میتسوبیشی

بررسی میتسوبیشی اوت لندر PHEV فیس لیفت 2018

این موضوع که میتسوبیشی اوت لندر PHEV هنوز هم به عنوان یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی با قیمت مناسب در بازار حضور دارند باعث سورپرایز و شگفتی ما شده است.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV
این خودرو از سال ۲۰۱۳ تاکنون در بازار حضور داشته و هیچ خودروساز دیگر نتوانسته یا نخواسته رقیب مستقیمی برای کلاس قیمتی زیر ۴۰ هزار پوند تولید کند. با توجه به اینکه اوت لندر پلاگین هیبریدی در اروپا فروش بالایی دارد بنابراین خودروسازان دیگر یک فرصت بسیار بزرگ را از دست داده‌اند.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV
اما این موضوع به زودی تغییر می‌یابد. گزینه‌های گران‌تری همچون ولوو XC60 T8 وجود داشته‌اند و کیا نیروی پلاگین نیز استایل یک شاسی‌بلند را در مقیاسی کوچک‌تر ارائه می‌کند؛ اما به نظر نمی‌رسد اوت لندر PHEV در این کلاس نگرانی زیادی داشته باشد.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV
این خودرو از نظر قوای محرکه هیبریدی برخی تغییرات بزرگ را تجربه کرده و تنها پیشرانه الکتریکی جلو است که از مدل قبلی به نسخه فیس لیفت راه یافته است. یک پیشرانه الکتریکی جدید در عقب، ژنراتور نوین، باتری با ظرفیت بیشتر و پیشرانه بنزینی جدید همه و همه برای اولین بار در اوت لندر ۲۰۱۸ دیده می‌شوند. این پیشرانه بنزینی ۲.۴ لیتری جای نسخه ۲ لیتری قبلی را گرفته و قدرت ۱۳۳ اسبی آن کاملاً به خروجی ۱۱۹ اسبی مدل قبلی برتری دارد. همچنین گشتاور نیز از ۱۹۰ به ۲۱۱ نیوتون متر افزایش یافته است. بعلاوه قدرت پیشرانه الکتریکی عقبی نیز از ۸۱ به ۹۴ اسب بخار رسیده است.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV
اوت لندر همچون قبل به‌صورت چهار چرخ محرک الکتریکی عمل می‌کند و پیشرانه بنزینی تنها چرخ‌های جلو را در شتاب‌گیری‌های سنگین به حرکت درمی‌آورد. در اکثر زمان‌ها این پیشرانه احتراق داخلی به عنوان یک ژنراتور و کمک‌حال باتری کار می‌کند.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV
گفته می‌شود این بهینه‌سازی‌ها باعث افزایش راندمان مجموعه شده و پرفورمنس خودرو را نیز بهبود بخشیده است. بر پایه تست‌های NEDC انجام شده، میزان آلایندگی خودرو کاهش یافته و مصرف سوخت آن نیز کمتر از ۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. البته در تست‌های واقعی‌تر WLTP شاهد آلایندگی ۴۶ گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر و مصرف سوخت ۲ لیتری هستیم. میتسوبیشی ادعا می‌کند اوت لندر PHEV در حالت الکتریکی بُرد ۴۵ کیلومتری دارد.

میتسوبیشی اوت لندر PHEV
در تست‌های مقایسه‌ای با نسخه پیش از فیس لیفت واضح است که قوای محرکه جدید بهتر عمل می‌کند. خودرو در حالت تمام الکتریکی چابک‌تر بوده و گشتاور بیشتر پیشرانه‌ای بزرگ‌تر باعث شده اوت لندر در شتاب‌گیری سنگین کم نیاورد.

فرایند جدید جوشکاری، شاسی این خودرو را محکم‌تر کرده و سیستم تعلیق نیز برای بهبود سواری و راحتی بازنگری شده است. فرمان اصلاح شده اوت لندر هم‌اکنون سبک‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر از قبل است.


صرف‌نظر از به‌روزرسانی‌های صورت گرفته، اوت لندر PHEV هنوز هم خودروی پرسرعتی نیست. این خودرو در پیچ‌ها بسیار سنگین حس شده و تکان‌های بدنه بیشتری در مقایسه با اکثر شاسی بلندهای دیگر دیده می‌شود. سواری خودرو در سرعت‌های بالا کاملاً شناور بوده و در سطوح ناهموار نیز ناهنجاری از خود بروز می‌دهد.


برخلاف بازنگری‌های فنی، اوت لندر از نظر طراحی خارجی خیلی تغییر نکرده است. مه شکن‌ها هم‌اکنون گوشه‌دار بوده و جلوپنجره نیز کمی تغییر کرده است. همچنین رینگ‌ها طراحی جدیدی داشته و بال عقب نیز بزرگ‌تر است؛ اما میتسوبیشی می‌گوید نتایج نظرسنجی از مشتریان کنونی نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان تغییرات بزرگ در طراحی نبوده‌اند و شرکت هم همین کار را انجام داده است.


اما تغییرات صورت گرفته در کابین واضح‌تر به چشم می‌آیند. یک صفحه‌نمایش دیجیتال متفاوت بین پشت آمپرها وجود داشته و تریم جدیدی نیز بکار رفته است. همچنین جای دکمه‌های کابین تغییر یافته است. مدل‌های فول اوت لندر PHEV دارای صندلی‌های بسیار راحتی هستند. طراحی این خودرو در مقایسه با دیگر شاسی بلندها کاملاً از مد افتاده به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت کابین به اندازه کافی خوب بوده اما هنوز هم پلاستیک‌های ارزان‌قیمت در جعبه‌داشبورد و کنسول مرکزی به چشم می‌خورند.


میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی برای بسیاری از خریداران گزینه خوبی است و این به‌روزرسانی‌ها جذابیت آن را حفظ کرده‌اند. اگر خواهان شاسی‌بلندی کم‌مصرف و بی‌دردسر هستید کمتر خودرویی می‌تواند به میتسوبیشی نزدیک شود اما اگر خودرویی هیبریدی می‌خواهید که شاسی‌بلند نیست و یا هم کلاً شاسی‌بلندی پلاگین هیبریدی نمی‌خواهید جایگزین‌های زیادی وجود دارند که سواری بهتری در مقایسه با این خودرو ارائه می‌کنند.

مشخصات میتسوبیشی اوت لندر PHEV 4h

  • قیمت: ۳۹۵۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بنزینی به همراه دو پیشرانه الکتریکی
  • قدرت: ۱۳۳ اسب بخار پیشرانه بنزینی، ۸۱ اسب بخار پیشرانه الکتریکی جلویی، ۹۴ اسب بخار پیشرانه الکتریکی عقبی
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خدایا پراید با ۶۰ اسب بخار مصرفش ۱۰ لیتره اون وقت این با حدود ۳۰۰ اسب بخار ۲ لیتر مصرف میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ممد

    ۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    300 اسب بخار بعد شتاب 10.5 واقعا مسخرست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. وحید

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چرا قدرت خروجی موتور بنزینی 2.4 لیتریش انقدر کمه؟ همش 133 اسب میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چرخه اتکینسون باید باشه مثل پریوس که قدرت موتور اونم نسبت به حجمش کمتره این کارو میکنن تا مصرف کمتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا