای ادامه سرمایه‌گذاری روی توسعه این خودروی الکتریکی را نداریم.

نیروبخش i-MiEV یک پیشرانه نصب شده روی اکسل عقب است که قدرت ۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متری تولید می‌کند. باتری لیتیوم-یونی ۱۶ کیلووات ساعتی این خودروی کوچک با یک گیربکس تک سرعته همراه شده و برد حدود ۱۶۰ کیلومتری را ایجاد می‌کند.

شکی وجود ندارد که برد محدود و تکنولوژی قدیمی i-MiEV فروش آن را در سال‌های اخیر پایین آورده است. همچنین گفته می‌شود میتسوبیشی هرگز این خودرو را فیس لیفت نکرده و ارتقا نداده است.

گفته می‌شود میتسوبیشی در حال توسعه یک خودروی کوچک و الکتریکی جدید با مشارکت نیسان است. این خودرو جایگزین معنوی i-MiEV خواهد بود و ظاهراً در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ho3in

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این سری ماشین ها برای داخل شهر استفاده میشن به عنوان ماشین سوم یا دوم
    برای خرید های خانواده که خرج بنزین و … رو دست خانواده نمیزاشت و هزینه نگهداری هم ارزون بود
    در حالی که اگه وارد ایران میشد به عنوان ماشین اول استفاده میشد و خارج از شهر هم از اون استفاده میشد

    موافقم 13
    مخالفم 5
    1. Aria

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      پراید هم برای مسافت های درون شهری طراحی شده بود
      ولی ما تنها ملتی بودیم که تونستیم باهاش آفرود هم بریم
      ??

      موافقم 21
      مخالفم 1
  2. ارشیاSVJ

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چیه ای اخه همون بهتر که دیگه تولید نمیشه.

    موافقم 10
    مخالفم 5
  3. حسین دهمرد

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    همین تعداد هم که فروخته عجیبه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. (Saeed(peugeot

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فک کنم پلتفرم این ماشین با پژو ion یکی باشه .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    در کُل ، خاک بر سرت میتسوبیشی .
    میتسوبیشی را که میبینم ، یاد کشور خودم ایران میوفتم که چطور میشه از عرش به فرش رسید .

    موافقم 19
    مخالفم 2
  6. Sina

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    چقدر شبیه ماشین هندی تاتا نانو هست.
    واقعا ببینید میاسوبیشی از لنسر Evo به این ماشینا رسیده و
    بعد از ۱۱ سال الان تولیدش رو متوقف کرده.
    انقدر اوضاعش خرابه که تو اروپا نمیره

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا