میتسوبیشی

رندری جذاب از میتسوبیشی لنسر اوو آینده

میتسوبیشی یکی از ساده‌ترین سبدهای محصولات را بین خودروسازان مطرح جهانی دارد اما اینجا نمی‌خواهیم درباره این موضوع بحث کنیم بلکه می‌خواهیم بگوییم زنده کردن لنسر اوولوشن می‌تواند نقطه تغییر فوق‌العاده‌ای برای این برند باشد. رندرهای جدید منتشر شده توسط رین پریسک نشان دهنده ظاهر احتمالی نسل جدید اوولوشن است هرچند چنین خودرویی هرگز تولید نخواهد شد.

طراح در خلق این کانسپت مجازی یک سدان نرم و کم ارتفاع را به عنوان نقطه شروع انتخاب کرده است، خودرویی که دارای قوس‌های چرخ گیرا و خط شانه قدرتمندی می‌باشد. این خودرو به‌طور قابل‌توجهی طویل‌تر و کم ارتفاع‌تر از اوو X بوده و قطعاً دارای تمامی ویژگی‌های لازم برای ترساندن خودروهایی همچون سوبارو WRS STI است.

در نمای جلو شاهد چراغ‌های LED و جلوپنجره مشکی گیرایی هستیم که اینترکولر بزرگی را پشت خود پنهان کرده است. این خودرو همچنین دارای دو خارج کننده هوای بزرگ در کاپوت بوده و قوس‌های چرخ جلو نیز بر ابهت آن افزوده‌اند. دیگر مورد قابل ذکر رینگ‌های مشکی‌رنگی هستند که توسط لاستیک‌های دیواره کوتاهی احاطه شده‌اند.

در پروفایل جانبی اوولوشن آینده خیزهای قابل‌توجهی را می‌بینیم که ظاهر این سدان ژاپنی را ارتقا بخشیده‌اند. تصویری از بخش عقب این خودرو منتشر نشده اما نصب یک بال بزرگ مشهود است.

میتسوبیشی در حال حاضر روی تولید شاسی بلندها و کراس اوورها تمرکز کرده و خبری از سدان های نمادین آن نیست بنابراین شانس تولید چنین خودرویی وجود ندارد. احتمالاً میتسوبیشی در آینده نسخه‌ای اسپورت تر از یکی از شاسی بلندهای خود را تولید کند تا خاطرات خوش اوولوشن خیلی هم از حافظه‌ها پاک نشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    سلام شاهین جان خسته نباشید
    میخواستم بگم که من داخل سایت ثبت نام کردم و همه ی کارها به خوبی انجام شده فقط میخوام بدونم چطور میتونم مطالبی که تهیه کردم رو به دست شما برسونم ممنون میشم پاسخ بدین❤

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. محمد مختاری آذر

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      باید به ایمیل سایت بفرستی

      موافقم 13
      مخالفم 2
    2. شاهین

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      مطالب خودتون رو به ایمیل جناب سردبیر بفرستین تشکر

      موافقم 17
      مخالفم 2
  2. 2646

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    ادمین عزیز
    کامنت زیر را در پست های (شتاب‌گیری باورنکردنی مزدا اسپید ۳ تیون شده) و (مقایسه فروش جنرال موتورز و فورد در چین) ظهر دیروز ثبت کردم که متاسفانه برای رویت کاربران تایید نشد. البته الان دیگه بحث مقایسه موتورهای GDI و MPI هیوندا سانتافه تمام شده و این کامنت کاملا بیات است اما باز شاید خواندنش برای دوستان جالب باشه.

    موافقم 8
    مخالفم 12
    1. Mad.z.Max

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      سلام!
      دلمون برات تنگ شده بود، خوش برگشتی آقا..
      این لنسرم با اینکه از ایوو های قبلی ژن زیادی به ارث نبرده، اما بازم کاش بیاد که از هیچ بهتره. (اینجانب عشق لنسر دارم و تاحالا توی این سی سال عمر چند مدل ۹۲-۹۳ و همینطور پروتون ویرا که همونه در اصل رو دست کاری کردم، همین الانم یدونه دارم که یذره منتظر مهر و محبتمه ?)

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. 2646

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        عزیزمی Mad.z.Max جان
        قطعا دل به دل راه داره، من هم از تبادل نظر با دوستان پدالی لذت می برم.
        بعضی از برندها رو نمیشه دوست نداشت، حتی اگر مهم ترین رقیب برند مورد علاقه ات باشن. Mitsubishi واقعا یکی از این برندهاست، مخصوصا برای ایرانی ها که تو دهه 70 با انواعی از لنسر، گالانت، پاژرو و … جوونی کردن. پدرم اون موقع ها یه Mitsubishi Galant VR4 داشت. یادش بخیر، عجب ماشینی بود …
        واقعا برای من عجیب است که چرا برند میتسوبیشی با چنین سابقه درخشانی در ایران موفق نشد!

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. Mad.z.Max

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          گالانت وی آر 4 توی ایران؟؟ وااای کلا فکر کنم ۱۲ عدد وارد ایران شدن… پس از بچگی خوش شانس بودی آقا..
          تا قبل از این فکر میکردم به عنوان یه بچه زاده شده در ایران بعد از دهه پنجاه، خیلی خوش شانس بودم که خاطرات بچگیم با شورلت کاپریس و کادیلاک سویل پدرم گذشت، ولی الان فهمیدم نه، شما خوش شانس تر بودیییی…

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. mahan

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      مهندس از کامنتت استفاده کردیم

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. 2646

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    امیدوارم که حال تون خوب باشه و تا اینجا سال، دهه و قرن خوبی رو سپری کرده باشین.
    پاسخ چند تا از دوستان را اینجا می نویسم اما چون ربط دقیقی به این کامنت نداره، همه پاسخ ها رو در یک کامنت ارسال می کنم.

    porsche عزیز
    دوستی با شما برای من افتخاره، وقتی پیغام درخواست دوستی تون رو دیدم، برای تاییدش کلیک کردم منتها درخواست شما از بین رفته بود. حدس زدم شاید با توجه به کسب رکوردهای دیسلایک در چندین کامنت متوالی توسط من، از دوستی تون با من منصرف شده اید! برای همین اقدامی نکردم. برای شما درخواست دوستی ارسال کردم، لطفا تایید بفرمایید.

    mahan جان
    همان طور که قطعا خودت بهتر می دونی، سیستم های تزریق سوخت مستقیم (GDI) نسبت به سیستم تزریق چند نقطه ای (MPI) قدرت و گشتاور بالاتری تولید می کنن اما به همین نسبت نیاز به بنزین با اکتان بالاتری هم دارن. به واسطه فشار بالاتر سیستم سوخت رسانی، ناک موتور در GDI به شدت افزایش پیدا می کنه و این دقیقا پاشنه آشیل موتورهای Kia/Hyundai در بحث یاتاقان زدن است.
    از اون جایی که یاتاقان ثابت و متحرک، جنس سوپاپ ها، طراحی داکت های روغن، توان اویل پمپ و … بین موتورهای GDI و MPI یکسان است، فشار وارده به موتور به واسطه ناک بیشتر در موتورهای GDI باعث افزایش شدید استهلاک موتور میشه که جز با استفاده از مکمل Octane Booster خوب (مثل NOS، Lucas و Gumout) هیچ درمانی برای این مشکل وجود نداره. پیشنهاداتی مثل تعویض زودهنگام روغن موتور و … هم که در ایران از طرف تعمیرکاران بی سواد مطرح شده، عملا جز افزایش مخارج برای صاحب اتومبیل و بالطبع درآمد بیشتر برای تعمیرکاران و قطعه فروشان ثمری نداره. پس به طور خلاصه، خرید موتور GDI نسبت به MPI در ایران، مخصوصا شمال کشور که بنزین مناسبی نداره، اصلا پیشنهاد نمیشه. مطمئنا اون چند اسب بخار بیشتر تولیدی موتورهای GDI هم به واسطه ناک موتور، از بین خواهد رفت و عملا هیچ برتری در موتورهای GDI نیست.
    مقایسه موتور 4 سیلندر نصب شده عرضی با موتور V6 هم که از اساس خنده دار هست. به فرض محال، حتی اگر 1 درصد هم شتاب موتور 4 سیلندر GDI با موتور V6 تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت یکسان باشه، هیچ وقت گشتاور فلتی که موتور V6 از دورهای پایین تو تست های کشش دارند، موتورهای 4 سیلندر نمی تونن ایجاد کنن. متاسفانه خیلی از دوستان ماشین باز (حتی عموم دوستانی که اینجا هستن) توجهی به دیاگرام موتورها ندارن و صرفا رفتار و کاراکتر یه خودرو رو با عدد اسب بخار یا گشتاور می سنجن.
    به عنوان مثال، خیلی از دوستان فکر می کنن Lexus IS500 صرفا به واسطه عدد توان و گشتاور نزدیک به BMW M3/M4 می تونه باهاشون رقابت کنه. منتها اگر دیاگرام موتورهاشون رو نگاه کنن و دور موتور پیک گشتاور، فلت بودن گشتاور در گستره دینامیکی موتور و … موتورها رو بررسی کنن، کاملا متوجه میشن چرا موتورهای کم حجم توربو نسبت به موتورهای حجیم تنفس طبیعی برتر هستن. فارغ از بحث عدم توازن وزن موتورهای حجیم تنفس طبیعی که هندلینگ خودرو با آندراستیر مواجه می کنه، موتورهای توربو به واسطه پیک فلت گشتاور در دورهای پایین، چه در زمینه شتاب اولیه، چه در تست رولینگ و چه در حرکت در پیچ ها برتری کاملی دارند. موتورهای توربو به واسطه همین ویژگی گشتاور در کریتیال پوینت پیچ ها (به ویژه پیچ های S شکل)، نیازی به معکوس ندارن. پس عملا نه تنها انتقال وزن ماشین رو در پیچ ها حفظ می کنن، تایم تعویض دنده ها هم تلف نمیشه.
    به عنوان نکته آخر در بحث مقایسه موتورهای GDI و MPI، تنها اتومبیلی در ایران که توانایی آداپته شدن با بنزین کم کیفیت ایران رو داره، Mercedes Benz است. گزینه استفاده از بنزین نامرغوب رو می توان توسط دیاگ فعال کرد تا فشار تزریق انژکتورها و بوست توربوها کاهش پیدا کنه و در نتیجه به واسطه ناک کمتر، استهلاک موتور پایین تر بیاد. حتی با وجود این آپشن، شخصا ترجیح میدم همیشه موتور قوی تر رو در بنز انتخاب کنم (به عنوان مثال E350 به جای E300 یا E300 به جای E250). بنابراین برای من هیچ دلیل منطقی برای انتخاب موتور 4 سیلندر GDI به V6 وجود نداره.

    * ماهان جان اگر هنوز جایگزینی برای BMW 730 نخریدی، به شدت پیشنهاد میدم روی MB CL500 C216 فکر کنی. اخیرا چند روزی زیر پام بود. ماشین فوق العاده ای است و کاراکتر متفاوتی نسبت به S-class داره. یه گرند تورر فوق العاده برای آستانه 40 سالگی یک مرد مجرد!
    ;)

    R@m!n جان
    با بخش عدم توانایی آفرود کراس اوورهای خودروهای کره ای (و بالطبع تمام کراس اوورها) کاملا موافقم، منتها با مشکلات گیربکس هیوندا/کیا در سرعت بالا و تعویض دنده مخالفم. همیشه گفتم، بازم تاکید می کنم که مهم ترین دلیل استهلاک بالای خودروهای وارداتی در ایران عدم اطلاعات فنی تعمیرکاران، قطعه فروشان و صاحبان این خودروهاست.
    این دو تا تصویر پایین رو ببین:
    https://uupload.ir/files/651x_2646_(1).jpg
    https://uupload.ir/files/it2s_2646_(2).jpg

    این فیلتر گیربکس اتوماتیک BMW X4 F26 هست که هم شرکت BMW و هم شرکت ZF (شرکت سازنده گیربکس) تاکید داشتند باید هر 80.000 کیلومتر به همراه روغن تعویض شود. تو ایران، نه تنها کسی قطعه ای به اسم فیلتر گیربکس رو نمی شناسه، هیچ تعمیرکاری پیشنهاد تعویض روغن گیربکس رو هم نمیده! می فرمایند که روغن توش حیفه!!
    من در کارکرد 87.000 کیلومتر، فیلتر گیربکس رو به همراه روغن گیربکس Febi-bilstein Nr.39095 (بهترین روغن گیربکس برای گیربکس ZF8 در جهان) تعویض کردم و الان به جرات می تونم بگم ماشین های من با کارکردهای بالا 120.000 کیلومتر، معکوس و تعویض دنده های بهتری (حتی معکوس های 8 به 2) نسبت به X4 و 528 با کارکردهای 50.000 کیلومتر دارند. ماشین های کره ای هم دقیقا به همین درد دچار هستن، منتها چون قیمت پایین تری دارن و عموما به صورت زیرپا استفاده شدن، کارکردهاشون به شدت بالا رفته و کیلومترهای بیشتری با فیلتر و روغن گیربکس بد کار کردند. اتفاقا چند وقت پیش Kia Sportage QL یکی از آشنایان رو فرستادم برای سرویس کامل 150.000 کیلومتر پیش تعمیرکار خودم. کولانت، روغن ترمز، شمع، روغن موتور، روغن گیربکس، فیلتر گیربکس، دیسک جلو، لنت ها، فیلتر بنزین و … تعویض شد، لاستیک ها بالانس شد، زوایای چرخ ها اصلاح شد، کمک فنرهای جلو تعویض شد.
    بعد از گرفتن ماشین، چندین بار تا سرعت 190 کیلومتر ماشین رو تست کردم، معکوس دادم، فشار آوردم. نمی خوام بگم Kia Sportage 2015 یه سوپر ماشینه، خداست یا هر چی که از تعصب نشئت می گیره اما با توجه به تجربه هایی که داشتم و ماشین هایی که روندم، به نظرم این ماشین با این کارکرد عمده بازده خودش رو حفظ کرده بود. به شخصه این حفظ کیفیت رو ناشی از نگهداری درست و تعویض قطعات مصرفی در کارکردهای اعلامی کمپانی می دونم. این ماشین در کارکرد 80.000 کیلومتر هم فیلتر و روغن گیربکس اش به صورت کامل (نه با استفاده از دستگاه ساکشن یا تکنیک تعویض چندباره روغن گیربکس پشت توربین) تعویض شده بود. مطمئنا این ماشین بعد از کارکرد 1000 کیلومتر که شمع ها، دیسک ها، لنت ها، دمپرها و … آب بندی شدند، عملکردش به مراتب هم بهتر میشه.
    خلاصه حرفم این است، خیلی از این لگد زدن ها، قاطی کردن ها و … گیربکس های اتوماتیک در ایران ناشی از عدم تعویض فیلتر و روغن گیربکس، تکنیک قراردهی گیربکس در P و … است.

    fr عزیز
    اگر همچنان دنبال خرید روغن موتور Total اصلی در ایران هستید، چند روز پیش ایساکو فروش روغن موتورهای Total 9000 با گریدهای 5w40 و 5w30 تاریخ 2020 ساخت EU (اتحادیه اروپا) رو با قیمت خوب شروع کرد. از طریق یکی از دوستان دو تا کارتن برای خودم سفارش دادم. هر وقت برگشتم تهران، عکس هاشون رو مشابه روغن های Addinol و Valvoline براتون می فرستم.

    ** اگر پیک چهارم کرونا اجازه بده، باید یه دستی به جلوبندی، دیسک ها و لنت های BMW X4 بکشم. اگر عمری بود، عکس های قطعات، زیربندی، پروسه تعویض، تنظیم زوایای چرخ های و … براتون می فرستم. فعلا این عکس رو به عنوان Coming Soon داشته باشین …
    https://uupload.ir/files/y5j6_2646_(3).jpg

    این کامنت هم مربوط به خود پست (شتاب‌گیری باورنکردنی مزدا اسپید ۳ تیون شده) است که با این پست ادغام کردم:
    تایم 1:14
    مشکل گیجی فرمان به واسطه گشتاور بالا در یک خودروی دیفرانسیل جلو.
    مشکلی که هم در Toyota Aurion و هم در Lexus ES350 وجود داشت. البته در Lexus این مشکل با محدود کردن گیربکس در معکوس تا حدی کم رنگ شده بود اما تو Toyota Aurion وقتی از 6 معکوس می کشید روی دنده 2، قشنگ هم ماشین و هم خودت برای راننده ماشین جلویی که تو آیینه داشت نگاهت می کرد، چند ثانیه ای هندی می رقصیدی!
    دلایل زیادی برای عدم ساخت خودروهای پرفورمنس دیفرانسیل جلو وجود داره اما قطعا یکی از مهم ترین دلایل اش همین داستان است.

    موافقم 27
    مخالفم 26
    1. Mad.z.Max

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      دستت درد نکنه، خیلی استفاده کردم.
      کاش حد اقل ۱۰% از کامنت ها اینجوری بار فنی میداشتن. نه که بجاش تمسخر و داستان گویی و قصه های حسین کرد برامون بنویسن.

      موافقم 20
      مخالفم 4
    2. محمد رستمی نژاد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      2646 جان
      خودت میدونی من هم خودم رو از دوستانت میدانم
      پس دوستانه بهت میگم که این کار که هر دو ماه یک بار میایی و کامنت میدی جالب نیست
      مثل ماهان جان وآقا نوید و …….باش و حضور داشته باش

      تشکر از کامنت خوب و درجه یِکِت

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. 2646

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        محمد عزیزم
        تو و همه دوستان در پدال به من لطف دارین، امیدوارم واقعا لایق این همه محبت باشم.
        اگرچه منم دوست دارم باهاتون تبادل نظر کنم، منتها تو دنیا واقعی هم وظایف و دل مشغولی هایی روی دوشم هست که باید انجام بدم که واقعا وقت و انرژی برام نمی گذارن. داشتن نقش هایی چون همسری ایده آل، پسری خوب، شریکی شریف، رفیقی شفیق، استادی آگاه و … در زندگی واقعی، مخصوصا تو این دوره و زمونه سخت هستند.
        از طرف دیگه خدا به من لطف داشته و وظیفه تقسیم روزی حدود 50 نفر به من واگذار کرده. تو این دوران سخت کرونا و وضعیت اقتصادی افتضاح باید حواسم بهشون باشه، چطور زندگی می کنن، بیمار نشن، ناامید نشن … باید پروژه های بیشتری نسبت به قبل بگیرم تا بچه ها حتی یک روز هم بیکار نمونن. برای حفظ کیفیت و نوآوری شرکت مون تو این دوران گرونی و تحریم، ایده های جدیدی تولید کنیم و سراغ متریال و تکنیک های جدیدی بریم. بازدیدها رو بیشتر کنم و …
        خلاصه زندگی سخت تر شده است!

        موافقم 13
        مخالفم 12
        1. Mahyar.M.A.R

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (93 ديدگاه)

          اقای ۲۶۴۶ همین که دوماه یه بار بیاین و چند تا کامنت فنی بدین خیلی هم ممنون میشیم چون خیلی کم دیگه صورت میگیره این نظرات فنی صورت بگیره و بیشتر کل کل کردن و نظارتی مثل پشماممم چه جالب چه قشنگ شده زشته ازش خوشم نیومد یجوریه و فقظ نظر خودشان را بیان میکنند و هیچ دلیل منطقی برای بد دونستن اون خودرو نیست برای همین از همین که هرچند وقت یه بار کاربر هایی مثل شما پیدا میشن و نظارتی مفید و فنی میدن متشکرم
          به امید دوستی هایی بیشتر

          موافقم 14
          مخالفم 3
        2. 2646

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          مخلصم مهیار عزیز
          درس پس میدم خدمت شما و باقی دوستان.
          البته خیلی از دوستان هم کامنت های فوق العاده خوبی می نویسند، مثل mahan عزیز، R@m!n عزیز، Mehran911 عزیز، Ramin عزیز، Farzad عزیز و ده ها دوست دیگر الآن آیدی شون تو ذهنم نیست.
          کامنت های کل کل و تعصبی رو اگر بگذاریم کنار، اینکه به یک پدیده از جهات و جنبه های مختلف توسط دوستان با سلیقه و تجارب گوناگون پرداخته می شود، بسیار زیباست. منم اطاعت امر می کنم، اگر چیزی به نظرم رسید، حتما عرض می کنم خدمت دوستان.
          ارادت

          موافقم 9
          مخالفم 5
      2. mahan

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        محمد جان .مهندس واقعا راست میگه بار مسئولیت خیلی سخته.مخصوصا اگه تنها کار کنی و برای خودت معاون و مسئول نگیری.باور کن مدیریت 100 نفر توسط یک نفر بسیار سخت تر ازینه که به خوای 500 نفرو با زیرمجموعه و معاونین و مسئولینت اداره کنی.مخصوصا استاد بودن خیلی سخته عموی بنده استاد هست من از هر وقت دیدم داره مطالعه می کنه با این که یکی از باسواد ترین اساتید هستش ولی باید دائم مزالعه و تحقیق کنند و به روز مقاله بنویسند.البته همه این ها یک طرف عیال واری هم یک طرف.زندگی مشترک واقعا سخته ایشون خیلی شجاع هستند که واقعا ازدواج کردند وقتی ازدواج می کنی باید امیالت رو تقسیم کنی و مسئولیتت خیلی زیاد میشه و عملا 8ساعت از زندگیت ممکنه تحت تاثیر قرار بگیره.من هنوز نامزد نکردم چندبار رفتم بیرون واقعا خسته شدم حالا فکر کن مزدوج بشی!البته با اینکه زندگی سخت تر شده ولی افرادی مثل مهندس سخت تر هستند

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. 2646

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان عزیزم
          چون سطح کاری شما چندین پله بالاتر از سطح کاری من بود، نخواستم اصلا وارد بحث مقایسه بشم.
          اگر تو شغل مشترک مون شما رو یه Airbus A380 بالای ابرهای بارانی تصور کنیم که راننده Auto pilot اش رو روشن کرده و مشغول نوشیدن قهوه اش در کنار روزنامه خوندن است، من یه ATR 600 ملخ دار هستم که وسط بارون تو چاله های هوایی گیر کرده و کاپیتان اش پشت بلندگو میگه مسافران عزیز، تا دو ساعت آینده کمربندهاتون بسته، سیگار و دستشویی هم نداریم، پشتی صندلی هاتون تا آخر سفر عمود. کسی هم معترض هست، همین جا پیاده بشه! :))

          والا ماهان جان، ما هنوز بعد از 6 سال تو فاز دوست دختر و دوست پسری هستیم. گفتم اینجا بنویسم همسر که یک وقت دوستان نوجوان تر منحرف نشوند! البته اگر همین طوری پیش بریم، شاید عین مسی بعد از بچه سوم ازدواج کردیم …

          موافقم 10
          مخالفم 8
        2. mahan

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مهندس جان این طور نگو.شکسته نفسی می کنید.استاد جان شما استاد ما هستید.هر وقت اگه کمکی از دست بنده بر میاد باعث افتخاره انجام بدم.بعدش ارزش بیزینس به تعداد افراد زیرمجموعه نیست به کیفیت کارهاست.نمی خوام لیست پروژه هاتون رو بگم چون میدونی پروژه ها مثل امضای شرکت ها میمونه و بعد شناسایی شدن شما با چند سرچ تو اینترنت پیدا میشه که مورد دلبابتون نیست چون واقعا قشنگ نیست و باعث محدودیت و یکسری داستان ها میشه.ولی اینو مجبورم بگم اون موقع که برج ساختن تو رامسر مد نبود یکی از تیم هایی که تو ساخت برج چشم انداز رامسر شراکت داشتند مهندس بود.جایی که ما تازه شروع کردیم شما تمومش کردین.

          موافقم 10
          مخالفم 3
    3. محمد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      پس چه فاجعه ای شود موتورgdi توربو روی خودروی چینی s5 با این سوخت ایران

      موافقم 6
      مخالفم 2
    4. R@m!n

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      عشق می کنم کامنتاتو می بینم دوست عزیز. راستش من این مشکلو تو تمام ماشینای کیا – هیوندای حس کردم و با چند تا اهل فن مثه شما پرس و جو کردم و راستش نظرات خیلی متفاوته ?? این کامنتتو برای دوستانم ارسال کردم قطعا تجربت از من خیلی بیشتره امیدوارم مشکلشون حل شه.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. 2646

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        رامین جان
        لطف داری به من عزیزم، من هم از خوندن کامنت های شما و بحث های علمی با هم لذت می برم.
        تفاوت نظر ناشی از تفاوت مطالعه و تجربیات مستقیم است، چون تقریبا هیچ کدوم از ما تولید کننده علم در زمینه خودرو نیستیم. علم از توی آزمایشگاه میاد، از تست های علمی با شرایط تکرار پذیری و اطمینان بالای 97.5% نه مقالات خودرویی بی سر و ته که بیشتر برای جلب توجه و بالا رفتن آمار بازدید ساخته می شوند.
        یه مثال خیلی ساده بزنم. شما از صد نفر مدعی دانش بپرس بهترین مکمل بنزین تو ایران چیه؟ مطمئن باش 50 تاشون اصلا فرق مکمل Octane Booster و Fuel Cleaner رو نمی دونن. دوستی داشتم هر باک تو ماشین اش مکمل Fuel Cleaner می ریخت (مکملی که باید هر 50.000 کیلومتر یکبار استفاده شود)، بعد از 60.000 کیلومتر ناک داشتن مداوم، موتور شاتون زد، سوزن انژکتورها نشتی داشت، دایرکت انجین سیستم ارور می داد. بعد هر جا می نشست، می گفت این مکمل ها همه شون الکی هستن، تازه ماشین رو خراب هم می کنند!
        از اون 50 نفر باقی مونده، 45 تاشون از روی تعصب کشور سازنده یا برند مورد علاقه شون میگن Addinol، Total، Valvoline و … 4 تاشون یک بار جای دیدن لایو تتلو و باقی دلقک های اینستاگرامی، 5-6 تا لینک اول سرچ گوگل رو در مورد Best Octane Booster رو دیدن و روی برندی مثل 3M و … اتفاق نظر دارن. فارغ از اینکه سرچ گوگل بر اساس بازدیدها سایت های پر بازدید مرتب شده و نه اعتبار یک مطلب.
        این وسط فقط یه 2646 تنها می مونه که 8 صفحه لینک باز کرده باشه تا برسه به یک مقاله علمی معتبر مبتنی بر نتایج آزمایشگاهی (نه بر اساس زیر میزی های کمپانی ها به سایت ها برای تبلیغ محصولات شون) که بهترین مکمل های سوخت رو بر اساس یک شاخص قابل بررسی و تکرار پذیر آزمایش کرده باشه:
        https://uupload.ir/files/8atl_2646_(1).png

        اون وقت تو بازار ایران بگرده و ببینه این محصولات (Gumout و Lucas) به دلیل ناآشنایی مردم با برندهاشون، اتفاقا با قیمت های خیلی منطقی تری نسبت به مکمل های Addinol، Wurth و سوناکس که بین مردم محبوب هستند، پیدا می شوند.
        آخر داستان وقتی از روی مهربونی و دوست داشتن، نتایج ساعت ها مطالعه و وقت گذاشتن رو به دیگران مجانی ارائه میدم، با نظرات مخالف ناشی از لایو مکانیکی اصغر سگ سبیل تو دوقوز آباد مواجه میشم! رامین جان سال هاست با سیل نظرات مخالف مواجه هستم و حقیقت اش دیگه عادت کردم. قدیم ها حرص می خوردم بابت ناآگاهی و بی توجهی مردم اما الآن فکر می کنم کسی که از دیدن فحش های ناموسی تتلو به مادرش تو اینستاگرام لذت می بره، مستحقه اسباب لذت امثال اصغر سگ سبیل تو تعمیرگاهش بشه، اون هم خشک خشک …
        (رامین جان البته منظورم شما نیستی، منظورم جمع کثیری از اجتماع ایران فعلی است.)

        چون شاید دوست شما بر اساس کامنت من هزینه ای صرف کنه، کامل تر توضیح میدم که براشون با جزئیات بیشتری بفرستین:
        برای تعویض روغن و فیلتر گیربکس Kia Sportage SL 2015 مواد زیر لازم است:
        * فیلتر گیربکس Kia/Hyundai 46321-26000 (تابستان به مبلغ 350.000 تومان خریداری شد)
        * 8 لیتر روغن گیربکس IV: به نظر من بهترین روغن گیربکس گرید 4 فعلی بازار Ravenol ATF SP-4 است اما روغن های دیگری هم در بازار پیدا می شوند که 20-30% ارزان تر باشند. (2 تا قوطی 4 لیتری Ravenol ATF SP-4 به مبلغ 650.000 تومان)
        * چسب واشر ساز (تابستان 60.000 تومن خریداری شد)

        قبلا از رفتن به تعمیرگاه برای تعویض روغن، حتما نحوه تعویض روغن گیربکس خودرو رو در یوتیوب ببینید، چون تعمیرکارهای ما هم نابلد هستن و هم آیه یس خون. بر خلاف گیربکس های ZF که فیلتر با پوسته زیرین گیربکس یکی شده، تو گیربکس های Kia/Hyundai اول باید پوسته پایینی گیربکس باز شود (8 تا پیچ). بعد پیج های فیلتر گیربکس باز می کنید (5 تا پیچ). 20 دقیقه به گیربکس اجازه بدین که روغن کامل تخلیه شود. (بین زمان رسیدن به تعمیرگاه و باز کردن گیربکس زیاد فاصله ایجاد نکنید که روغن گیربکس سرد و سفت شود).
        در آخر پیچ های فیلتر رو ببندین. روی نیمه بیرونی پوشش زیر گیربکس یک لایه نازک چسب واشرساز بزنید که بعد از گرم شدن کاملا عایق ایجاد کند. از بالا روغن گیربکس رو بنا به مقدار توصیه شده دفترچه اضافه کنید.
        ماشین رو روشن کنید، پا روی ترمز، چند بار دنده رو به حالت D و R ببرید. یک چرخ با اتومبیل بزنین و در آخر سطح روغن رو چک کنید. در نهایت با دستگاه دیاگ تمام ارورهای قبلی گیربکس رو پاک کنید و از تعویض دنده و معکوس تا 80.000 کیلومتر بعدی لذت ببرید!

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          باورت میشه تو همین تهران طرف تعویض روغنی داره اونم بالاشهر فرق تایپ گیربکسو نمی دونه تو همشون روغن یکی یا بسته به موجودیش می ریزه. یعنی یه نفر اطلاعاتی نداشته اصن روغن اشتباه می ریزه. من خودم Addinol و سوناکسو قبول ندارم بلانسبت شما ملت دهن بین ما تا یه چیزی میشنون عین طوطی تکرار می کنن تا یه چیزی بولد میشه همه میرن بدون ذره ای مطالعه.
          تعریف ravenol خیلی شنیدم. شاید باورت نشه یه بار با پسرعموم بودم اپتیما 2013 داشت سمت یکی از محله های پایین شهر (اسم نمی برم) بودیم یهو گیربکسش سرصدا کرد نزدیک یه تعویض روغنی بودیم نشون دادیم به طرف یه نظر بده، گفتش روغن گیربکستو باید عوض کنی غفلت کردی ماهم اینجا که روغن درست حسابی نداره ماشینو بکسل کنیم تا یه جایی بنده خدا گفت من ravenol دارم پیشنهاد می کنم از منم نگرفتی هر جا رفتی همینو استفاده کن. اون موقع شناخت نداشتم حرفشو باور نکردم رفتم از چند تا دیگه پرسیدم حتی اسشم به گوششون نخورده بود. رفتم تو نت سرچ کردم دیدم یکی از بهترین روغنای دنیاست. این قضیه مال 5 سال پیشه. متاسفانه خیلیا جایگاهشون درست نیست. یه آدمی پایین شهر چنان اطلاعاتی بهمون داد که طرف تعمیرکار تخصصی نمایندگیه نمی دونه.
          آقا خیلی خیلی خیلی ازت ممنومم کامنتات خیلی با ارزشه بنظرم یه پیج یا سایت مشاوره بزنی میشه به بقیه کمک های زیادی کرد. بازم ممنومم ازت که انقدر کمک کردی کاش می تونستم واست جبران کنم البته اگر فکر کردی 1% کمکی از من برمیاد ? در خدمتم دربست ❤❤

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. 2646

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          رامین جان
          من باورم میشه عزیز، این نکته رو باید به کسانی گفت که کل فکت های دنیا رو نادیده می گیرن و صرفا بر اساس پست های امثال اصغر مکانیک، خودروهایی که حتی 1 متر باهاشون رانندگی نکردن رو از لحاظ استهلاک و مخارج دراز مدت قضاوت می کنند …

          بنا به تجربه و مستنداتی که تو اینترنت دیدم، هر شرکت تولید روانکار یک محصول فوق العاده داره:
          * به نظر من در ایران بهترین روغن موتور، Addinol هست چون غیر از اینکه تو تمام شاخص ها با دیگران برابر است، شاخص TBN بالاتری داره و این بهش کمک می کنه نسبت به بنزین اسیدی ایران مقاومت بالاتری داشته و دیرتر اسیدی بشه.
          * به نظرم بهترین روغن دیفرانسیل، Valvoline Axle Heavy Duty ها هستند.
          * برای روغن گیربکس های Aisin و Hyundai Powertech، محصولات Ravenol عالی است. برای گیربکس های ZF8 و ZF6 روغن های Febi-bilstein و SWAG عالی هستند (البته هر دو تا محصول یک کمپانی مادر است).
          * روغن Transfer Case، تو بازار فقط و فقط Ravenol وجود داره. تک و توک شاید OEM کمپانی Benz یا BMW هم پیدا بشه.
          * کولانت خوب هم زیاد داریم. از Pro سفارش پژو، تا OEM شرکت های Toyota و BMW و … همه خوب هستند.

          در مورد بخش آخر کامنتت، عزیز دلمی. لطف داری همیشه به من. از اینکه بتونم به دیگران کمک کنم، خوشحال میشم.

          موافقم 2
          مخالفم 0
    5. mahan

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اول سلام مهندس عزیز کم پیدایی.درسته کم سعادتیم ولی ارادت همیشگی داریم خدمت شما.
      ممنون از توضیحات کامل و جامعتون منتها من این همه ماشین خوب معرفی کردم اینا میون این همه پیامبر جرجیس رو انتخاب کردند.ماشین باز که نیستن دیشب بهش گفتم یک ۶۴ اپشن براش بچه ها گیر بیارند.
      دوم که مبارکه مهندس به سلامتی استفاده بشه.چرخش برات بچرخه cl500 واقعا ماشین هیولایی و خیلی خوبه.منم دوستش دارم ولی از محدوده قیمتش خبر ندارم.یه چی بگم خندهت نگیره ۷۳۰ رو به پسر یک زمین دار تو محدوده منطقه ازاد فروختم.۷۳۰۰ کردم تو پاچهش.مابقی هم ۱۵۰۰ دادم بهش.هم زمین رو مفت خریدم هم خودت میدونی هیچ وقت ۷۳۰ رو نمیشه تو تهران ۷ فروخت اونم تصادف کردهشو.صفرش رو میشه ۶.۵ خرید.منتها مازراتی نخریدم باورت نمیشه هر ۳تا رو سینا برام اوکی کرد رفتیم دیدیم همه مشکل داشتن.نمی دونم چرا واقعا یدونه سالم هم پیدا نشد.مدل های دیگه هم زیاد دوست ندارم.هنوز چیزی نخریدم دیگه واقعا انتخاب ها محدود شده.میلاد موتور یه رنج روور اورد میگه چون اشنا هستی من به همه گفتم ۲۴ تومن ولی تو بخر ۱۸ تومن!!بهش گفتم ۲۰۱۵ رو تو روسیه داشتم کمتر ۲ تومن خریدم .میگه اینجا ایرانه!واقعا موندم چی بخرم.ولی پیشنهاد خوبی دادی من این مورد رو یادم رفت یه مدت هم از فیوریت هام بود.
      اقا خبر بدم که دیگه مجردی تعطیل بله رو از مهندس گرفتم.فکر کنم دیگه ازین به بعد باید پیر بشم.ولی شاید خنده ات بگیره ولی بازم عادت به تنهایی دارم نصفه شب یهو تصمیم بگیرم برم شمال و بزنم بیرون!
      در مورد تعمیرات هم بسیار موشکافانه و با تخصص گفتی دقیقا این هارو برای سرویس x4 به منم گفته بودم.راستش من بی ام و هارو دو جا میبرم برای تعمیر یکی مجموعه تعمیرگاهی کیانوش خودرو از قدیمی ترین و بهترین هاست و تمام این نکات رو خیلی خوب وارده واقعا از نمایندگی بهتره دومی نمایندگی ۱۲۸ پرشیا خودرو (هویک) که خیلی بهتر از تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو هستش.حتما این هارو میشناسی بچه های خوبی هستند.درسته پول خوب میگیرن ولی کار خوب هم انجام میدن خیال ادم راحته

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. MahyarM.A.R

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (215 ديدگاه)

        از این به بعد شما حرف های ساده تون هم اینجا بزنین یچی یاد بگیریم ??

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. 2646

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        مهیار جان
        آقا با ما پیرمردها یکم مهربون باش تو رو خدا …
        به ما زنم ندادن، دیگه تو این سن و سال کسی هم نیست که بغل مون کنه، نازمون رو بکشه، یهو غم باد می گیریم!
        البته حق با توست. شروع کننده بحث من بودم ولی چشم، کوتاهش می کنم.

        ماهان جان
        هیوندا سانتافه 64 تا آپشن داره؟ یاالعجب …
        BMW 730 خودتون رو خیلی فروختین. البته مطمئنم همه Maserati Quattroporte GTS ها رو چک نکردین، یه مشکی فوق العاده تمیز با تودوزی قرمز و مشکی هست که صاحب اش روی تعصب به برندهای ایتالیایی هیچ رقم نمی فروشه!
        MB CL500 هم متعلق به اخوی بود، اگر مال من بود که تقدیم می کردم. حقیقتا از قیمت اش خبر ندارم اما مطمئنا نباید از S-class هم نسل خودش و Maserati Granturismo بالاتر باشه اما به شدت خاص تر و فوق العاده تر است به نظر من. قبلا هم گفتم، واقعا به نظر Maserati Quattroporte GTS هیچ چیزی حتی برای نصف قیمت پرداختی هم نداره، جز صدا.
        در مورد تاهل حرفی نمی زنم که هر چی بگم، بدترش می کنه. این جام زهر رو باید یهو سر کشید!

        در بحث تعمیرگاه، حقیقتا متنفرم از ماشین های گارانتی دار و نمایندگی های ایران. فقط و فقط معین خودرو رو میشه تحمل کرد، چون واقعا یه چیزی بلد هستن. پرشیا خودرو هم یه مشت بچه چشم رنگی مو طلایی فیت هستن، که فقط بلدن بگن بفرمایید کافی شاپ و شوروم تا ماشین تون آماده بشه. سرعت کارشون افتضاح، قیمت هاشون پوست کن، اسپرسو هاشون آبکی، کیک هویج هاشون خشک، مبل هاشون سفت!
        ما چند سالی هست که با احسان بیات (تعمیرگاه اتوتکنیک، خیابون سورنا) کار می کنیم، به شدت راضی هستیم ازش. آدم کار بلد و فنی هست. از معدود آدم هایی که وقتی میرم تعمیرگاه رغبت می کنم باهاشون حرف بزنم. عاشق Mitsubishi Pajero هم هست، می تونیم با هم ساعت ها حرف بزنیم. برای کارهای جلوبندی هم به نظرم مرکز خدمات خودرو میکرون (خیابون احسان) با فاصله نسبت به بقیه بهترین است.

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. mahan

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بله گفتم توی یکی از کامنت های قبلیم دو تا مشکی gts هست که یکی نمیفروشه و یک رقم هوایی میگه یکی دیگه بود که با سینا هماهنگ کردم برم ببینمش که ایراد زیاد داشت.خلاصه با توجه به اینکه توقف تولید هم شدند و نسل جدیدشون اومد و یک استعلام از بچه های دبی گرفتم که گفتند هیچ لوازمی نیست می خوای بیا بریم دزدی کنیم از پارکینگ ها تا برات جمعش کنیم.??.در مورد نمایندگی ها هم حق داری.منم نمایندگی فقط همین رو میرم (نمایندگی ۱۲۸ پرشیا خودرو (هویک)) چون سورن جان مثل برادر خودمه از نزدیکان هست ولی بقیه رو درست میفرمایی.پس این دفعه یک بار هم میام اینجا به هر حال تجربه بیشتری داری و حتما جای بهتری میری.
          البته میدونی که اپشن های سانتافه بدرد خودش میخوره.در مورد بی ام و خدایی خودم احساس ناراحتی و عذاب وجدان می کنم ولی خب یکی از فولترین های ایران بود.??.??.زمین هم مفت تر خریدم از بنده خدا.سینا همین که دید گفت سگ تو روحت پسر چه طوری این قدر فروختی حتی پپولدارای تهران هم این قدر پول نمیدن درست می گفت 11 تا سری 7 صفر داره.پیشنهاد داده ازین به بعد ماشیناشو به زمین دارای شمال اب کنم.??.
          چرخ مرسدس هم برای اخوی بچرخه.در مورد تاهل هم دیگه فامیل ترشیده تونو به ما غالب کردن دیگه این جام زهر رو به ما خروندن.درنهایت با تشکر و عذرخواهی مجدد از دوستان.به قول مهندس ممنون که ما پیرمرد هارو تحمل می کنید ولی حق باشماست امروز بعد مدتی دوست نازنین مون رو دیدیم یکم گپ زدیم.من حتی قرار بود برم سر پروژه دو تا کارشناس فرستادم خودم موندم تو دفتر به خاطر مهندس که غروب خودم میرم میبینم.

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. MahyarM.A.R

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (215 ديدگاه)

          قصد جسارت نداشتم راست گفتم نصف حرف های ساده ای که به همدیگه میزنین اصلا قبلا نمیدونستم مثلا همین 64 آپشن سانتافه ما ……. کی باشیم توهین کنیم به شما

          موافقم 7
          مخالفم 1
        3. mahan

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مهیار جان نظر لطفته برادر.ولی حرف درست رو شما می زنید و منکر قضیه نیستیم و غدرخواهی مون رو هم کردیم اگه پذیرا باشید.منتها چون همه ما با هم دوست هستیم تا کاربر گاهی پیش میاد که گرم صحبت میشیم که شما ببخشید و سعی می کنیم کمتر پیش بیاد.جایی که حق با شخصی باشه ادم باید قبول کنه و لازم باشه عذرخواهی کنه وگرنه با مرکب فرقی نداره.??
          در ضمن حواستون باشه حالا که سانتافه دارید اینارو بدونید چون موقع فروش خودم زیاد دیدم کلاهبرداری می کنند اول که سانتافه 64 اپشن فول ترین هست و مال 2017 هستش و وارداتی هستش یعنی به هیچ وجه شرکتی نمی تونه باشه.بعد 62 اپشن هست که اصولا صندوق پران نداره و گرمکن فرمون نداره که اختلاف قیمتش بیش از 50 میلیون هست که هر دو رو میتونی با کمتر از 10 میلیون اجرا کنی و 64 اپشن بشه و یک جور کلاه برداری هست. برخی مدل های فول دیگر که عمدتا 58 یا 59 اپشن هستند که یک رادار کمتر دارند که عمدتا این مدل ها در بین اتوپارک، رادار ها و دوربین 360 به یکی از آنها مجهزند و دو تای دیگر را ندارند و در مورد سیستم صوتی و صندلی برقی و مانیتور 7اینچ و 8 اینچ تفاوت دارند.این ها زیاد مهم نیست مهم اینه که اپشن های اصلی رو خود کارخونه نصب کرده باشه نه دستی نصب شده باشد مثل اتوپارک:
          خودرو هایی که مجهز به اتوپارک هستند در سپر آنها (زیر گلگیر کنار چرخ) سنسور هایی دیده می شود که مختص فاصله سنجی است؛ لذا نبود آنها به معنای عدم وجود اتوپارک می باشد. همچنین علامت روی کلید اتوپارک که کنار دسته دنده قرار گرفته حتما باید شبیه دکمه ماشین کنار کلمه p همراه فلش باشه و با فشردن آن فعال شدن این سیستم در سوپر ویژن (مانیتور تعبیه شده بین عقربه ی کیلومتر شمار و دور موتور سنج) قابل رویت باشد.
          طرز تشخیص نصب سیستم صوتی اینفینیتی اصل با دستی:
          مدل 7 اینچی دارای یک ولوم (کلید های دایره ای شکل) و بدون سیستم صوتی اینفینیتی می باشد.
          مدل 8 اینچی دارای 2 ولوم به همراه سیستم اینفینیتی است که 2 ساب ووفر دارد. یکی بر روی داشبورد و یکی در دیواره ی صندوق عقب. در مدل هایی که ساب ووفر ندارند (مانیتور 7 اینچی بدون اینفینیتی) به جای ساب ووفر محفظه کوچکی بر روی داشبورد قرار گرفته.اختلاف قیمت این دو مدل باهم نزدیک به 20 میلیون هست شما ممکنه ندونید اونا میدونند و از شما کم می کنند و اخر به کسی که نمیدونه میفروشند.
          سانتافه شیفتر پشت فرمان ندارد و تمام مدل های با شیفتر موجود در بازار بصورت غیرفابریک و خارج از کارخانه نصب شده اند.پس اگه شیفتر داشت ممکنه اپشن های دیگه هم دستی باشه باید با دقت بررسی کنید.
          سقف پاناروما، پرده عقب و ردیف سوم صندلی نیز در تمام سانتافه های فول نصب شده است.
          بدیهیه که نسخه ی کامل 2 دیفرانسیل است و در آن دفلاک مرکزی نیز نصب شده است.
          سیستم AFLS یا چرخش نور در پیچ ها برای نسخه فول وجود دارد که با عبارت ” زنون چرخشی ” باب شده است.
          درایو مد که کلید آن در سمت چپ فرمان قرار گرفته است که اگه دستی نصب کنند میذارند توی کنسول زیر مانیتور.
          یربگ های سانتافه فول شامل ایربگ جلوی راننده، سرنشین ، پرده ای چپ و راست، کناری راننده و سرنشین و ایربگ زانوی راننده که مجموعا 7 عدد می شود. در آگهی های فروش عبارت 11 ایربگ دیده می شود که اشتباه است.
          یک نسخه فول آپشن سانتافه در ایران حتما مجهز به اتوپارک، دوربین 360 و 2 رادار هست چه شرکتی چه وارداتی.
          رادارها عبارتند از رادار نقطه کور، رادار بین خطوط و کروزکنترل لیمیتر( با اصطلاح نادرست رادار جلو باب شده است.)؛ با این حال در اگهی های فروش عبارت های 4رادار، 5رادار و 6رادار(!) هم دیده می شود که کذب است.
          بیشتر از سانتافه های میدل اپشن بترسید.انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها دارای گرم‌کن صندلی هستند و برخی این امکان را ندارند. برخی از این خودروها دارای نمایشگر ال سی دی هستند و برخی دیگر خیر. با وجود آنکه برخی از آپشن ها در مدل‌های میدل کم‌وزیاد می‌شود؛ (((اما سیستم‌های صوتی حرفه‌ای و امکاناتی مانند گرم‌کن صندلی برای صندلی‌های عقبی هرگز در این رده از سانتافه‌ها دیده نمی‌شود.))) که با اضافه کردن تبدیل به 56 یا خیلی وارد باشند 58اپشن میشه!
          ———————————————-در مورد سفارش مناطق مختلف——————————————————————
          سفارش اروپا
          سانتافه‌های سفارش اروپا فول‌ترین نسخه ارائه شده این خودرو است (64) ولی سیستم تنظیم ارتفاع نداره ولی این نسخه رادار هشدار جانبی، نوربالا اتوماتیک، سنسور آلارم کمربند سرنشین جلو و دوربین 360 درجه داره که دارای چراغ خطرهای تیره با گرافیک جدید هست.اصولا رینگش کروم تیره هست.
          سفارش عرب
          سانتافه‌های سفارش کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، عمدتا با رنگ سفید و داخلش تودوزی کرم رنگ و همچنین سیستم تنظیم ارتفاع به صورت فول آپشن عرضه می‌شوند.(مشابه سورنتو).که 3تا هستند عمدتا عمان .امارات و عربستان که عمان فول ترینشون هست باز بینشون.
          همچنین لیمیتد همون جی ال اس هست با همه اپشن هایی که توی جی ال اس سفارشی هست و تیپی به نام جی ال اس پلاس وجود نداره کلا!!
          البته خیلی دیگه هم هست باز از دوستان میپرسم میگم اگر کسی خواست ولی در هر صورت هنگام خرید این خودرو بهتره با یک کارشناس خبره هماهنگی کنید.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. 2646

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان جان
          Maserati Quattroporte GTS مشکی که خدمت تون عرض کردم، متعلق به عیال است. از اون جایی که خیلی روی خودروهای ایتالیایی هم تعصب داره، ممکنه من رو بفروشه به نون خشکی اما ماشین اش رو هرگز :)) پس اصلا روش حساب باز نکنین.
          احسان بیات (اتوتکنیک) و میکرون، هر دو تاشون پیج اینستاگرامی هم دارن که پیشنهاد می کنم اول یه نگاهی بهشون داشته باشی. هر وقت هم خواستی تشریف ببری، با هم هماهنگ کنیم که من معرفی تون کنم، اگرچه پسر فوق العاده خوبی هست.

          بازم تاکید می کنم، ماشین رو عالی فروختی. حق داره سینا :))
          در بحث انتخاب همسر، چون خودت استادی، زیاد بحث رو باز نمی کنم اما بعضی چیزها، کهنه شده اش گرون تر و خواستنی تر از تر و تازه هاست. مثلا برنج، سیر ترشی و …
          در مورد بخش آخر هم، عزیزمی ماهان جان، لطف داری به من. ارادت.

          موافقم 5
          مخالفم 1
        5. mahan

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان.یک چیز جالب بگم.پس 3 تا مازراتی کواتروپورته جی تی اس میشکی هست.اونی که من گفتم صاحبش نمیفروشه 3 سال پیش از سینا خریده بود و صاحبش یک اقایی هستند به نام دکتر قریشی که الفارومئو فور سی هم دارند رنگ سفید! ایشون زنگ زدیم اولش خیلی قشنگ و خوب صحبت کردند وقتی گفتم قصد خرید مازراتی کواتروپورته جی تی اس شما رو به بهترین قیمت دارم اصلا لحنشون عوض شد.گفتند باید فکر کنند ولی نه اگرم بکنند باید خیلی براشون بصرفه!!خلاصه سینا و چندتا از گرگ های نمایشگاهی رو فرستادم و دسته چک رو دادم گفتم فک کنید می خواید برای خودتون خرید کنید.گفتند 15 میلیارد حداقل ولی بازم نه و فکر کنم و حالا حالا نمیفروشم.اخرم یک بار یک جا قرار گذاشتند گفتند 17میلیارد با ضمانت پیدا کردن یک مازراتی گرن کابریو فندی برای ایشون با قیمت زیر بازار.مهندس اخلاق منو میشناسی بلند شدم گفتم خدا حافظ شما یک تازه به دوران رسیده ای.
          یکی دیگه بود برای یک اقای محترمی بود توی نمایشگاه جنیدی هنوزم هست.متاسفانه اصلا حال و وضع جالبی نداره.
          الان مونده فقط برای زن داداش که میسپرم به خودت من می خوام راست کار خودته.به هر حال هر وقت خواستند بفرشند صد در صد تنها مشتری هستم با هر قیمتی هم باشه چون فرقی نداره ازین جیب به همون جیب منو شما نداریم.
          ????در پایان هم فامیل بازی در نیار ???? درسته فامیل عروسی ولی رفیق دامادی پس این طور شراب کهنه شد یکی دیگه ماهم که اب معدنی????
          ارادت

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. mahan

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          راستی مهندس جان میلاد (میلاد موتور) یک دونه قرمز داره مازراتی کواتروپورتهgts قرمز سال 2012 نسل قبل!
          توی باما هم اگاهی کرده بردیمش تست و بررسی خیلی سالم هست.یکدونه مشکیش هم هست اونم خوبه.
          ولی خب من نسل جدیدترشو می خواستم همون نسلی که زن داداش دارند (2014) منتها گیر نیاوردم ولی نسل اول رو هم خیلی دوست دارم نسل 2011تا2013 و بنظرم خیلی مافیاییه و استایل مردونه تری داره حالا اون فعلا نشد دمه دستی این رو بگیرم قیمتش هم خیلی خوب گفته. نظرت در موردش چیه؟عکسش هست وقت کردی دیدی نظرت رو لطفا بگو؟عروسیت جبران می کنیم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        7. 2646

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماهان جان
          چقدر این جماعت متعصب ایتالیا شبیه هم هستن، همسر منم یه Alfa Romeo Giulietta سفید برای توی شهر داره! اتفاقا منم به ایشون میگم بیا ماشین ات رو بفروش، یه ماشین درست و حسابی بگیر، قاطی می کنه :))
          حقیقتا نظرم رو در مورد این ماشین صادقانه گفتم، اگر خواستین ماشین رو تست کنین، هر موقع تشریف آوردین تهران بفرمایید که ماشین رو تقدیم کنم چند روزی، ولی بعید می دونم خوش تون بیاد.
          در مورد چهره مردونه نسل قبلی هم کاملا باهاتون موافقم، طراحی بیرونی نسل قبلی رو به شدت به نسل جدید ترجیح میدم. نسل جدید Maserati Quattroporte بیش از اندازه شبیه Maserati Ghibli شده و این برای Quattroporte که تو کلاس و قیمت بالاتری قرار داره، اصلا خوب نیست. به نظر من Quattroporte قرمز که گفتین، به شدت جذاب تر از نسل جدید است و به قول شما ماشین مردونه تر و مافیایی تره. من باشم می خرم. عکس اش رو توی سایت Bama دیدم، پیشاپیش هم تبریک میگم ماشین جدید رو.

          یه چیزی رو مردونه و به دور از هر گونه مناسبت های فامیلی، چون می شناسم تون میگم. ما حتی نسبت به دهه شصتی ها هم رفتارهامون مردونه تره. شبیه مردهای دهه پنجاه هستیم بیشتر. سخت برای دخترهای اواخر دهه شصت و دهه هفتاد تحمل کردن ما. واقعا اگر یکی پیدا بشه که بتونیم باهاش بسازیم، اصلا نباید ریسک کرد!

          موافقم 3
          مخالفم 0
        8. mahan

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مهندس جان خیالم راحته ولی.بهشون بگید میگم وقتی میتونید با ماشین ایتالیایی تحمل کنید پس حتما مهندس رو تا اخر نگه می دارید.??
          ولی واقعا جماعت سخت گیر ورکی هستند.نمی دونم درست گفتم.با اینکه متاسفانه 3 دقیقه دیر کردم اونم به خاطر این قوم بد قول نمایشگاهی هاست وگرنه به وقت اومدن رو جز اولویت هام میدونم ولی خب ایرانه دیگه… برگشت گفت سلام با تاخیر 3 دقیقه ای من داشتم کم کم میرفتم.????خیلی خودمو کنترل کردم نگفتم خب الان میتونی بری.یا اینکه طی صحبت بچه ها خواستن نمک گیرش کنند و طرف هوا برندارتش نگفتند کارخونه دار و بیزینس منه گفتند دندان پزشک هست.گفت شما دندان پزشک هستید گفتم بله متخصص جراحی دهان، فک و صورت و همین طور لثه از دانشگاه مسکو هستم برگشته بمن میگه زیاد به تیپتون نمیخوره گفتم چه طور گفت اصولا دندان پزشک ها اناتومی بدنشون به علت سرپاماندن و خم شدن یه شکلی میگیره موقع ایستادن همون فرم رو میگیرند و شروع کرد 2 متر توضیح دادن منم گفتم دلیل نمی بینم توضیح بدم اول که خریدار منم بعدش شما هم که نیومدید منو بخرید ولی میگم من به علت یکسری به تجارت خانوادگی پرداختم گفت پس لطفا نگید پزشک .پزشک شخصی هست بیمار هارو نجات میده .انگار مثلا ماهایی که این همه نون خور داریم کار رو بذاریم بریم اینا مجانی درمان می کنند اینو بهش گفتم داشت بحث میشد که سینا جمع کرد گفت دوستان لطفا بس کنید مرد 50 ساله خجالت نمیکشه همش داره دعوا می گرفت با من????.
          حیف شد همین 4روز پیش از تهران دوباره اومدم شمال خودت میدونی باید سر پروژه موند وگرنه این شمالی ها اصلا کلا کرگرا کار نمی کنند خودت میدونی این قدر شمال موندم شمالی شدم.همه بهم میگند عروس شمالی گرفتی دیگه تهران نمیای.یا خانم نمیزاره تهران بیای.کلی متلک میشنویم???? ککم سعادتی از ماست.
          در ضمن راستش من نشستم خوشم نیومد ولی بدمم نیومد ولی با نسل اول بیشتر حال کردم.یک زمختی و قرش خاصی داره اگر بخوام جدیدترو پیدا کردم بخرم حاظر نیستم نسل اول رو بفروشم.در مورد ماشین هم لطف داری هر ماشینی خواستی بچه ها امر کنم بیارند در منزل مهندس جان.من خیال دارم لندکروز 5.7 لیتری رو بفروشم کم کم تو نمایندگی ایرتویا خاطرخواه خیلی داره هر وقت میبرند سرویس میگند ما خریداریم خب میدونی که تقریبا لندکروز موتور لکسوسی خاص به حساب میاد.راستش یک مشتری داره نمی دونم با چه عقلی حاظره lx570 رو با این عوض کنه در صورتی که تقریا هر دو خودرو 150 هزار تا راه رفته!ماشینش هم خیلی تمیز هست و میشناسمشون.خواستی به خانم بگو اون ایتالیایی پر دردسر رو بدن و ازش راحت بشند این غول تویوتا رو بدم که از روزها از رو ماشین ها با خیال راحت رد بشند غروب مهندس میاد با مجروحین حساب کنه ???? خارج از شوخی ماشینیه که با لابی وارد شده و میگند که خاصه کمتر همچین مدلی موجوده دوست دارم به اشنا و عشق ماشین بفروشم.می خوام یکم ناوگان ماشین های خودمو کم کنم.
          پس ماشین رو پسندیدی منم خیلی خوشم اومده میگم میلاد اوکی کنه بفرسته خونه این هفته.البته قابلت رو نداره ولی من میدونم کلا سلیقهت نیست این مدل ها.منم نمی دونم تحت تاثیرش قرار گرفتم یا ماشینی نمونده بشینم و برای تنوع هست …
          در مورد فامیلتون هم خودت شناخت بیشتری داری ولی توی این 10 سال بیشتر که می شناختم همیشه یک علاقه بهم داشت و مخصوصا این چند سال خیلی توجح می کرد بهم با اینکه اختلاف سن 9 سال ولی درک خیلی بالایی داره تنها ایرادش اینه که خانم دکترتون اصلا از ماشین سر درنمیاره و تقسیم بندی ماشیناش به سه دسته شاسی بلند و سواری و ماشین کوچولو هست.?? ولی دنیای عجیبیه با اینکه سال هایی تو روسیه تنها زندگی کردم و فکر می کردم به کسی نیاز ندارم ولی اخر مهربونی کار خودشو کرد.البته خودت بهتر میدونی مهربونی بی منظور چون حتما برات پیش اومده به خاطر شخص خودت و جایگاهت خیلی از اطرافیان و اشنایان گرفته تا دوستان و همکار منظور دار مهربانی کنند که مثلا قلابشون بگیره… ولی خب ادم راحت میفهمه.راستش جدیدا فهمیدم دوستی یعنی درک دو طرف و اینکه چشم بهشون میگم که چه قدر فامیل ها هواشونو دارند میگند تو گرفتن فامیل ما ریسک نکن.توصیه برادرانهت رو فراموش نمی کنم به هر حال تجربه بیشتر و …

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. Sina10

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    نمیگم خیلی زیباست ولی خوشم اومد
    میتسوبیشی با ساخت دوباره این ماشین با همین طراحی و پرفورمنس خوب بر میگرده به سوی موفقیت
    و جالب تر اینکه طراحی این ماشین با زبان طراحی همین الان میتسوبیشی همخوانی داره ، پس یعنی قابل ساخت هست

    ولی خود میتسوبیشی نمیخواد بسازش

    موافقم 12
    مخالفم 0
  5. Aryan kia

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    خیلی خوب شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Aliasn

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ظاهرش بد نشده و هنوز هم دوستداشتنی هست ولی جلوی ماشین رو میبینم بیشتر یاد گالانت میوفتم تا لنسر evo ولی بازم خوبه و اون مخوفی نسل های گذاشته رو یه خورده داره .

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. porsche

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      اشتباه فنیه چون من لغوش نکردم (من از قدیمیای سایتم با لایک و دیس لایک گول نمیخورم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  7. محمد مختاری آذر

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    زیاد بد نیست خودشو ثابت کرده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. MOS

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    لنسر ایوو ماشین سوددهی نیست و منطقی نیست که میتسوبیشی با این اوضاع خرابش رو لنسر سرمایه گذاری کنه
    میتسوبیشی اول باید به کمک نیسان احیا بشه بعد بره سراغ ایوو

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. Zakaria

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      کاش اینطوری نبود ولی کاملا حق با شماست

      موافقم 6
      مخالفم 0
  9. Amirreza

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    میتسوبیشی دیگه اون میتسوبیشر سابق نیست ، واقعا اوو ۲۰۰۷ و اینا ماشینای خیلی خوبی بودن ولی دیگه جدیدا خیلی ماشیناش افت کردن نسبت به قدیما من واقعا از لنسر خوشم میاد واقعا ماشین خوبیه ولی دیگه تولید نمیشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. سگ سرابی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    سلام شاهین جان
    wrs sti اشتباه تایپی هست wrx sti درسته
    لطفا از گالانت ها و لنسرهای تیونینگ شده توی ایران مقاله بزارید تشکر بی پایان از شما

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. Kato

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (446 ديدگاه)

    لنسر اوولوشن خدای ماشین های جهان

    زنده باد اوو IXMR EDITION

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا