چشم اندازمیتسوبیشی

میتسوبیشی ASX مهمان جدید جاده های ایران

میتسوبیشی ASX را باید پاسخ این شرکت به رقبایی چون نیسان قشقایی و سوزوکی گراند ویتارا دانست. ASX کوچکترین SUV میتسوبیشی می باشد که در کنار برادران بزرگترخود، اوتلندر، چلنجر و پاژرو قرار می گیرد. میتسوبیشی در این خودرو قصد داشته تا توازن مناسبی بین قابلیتهای حرکتی و مصرف مناسب سوخت ایجاد کند.

Mitsubishi ASX 2012
میتسوبیشی ASX

طراحی ASX از نسل جدید خودروهای میتسوبیشی پیروی می کند که شاه بیت این طراحی، چراغهای گوه ای شکل و جلوپنجره بسیار بزرگ ذوزنقه ای شکل می باشد . این طرح در خودروهای آئودی نیز البته با غلظت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت جلوپنجره میتسوبیشی با آئودی هم دو قسمتی بودن جلوپنجره و برعکس بودن آن است که البته چندان هم زیبا نیست. در عوض خشونت با چاشنی اسپرت در طراحی این اتومبیل بیشتر نمایان است. این SUV یک کراس اوور کوچک بر مبنای میتسوبیشی لنسر است. و البته در پلتفرم با پژو ۴۰۰۸ نیز شریک است. سال ۲۰۱۲ میتسوبیشی فیس لیفتی برای ASX ارائه کرد که تغییراتی نظیر طراحی دوباره سپرها و جلوپنجره را به تصویر می کشید.

Mitsubishi ASX 2012 Rear
میتسوبیشی ASX

موتور ۲ لیتری آلومینیومی ASX با سیستم الکترونیکی زمانبندی سوپاپها (MIVEC) می تواند ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT با انتقال نیروی پیوسته نیز نیرو را با کنترل الکترونیکی کوپلینگ به چرخها منتقل می کند. با این موتور ۱۱.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زمان کافیست. و البته نهایت سرعت نیز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
مصرف سوخت ۷.۷ تا ۷.۹ لیتری از این خودرو یک پیشتاز صرفه جو ساخته است. میتسوبیشی ASX با این موتور برنده عنوان مقرون بصرفه ترین SUV دو لیتری نیز شده است.

Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX

نفوذ سر و صدای زیاد مخصوصا در سرعتهای بالا از موارد منفی این خودرو است. بعلاوه سواری سخت و خشک و واکنش کند فرمان از دیگر نکات قابل بحث ASX می باشند. در عوض دید مناسب و موقعیت و تسلط خوب راننده نسبت به محیط و همچنین فضای جادار داخل خودرو علیرغم اندازه جمع و جور ماشین، را باید در سبد مزایای این اتومبیل قرار داد.

Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX

در بخش ایمنی، میتسوبیشی ASX با بدست آوردن ۵ ستاره از تست تصادف، نتیجه ای آبرومندانه را بدست آورده است. تجهیزات ایمنی مثل ۷ کیسه هوا در جلو، پهلوها، پرده ای و زانوی راننده، یک برخورد بسیار نرم را در زمان تصادف رقم می زنند. به این فهرست باید ترمز ضد قفل و سیستم کنترل پایداری ASC و کنترل کشش TCL و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی برای مسیرهای شیب دار HSA را نیز افزود.

Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX 2012
Mitsubishi ASX 2012 key start
Mitsubishi ASX
Mitsubishi-ASX-2011-Interior
Mitsubishi ASX

امکانات مدلهای ۲۰۱۲ شامل چرخهای ۱۷ اینچی آلیاژی، صندلیهای چرمی گرمکن دار، استارت دکمه ای با کلید هوشمند، فرمان تلسکوپی، صفحه نمایش LCD هفت اینچی رنگی لمسی همراه با سیستم تفریحی ۲-DIN، ناوبری، بلوتوث و پورت اتصال به آیپاد، کنترلهای صوتی روی فرمان، سیستم صوتی با شش اسپیکر و پخش DVD با ظرفیت ۶ دیسک، سنسورهای باران و تاریکی برای فعال سازی خودکار برف پاک کن و چراغها، سنسورهای پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب، سقف پانوراما و رنگهای قابل انتخاب جدید می باشند.

Mitsubishi ASX front seat
Mitsubishi ASX
Mitsubishi-ASX-gear
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX panorama
Mitsubishi ASX

سالها پیش میتسوبیشی با مدلهای محبوب لنسر، گالانت و پاژرو در بازار ایران و البته در بازارهای جهانی بروبیایی داشت. حال بعد از سالها و در میان هجوم خودروهای چینی به بازارهای ایران، دیدن یک خودروی ژاپنی با چهره ای تازه، می تواند غنیمت باشد. حتی اگر قیمت ۸۰ میلیونی آن گزاف بنظر برسد.
شرکت آرین موتور پویا نمایندگی میتسوبیشی در ایران را بر عهده گرفته و پیش فروش این خودرو را با قیمت ۷۹ میلیون و پانصد هزار تومان و البته با زمان تحویل بسیار طولانی ۵ ماهه آغاز نموده است. سایر خودروهای میتسوبیشی نظیر لنسر، اوتلندر و پاژرو هم در برنامه واردات این شرکت قرار دارند.

ابعاد
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۲۹*۱.۷۷*۱.۶۱ متر
فاصله بین دو محور: ۲.۶۷ متر
وزن خالص: ۱۴۵۱ کیلوگرم
وزن ناخالص: ۱۹۷۰ کیلوگرم
ظرفیت باک: ۶۰ لیتر
فضای بار: ۴۱۶ لیتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳۷ دیدگاه‌ها

  1. mammad

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دوست عزیز
    شما اصلا نیو اکتیون رو بامیتسوبیشی مقایسه نکن
    میتسو با این که موتورش 2000ولی با یه موتور 3000کره ای می تونه مقابله کنه.
    بعدشا طرف ماشین می خره تا ازنظر رفاهیی ونرمی ووراحتی حال کنه
    درضمن با میتسوبیشی تا240رو به خوبی میره
    مخصوصا با جفت دیفرانسل کردن الکتریکی ماشین قدرت اون رو بالا میبره
    پس میتسوبیشی asx واقعا عالیه
    از نظر ایمنی هم پنج ستاره ی اروپا رو اورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asadi

      ۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اگه میشد 100 تا دیسلایک میدادم. یه موتوره 2000 چجوری 240 تا رو به راحتی میره؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سعید131

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      خدا کنه اینو بیارن! یعنی حاضرم خونه زندگیو کلیمو بفروشم برم اینو بگیرم.
      Mitsubishi-Lancer_Evolution_MR_2011

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. حامد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با خبر شدم که مدل اوتلندر در راه بازار ایرانه و ی مقدار از تویوتا راوفور ارزونتر..به نظر دوستان کدوم مناسبتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    از خیلی از ماشینا بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پویا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبی و قابل مقایسه با کیااسپرتج و هیوندا ix35نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا که این بررسی خودش نوشته خودرو سواری خشکی داره. اون دوستمون چی میگه ماشین ژاپنی نرمه. از نظر تکنولوژی هم این چه تکنولوژی هست که موتور 2000 147 اسب تولید میکنه بعدش کیا سراتو 2000میتونه 161 اسب تولید کنه. گشتاور ها هم برابرند. بعدش نمیدونم چهجوریه این میتسوبیشی به همه چینیا موتور میده!!!! مثلا چرا تویوتا نمیده؟ یا نیسان نمیده؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارشیا

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      فرزاد جون دلیلش اینه که موتور های میتسوبیشی یکی از بهترین موتور های جهان هستند و به طور سفارشی برای ماشین های فرمول یک و رالی موتور تولید میکنند . همین هیوندا و کیا هم که شما ازش طرفداری میکنی روزی اشغال ترین کمپانی ها بودند و توانایی ساخت موتور رو نداشتند و میدادند میتسوبیشی برایشان موتور تولید کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارشیا

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      اولا شما مگه فیلمشو ندیدی که میگه خیلی ماشین نرمیه . دروغم نداره بگه چه سودی براش داره بعدشم ماشینای ژاپنی هیچ وقت خشک نیستن و ماشینایی با تکنولوژی بالا هستن و سازنده های این ماشینا تمام تلاششونو میکنن تا بهترین رضایت مشتریو کسب کنن بعدشم تو کی شنیدی بگن فلان ماشین میتسوبیشی خراب شده و فراخانش کرده باشن اگه هم میبینی ماشین های کره ای فراخان ندارن اون از مشتریمداریه ضعیفشونه بعدشم تو باید خودت سوار شی و احساس کنی که نرمه یا خشکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. asadi

      ۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      خوب گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mammad

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    فرزاد جون
    فک میکنم که اینکار میتسوبیشی از روی سخاوت مندیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فریبرز

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اقا فرزاد
    هیچ موقع یک ماشین ژاپنی رو با یه ماشین کره ای مقایسه نمیکنن سابقه ای که ژاپن داره خیلی بیشتر از کره هسته شما گول ماشین های پر زرق و برق کره ای رو نخور درسته پیشرفت خوبی داشتن ولی ژاپنی ها هم صبر نکردن که اونا بهشون برسن و پیشرفتشون رو ادامه دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا راهنماییم کنید از بین ماشینهای میتسوبیشی.اسپورتیج و ix35 کدامیک بهتر است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      منم مثل تو موندم بین اینا، ولی اگه ماشین بازی و بعد شیش هفت ماه میخوای بفروشی یه چیز دیگه بگیری کره لی بگیر، ماشین کره ای راضی کنندس و فروشش اسون ولی فک میکنم میتسوبیشی خیلی بهتر از اوناس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. فرشاد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ممنونم از راهنمایی های دوستان عزیزم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمود

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز . امیدوارم که تنتون سلامت باشه . دوستان همیشه دوست داشتم با یک ماشین شاسی بلند مثل این ا اس ایکس یه دوری تو شهرمون بزنم . ولی حیف که دیگه سرطان امانم رو بریده و دیگه اخراشه — هر کی سوار شد یا فاتحه م واسه ما بفرسته دمتون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز انشاالله که شفا بگیرید و سلامتی به شما باز گرده .
      شخصا حاضر بودم شما رو ساعتها با اتومبیلم در شهر بگردونم تا به آرزوتون برسید.
      ای کاش همه افراد به آرزوهاشون برسند…آمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علی

    ۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تاحالاماشین شاسی دار نداشتم بنظر شمادوستان این ماشین راضی کنده هست ممنون از راهنمایی شما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بایرام

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مشخصات فنی اکثرشاسی بلندهاروبررسی کردم وبنظرم هم مدلش هم کیفیتش وهم قیمتش باسلیقه ام جوردرمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Alireza

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان بین asx 2016 و out lander 2017 و rav4 کدوم رو پیش نهاد میدین؟
    اگه ممکنه با دلیل توضیح بدین نه فقط اصل و نصب کمپانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. majid

    ۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیر:
    asx 2016: کاربرد شهری وبیرون شهری همزمان دارد.
    out lander2017: با توجه به اسمش بیشتر برای خارج جاده (out lander) وآفرود کاربرددارد.
    rav4 : نمی شناسم ولی باتوجه به مشخصات فنی و نزدیکی قیمت با out lander به نظر می رسد کاربرد خارج جاده ای داشته باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا