شورلتمیتسوبیشی

دوئل شورلت تریل‌بلیزر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت

در یکی دیگر از قسمت‌های سری رقابت‌‌های خودرویی پدال امروز سراغ گروه SUV‌های متوسط رفته‌ایم. گروهی که در رقابت نخست آن، جیپ گرند چروکی و تویوتا فورانر روبروی یکدیگر قرار گرفتند. در این رقابت درکل تعداد ۱۷۰۲ رأی به ثبت رسید که گرند چروکی توانست با کسب ۷۲ درصد از آن‌ها پیروز شده و راهی مرحلۀ بعدی گردد. در این دوئل فورانر تنها ۴۶۰ رأی کسب کرده درحالی‌که جیپ گرند چروکی موفق به کسب ۱۲۴۲ رأی شده است. امروز در دوئل دوم این گروه شورلت تریل‌بلیزر به دیدار میتسوبیشی پاجرو اسپرت رفته است.

شورلت تریل‌بلیزر

نام تریل‌بلیزر برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان نسخه‌ای خاص از مدل S10 بلیزر مطرح شد؛ اما در سال ۲۰۰۲ خودروی مستقلی با این نام و به‌عنوان جایگزین S10 بلیزر معرفی شد. این یک SUV متوسط بود که در دو نسخهٔ معمولی و کشیده تولید می‌شد. تولید این نسل تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت و در آخرین سال با مدل ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد اما در نسل دوم همه‌چیز تغییر کرد. نسخهٔ کانسپت نسل دوم تریل‌بلیزر برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی ۲۰۱۱ رونمایی شد و سپس نسخهٔ تولیدی آن در نمایشگاه خودرو بانکوک ۲۰۱۲ معرفی گردید. این نسل از تریل‌بلیزر روی پلت‌فرم پیکاپ کلرادو ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد؛ اما اتفاق مهم در نسل دوم این است که شورلت آن‌را در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌کند و تریل‌بلیزر عملاً تبدیل به خودرویی محلی شده است به‌گونه‌ای که در تایلند و برزیل تولید شده و فقط در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی، هند، آفریقای جنوبی و عربستان عرضه می‌گردد. در آمریکا نیز کراس‌اوورهای اکوئناکس و تراورز جایگزین تریل‌بلیزر شدند. تریل‌بلیزر که یک SUV هفت‌نفره است، به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییراتی در نمای جلویی آن‌را به همراه داشته و با مدل ۲۰۱۷ به بازار آمده است. همچنین ایسوزو MU-X هم روی پلت‌فرم تریل‌بلیزر ساخته شده و شباهت‌ها و اشتراکات زیادی با همتای آمریکایی خود دارد. شورلت تریل‌بلیزر بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ توسط هولدن با نام کلرادو ۷ در استرالیا هم عرضه گردید اما پس از فیس‌لیفت، هولدن نیز آن‌را با همان نام تریل‌بلیزر عرضه می‌کند. برای این SUV تنها دو پیشرانهٔ دیزلی ارائه می‌شود که ما برای این رقابت نمونهٔ قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم. این یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

نسل اول این SUV ژاپنی برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ با نام میتسوبیشی چلنجر معرفی شد اما در بازارهای مختلف با نام‌های گوناگونی عرضه گردید. به‌عنوان‌مثال در اروپا با نام پاجرو اسپرت و در آمریکای شمالی با نام مونترو اسپرت ارائه می‌شد. چلنجر بر اساس پلت‌فرم پیکاپ تریتون ساخته شده بود و این هم یک SUV واقعی با ساختار بدنه روی شاسی بود. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۸ معرفی شد که بازهم روی شاسی نردبانی تریتون ساخته شده و با نام‌های گوناگونی در کشورهای مختلف عرضه گردید؛ در سال ۲۰۱۵ نیز نوبت به نسل سوم یا کنونی چلنجر رسید که در تایلند رونمایی شد؛ اما در این نسل میتسوبیشی تمامی نام‌های مختلف قبلی را کنار گذاشته و این SUV را با نام پاجرو اسپرت در کشورهای مختلف عرضه می‌کند؛ بنابراین استفاده از نام چلنجر هم برای این خودرو از نسل سوم خاتمه یافت. البته پاجرو اسپرت هیچ ارتباطی با پاجرو اصلی ندارد و تنها در نام با یکدیگر مشترک هستند. نسل سوم این SUV متوسط نیز همچنان از پلت‌فرم تریتون استفاده می‌کنند و بنابراین هردوی خودروهای این دوئل بر پایهٔ پیکاپ‌ها ساخته شده‌اند؛ اما میتسوبیشی برخلاف قبل، نسل سوم پاجرو اسپرت را در اروپا و ایالات‌متحده عرضه نکرده و به نظر می‌رسد برنامه‌ای هم برای این کار ندارد؛ بنابراین این خودرو فقط در کشورهایی چون استرالیا، تایلند و روسیه عرضه می‌گردد. میتسوبیشی هم مانند شورلت، برای پاجرو اسپرت فقط دو موتور دیزلی را در نظر گرفته که در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی موتور قوی‌تر را شرکت داده‌ایم. این موتور یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ۱۸۰ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکس‌های مختلفی مثل یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد.

 

مشخصات فنی

شورلت تریل‌بلیزر میتسوبیشی پاجرو اسپرت
پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر (ترکیبی) ۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۱۴۰ کیلوگرم ۲۱۰۵ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳ تن ۳.۱ تن
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
طول ۴.۸۸ متر ۴.۷۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۴ متر ۲.۸۰ متر
قیمت پایه ۳۰,۱۵۰ دلار ۳۵,۴۷۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9773942]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد لاکچری

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    با تیپ و قیافه میتسو خیلی حال کردم کاش یه موتور خفن تر میذاشتن روش واقعا حیف که انقد موتورش بی جون باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      مقایسه این با رو تو جدول بدون شتاب و سرعت گذشتین؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (46 ديدگاه)

      موقع طراحی پاجرو مهدنسه دنده عقب زده به گارد ریل
      .
      .
      .
      تویوتا فورچونر بهتر از جفتشونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ?? Ferrari??

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    واقعا پاجرو اسپرت خیلی زشته مخصوصا قسمت عقبش. قدرت بیشتر.طراحی بهتر و قیمت کمتر باعت شد به شورولت رای بدم…… حالم از قسمت عقب پاجرو بهم خورد?? حالا خوبه یکم قسمت جلوش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اعتمادیان

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      سلام
      از تعداد منفی هایی که کسب کردین مشخص میشه که مشکل از پاجرو نیست که حالتون بهم خورده مشکل از خودتون و سلیقه تونه ، هرچی باشه یک ژاپنی مقتدره و قطعا تیم طراحاش از من و شما با سوادترو باهوشترند و این نحوه کلام شما شایسته این برند نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (182 ديدگاه)

        الان انتظار داری من بگم قسمت عقب پاجیرو زیباست؟ اگه از نظر شما که (سلیقتون خوبه )زیباست به من هم بگین که کجاش زیباست که من هم یه نگاهی به اونجا بندازم شاید نظرم عوض شه!!!!! در ضمن این نظر شخصی منه …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Infinite

        ۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (452 ديدگاه)

        جناب اعتمادیان
        طوری صحبت می‌کنید که انگار طراحان میتسوبیشی فارغ از اشتباه هستند…!
        اگر طراحان ویران خودرو این خودرو رو طراحی کرده بودند هم این حرف رو می‌زدید؟
        این که کسی طرحی رو نپسنده جزء حقوق مسلم اون فرد هست. من هم پشت پاجرو رو نمی‌پسندم. برام فرقی هم نداره پشت ماشین لوگوی میتسوبیشی هست، یا مرسدس بنز، یا ویران خودرو!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. اعتمادیان

          ۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (257 ديدگاه)

          نپسندیدن با اینکه حالم بهم میخوره خیلی خیلی فرق داره .
          من گفتم این کلام شما شایسته این برند نیست دوما موقعی که می بینید یک برند بزرگ با کلی فکر و آزمایش و سعی و خطا یک طراحی بیرون داده اند نمیشه گفت هر کسی یک سلیقه ای داره و در اظهار سلیقه آزاده ، مخالفت ما در اینجا بمعنی اینه که نتونسته ایم با این طراحی ارتباط برقرار کنیم . که میتونه هزاران دلیل داشته باشه ولی تقریبا همه دلایل مربوط به خود ماست نه اون طراحی ، اگر واقعا ما علم و سواد طراحی داشته باشیم در اینگونه مواقع بصورت نسبی اظهار نظر میکنیم مثلا این جمله : به نظر شخصی من طراحی چراغهای عقب شورلت زیباتره ، یا من طراحی داشبورد ائودی رو از بنز بیشتر می پسندم ….. دیگه حالم از فلان چیز بهم میخوره مشکل مزاجی ماست که زود حالمون خراب میشه .
          انشاالله که هیچوقت حالمون خراب نشه و زودتربه اون خودروی رویاهاتون برسید.
          شاد باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Moein

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      حالا شما نخر.این که شبیه همه ی ماشینای معمولی نیست دلیل نمیشه که زشته.طراحی ژاپن خاصه.شما احتمالا فکر میکنی چراغ عقب همه ی ماشینای باید تو یه محدوده مستطیلی یا حداکثر متواضی الاضلاع باشه،نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ashkan

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (376 ديدگاه)

      عقبش منو یاده پرادو انداخت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    انتخاب من پاجیرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ACR VIPER

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    اگه از نظرفنی بخوای قضاوت کنی شورولت کاملا برتره ولی از نظر زیبایی، پاجرو برنده میشه وهمچنین ظاهر افرودی تری داره
    انتخاب نهایی باشماس دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کاوه آهنگر

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    میتسو پاجرو توان بکسل بیشتر و همچنین مصرف سوخت کمتری داره . از نظر طراحی هم پاجرو زیباتره علاوه بر همه ی اینها یک شاسی بلند ژاپنیه
    انتخابم پاجرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. #ali.m#

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    واقعا بلیزر باید این شکلی باشه؟ باید یه طراحی خشن و امریکایی براش بزارن ک ادم کیف کنه وقتی نکاش میکنه .طراحی عقب پاجرو هم که اصلا داغونه نمیدونم چرا اینجوری طراحی کردن عقبشو ولی جلوش بینهایت زیباست از نظر فنی هم ک مثل هم هستن .اما من به میتسو رای دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Kamran cooper

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    به عزیزان زحمتکش سایت پدال پبشنهاد میکنم در دوئل ها تصاویری که از ماشین ها میذارید هر دو از یه رنگ باشن.اینطوری اصول نظر سنجی هم بهتر رعایت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. DYBALA

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    با هیچکدوم حال نکردم اما به پاجرو رای دادم…
    زورکی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Landscape

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    خدا کنه دوباره میتسوبیشی احیا بشه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به خاطر قیمت به شوی رای دادم وگرنه هیچ کدوم با هم تفاوت اصولی ندارن هر دو برای بازار محلین و برای سلایق همون بازارها ساخته شدن فقط برندشون امریکایی و ژاپنی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ROHAM

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    به نظر من هیچ کدوم چنگی به دل نمی زنن ولی شورولت چهره موندگارتری داره
    میتسو از پشت شبیه مرغ شده ، اصلا دلنشین نیست!
    من شورولت رو انتخاب کردم ولی هیچکدوم عالی نیستن
    گشتاور دوتاشون به خصوص شورولت قابل تحسینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      ماشینی که طراحی خوبی نداره و حتی زشته دیگه موندگاریش چیه؟ درسته که پاجرو طراحی جالبی نداره ولی کاملا بهتر از شورلته و به جز طراحی پشتش که واقعا بده تو موارد دیگه زیادم بد نیست ولی فضای داخلیش کاملا برتری داره حداقل.انتخابم در کل پاجرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ali a

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    عملا از هیچ کدومش خوشم نمیاد گزینه های بهتری تو بازار هست…درسته این دوئله ..ولی اینقدر تو بازار خودمون اجبارا انتخاب کردیم که از انتخاب اجباری در مورد ماشین بیزارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ونوم اف ۵

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    شورلت قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر و قیمت مناسب تری داره رای من شورلت تریل بلیزر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هر دوشون جون میدن برای اقلیم و جاده های ایران
    فکرشو بکنید
    دلار ۱۰۰۰ تومن بود
    تعرفه حداکثر ۵%
    پژو پارس tu5 میخریدیم یا این پاجرو زشته را ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ایلیا

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خدایا چرا میتسو این ماشین رو اینقد شلوغ و به هم ریخته طراحی کرده شکل جلو پنجره و چراغ ها و سپر جلوش واقعا آدم رو گیج میکنه از بس شلوغ و پر از قطعات کرومی شده…. واقعا هیچی جای سادگی رو نمیگیره شما طراحی لنسر رو ببین هیچ چیز پیچیده و عجیب و خاصی نداره ولی بعد از سال ها از طراحیش سیر نمیشی ولی پاجیرو رو انگار آرایش کردن اونم یه آرایش بد… نمای عقب هم که دوستان توضیح دادن …. ولی شکی نیست که میتسو دوس داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اعتمادیان

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      این شد یک نظر سلیقه ای و خوب
      درود بر شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Hamid...Audi

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    من هم میتسوبیشی…
    ظاهرش بیشتر به دلم میشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. lancer evo

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    درود
    چندین ماه پیش سایت Caradvice استرالیا مقایسه ویدیویی بین تویوتا فورچونر و میتسوبیشی پاجرو اسپورت انجام داد ک پاجرو برنده رقابت بود و جدیدا ی مقایسه ویدیویی و پفت بین شورولت ترابلیزر و میتسو پاجرو اسپرت گزاشته ک دوباره پاجرو رو برنده اعلام کردن ، با این حساب پاجرو اسپرت بهترین ماشین کلاسشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. misha

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحی پاجرو مخصوصا قسمت عقبش خیلی زشته(نظرشخصی ) هرچند شورلت هم تعریفی نداره ولی خیلی بهتر از پاجروئه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Vahid

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هایما s7 جلوش چقدر شبیه این تریل بلیزره .
    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    پشتش زشت نیست. تو این کلاس ماشینا همینن. هوندا Crv هم پشتش اینطوریه. ماشین خوشگل میخوای برو سانتافه بگیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمدجواد

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (23 ديدگاه)

    میتسو قیافه یک جنگجوی تمام عیار رو داره و خیلی با ابهته برعکس شورلت که طراحی ساده و تقریبا خنثی داره . . . انتخاب من میتسو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رامین

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (256 ديدگاه)

    انگار جی ام قصد آبرو بری داره با بلیزر ن اون ماشین افسانه ای چهل سال پیش ن این اسباب بازی آدم دلش میسوزد واقعا خجالت آوره یه زمان ابهت اسم بلیزر آدمو میگرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا