میتسوبیشی

جوان‌سازی پوست میتسوبیشی ASX برای سال 2018

میتسوبیشی ASX نسبت به سایر رقبای همکلاس خود، خودروی بهتری بوده و از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار  است. برای سال ۲۰۱۸ این خودرو به تکنولوژی‌های مدرن مجهز شده که بزرگترین نقطه قوت آن محسوب می‌شود.

میتسوبیشی ASX 2018
از دید طراحی ظاهری، میتسوبیشی ASX دستخوش تازه سازی‌هایی شده است. از جمله می‌شود به جلوپنجره جدید، نمای پشتی نو، تزیینات کرومی، کنسول میانی و اهرم تعویض دنده جدید در داخل کابین، اشاره نمود. در زمینه تکنولوژی نیز می‌توان از صفحه نمایشگر هفت اینچی استاندارد، اتصال بلوتوث و اپل کارپلی به همراه اندرویداتو به صورت آپشنال برای اتصال تلفن همراه هوشمند، نام برد. همچنین یک پکیج تورینگ جدید برای برترین تریم این خودرو در نظر گرفته شده که شامل موارد ذیل است:
سامانه‌های کمکی راننده نظیر: ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، نوربالای اتوماتیک، سقف شیشه‌ای پانورامیک و سیستم صوتی Rockford Fosgate premium .

میتسوبیشی ASX 2018
اگرچه برخی خودروسازان از بکارگیری سیستم ترمز خودکار در نسخه‌های سطح پایین بعضی مدل‌های خود چشم پوشی می‌کنند که به عنوان مثال می‌شود به بیوک انکور و هوندا HR-V اشاره نمود، اما نتایج تحقیقات اثبات نموده که این سیستم می‌تواند از تصادفاتی بین بازه سرعتی ۱۹ تا ۴۰ کیلومتربرساعت از ناحیه جلو، پیشگیری نماید. متاسفانه ما در این آزمایش موفق به مشاهده عملکرد سیستم ترمز خودکار نشدیم اما سامانه هشدار انحراف از مسیر به خوبی وظیفه خود را انجام می‌داد.

میتسوبیشی ASX 2018
رزولوشن صفحه نمایشگر هفت اینچی مناسب بوده اما نور آن کمی خیره کننده است. سیستم اطلاعات سرگرمی هم که به اپل کارپلی و اندرویداتو تجهیز شده از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. عملکرد سیستم فرماندهی صوتی این خودرو چندان دقیق نیست و به جای آن می‌توانید از سامانه siri گوشی همراه هوشمند خود استفاده نمایید. هنگام استفاده از تماس بلوتوثی و یا فرمان صوتی، صدای سیستم صوتی تنها از اسپیکر جانبی سمت شاگرد به گوش می‌رسد که گاهی اوقات در حین حرکت، به سختی به گوش می‌رسد.

میتسوبیشی ASX 2018
سیستم صوتی Rockford Fosgate از قدرت بالایی بهره‌مند شده است اما ساب ووفر آن حجمی در حدود ۴۵.۳ لیتر از فضای محفظه بار را به خود اختصاص داده است.

میتسوبیشی ASX 2018
به لطف پیشرانه ۲.۴ لیتری خطی و چهار سیلندر، میتسوبیشی ASX در پیست هم خوش درخشید. توان این پیشرانه معادل ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۲۲۶ نیوتن-متر است که موجب چالاکی بیشتر این خودرو در قیاس با برخی از حریفان همچون جیپ رنگید و هوندا HR-V در هر دو آزمایش شتاب‌گیری و یک چهارم مایل شده است. همچنین مسافت مورد نیاز برای توقف کامل میتسوبیشی ASX از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت نیز نسبت به دو خودروی مذکور، کمتر بوده است؛ حدودا ۳۶ متر.

میتسوبیشی ASX 2018
پاسخگویی سریع دریچه گاز نسبت به اعمال فشار بر روی پدال موجب می‌شود تا در قیاس با شتاب ۰-۹۶km/h آن که معادل ۸.۵ ثانیه است، میتسوبیشی ASX سریعتر به نظر برسد. مسافت و حس ترمزگیری خوب است اما در هنگام ترمزگیری‌های شدید، ASX کمی به راست متمایل می‌شود. در گذر از مسیر ویژه تست هندلینگ که به صورت رقم ۸ طراحی شده است، به نکته‌ای پی بردیم که خلاصه‌اش این عبارت است: میتسوبیشی ASX در یک لحظه قادر به ارائه ترکیبی مناسب از ترمزگیری، عبور از پیچ و یا شتابگیری نیست و هر کدام را به شکل تکی در اختیار می‌گذارد. سامانه فرمان نیز کمی حس گیجی و کندی را القا می‌نماید اما کنترل شایسته تکان‌های عرضی و دقت بالای گیربکس cvt از نکات مثبت این خودرو به شمار می‌روند.

میتسوبیشی ASX 2018
بسیاری از نکاتی که در پیست برای میتسوبیشی ASX رخ داده است، قابل تأویل به شاخصه‌های خیابانی آن نیز هستند. در سرعت‌های عادی صدای پیشرانه بسیار کم است و قدرت شتاب‌گیری نیز در حد مساعدی قرار دارد اما حین سبقت‌گیری در بزرگراه، به اصطلاح بایستی پدال گاز را تخته کرد و این موضوع گاها مایه آزردن خاطر مبارک خواهد شد. صدای پیشرانه نیز به دلیل طبیعت cvt سامانه انتقال قدرت و عدم عایق‌بندی کافی، در دورهای بالا زمخت و بلند است. در حالت اسپرت هم تنها به این صدای بلند و زمخت پیشرانه اضافه می‌شود و تاثیر چندانی بر افزایش شتاب نخواهد گذاشت. در عبور از مسیرهای پرپیچ و خم نیز دینامیک رانندگی این خودرو در حد متوسط است؛ نه خیلی بد و نه خیلی جذاب. با توجه به فاصله کوتاه بین محورهای جلو و عقب، آسایش سواری مطلوب ارزیابی می‌شود اما حین عبور از ناهمواری‌های برجسته، نگرانی در چشم سرنشینان این کراس اوور امری مشترک خواهد بود.

میتسوبیشی ASX 2018
فضای حمل بار این خودرو دارای حجمی به میزان ۶۱۴.۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، این حجم تا ۱۴۰۲ لیتر قابلیت افزایش خواهد داشت. در مقایسه با جیپ رنگید و هوندا HR-V این فضا اندکی محدودتر است. فضای اختصاص یافته به سرنشینان نیز از حجمی به وسعت ۲۷۶۱ لیتر سود می‌برد.

میتسوبیشی ASX از نظر ایمنی وضع نسبتا خوبی دارد و موفق شده از موسسه NHTSA، چهار ستاره ایمنی کسب نماید. همچنین در آزمایش تصادفات که از سوی تشکیلات IIHS بر روی میتسوبیشی ASX صورت پذیرفت، این خودرو به کسب نمره خوب نائل شد و در تست تصادف از جلو نیز امتیاز قابل قبول را کسب نمود.

میزان مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری برابر ۱۰.۲ لیتر بر صد کیلومتر است و این رقم برای بزرگراه به ۸.۴ واحد کاهش می‌یابد.

میتسوبیشی ASX 2018
در داخل کابین، میتسوبیشی ASX چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد. اگر دستی به قسمت‌های مختلف آن بزنید متوجه احساس ارزانقیمت بودن مواد بکار رفته در آنها خواهید شد. سرنشینان جلو با قد حدودا ۱۸۵ سانتیمتری از فضای بسیار مناسبی برخوردار هستند اما پیدا کردن یک موقعیت راحت رانندگی بر روی صندلی‌ راننده کمی زمانبر خواهد بود؛ در داخل سایر رقبا با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. به طور کلی کیفیت ساخت کابین پایین‌تر از متوسط ارزیابی می‌شود. ضمنا هنگام عبور از قسمت‌های ناهموار مسیر، صدای تق‌تق از کاور پلاستیکی میل فرمان به گوش می‌رسد که اصلا خوشایند نیست.
صندلی راننده نیز حین تنظیم شدن دارای تکان‌های خفیفی است که اگر روی صندلی نشسته باشید، آن را احساس خواهید نمود. صدای باد، جاده و پیشرانه به همراه آوای کلیک مانند منتشره از سوی کمپرسور کولر، از جمله دلایلی هستند که می‌توانند شرکت سازنده را به سوی عایق بندی بیشتر کابین سوق دهند.

میتسوبیشی ASX 2018

میتسوبیشی ASX 2018
خودروی مورد آزمایش در اینجا بهایی به ارزش ۲۹,۱۱۰ دلار دارد و به تجهیزات ذیل مجهز شده است: آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشونده برقی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، لامپهای جلو از نوع HID، صندلی راننده تنظیم شونده هشت حالته، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن برای صندلی‌های جلو، صفحه نمایشگر هفت اینچی، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای و سیستم چهارچرخ محرک که از طریق یک دکمه تعبیه شده روی کنسول میانی قابل انتخاب است و موجب می‌شود تا نیرو به جای چرخ‌های جلو، به هر چهار چرخ منتقل شود.

بهای میتسوبیشی ASX در نسخه پایه از ۲۱,۲۳۵ شروع می‌شود که در مقایسه با رقبا، نه تنها کمی گرانتر است، بلکه با توجه به عدم تغییر اساسی در ظاهر و باطن این خودرو از سال ۲۰۱۱ میلادی، توصیه به خرید آن کمی سخت است. اگر واقعا قصد خرید یک کراس اوور از میتسوبیشی را دارید، اندکی صبر کنید تا اکلیپس کراس وارد بازار شود؛ مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Reventon

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    واقعا خستم?
    اون از وضع ارز بی ارزشمون
    اون از وضع گمرکمون
    اون از وضع اقتصادمون
    اون از وضع اخلاقمون
    اون از وضع شهرمون
    اون از وضع اعصاب خوردیا همیشگیمون
    اون از وضع تفریحاتمون
    اون از وضع حقوقامون
    لعنت به اون روزی که من توش بدنیا اومدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      خوشم میاد … با اعصاب و روان آدم بازی میکنن… وقتی استاندارد جهانی را میبینی و میخای و نمیشه… آدم میترکه… اما نمیدونه به کی بگه… خخخ

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امین

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    این ماشین برای 2018 دیگه خیلی دمده و کهنه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دقیقا درسته باید سریع فکر ورود میتسو بیشی اکلیپس باشن بخصوص که موتورش 1500سی سی هست وتعرفه اش قابل هضمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مانی

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تست بود یا تبلیغ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. power active

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی آقآآآآاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    طراحیهای جدید مزدا از خیلی از ژاپنیا و حتی هم رده های جهانیش بهتر و جذاب تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. milad

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (65 ديدگاه)

    به نظر من رده بندی ماشینای ژاپنی :
    1- مزدا
    2- تویوتا
    3- سوبارو
    4- هوندا
    5- نیسان
    6- میتسوبیشی
    7-سوزوکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدي

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من میخوام بخرم فقط دو دلم که آیا آپشن هایی که در اینجا ذکر شده صد در صد در نسخه ای که به ایران میاد هست یا نه؟من از شرکت پرسیدم گفت فکر نکنم که خیلی فرقی با ٢٠١٧ داشته باشه.لطفا راهنمایی کنید و دوم اینکه آیا موتور ٢٠١٨ ٢٠٠٠سی سی است یا ٢۴٠٠سیسی.لطفا کسایی که اطلاع دارن راهنمایی کنن اگر هم امکان داره به ایمیلم پیام بدین.***.ممنون از سایت خوبتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهرزاد

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    توی کراس آورهای شهری فقظ مزدا cx5 نیسان قشقایی یا هوندا HRV

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا