میتسوبیشی

میتسوبیشی محصولات جدید خود را در اروپا عرضه نخواهد کرد

میتسوبیشی به دنبال کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های خود طی دو سال آینده است و یکی از راهکارها برای این موضوع متوقف کردن عرضهٔ همهٔ محصولات جدید این شرکت در بازار اروپا است. به گفتهٔ اتوکار، این شرکت قصد دارد منابع خود را در بازارهای جنوب شرقی آسیا متمرکز کند یعنی جایی که ۶.۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این در حالی است که سهم میتسوبیشی از بازار اروپا تنها ۱ درصد و از بازار آمریکای شمالی فقط ۰.۹ درصد است.

طبق این تصمیم، اروپایی‌ها احتمالاً دیگر نخواهند توانست نسل آیندهٔ مدل‌هایی مثل پیکاپ L200 و هاچ‌بک میراژ را خریداری کنند. این تصمیم حتی شامل نسل بعدی کراس‌اوور اوت‌لندر هم می‌شود که قبلاً قرار بود در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۰ در اروپا عرضه شود. بنابراین تقریباً در دقیقهٔ نود عرضهٔ این کراس‌اوور جدید در اروپا لغو شده است. سخنگوی میتسوبیشی انگلیس دقیقاً نگفته است که این شرکت تا چه مدت تمرکز خود را از بازار اروپا دور خواهد کرد اما اظهار داشته است که اوضاع در حال تغییر و تحول سریعی است. البته وی افزوده است که فعلاً نمایندگی‌های میتسوبیشی همچنان محصولات کنونی شرکت را به فروش می‌رسانند.

عدم عرضهٔ محصولات جدید میتسوبیشی در اروپا موجب خواهد شد که محصولات کنونی این شرکت با قوانین آلایندگی جدید اروپا انطباق پیدا نکنند که این یعنی ممکن است این شرکت ژاپنی به خروج کامل از بازار قارهٔ سبز تمایل داشته باشد. مدیرعامل میتسوبیشی «تاکائو کاتو» می‌گوید:

ما استراتژی خود را از گسترش همه‌جانبه به انتخاب و تمرکز تغییر خواهیم داد. اول‌ازهمه، ما اصلاحات ساختاری خود را به اتمام می‌رسانیم و زمینه‌های رقابتی خود را بیشتر تقویت می‌کنیم. این کار درنهایت ساختاری را ایجاد خواهد کرد که مطمئناً می‌تواند در این دورهٔ میان‌مدت سودآوری داشته باشد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    تو ایران که قطع نکرده پس به ما ربطی نداره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. REZA_AR

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    میتوبیشی مهم تر از هر چیزی به طراح نیاز داره . تبلیغاتش هم ضعیفه .مهم تر از همه باید نمحصولاتشو گسترش بده .چون الان حتی یه سدان درست و حسابی نداره. لنسر رو هم که نابود کرد.چهار تا کراس اور زشت ولی با کیفیت تنها چیزی هست که الان داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تاریخچه رو وقتی نگاه میکنی به ماشینایی مثل گالانت و لنسر و…. بر میخوری
      و وقتی میبینی که الان فقط کراس اوور و ماشینای افتضاحی مثل ASX و میراژ میسازن
      به یاد اتفاقات چند سال پیش پژو میوفتم که همینطوری شده بود ولی تونسنت دوباره اوضاعش رو خوب کنه.
      ولی متاسفانه نیسان و میتسوبیشی بدلیل سوددهی پایین تر حتی با این ماشینای ارزون بازسازیش بسیار سخته ( با اینکه پژو اون زمان ماشینای خوبی نداشت ولی سود بالایی داشت و بواسطه اون دوباره پیشرفت کرد)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. دی جی70

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    دارره روند نوکیا را طی می کنه پس چند سال تو اسیا هم جمع میشه برندی که چند سال پیش جزو بهترین ها بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    کسی نمیخره اینو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. هاتف

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    رقابت تو این بازار فشرده یعنی یه کمپانی از گالانت و لانسر و پاجروی افسانه ای میرسه به اوتلندر متوسط و میراژ مضحک که تو کیفیت و جذابیت و فروش آخر لیست قرار میگیرن.
    کسی تعصبی نداره که جاپونین! یا قبلا چی بودن، معیار حال الانشونه که با دوتا بدتر از خودشون (رنو و نیسان) متحد شدن همه باهم دارن سقوط میکنن.
    به امید سقوط و نابودی کامل برندای پژو و رنو که به صنعت اتومبیل سازی مظلوم و نوپای ما (ما نهایت ۱۵ ساله که به معنای واقعی اتومبیل ساز شدیم) بارها خیانت کردند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارشیاsvj

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      دلیل نمیشه که پرایدو بدیم ۱۰۰ میلیون!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. رامین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خودکشی دسته جمعی رنو-میتسوبیشی-نیسان. واقعا متاسفم که انقد میتسوبیشی ضعیف شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا