میتسوبیشی

معرفی خودروهای کوچک میتسوبیشی eK واگن و eK X

نسل جدید خودروهای eK میتسوبیشی که با همکاری نیسان توسعه یافته راهی بازار ژاپن می‌شود. هم‌اکنون می‌توانیم جزئیات کامل این خودروها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.


همچون گذشته خانواده‌ی eK از دو مدل تشکیل شده است: eK واگن که نسبت به قبل تغییری نکرده و مدل eK X که جای مدل قبلی eK کاستوم را گرفته است. همان‌گونه که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید تفاوت‌های بصری زیادی بین این دو خودرو وجود دارد.


اگرچه میتسوبیشی eK واگن ظاهر مرسوم‌تری دارد اما eK X ظاهری برجسته‌تر داشته و در آن طراحی سپر دینامیک جلویی، چراغ‌های LED، طرح دو رنگ و همچنین عناصر برگرفته از کراس اوورها همچون پوشش‌های پلاستیکی اطراف بدنه، رکاب‌های جانبی و سپرها دیده می‌شود.


اما کابین دو خودرو اساساً مشابه همدیگر است هرچند eK X آپشن های شخصی‌سازی بیشتری دارد که شامل طراحی‌های دو رنگ و متریال بیشتر می‌باشد.


میتسوبیشی eK بر پایه‌ی پلتفرم جدیدی بنا شده و از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۰.۶۶ لیتری توربوی هماهنگ با قوانین خودروهای Kei در ژاپن استفاده می‌کند. این پیشرانه قدرت ۵۲ اسبی و گشتاور ۶۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس CVT جدید همکاری می‌کند. این خودرو به‌صورت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.


اگرچه پیشرانه‌ی eK واگن فاقد هرگونه کمکی است اما نسخه‌ی eK X دارای سیستم هیبریدی ملایمی است که میتسوبیشی اشاره‌ای به جزئیات آن نداشته اما گفته شده که این سیستم باعث کاهش مصرف سوخت شده و عملکرد قوی‌تر و نرم‌تری به همراه دارد.


این خودروها برای اولین بار با سیستم دستیار راننده در بزرگراه‌ها عرضه شده‌اند. این سیستم کنترل پدال گاز، ترمز و فرمان را برای کاهش استرس راننده و جلوگیری از خواب‌آلودگی آن در سفرهای طولانی بر عهده می‌گیرد. از دیگر سیستم‌های این خودروها می‌توان به کروز کنترل فعال، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کنترل چسبندگی و دید عقب دیجیتال اشاره کرد.

قیمت میتسوبیشی eK واگن در ژاپن از ۱۱۷۰۰ دلار آغاز می‌شود و برای مدل eK X نیز باید ۱۲۷۵۰ دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من فیلم ژاپنی زیاد دیدم ولی تو هیچکدوم خودروهای کلاس k یا همون کی کار ندیدم چجوریه نکنه من دقت لازم نداشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من عاشق این کلاسم. اگه تو ایران بود من انتخابم برای داخل شهر فقط همین سگمنته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرزاد

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای برند میتسوبشی قائلم ولی انصافاً خیلی زشت هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mercede kaviani

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا پاک اقتصادی وکاربردی با قیمت بسیار مناسب بهترین اتوموبیل اقتصادی دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خودمونیم چقدر این ماشین ها گرون قیمت میشن در ژاپن نمیدونم متوسط درامد در ژاپن چقدر هست ولی به نظرم برای این ابعاد و حجم موتور انقدر نباید هزینه بشه
    با اینکه خیلی کوچیکن ولی هم چهار چرخ محرکن هم به نظر فضای داخلیشون قابل قبول هست
    قدرت موتورشون هم بدک نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا