میز خبر

میز خبر: جاسوس‌بازی در میانه غرور و تعصب

اخبار امروز گرچه با خبر موفقیت تویوتا در حفظ عنوان باارزش‌ترین برند صنعت خودروسازی شروع می‌شود اما گزارش پریروز مجله معتبر اکونومیست مبنی بر “اقتصاد جهان در خطر رکود ” همه صنعتگران و تحلیلگران دنیا را نگران نموده است. در این گزارش رشد اقتصادی ایالات‌متحده همچنان مناسب و امیدبخش است اما چین و ژاپن با مشکل مواجه‌اند و اقتصادهای نوظهور هم حال‌وروز چندان خوشی ندارند.

عکس روز
عکس روز: فولکس پولو رالی
اما موسسه تحقیقاتی میلوارد براون در اواخر ماه می گزارشی منتشر نمود که بر طبق آن تویوتا همچنان ارزشمندترین برند صنعت خودروسازی است. این تحقیقات نشان می‌دهد تویوتا با ارزشی حدود ۲۹ میلیارد دلار بر صدر ارزشمندترین مارک‌های این صنعت تکیه زده است و ب‌ام‌و با ۲۶ میلیارد دلار در رده دوم باارزش‌ترین برندهای صنعت خودروسازی قرار دارد و مرسدس بنز با اختلافی فاحش نسبت به ب‌ام‌و با ۲۱ میلیارد دلار در رتبه سوم جا خوش کرده است! در طول ده سال گذشته تویوتا همواره در صدر گزارش‌های “BrandZ” موسسه میلوارد براون بوده است.

toyota

brandz
در این هفته نشریه معتبر اتوویک کاهش فروش در ۵ خودرو مهم بازار را برای ماه می اعلام کرده و با ارائه دلایلی از افت فروش ۴۷.۹ درصدی نیسان جوک، ۴۵.۹ درصدی کرایسلر تاون‌اند کانتری، ۴۱.۱ درصدی کادیلاک سی‌تی‌اس، ۳۹.۶ درصدی سوبارو BRZ و ۳۳.۵ درصدی آئودی آل‌رود کواترو خبر داده است. این خودروها از مشهورترین برندهای بازار هستند و خبر افت فروششان شوک بزرگی برای مدیران فروش کمپانی‌های مذکور است. به‌طور ویژه کادیلاک CTS بازنده بزرگ ماه می است. اتوویک در تشریح دلایل شکست این ۵ مدل آورده است: باوجود همه تلاشی که کادیلاک برای دینامیک عالی، طراحی زیبا و کابین راحت CTS کشیده اما با قیمتی که بالاتر از ب‌ام‌و سری سه و مرسدس سی کلاس است باعث شده تا CTS شکست بزرگی از رقیبان آلمانی‌اش بخورد. آئودی نیز با خارج نمودن مدل A4 آوانت از خط تولید و ارائه مدل آل‌رود بزرگ‌ترین ضربه را به یکی از پرفروش‌ترین محصولاتش وارد نمود. جوک نیز دیگر صلابت گذشته را ندارد و به نظر می‌رسد نیازمند یک سری تغییرات است. کرایسلر اما گویا نمی‌خواهد از خواب برخیزد و در هجوم ون‌های خوب کره‌ای و رقبای سرسخت ژاپنی و آلمانی قافیه بازی را باخته و قصد تلاش بیشتری ندارد.

Nissan-Juke_2011_800x600_wallpaper_02
همزمان با فراخوان بیستمین فستیوال سالانه خودروهای کلاسیک نیویورک، پنجمین فستیوال اتومبیل‌های کلاسیک سان مارینو در کالیفرنیای امریکا برگزار شد و با استقبال گسترده مردم و گردشگران مواجه شد. در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ اتومبیل کلاسیک حضور داشتند و از میان مهم‌ترین برندها می‌توان به دوزنبرگ، لینکلن، کادیلاک و پاکاردهایی از دهه ۳۰ میلادی اشاره کرد. آرون وایس مدیر نمایشگاه گفته است: “سال تولید قالب خودروهای به نمایش درآمده در اینجا به قبل از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. هدف ما از برپایی این جشن نشان دادن شاهکارهای صنعت خودروسازی به علاقه‌مندان خودرو بوده است و همه اینجاییم تا از دیدن این خودروها لذت ببریم. همچنین اینجا برای مؤسسات خیریه فرصت خوبی است تا کمک‌های مردمی بیشتری دریافت کنند.” بی‌شک ستاره نمایشگاه امسال دوزنبری فیتون مدل J دوال کول بود که در میان دیگر خودروها کاملاً شاخص بود.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های بنگاه‌ها و وب‌سایت‌های خبری حوزه خودرو در سطح جهان بخش عکس‌های جاسوسی است که توسط خبرنگاران کنجکاو از مدل‌های در دست آزمایش و تولید شرکت‌ها گرفته می‌شود. این عکس‌ها از آنجا مهم‌اند که با همه تلاش خودروسازان برای مخفی ماندن استراتژی و طرح‌های آینده‌شان، امکان فهم دید هر برند را به مخاطبان و البته شرکت‌های رقیب می‌دهد. همین چند روز پیش بود که کمپانی ب‌ام‌و قصد معرفی نسل جدید خودروی مشهور و محبوب خود سری ۷ را داشت که جاسوسان خبری صنعتی پیش‌دستی کرده و عکس‌های مدل جدید را پیش از آغاز مراسم روی وب‌سایت‌های خودرویی نمایه کردند. حال و در دو سه روز اخیر عکس‌های بسیاری از محصولات برندهای مختلف لو رفته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تصاویر مرسدس GLC، بیوک انکور، رنو لاگونا و رنو مگان ۲۰۱۶، فولکس تیگوان ۲۰۱۶، هوندا سیویک ۲۰۱۷ و رنجروور اِووک کانورتیبل اشاره کرد.

تصاویر جاسوسی مهندسان رنو، کمپانی مشهور فرانسوی را نشان می‌دهد که در حال آزمایش نسل جدید مگان هستند. این کمپانی که به ساخت خودروهای کوچک و هاچ‌بک مشهور است این تصاویر احتمالاً از اقدام رنو برای ارائه قریب‌الوقوع نسل جدید مگان حکایت دارد. در تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد جلوپنجره جدید رنو که در کولئوس جدید و کپچر استفاده شده به مگان نیز سرایت نموده است. همچنین استفاده این خودرو از چراغ‌های LED در جلو و عقب قطعی است. ازآنجاکه مگان محصول استراتژیک این شرکت است رنو جدیدترین ابداعات و تکنولوژی‌های خود را با این مدل ارائه می‌کند. باید منتظر مگان جدید بود چراکه این مدل همواره نوآوری و مزایای ویژه‌ای را به خریداران عرضه می‌کند.

رنو مگان 2016 زیر پوشش شدید استتار
رنو مگان ۲۰۱۶ زیر پوشش شدید استتار
تصاویر جاسوسی دیگر از احتمال عرضه مرسدس بنز GLC در آینده نزدیک خبر می‌دهد. این مدل که قرار است جایگزین مدل GLK شود پیش از این در قالب طرحی مفهومی ارائه شده بود و روز گذشته تصاویری از این مدل درز کرد که در حال آزمایش بود. تصاویر جاسوسان صنعتی در انگلستان نیز از آزمایش‌های رنجروور روی مدل اووک کانورتیبل حکایت دارد. این مدل که پیش از این در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۴ پاریس معرفی شده بود.

new GLC-Class
new GLC-Class sketch
2016 range-rover evoque convertible
۲۰۱۶ range-rover evoque convertible
2016 range-rover evoque convertible
۲۰۱۶ range-rover evoque convertible
هوندا سیویک نیز گویا دستش رو شده و جاسوسان صنعتی تصاویری از داشبورد زیبای نسل جدید آن را در فضای مجازی پخش نموده‌اند. همچنین اگر مشتاق دانستن اطلاعاتی درباره خودروسازان آمریکایی هستید جاسوسان صنعتی شما را ناامید نمی‌کنند چراکه به‌تازگی تصاویری از فیس‌لیفت بیوک انکور منتشر کرده‌اند. بیوک گویا محصول پرفروش خود در بازار چین را فیس‌لیفت نموده و قرار است در نسل جدید از یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار استفاده کند.

تصویر مخفیانه از داشبورد هوندا سیویک جدید
تصویر مخفیانه از داشبورد هوندا سیویک جدید
دراین‌بین لو رفتن تصاویر اولیه از فیس‌لیفت ۲۰۱۶ تویوتا لندکروزر از همه جالب‌تر است. در این تصاویر نمای جلو، عقب و داخل لندکروزر به‌وضوح تغییر نموده و خشن‌تر و زیباتر از قبل شده است. در فیس‌لیفت جدید چراغ‌هایی جلو با زوایایی تیزتر همراه شده و جلوپنجره کروم کاری شده به‌شدت خودنمایی می‌کند. داشبورد هم از رنگ‌های روشن و طرح زیباتری برخوردار شده و چراغ‌های عقب نیز بزرگ‌تر شده‌اند. هنوز اطلاعات دقیق و موثقی از این مدل درز نکرده اما به نظر می‌رسد تویوتا امکانات بیشتر و موتور قدرتمندتری را برای نسخه فول آن در نظر گرفته است.

toyota-land-cruiser-facelift

toyota-land-cruiser-facelift

toyota-land-cruiser-facelift
آخرین خبر هم اینکه ب‌ام‌و و دپارتمان انگلیسی این خودروساز از خارج شدن پروژه z2 از روند توسعه و تولید خبر داده است. این دپارتمان گفته است به دلیل هزینه بالای این مدل احتمال تولید این خودرو منتفی است. ب‌ام‌و قرار بود این خودرو را در محدوده قیمت ۲۰ هزار پوند به فروش برساند اما به نظر می‌رسد این پروژه هرگز به خط تولید نمی‌رسد. این خبر را هارولد کروگر و کلاوس فرولیخ مدیر و معاون بخش R&D (تحقیق و توسعه) کمپانی ب‌ام‌و تأیید کرده‌اند.

BMW Z2 Render
BMW Z2 Render
BMW Z2 Render
BMW Z2 Render

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    bmw z2 عجب چیزی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود
      ب ام و Z2 یه زمانی قرار بود تا سال 2010 وارد بازار بشه. تصویری هم که میبینید، رندر سری 2 هستش (زیرشم نوشته رندر) و دقیقا کپی شده ی همون کانسپت زاگاتو هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AHMADREZA

        ۱ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        جونم ب ام و بعد از تویوتا بزرگ ترین برند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مگان به نسل سه رسید ما هنوز به نسل اولش میگیم خودروی قشر مرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    Z2 حیف شد
    گمان کنم رقباش میشن مزدا میاتا و سایر بستگان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. luis

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    جالب و زیبا خیلی دلم میخواد با طرز کار این جاسوس ها اشنا شم جالب میتونه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهرداد فراهانی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    برام خیلی جالبه که ارزش شرکت اپل درحال حاضر برابر ۷۲۹ میلیارد دلار و ارزش تویوتا (با ارزش‌ترین برند خودرو) برابر ۲۹ میلیاد دلار. تامل برانگیزه نه!
    استیو جابز فقید (به گفته خودش) اپل را براساس سیاست‌های مرسدس بنز و پورشه بنا نهاد ( کیفیت ساخت بالا، اصالت در طراحی، توجه به جزییات و….) و حالا اپل جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حاجی تهرونی، بچه شمرون

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (204 ديدگاه)

      عزیزم اینا ارزش برنداشون هست نه خود کمپانی.
      ولی اون ارزش کل داراییهای مادی و معنوی اپل (برند+کارخانجات و سهام+دفاتر فروش و…) است. مسلما ارزش کل داراییهای تویوتا و بنز و ب ام و و … بسیار بیشتر از این حرفاس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. luis

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      http://www.zoomit.ir/articles/etc/10035-how-one-man-pitched-an-iphone-to-jobs تا اونجا که میدونم ایده اولیه استیو از یک ژاپنی میگیره و بیشتر پرسنل مهاجر کمپانی اپل مهاجرین ژاپنی هستند مسلما قدرت مهندسی الکترونیک ژاپن بر همه اثبات شده.خواهشا لینکی مربوط به این که سیاست کمپانی اپل از بنز و بی ام گرفته شده بزارید ممنون میشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. BMW4ever

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (155 ديدگاه)

    خدا رو شکر بی ام و Z2دیفرانسیل جلو رو تولید نکرد این طراحیشم از روی زاگاتو برداشتند که گفته میشه یه جورایی طراحی نسل بعد یا جایگزین Z4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسين

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    قابل توجه طرفدارای ماشینای ژاپنی به خصوص فرید و فریدها

    جان من نگاه کنید تویوتا لندکروز از سال 2008 تا 1016 چقد تغییر کرده بعد بیاد بگید ب ام و و بنز محصولاتشون شیبه به همه. قطعا تا سال 2020 هم همین نسلش روی خط تولید میمونه!!! یعنی حد اقل 12 سال به فیس لیفت اکتفا کرده!!!! لابد میخواین بگین به خاطر اینکه طراحیش قشنگه، نیاز به تغییر نداره!!

    نمیخوام انتقاد الکی به تویوتا بکنم، قصدم اینه که بهتون بگم رو هوا انتقاد نکنید، شباهت محصولات تولیدی در همه کمپانی ها وجود داره. همون کمری رو روی طراحیش ریسک کردن برا هفت پشتشون بسه.. تا وارد بازار شد مجبور شدن فیس لیفتش کنن، آخرشم قشنگ نشد. رو هوا اومده میگه سری 7 شکست در طراحی بوده… یه ذره، فقط یه ذره چشم بینا لازمه و یه ذره سواد خوندن تا متوجه هنر ب ام و در طراحی بشید. یک طرح نه باید جوری باشه که نرسیده مجبور بشن فیس لیفتش کنن، نه جوری که 12 سال تغییرش ندن! سری 3 رو با یه تغییر کوچیک به روز کردن و الان هم در حال کار بر روی نسل جدیدش هستن و 12 سال با یه شکل و شمایل تولیدش نمیکنن. خواهشا حرفای بی اساس و تنش ساز نزنید.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      یه نکته دیگه هم که ژاپنی دوست ها (یا بهتر بگم: آلمانی ستیزها) باید بدونن اینه:

      طبق همین جدول، تاثیر نام برند در درآمد شرکت (Brand Contribution) برای ب ام و و بنز و تویوتا و هوندا، به یک اندازس. پس دیگه نگید آلمانی ها پول اسمشونو میخورن. حرف خنده داریه و هیچ پایه و اساس علمی ای نداره این حرف.
      آقای خندان، آقا F-Sport (= خودِ فرید) با شما هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        بعله درست میگی این پیشینه این خودرو سازها بوده که اونا رو به این حد بالا رسونده افرادی هم که المانی ستیز یا حتی ژاپنی ستیز هستن بویی از خودرو و عشق به خودرو نبردن و شما زیاد نگران اونها نباش مهم اینه که تو این سایت من از شما شما از چهار نفر دیگه چیز های جدید یاد بگیریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. luis

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      به نظرم تویوتا باید زمان بیشتری رو صرف طراحی هاش بکنه ولی بد نمیتونه باشه اگه بی ام همانند مرسدس با رعایت اصالت و جلو پنجره یه طرح انقلابی بزنه .
      لنکروز هم توی محصولات تویوتا در طول زمان رفتار خاصی داشته و تقریبا مثل بقیه محصولات طراحی هارو به سرعت عوض نکرده که دلیل این کارو نمیدونم ولی این طرحو مخصوصا چراغ های عقبو تغییر میداد بهتر بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ساسان.م

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    این z2 همون نیست که ب ام و میخواس با همکاری تویوتا بسازه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نوید جهرمی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    مرسدس و ب ام و لوکس سازن نه انبوه سازی مثل تویوتا. ارزش لکسس کجاست وارزش بنز و ب ام و کجا. بعد بازم به ما بگین متعصب. جالبه آئودی با این که زیرمجموعه فلکس واگنه اما ارزشش بیشتره.
    راجب کاهش فروش ها ک نوشته جای کادیلاک CTV کاش توش نبود.
    چیز دیگه ای ک تأسف خوردم براش لنکروز جدید بود. بین تویوتاها از لندکروز بیشترازهمش خوشم میومد که با این طراحی جدیدش حسابی خورد توذوقم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      نوید خان بنز و بی ام هم انبوه ساز هستن ولی درست میگی تویوتا لوکس ساز نیست و لوکس ساز تو یوتا در دره دهم جدول هست و به بالای جدول اومدن لکسوس به این راحتی ها نیست چون بسیار در این رده نسبت به رقبا جوونه و مثل رقبا در همه ی کلاس ها خودرو نداره. ولی عملکرد بهتری نسبت به لوکس ساز های جوان ژاپن نظیر اکورا و اینفینیتی داشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. امیرحسین (Lion26)

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (257 ديدگاه)

    نمای عقب لندکروز 2016 منو یاد لکسوس LX570 میندازه.

    http://www.car.ir/files/cache/files_cars_6271664%5B38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9%5D.jpg

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رامکال

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    ولی اگر بی ام و با این قیمت یک همچنین خودرویی رو روانه بازار میکرد خیلی به نفع مردم میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سعید

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    من تو یه سایت دیدم که نوشته بود مرسدس بنز GLC قراره 17 ژوئن رونمایی بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ferrari

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    لندکروزر چقدر زشت شده.نسل قبل خیلی زیباتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا