میتسوبیشی

علاقه میتسوبیشی به جمع‌آوری داده‌های رانندگی مالکان

میتسوبیشی واقعاً خواهان داده‌های رانندگی شماست. این خودروساز ژاپنی به حدی پیگیر این ماجراست که برنامه‌ای را عرضه کرده و اگر رانندگان در این برنامه داده‌های مربوط به عادات رانندگی خود را به اشتراک بگذارند از طرف میتسوبیشی جوایزی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

میتسوبیشی ASx
گفته می‌شود میتسوبیشی برنامه‌ای موبایلی عرضه کرده که داده‌های به اشتراک گذاشته شده را مشاهده می‌کند. مالکان با عرضه‌ی داده‌های خود می‌توانند از جوایز میتسوبیشی بهره‌مند شوند. این برنامه از حسگرهای گوشی هوشمند برای پایش داده‌هایی همچون شتاب گیری، محل تردد و میزان چرخش استفاده می‌کند.

2018 Mitsubishi Outlander PHEV
اگر مالک میتسوبیشی به‌صورت روتین به محدودیت‌های سرعت اهمیت دهد و از ترمزگیری‌های ناگهانی دوری نماید تخفیف‌هایی در زمان تعویض روغن و خرید لوازم جانبی خودرو اعمال خواهد شد. میتسوبیشی تا پایان سال برنامه‌هایی برای گسترش جوایز خود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فنجان‌های قهوه‌ی رایگان و کارت‌های هدیه اشاره کرد.

2018 Mitsubishi Outlander PHEV
اگرچه قهوه‌ی رایگان همیشه دل‌چسب است اما نقطه‌ضعف واضح این برنامه آن است که کمپانی‌های بیمه به این داده‌های ارزشمند دسترسی خواهند داشت و از آن برای ایجاد روش‌های ریسک بهتر و دریافت حق بیمه بیشتر استفاده خواهند کرد.

میتسوبیشی میراژ
همچنین به نظر نمی‌رسد که این داده‌ها ناشناس باقی بمانند. در واقع کمپانی‌های بیمه قادر خواهند بود تا پرونده ریسک مشتری را روی این برنامه ایجاد کنند و سپس حق بیمه هر مشتری را تعیین نمایند؛ بنابراین اگرچه مشتریان میتسوبیشی از برخی هدایای ناچیز بهره‌مند خواهند شد اما حق بیمه آن‌ها در برخی موارد افزایش خواهد یافت.


از نظر ما یک فنجان قهوه رایگان یا یک کارت هدیه چند دلاری ارزش به اشتراک گذاری داده‌های حساس درباره عادات رانندگی را ندارد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سعید سابق

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    نظر شما دراین‌باره چیست؟
    الان نظر کی؟ در مورد چی؟ بابت چی؟

    حالا واقعا این جمله از مقاله اصلی هم باید ترجمه می شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    منکه نظری ندارم چون اینجا به ماشین تخفیف بیمه می‌دهند نه راننده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا