میز خبر

میز خبر: آستون مارتین با طعم مرسدس و داستان ربات قاتل فولکس واگن

میزخبر این هفته را با خبری جالب درباره یک ربات قاتل شروع می‌کنیم. کارگری در کارخانه فولکس‌واگن آلمان، پس از آن که روباتی او را گرفت و به یک صفحه فلزی کوبید، جان خود را از دست داد. طبق اعلام بی‌بی‌سی، کارگر ۲۲ ساله این کارخانه بلافاصله در بیمارستان شهر بواناتال در صد کیلومتری شمال فرانکفورت بستری شد اما نتوانست نجات یابد و در بیمارستان درگذشت. فولکس‌واگن گفته است که این فرد به همراه چند نفر دیگر در حال نصب این روبات بوده‌اند که این اتفاق افتاده است. سخنگوی فولکس‌واگن گفته است که این حادثه به دلیل “خطای انسانی” بوده است. این سخنگو گفت یک روبات می‌تواند در زمان نصب، برای کارهای مختلفی برنامه‌ریزی شود و در هنگام فعالیت به طور عادی، قطعات مختلف خودرو را گرفته و آنها را در جای خود قرار می‌دهد. فرد دیگری در زمان حادثه در محل حضور داشت اما به او آسیبی نرسیده است. خبرگزاری آلمان گفته است که دادستانی شهر در حال تحقیق دراین‌باره است و به‌زودی دراین‌باره که چه کسی مقصر است، نظر خواهد داد.

Robot Kills VW Worker
Robot Kills VW Worker
به‌تازگی جورجتو جیوجیارو طراح افسانه‌ای ایتالیایی، بازنشستگی خود را اعلام و استودیو طراحی شخصی خود را ترک کرده و کمپانی ایتال دیزاین را به آلمان و استودیو طراحی آئودی واگذار کرده است. جیوجیاروی ۷۶ ساله که سال ۲۰۱۰ بیش از ۹۰ درصد سهام Italdesign Giugiaro SpA را به گروه خودروسازی فولکس‌واگن و آئودی واگذار کرده بود، یکشنبه گذشته، باقیمانده سهام را نیز به آئودی منتقل نموده است.

giorgetto giugiaro
giorgetto giugiaro
نسل نخست فولکس‌واگن گلف، فراری ۲۵۰ GT SWB Bertone، ساب ۹۰۰۰ و نخستین مدل لکسس GS از جمله مهم‌ترین خودروهای طراحی‌شده توسط این طراح بلندآوازه ایتالیایی است. گفته می‌شود از محل بیش از ۱۰۰ مدل طراحی‌شده توسط جیوجیارو حدود ۶۰ میلیون دستگاه خودرو ساخته و به فروش رفته است.

VW Golf-I 1974
VW Golf-I 1974
جیوجیارو که در سن ۱۷ سالگی طراحی خودرو را آغاز کرد، در سال ۱۹۵۵ به دپارتمان طراحی فیات پیوست. در ۱۹۵۹ از گروه طراحی برتونه جدا شد و بعدها به گروه گیا که یک سفارشی ساز بود پیوست. او سابقه طراحی در شرکت‌های لامبورگینی، فولکس‌واگن و گروه موتورسیکلت‌سازی دوکاتی را دارد.

خبر بعدی در مورد کمپانی ب‌ام‌و است که در سالیان اخیر به‌شدت بر تولید خودروهای برقی و هیبریدی تأکید دارد. حال جاسوسان صنعتی تصاویری از سری ۲ تورر را منتشر کرده‌اند که گویا با تغییراتی مواجه شده است. بر طبق شنیده‌ها این مدل نمونه اولیه plug-in و هیبریدی سری ۲ تورر است. ب‌ام‌و قرار است این مدل دوستدار خانواده را با یک موتور بنزینی کوچک و یک موتور الکتریکی plug-in عرضه کند. موتور بنزینی یک نمونه ۳ سیلندر و ۱.۵ لیتری است که می‌تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۲ پوندفوت گشتاور تولید کند. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کار انتقال قدرت را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد. همچنین از طریق ژنراتور مدارمستقیمی که در اکسل جلو نصب شده و نیروی الکتریسیته را به موتور الکتریکی جلو انتقال می‌دهد قدرت موتور بیشتری برای این ب‌ام‌و تأمین می‌شود. قدرتی که موتور الکتریکی می‌تواند تولید کند ۸۸ اسب بخار و ۱۲۲ پاوندفوت گشتاور است و در مجموع این ب‌ام‌و می‌تواند ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۴ پاوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

نیسان ژاپن از ارائه قریب‌الوقوع مدل پت فایندر به‌صورت هیبرید خبر داده است. قرار است مدل ۲۰۱۶ این خودروی بزرگ و خانوادگی به تجهیزات هیبریدی مجهز گردد. احتمالاً نیسان در این نسخه هیبریدی از یک موتور ۲.۵ لیتری و ۴ سیلندر استفاده می‌کند که در تلاقی با موتور الکتریکی می‌تواند حدود ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ پاوند فوت گشتاور تولید نماید. خریداران نیسان قبلاً می‌توانستند چنین قدرتی را تنها با خرید نسخه V6 به‌دست آورند. فروش مدل پت فایندر در یک ماهه اخیر ۱۲.۷ درصد افزایش یافته و در طول ۶ ماه گذشته از رشد ۵ درصدی برخوردار بوده است.

pathfinder hybrid
pathfinder hybrid
از کارخانه آستون مارتین واقع در وارویکشایر انگلستان خبر می‌رسد که “خودروساز نیک با بالهای برافراشته” قصد تولید مدلی با عنوان DB11 را دارد. به‌تازگی توسط جاسوسان صنعتی تصاویری از مدل جدید و اسپرت DB11 منتشر شده که نشان می‌دهد باید به‌زودی شاهد حضور این خودروی گران‌قیمت در موتور شو های بین‌المللی و بازارهای جهانی باشیم. این کمپانی که این روزها در سکوت خبری کار خود را به‌پیش می‌برد مدت‌هاست کار خود را برای تولید مدل DB11 آغاز نموده و حتی رندرهایی از این محصول را منتشر نموده است. بااین‌حال نکته تأمل‌برانگیز در این تصاویر سویچ کنترل‌های اینترکولر و همچنین تزئینات درون داشبورد این مدل است که کاملاً از مرسدس اس کلاس عاریت گرفته شده‌اند. با توجه به اینکه مدت‌هاست شایعه‌های مبنی بر همکاری و حتی سرمایه‌گذاری مرسدس بنز و استون مارتین در محصولات مشترک به گوش می‌رسد به نظر می‌رسد این همکاری رنگ حقیقت به خود گرفته و دو کمپانی عزم خود را برای تولید محصولات مشترک جزم کرده‌اند. عکس‌های جاسوسان صنعتی بهترین دلیل برای اثبات این مدعا هستند.. این همکاری به نظر در بخش پیشرانه‌های توربو و اتصالات و فن‌آوری‌های الکتریکی است که مرسدس در این زمینه‌ها از سرآمدان بازار است. برمبنای گمانه‌زنی مجله معتبر CAR magazine آستون مارتین برای مدل جدید DB11 از دو موتور V8 و V12 توربو استفاده خواهد کرد. احتمالاً نمونه V8 همان موتور ۴ لیتری C63 AMG باشد و نمونه V12 نیز موتور معروف و ۶ لیتری آستون مارتین باشد.

باتوجه به فیلم‌برداری پروژه اسپکتر که قسمت جدید فیلم دنباله‌دار جیمز باند است و خودروی اسپکتر نیز برای همین فیلم تدارک دیده شده به‌احتمال فراوان آستون DB11 به مدل اسپکتر شباهت خواهد داشت. چیزی که این شایعه را تقویت می‌کند خطوط برجسته روی کاپوت مدلی است که جاسوسان صنعتی آن را شکار کرده‌اند. این خطوط آشکار ا به خطوط روی کاپوت مدل DB10 اسپکتر شبیه است. این مدل که برای مجموعه جیمز باند تدارک دیده شده از طراحی جدیدی برخوردار است. فیلم سینمایی اسپکتر که بیست و چهارمین قسمت مجموعه اکشن قهرمانانه جیمز باند است با حضور بازیگرانی همچون دنیل کریگ، لئا سیدو، مونیکا بلوچی، کریستوفر والتز، رالف فاینس و نائومی هریس تولید می‌شود و کارگردانی آن را سام مندز برعهده دارد. در این فیلم علاوه بر آستون مارتین DB10 می‌توانیم شاهد حضور جگوار CX75، لندروور دیفندر و رنجروور اسپرت اتوبیوگرافی نیز باشیم. عنوان فیلم «اسپکتر» از نام یک سازمان مخوف تروریستی گرفته شده است. این نام قبلاً در فیلم‌ها و داستان‌های جیمز باند نیز مطرح شده و مخفف عبارت Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge, and Extortion است. فیلم “اسپکتر”قرار است توسط کمپانی سونی پیکچرز در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۵ (۱ آبان ۱۳۹۴) در انگلستان و ۶ نوامبر ۲۰۱۵ (۱۵ آبان ۱۳۹۴) در آمریکا و سراسر جهان به روی پرده نقره‌ای برود.

گویا فراخوان‌های گسترده بدجور دامن خودروسازان بزرگ را گرفته و به هیچ‌وجه قرار نیست دست از سرشان بردارد. به‌تازگی مشکلاتی در سیستم‌های ایمنی محصولات فورد پیش آمده است که باعث شده تا فورد به فراخوان حدود ۴۳۳,۰۰۰ دستگاه از محصولات جدیدش اقدام کند. این محصولات شامل فورد فوکوس ۲۰۱۵، فورد C-MAX و اسکیپ است. این محصولات به دلیل نقص در ماژول کنترل‌کننده بدنه فراخوان شده‌اند. این نقص باعث می‌شود تا موتور خودرو پس از خاموش شدن همچنان در حال کار بماند. کشف این نقص از طریق سیستم حرکت/ توقف کشف شده و جای خوشوقتی است که پیش از بروز خطرهای بزرگ‌تر کمپانی فورد دست به این فراخوان زده است.

ford-focus-st-ri
جاسوسان صنعتی به‌تازگی تصاویری جالب از مدلی خاص از جگوار را منتشر کرده‌اند که با برچسب‌های شطرنجی در حال آزمایش بوده است. این مدل که گویا گونه کابریولت F-type R است احتمالاً به‌صورت ۴ چرخ متحرک و با یک پیشرانه ۵ لیتری V8 ارائه می‌شود و حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و احتمالاً برای مقابله با پورشه ۹۱۱ توربو تدارک گسترده‌ای دیده است. این مدل که توسط تیم کاربردهای اسپرت کمپانی جگوار طراحی شده احتمالاً با کد SVR به بازار عرضه می‌گردد. باله بزرگ عقب، دیسک‌های ترمز سرامیکی، رینگ‌های غول‌آسا و ۵ پره و برخی تغییرات جزئی در خطوط رکاب‌ها از جمله دگرگونی‌های مدل جدید جگوار هستند.

عکس روز:

1970 Carrera RSR
۱۹۷۰ Carrera RSR

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سپاس از محمدحسین شاوردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    عکس روز را هستم ، زیباست…
    بی ام و هم کم کم داره میره به راهی که تسلا قبلا شروع کرد.
    دوستان بعضی از عکس ها را که باز میکنیم ، گزینه ی save نداره ! چطوری باید ذخیره اش کرد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehdi

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اون عکس روز به تمام دنیا می ارزه
    واقعا برای من نوستالوژی عجیبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      میشه بیشتر توضیح بدید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. متین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    اخبار همه جذاب و فوق العاده بودند … حیف جیوجیارو خداحافظی کرد ! چون وقتی دیدم چه اتومبیل هایی طراحی کرده بهش چندین بار درود فرستادم ! مخصوصا طراحی اون گلف که من خیلی دوستش دارم واقعا زیبا ست … خبر DB 11 از همه بهتر بود … خیلی دوست دارم ببینمش … مخصوصا طراحی داخلشو … چون متاسفانه توی این مقاله تصویری از کابینش نبود … اف تایپ کابریولت نسخه آر هم جذاب بود … منتظر مقایسه اش با پورشه 911 توربو هستم … ولی از همه حیرت برانگیز تر ، رباتی بود که یک کارگر رو کشت ؛ بود … واقعا آدم چه چیز هایی میبینه ! …
    روز خوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. rapbaz

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    ممنون☻
    از اونتادور دست ساز هم مطلب بزار☻

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    خیلیا گفتن منم میگم
    میز خبر عالیه یکی از بهترین ایده هاتونه
    دستخوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مثلا کیا گفتن؟!!!!! اسماشونو بیار لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. AHMADREZA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ایده ی جالبی دمتون گرم خسته نباشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    مرسدس بنز +استون مارتین=چه شود….
    بیشتر به نفع استون مارتینه این همکاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. RAYAN

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    آقا من وراکروز دارم میخام عوضش کنم! به نظرتون مازراتی گرن کابریو MC stradale شتاب بهتری داره و روان تره یا بی ام و i8؟ ممنون از همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    استون مارتین با طعم بنزم آرزوست……
    :-|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Lamborghini SESTO-ELEMENTO

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اقا چند بار میگی من فلان چیز دارم می خوام فلان کار بکنم؟ دیدی جواب ندادند دیگه نگو.
    ممنون از میز خبر و مطلب خوبتون.
    تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    باریکللا به فورد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا