میتسوبیشی

نگاهی کوتاه به میتسوبیشی اوت‌لندر فیس‌لیفت 2016

میتسوبیشی، سازندهٔ خودروهای بی‌نظیری مانند استاریون ESI، ۳۰۰۰GT VR-4 و مدل تازه قطع تولیدشدهٔ اِوو، در سال‌های اخیر سایه‌ای از آن شرکت قدیمی معروف است. به علت رقابت شدید و نبود شریکان تجاری برای افزایش تنوع محصولاتی که در حال حاضر شامل شاسی‌بلندهایی مانند اکونوباکس (خودرو اقتصادی)، میراژ، مدل قدیمی شدهٔ لنسر و خودروی الکتریکی i-MiEV است، بیش‌تر محصولات میتسوبیشی به علت قیمت پایین به فروش می‌رسند تا مطلوبیت محصولات آن. اما این شرکت سازندهٔ خودرو زنده است و مسئولان آن فروش رو به رشد محصولات میتسوبیشی را نشانهٔ آن می‌دانند. آخرین نشانهٔ این احیا شدن، اوتلندر جدید ۲۰۱۶ است که تغییرات اساسی و زیادی را هم در طراحی شاسی و هم در کابین به خود دیده است. مدل جدید این خودرو از مدل ۲۰۱۵ آن نیز ارزان‌تر است.

2016 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander
ما تعریف و تمجید از طراحی جدید و دینامیک سپر جلوی اوتلندر را به زمانی دیگر موکول می‌کنیم و قضاوت را به خوانندگان می‌سپاریم. اما می‌توانیم یک مورد را به طور قطع بگوییم، اوتلندر جدید جذاب‌تر از پیشینیان خود به نظر می‌رسد. پوسته‌ای ضخیم ولی زیبا به قسمت پایینی درها افزوده شده است تا آن را زیباتر جلوه دهد و چرخ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی آن جلوهٔ زیبایی دارند. در قسمت عقب خودرو چراغ‌های LED افقی جدیدی نصب شده‌اند و درِ صندوق عقب نیز حدود ۵ سانتی‌متر بیش‌تر بالا می‌رود تا افراد بلندقد هنگام حمل و نقل بار در صندوق عقب راحت‌تر باشند.

2016 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander
طبق ادعای میتسوبیشی تنها شاسی‌بلند جمع‌وجور ساخت ژاپن دارای موتور ۳ لیتری SOHC V-6 در مدل GT است که توانایی تولید ۲۲۴ اسب بخار توان و ۲۹۲ نیوتن متر گشتاور را داراست. مدل GT این خودرو بر روی کاغذ، قدرتمند به نظر می‌رسد. هرچند در واقعیت شتاب آن در اتوبان‌ها خیلی راضی‌کننده نیست. و وقتی به بحث شتاب می‌رسیم اوتلندر GT با سرعتی آرام و یکنواخت شتاب می‌گیرد. برای خوشحال کردن شما اشاره می‌کنیم که سیستم تعویض دندهٔ دستی روی ستون فرمان به شما اجازهٔ رانندگی در حالت دنده دستی را نیز می‌دهد. هرچند اگر با یک اوتلندر رانندگی می‌کنید امیدی به ابن موضوع نیست.

2016 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander
مدل پایه ES، مدل کلاس متوسط SE و مدل از چرم پوشیده شدهٔ SEL (دو مدل اخیر دارای سیستم AWD می‌باشند.) دارای موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندری هستند که قدرت تولید ۱۶۶ اسب بخار توان و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و با تکنولوژی جدید CVT همراه شده است. مطابق پیش‌بینی، هر شاسی‌بلندی با ۱۶۶ اسب بخار و نزدیک به ۱.۵ تن وزن در حین تاخت به مشکل می‌خورد. وقتی مدل SEL با موتور ۴ سیلندر و حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن را تصور می‌کنیم می‌توانیم شتاب رسیدن به ۹۶ کیلومتر در ساعت، ۱۰.۲ ثانیه‌ای آن را که مورد ادعای میتسوبیشی است، تصدیق کنیم.

درنتیجهٔ ۳۱ مورد بهینه‌سازی مخصوص این مدل، فضای کابین و موتور خودرو تقریباً بی‌صداست. حتی صدای بسته شدن درها نیز با روش‌های عایقی و سخت‌افزاری گوناگون آرام‌تر و باوقارتر شده است.
هندلینگ و کنترل خودرو نیز بهتر شده است. کارهای قابل‌توجهی برای محکم و سفت کردن اجزای مختلف خودرو به هم، انجام شده است و اجزای سیستم تعلیق به‌گونه‌ای تغییر کرده‌اند تا تعلیق سست مدل‌های پیشین را سفت‌تر و بهتر کنند. هرچند کمبودهایی نیز در حساسیت فرمان و پدال ترمز وجود دارد، اما وقتی به موضوع کاهش صدای موتور خودرو می‌رسیم، سکوت بی‌نظیر موتور هنگامی‌که آن را بررسی می‌کردیم، موردی بود که قطعاً شرکت میتسوبیشی به آن افتخار خواهد کرد.

2016 Mitsubishi Outlander facelift interior
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander facelift interior
رانندگی با مدل ۲۰۱۵ این خودرو کمک کرد تا متوجه تغییرات زیاد طراحی داخلی آن شویم. داخل خودرو با فرمانی جدید، دوخت متضاد و پنل‌های مدرن که جایگزین پنل‌های از جنس چوب مصنوعی آن شده‌اند، تزئین شده است. تغییرات دیگر شامل دسته‌های صندلی راحت‌تر، سقف پارچه‌ای، دکمه‌های سودمند برای سیستم صوتی آپشنال آن و صندلی‌های ردیف دوم که جمع و باز کردن آن‌ها ساده‌تر شده است. ردیف سوم نیز از نظر ظرفیت کماکان مانند یک شوخی است. حتی میتسوبیشی نیز متوجه این موضوع است و آن‌ها را صندلی‌های اضطراری نامیده است.

قیمت ۲۳۸۴۵ دلاری آن برای مدل پایهٔ دیفرانسیل جلو SE که ۲۰۰ دلار از مدل ۲۰۱۵ آن ارزان‌تر است، دومین خودرو ۷ سرنشین جهان از نظر قیمت بعد از گرند کاروان داج است. قیمت مدل GT این خودرو که به‌طور استاندارد از موتور V-6 و سیستم AWD بهره می‌جوید از ۳۱۸۴۵ دلار شروع می‌شود و بعد از اضافه کردن پکیج تورینگ به کمی بیش‌تر از ۳۵۰۰۰ دلار می‌رسد. این پکیج شامل سیستم نویگیشن یا مسیریابی، هشدار مانع جلوی خودرو، کروز کنترل قابل تنظیم و هشدار حرکت بین خطوط است. به نظر بهترین مدل و آپشن خرید این خودرو مدل دیفرانسیل جلوی SEL با پکیج آپشن ۱۹۰۰ دلاری (که شامل سانروف و مونروف، سیستم صوتی ۷۱۰ واتی Rockford Fosgate، رادیو ماهواره‌ای، صندوق عقب برقی و … می‌باشد) است که ۲۷۷۴۵ دلار قیمت دارد.

هرچند اوتلندر جدید یک سر و گردن از پیشینیان خود بالاتر است اما کماکان در بین رقیبان بی‌شمار خود در رده‌های متوسط قرار می‌گیرد. تست‌های مقایسه و نتایج آن این موضوع را روشن‌تر خواهند کرد. اما به‌جرئت از هم‌اکنون می‌توانیم بگوییم که اوتلندر ۲۰۱۶ چه از نظر طراحی و چه از نظر دینامیک رانندگی به مزدا CX-5 و هوندا CR-V نخواهد رسید. اما با آمدن مدل هایبریدی این مدل در سال جدید قطعاً اوتلندر سهم بیش‌تر و جذاب‌تری را از بازار خودروهای شاسی‌بلند خواهد داشت. این خودروی ۷ سرنشین ارزان از تیرماه به بازار خودروی آمریکا وارد خواهد شد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

میلاد بافراست

لیسانس مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی شریف

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه‌ها

  1. جلال

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی متاسفم که از خودمون هیچی نداریم و این همه بحث میکنیم که فلان برند ژاپنی و کره ای خوبه یا بده! تازه بعضیا رگ گردنشون از پشت کامنتشون زده بیرون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آزاده

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      متاسفم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الهام

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین های کره ای خیلی زیاده خصوصا سانتافه
    ژاپنی ها کمتراند مثل اوتلندر ژاپن پرچمش بالاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مريم

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعث تاسف است که چنین ماشین با کیفیتی توسط شرکت بی مسوولیتی به نام آرین موتور وارد میشه. چهارم اردیبهشت امسال برای خرید یک دستگاه اوتلندر ثبت نام کردم قرار بود سی روزه کاری و در دهم خرداد تحویل بدهند در عوض لطف کردن نوزدهم تیر بدون هیچگونه مدرک و سندی تحویل دادند .حالا هر چه قدر هم این خودرو با کیفیت و عالی باشه وقتی برای تحویلش باید زجر بکشی آیا ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آزاده

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنده و همسرم ۶ سال و اندیه که اسپورتیج 2010 سوار میشیم…جالبه که بعد از اینهمه سال تنها ماشینی که چشم من و همسرم رو گرفته اوتلندر 2016 بوده و لا غیر … به امید اینکه بتونیم بدون فروش اسپورتیج قدیمی ( مجبوریم دو ماشینه باشیم…) این برند اصیل رو خریداری کنیم… در حال حاضر مشغول رایزنی و دست و پنجه نرم کردن با پس اندازهامونیم… ;-)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اولا انتقاد باید پایه و اساس داشته باشه،میتسوبیشی هم نه داشتم و نه دارم که بگید طرفداری میکنم(تو need for speed داشتم البته خخخخخ) همونطور که میدونید و تو سایت های ایرانی هستش از نظر رضایت مندی در فروش و خدمات پس از فروش رنته اول در ایران رو میتسوبیشی کسب کرده،پس حرفی در مورد خدمات و کیفیت نداشتن اینا همش بی مورد و غیر منطقی هستش،گیربکس نسل جدید CVT رو همه میدونن چیه و رو چه ماشینا و برند های شاخی استفاده میشه پس نگید گیربکس ماشین بده،کارایی و حس لذت بخش روندن یه ماشین داره به 2000 تا آپشن،دقیقا مثل اپل،با اینکه نصف چیزاش کار نمیکنه تو ایران و کاربردش خیلی کمتره روونی داره که اندروید نداره ماشینم همینطوره کسی بشینه پشت تویوتا راو4 و سانتافه میگه راو 4 ولی از رو کاغذ همه میگن سانتافه،داستان اوتلندر هم همینه،لذت رانندگیش قابل قیاس با سانتافه نیست،تو سانتافه 7 نفر که میشینن لاستیک عقب میکوبه به بدنه تو دست انداز اما همون 7 نفرو نشوندیم تو اوتلندر لاستیک نکوبید.واقع بین باشین یکم،در ضمن دوستی که همه ملاکاش آمریکا هستش بدونه که میتسوبیشی از نظر محبوبیت در آمریکا از BMW هم بیشتره،اگر نظرت خلاف اینه یا سرچ بزن و ببین یا اگر خسته میشی بگو خودم لینکشو بزارم ببینی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قطعا باید ماشین خوب و مناسبی برای دوستداران suv باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ehsan

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه سوال ذهنم رو مشغول کرده این جعبه دندش cvt هست پس چطور ممکنه شیفتر داشته باشه؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ی میتسوبیشی لنسر ۱.۸ دارم
    میخاستم بگم ارین موتور واقعا بد کار میکنه با مشتریاش
    من میخاستم از الفاموتورز ی جولیتا بگیرم ولی با تبلیغهای الکی ارین موتور رفتمو اشتباه بزرگی کردم از ماشین راضیم ولی هرچقدم ماشین خوب باشه از احر کار ادم ب نمایندگی میوفته ولی حیف ک ارین موتور اصلا خوب نیس و همین باعث میشه اسم میتسوبیشی تو ایران بددربیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا