میتسوبیشی

مروری بر هر آنچه از نسل جدید میتسوبیشی اوت‌لندر می‌دانیم

اتحاد رنو-نیسان برای عضو سوم خود یعنی میتسوبیشی خوش‌یُمن نبوده است زیرا مشکلاتی مثل اتهامات مربوط به تقلب در میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و ماجرای کارلوس گوسن طی چند وقت اخیر گریبان‌گیر این برند ژاپنی بوده‌اند اما خوشبختانه کورسوی امیدی در آیندهٔ میتسوبیشی وجود دارد و سرانجام نسل جدید کراس‌اوور سالخوردهٔ اوت‌لندر تا اواخر امسال معرفی خواهد شد؛ اما آیا این خودرو توانایی رقابت با کراس‌اوورهای میان سایز رقیب را دارد؟ در این مطلب با رندرهایی که بر اساس تصاویر جاسوسی طراحی شده‌اند، پیش‌نمایشی از نسل جدید اوت‌لندر را ارائه کرده و مروری داریم بر هر آنچه که تاکنون از این کراس‌اوور ژاپنی میدانیم.

بیرون

نسل جدید اوت‌لندر طراحی آشنایی خواهد داشت زیرا بر اساس کانسپت Engelberg Tourer شکل گرفته که سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد؛ بنابراین در بخش جلویی اوت‌لندر شاهد جلوپنجرهٔ مشهور میتسوبیشی موسوم به سپر پویا، چراغ‌های T شکل دوقسمتی و محافظ بخش زیرین سپر هستیم که نمایی جسورانه و آفرود به خودرو بخشیده‌اند. در پروفیل جانبی نیز طراحان سعی کرده‌اند با خطوط برجسته، یک زه کرومی که از بخش پایینی پنجره‌ها تا روی ستون C کشیده شده و ستون‌های مشکی‌رنگ که طرح سقف شناور را ایجاد کرده‌اند، نمای هیجان‌انگیزتری نسبت به پروفیل جانبی سادهٔ نسل کنونی ایجاد کنند. در بخش عقبی هم فرم چراغ‌های LED عقب شباهت زیادی با کانسپت مذکور دارد درحالی‌که محافظ‌های پلاستیکی روی سپر نیز خلق‌وخوی آفرودی خودرو را نشان می‌دهند.

داخل

هرچند هنوز هیچ تصویری از داخل اوت‌لندر جدید منتشر نشده و جاسوسان نتوانسته‌اند از کابین پروتوتایپ‌های آزمایشی عکسی بگیرند اما گفته می‌شود دقیقاً مثل طراحی بیرونی، کابین این خودرو نیز کاملاً از کانسپت Engelberg الهام گرفته است؛ بنابراین انتظار می‌رود داشبورد نسل جدید اوت‌لندر طرحی افقی داشته و یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ بر آن تسلط داشته باشد. همچنین دکمه‌های پیانو مانندی در کنسول میانی تعبیه می‌شود و یک پد لمسی برای کنترل نمایشگر سربالا و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی زیر آن جای می‌گیرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود کیفیت متریال داخلی هم بهبود پیدا کند درحالی‌که به لطف افزایش ابعاد، سرنشینان در اکثر قسمت‌های کابین از فضای بیشتری بهره‌مند خواهند شد. اوت‌لندر جدید در هردو ترکیب پنج و هفت‌نفره ارائه خواهد شد. این کراس‌اوور میان سایز همچنین از طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده هم برخوردار خواهد بود که در قالب پکیج MI-Pilot ارائه و شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، سیستم کمک به ماندن بین خطوط، سیستم کنترل چسبندگی مبتنی بر گشتاور، سیستم دید اطراف، آینه دید عقب دیجیتالی، سیستم جلوگیری از برخورد جلو و سیستم جلوگیری از خروج از خط می‌شود.

پلت‌فرم و قوای محرکه

نسل جدید اوت‌لندر به‌احتمال‌زیاد روی پلت‌فرم مشترکی با نسل آیندهٔ نیسان ایکس‌تریل ساخته می‌شود که این کار کاهش هزینه‌ها را برای گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی به همراه خواهد داشت. همچنین نسل جدید این ماشین بزرگ‌تر از نسل کنونی با ۴,۶۹۵ میلی‌متر طول و ۱,۸۱۰ میلی‌متر عرض خواهد بود. در همین حال، اوت‌لندر جدید در بخش ایمنی و محافظت از سرنشینان در تصادفات نیز پیشرفت بزرگی را تجربه خواهد کرد. فعلاً اما اطلاعات دقیقی از پیشرانه‌های اوت‌لندر جدید در دست نداریم اما ممکن است در برخی بازارها پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مدل اکلیپس کراس برای آن ارائه شود. البته با توجه به‌اندازهٔ بزرگ‌تر اوت‌لندر انتظار می‌رود این موتور در سینهٔ آن قدرت بیشتری از ۱۵۳ اسب بخار فعلی تولید کند. دیگر پیشرانه‌های کراس‌اوور میان سایز میتسوبیشی اما احتمالاً با نیسان ایکس‌تریل مشترک خواهد بود و یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم مثل نسل فعلی برای آن ارائه خواهد شد.

رقبا و زمان معرفی

نسل جدید میتسوبیشی اوت‌لندر باید با رقبای قدرتمند و پرفروشی مثل تویوتا رافور، فورد اسکیپ، نیسان ایکس‌تریل، مزدا CX-5، شورلت اکوئناکس، هوندا CR-V، جیپ چروکی، سوبارو فورستر، هیوندای توسان و کیا اسپرتیج به رقابت بپردازد. برخی معتقدند ممکن است نسل جدید این ماشین برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک رونمایی شود درحالی‌که رئیس میتسوبیشی اروپا تأیید کرده است که نسل جدید اوت‌لندر در نیمهٔ دوم سال جاری در بازار اروپا عرضه خواهد شد. همچنین در همان زمان یک کراس‌اوور کوچک‌تر هم به بازار می‌آید.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Peiman56

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (138 ديدگاه)

    اگه با این مشخصات باشه که واقعا عالیه و بنظرم میتونه حتی برنده باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      به نظرم یکی از بهترین طراحی های میتسوبیشی هست که همه ظاهر ماشین با هم هماهنگ شده که باعث زیباییش شده

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. meysam

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    از الان باید بره سمت الکتریکی سازی و تا آخر 2021 همه محصولاتشو با پلتفرم الکتریکی و طراحی جدید به بازار عرضه کنه.
    کابینش هم خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3136 ديدگاه)

    چراغ جلو بدی داره.چراغ جلو اصلی چراغ مربعی بزرگ که در سپر جلو هست یا چراغ باریک کنار کاپوت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تنها مدلی که خوشم میاد همون لنسر بودش و بس. گند زدن طراح هاشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا