میز خبرهفته نامه

میز خبر: افزایش قیمت خودرو، افزایش قیمت خودرو و افزایش قیمت خودرو!

این روزها اکثر اخباری که درباره خودروهای داخلی منتشر می‌شود به افزایش قیمت آن‌ها اشاره دارد. به گزارش پدال و به نقل از دنیای اقتصاد، سایپا پس از تعلق چندروزه بخشنامه اخیر خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان این شرکت و پارس‌خودرو سرانجام تصمیم خود را عملی کرد و قیمت‌ها را به‌صورت رسمی بالا برد.


آن‌گونه که به گوش می‌رسد سایپا بخشنامه چند روز پیش خود مبنی بر افزایش قیمت محصولاتش را که به توصیه نهادهای نظارتی لغو کرده بود دوباره اجرا کرده است. هفته گذشته گفته شد این شرکت قیمت محصولات زیرمجموعه خود یعنی پارس‌خودرو را تا ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داده است. بر این اساس قیمت تمامی محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان این شرکت جهشی چند میلیون یافت و قرار شد به فاصله کوتاهی محصولات سایپا شامل سراتو، آریو و چانگان نیز گران شوند.


با این حال در کمتر از ۲۴ ساعت بخشنامه مربوطه لغو شد و سایپا اعلام کرد قیمت‌ها به حالت قبل بازگشته است. با این شرایط گمان می‌رفت این شرکت حداقل تا چند هفته بخشنامه قیمتی خود را به حال تعلیق درآورد اما این اتفاق رخ نداد و افزایش قیمت‌ها دوباره تایید شد؛ بنابراین قیمت پارس تندر با افزایش ۲ میلیون و ۷۶۰ هزارتومانی به ۴۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

ساندرو استپ وی
ساندرو اتومات ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گران شده و قیمت ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتومانی دارد! ساندرو استپ وی نیز ۵ میلیون گران شده و قیمت آن به ۶۱ میلیون تومان رسیده است. ساندرو دنده‌ای با گیربکس جدید نیز افزایش قیمت ۴ میلیونی را تجربه کرده و برچسب قیمتی ۴۹ میلیون تومانی دارد. بنا به اعلام پارس‌خودرو تمام مدل‌های برلیانس نیز گران شده و مدل کراس افزایش قیمت ۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی را تجربه کرده است. بدین ترتیب این خودروی چینی قیمت ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزارتومانی دارد. وانت پیکاپ ریچ نیز بیشترین افزایش قیمت (۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) را داشته و به قیمت ۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

کیا سراتو
اما محصولات سایپا خود حکایت دیگری دارند! قیمت سراتو اتوماتیک آپشنال ۲ لیتری افزایش قیمت ۹ میلیونی داشته و حالا بیش از ۱۱۳ میلیون تومان قیمت دارد. چانگان اتومات نیز با جهش حدود ۶ میلیون تومانی به قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. آریو اتومات نیز افزایش قیمت ۵ میلیون داشته و قیمت ۶۳ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

  • میزان افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون در چند روز آینده

شورای رقابت به زودی میزان افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان را اعلام می‌کند. هم‌اکنون قیمت خودروهای تولیدی بالای ۴۵ میلیون تومان سایپا و پارس‌خودرو افزایش چند میلیون تومانی را تجربه کرده است.


اما هنوز ایران‌خودرو قیمت قطعی محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان خود را اعلام نکرده است. اینکه گفته می‌شود شورای رقابت حتما قیمت محصولات زیر ۴۵ میلیون تومان این دو شرکت بزرگ را افزایش خواهد داد به این دلیل است که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسمی در شرکت سایپا عنوان کرد شورای رقابت بر اساس آنالیزی که از سوی خودروسازان ارائه می‌شود نسبت به قیمت‌گذاری خودرو اقدام می‌کند. این در شرایطی است که فاکتورهایی همچون ضریب کیفیت، بهره‌وری و تورم خودرو در تعیین قیمت دخیل هستند. معاون وزیر صنعت گفته تا جایی که مطلع هستم خودروسازان در حال رایزنی با شورای رقابت برای افزایش قیمت هستند.


اظهارات روز گذشته صالحی نیا نشان می‌دهد شورای رقابت بی‌شک درصدی به قیمت این خودروها که شامل پراید، ۴۰۵، پارس، ۲۰۶، سمند، تیبا، ساینا و تندر ۹۰ است اضافه خواهد کرد.

در جدول زیر قیمت روز برخی محصولات پرفروش داخلی را تقدیم شما عزیزان می‌کنیم:

خودرو

قیمت (میلیون تومان)
پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۴۱

پژو ۲۰۷

۵۶.۵
تندر E2 پارس‌خودرو

۴۵

تندر اتومات

۵۲
تیبا ۲

۲۸.۷

ساینا

۲۸.۹
پراید ۱۳۱

۲۲.۱

دنا پلاس

۵۴.۵
رانا

۳۴.۸

سمند EF7

۳۵.۵
ساندرو استپ وی

۶۶

سراتو اتومات آپشنال

۱۰۷
پارس تندر

۴۶.۵

 

  • توضیحاتی درباره افزایش قیمت خودرو

دنیای اقتصاد در مطلبی گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت را درباره افزایش قیمت خودرو پوشش داده و به نقل از او آورده است: باید با افزایش بهره‌وری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم. محمد شریعتمداری در مراسم تحویل ۲۵۰ دستگاه خودروی تجاری سایپا درباره قیمت خودروهای داخلی گفت: قیمت خودروها از افزایش نرخ ارز مبادله‌ای از ۳۷۰۰ به ۴۲۰۰ تومان متأثر می‌شود. وی با بیان اینکه در بخشی از صنعت خودرو نیازمند واردات برخی از قطعات هستیم خاطرنشان کرد: حقوق و دستمزد نیز افزایش یافته و ممکن است نیاز به افزایش قیمت‌ها باشد. البته باید با افزایش بهره‌وری از رشد بی‌رویه قیمت خودرو جلوگیری کنیم.

cartoon
اما مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز درباره افزایش قیمت اخیر برخی محصولات این شرکت اظهار کرده است: قیمت خودرو متأثر از نرخ مواد اولیه و نرخ ارز است که در هر دوی آن‌ها افزایش هزینه داشته‌ایم. محسن جهرودی با بیان اینکه شاهد بودیم نرخ ارز مبادله‌ای از ۳۷۰۰ به ۴۲۰۰ تومان رسیده و حدود ۱۵ درصد افزایش هزینه در این حوزه داشته‌ایم ادامه داد: قیمت مواد اولیه نیز افزایش یافته مثلاً قیمت فولاد در چند ماه اخیر حدود ۳۵ درصد و قطعات پلیمری نیز حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است. البته جهرودی گفته آنچه افزایش یافته بسیار کمتر از آن میزانی است که باید اعمال می‌شد! وی درباره دلیل افزایش قیمت برخی محصولات در هفته پیش و کاهش قیمت دوباره اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره قیمت‌ها باید با هم‌اندیشی و هم‌افزایی صورت گیرد. تأخیر ایجاد شده در آن مورد نیز ناشی از هماهنگی‌ها بوده ضمن آنکه به‌طور طبیعی باید قبل از سال جدید اصلاح نرخ ارز را انجام می‌دادیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بااین وضعیت مملکت تنها قیمتی که پایین میاد جون وازادی مردمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      حقمونه برادر

      من که کاملا راضی هستم ازشون چون به بهترین نحو ممکن دارن بیش میرن

      مهم نیس خوب هستن یا بد
      مهم اینه تو اون راستایی که هستن خوب عمل کنن و اینا هم تو بد بودن و نابود کردن ایران دارن خوب عمل میکنن

      مردمی که به جای تفکر دل بستن به خرافات ١۴٠٠ سال پیش حقشونه از این بدتر هم سرشون بساد
      اینا هم خوب فهمیدن

      ناراحت نشید ولی یه جمله خیلی قشنگ هست میگه : تا خر هست ، خرسوار هم هست

      اینا هم خوب فهیمدن چطوری سواری بگیرن ازمون :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        از دست این جناب سورنا
        دوست من کجای همونایی که از نظر شما خرافات ۱۴۰۰ سال پیشه نوشته ۳۰۰۰ میلیارد پول اختلاس کنید و فرار کنید؟؟؟؟ کجاش نوشته بیت المال رو بخورید؟؟؟ کجاش نوشته با استبداد رفتار کنید؟؟؟ کجاش نوشته تاجر حق داره اینقدر سود ببره؟؟؟؟ کجاش نوشته دروغ بگید؟؟؟؟ هیچ ربطی به خرافات ۱۴۰۰ سال پیش ( البته از نقطه نظر مریخی شما ) نداره
        تا وقتی که اینقدر نسبت به خدای خودمون بی مسؤلیت باشیم لیاقتمون حتی بدتر از این هاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین دهمرد

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (2416 ديدگاه)

          بیخی داداچ قضیه گودرز و شقایقه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ستار

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (48 ديدگاه)

        با سورنا موافقم
        بقیه هم برن ببینن مشکل اساسی از کجاس
        مطمین باشین نفر بعدی که از راه دین خواهد دوشیدتون خود من خواهد بود(البته اگه این سعادت نسیبم شه)
        واقعا ذره ای وجدانم بدرد نخواهد اومد از سو استفاده از مردمی که اینقد از یک سوراخ نیش خوردن و هیچ وقت تو ذهنشون سوال نمیشه چرا؟آخه چرا باس همچیو که بم گفتن قبول کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مصطفی

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (10 ديدگاه)

          هر جور فکر میکنم شعاردوشیده شدنمون توسط دولت محترم حقوق بشر بوده نه دین!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. مجید عباسی انبوهی

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (43 ديدگاه)

        مهندس درست مطالعه کنی میبینی همون خرافات 1400 سال پیش به کررات توصیه میکنه که “تفکر” داشته باشی. حالا یه عده جور دیگه وانمود میکنن اون به اصطلاح خرافات رو، به اصل قضیه ایرادی وارد نیست./

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. مصطفی

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (10 ديدگاه)

        دقیقا، مملکت نابود شده دوستان همه هم و غم شون شده توییتر بازی و اینستا بازی. هیچکاری هم جز لفاظی و سخنرانی و بهم ریختن جو جامعه نمیکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. Reza

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        آقای سورنا کاملا با شما موافقم.
        امروزه کمتر کسی پیدا می شود که مثل شما روشن فکر باشد.
        به امید نابودی تمامی خرافاتی که ایرانیان درست کرده اند از سحر و جادو بگیر تا چوب پرستی و اعتقادات پوچ و. ……… که چندین سال است ما را به خاک سیاه نشانده اند.

        ***
        توقع دیگری نباید داشته باشیم.

        پدال جان جون هر کی رو دوست داری این پیام رو حذف یا کاتش نکن. میخوام همه ببینن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. javad

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (141 ديدگاه)

          از طرفداران نازیسم بیشتر از این انتظار نمیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    مگه چه غلطی کردید که دارید قیمت رو بالاتر می برید؟؟؟؟!!!!
    جز اینه که هر روز کیفیت و خدمت رسانی به مشتری رو کاهش و دزدی و مال مردم خوری رو افزایش میدید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
    لعنت به این وضع خودروسازها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      آخه لامصب شما فولاد و پلیمر درست حسابی استفاده می کنید؟؟؟؟؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Stern des südens

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آخ جون چه قیمت های منصفانه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sevlan

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    هر روز به یک منظر خونین بدر آیی
    هر دم متجلی به تو یک جلوه ی جانکاه
    آه ای وطن زار و ای صورت مجروح
    محصور عدو گشته تو چون نقطه ی پرگار
    البته در مصرع چهارم ، منظور از عدو همین نامسلونایی هستن که رشته ی کار دستشونه و خون ملت رو کردن تو شیشه ، ایها الناس تو رو خدا نخرین ، نخرین ، لین نامسلمونا ماشین تولید یکسال پیش رو هم آخه گرون کردن ، اتحاد رمز پیروزیه ، با ماشین صفر نخریدن کسی نمرده بخدا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mg

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    پدال درست تیتر بزن خواهشا بنویس افزایش قیمت اشغال ها فرقون ها بنجول ها گاری ها وتا وقتی مردم *** عین بنز واسه خرید صف میکشن همینه سمند وپرایدم نداره به معنی واقعی اشغالن خداویکلی میشه با لگد کل ماشینو اوراق کرد تا وقتی مملکت *** از سادگی مردم سو استفاده کردن( دیگه گمرک 140٪ واسه چی؟؟) ماشینهای مونده رو که فروختند هیچ تازه 50 تومن رفت نه 20 تومن همه هم راضی بودن خوب واسه تا وقتی همچین ادمایی هستند دوبله کلاه سر مردم نره ؟؟؟؟‌کاهش کیفیت وافزایش قیمت !!!! حالا خدا شاهده به والله قسم هر جای دنیا بود تا حالا این اشغال سازای بی صاحب 100000000000 بار ورشکسته وتعطیل شده بود اما ایجا …………. از ماست که بر ماست به خدا از خودمونه خودم کردم که هزار لعنت بر من باد حالا بحث های دیگه اش بماند………. هیییییی خدا تو را به علی این مردم را هدایت ونجات بده پدال جان مادرت حذف نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.برادر من وقتی من نیاز دارم یک وسیله زیر پام باشه تا اموراتم را انجام بدم ،و پولم هم همین قدر بیشتر نیست و هر روز با دلال بازی یک گروه …، قیمتها بالاتر میره ،راه دیگه ای ندارم.باید نزارم مشکلاتم از این بیشتر بشه و از سر اجبار این اشغالها را میخریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mg

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        بله اقا حق با شماست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسعود

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (52 ديدگاه)

        میتونی خودرو صفر نخری داداش
        با نصف پول یه ماشین صفر یه مدل پایین ترش رو بخر سه تومن خرجش کن کیفیتش از صفر هم بهتر میشه و بهت سواری میده سودش هم جیب این آشغال فروشا نمیره
        رو سر ملت پر رو تر میشن این جماعت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. امیر رضا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دیگه کار از گله و شکایت گذشته…
    کارد به استخوان رسیده…
    وقتی که معدن به جای اینکه دست دولت باشه،دست اشخاص و شرکت های خصوصیه هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیمونه…
    این قضیه برای همه ی منابع طبیعی این کشور صدق میکنه،همه ی منابع طبیعی…
    منابع کشور سهم همه ی ماس…
    ولی در انحصار یه عده ی خاص…
    پولشم در جیب آقا زاده هاس…
    برای من مهمه که قیمت ماشین داره افزایش پیدا میکنه،ولی مهم تر از اون افزایش قیمت اقلام ضروریه…
    مثل نان و برنج و گوشت…
    آخه خدایی گوسفند چیش به دلار ربط داره؟
    علفشو از بهترین مزارع انگلستان میارن؟یا آب کوه های آلپو بهش میدن؟
    کشوری که تحریمه،سعی میکنه در همه ی مساِئل تا جایی که میتونه خود کفا بشه…ولی ما خودمونو به خواب زده بودیم و هنوزم خوابیم…
    سرمونو مثل کبک کردیم زیر برف فکر کردیم همه چی عالیه…
    مسخره است…سال حمایت از تولید ملیه ولی تقریبا 80 درصد یا بیشتر وسایل صنعتی که در کارخونه ها استفاده میشه از چین و کره و ژاپن و روسیه و آلمان و غیره است….چه فایده؟
    مهندس هامونم بیکار…
    اگه یه کشور منابع طبیعی نداشته باشه،حرفی نیست…
    ولی آخه ایران؟
    کشوری که رو گنج طبیعی خوابیده دیگه چرا وضعش این باید باشه؟
    تمام کشورو فساد گرفته…
    و فقط بلدن نقدینگی رو افزایش بدن در حالی که سطح زندگی هیچ فرقی نکرده…بلکه بدتر هم شده…
    با همین فرمون پیش بریم هیچی برامون نمیمونه…راست ته دره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      به درک جز حرص خوردن چه میشه کرد؟؟؟ خودم کردم که لعنت بر خودم باد لطفا به عمق این جمله فکر کنید نه سطحی بله خودم کردم خودم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عطا

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (110 ديدگاه)

        عیب نداره اندکی صبر فرج نزدیک است یه روزی به شکر خوردن میفتن ….. اونوقته که قشنگ مردم حسابشونو میرسن :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. s.h

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          نه داداش دیگه کی وقتی این 80 میلیون مردن بعد واسه نسل بعد خوب شه؟؟؟ پس ما چی میشیم ؟؟؟؟ چرا خیلی ها باید از دیدن خیلی چیزا محروم باشن ( داشتن هزاران بار پیشکش) نه داداش 40 ساله همینه بقیشم همین میمونه مردم حساب اونیو که نمیباید رسیدند وخودشونو به این روز انداختند چه فرجی ؟؟؟ حالا تازه فهمیدن که 40 ساله دیرشده پس این حق ماست که سواری بدیم وفقط امید وار باشیم از این بد تر نشه چرا که زمام داران بی کفایت ومردم ما تعصبی ونادان وخرا فاتی اند والبته بی عار ودرد دیگه نخریدن جنس اشغال با کیه ؟؟؟ وقتی باج بدی سری بعد بیشتر خونتو میخورن وهمین موضوع تو هر زمینه ای دقت کن تو هر زمینه ای تو این مملکت حاکمه درست نیست؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. moein

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (890 ديدگاه)

    گذشت از ما همه اون چیزهایی که میتونستیم داشته باشیم و نداریم
    دیگه رمقی هم واسه لعن و نفرین به این دزدهای بیشرف نیست
    فقط مرگ میتونه همه چیزو یهو برامون عوض کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. s.h

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    حالا باز بدوید برد صف یه وقت گرونتر نشه !!!! باز یه حالی به انبار ها بدید بلا خره ماشین ها مونده وچشم امید گاری سازان به دست شما مردم غیور همیشه در صحنه هست تا گرونتر واشغالتر نشده بشتابید اگر نخرید اونوقت مجبورید به جای اشغال داخلی از اشغال چینی حمایت کنید ها اونم با قیمت کزایی ها بدو بدو تو صف زنبیل بزا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. lmbx

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (287 ديدگاه)

    دیگه خودمو زدم به بیخیالی هیچی واسم مهم نیست! مگه چند سال قراره زندگی کنیم؟ شانس من جوون هم این بوده دیگه این همه آدم از اول خلقت تو شرایط بد زندگی کردن ما هم یکیش!
    فقط امیدوارم خدا اون دنیا تو حساب و کتاب یه تخفیف ویژه برای ما قائل بششه.
    البته اگه تهدید جانی هم شدم هیچ وقت نمیرم لگن های ایرانی رو بخرم که بعد خدا بگه حقته میخواستی تن به ظلم ندی! میخواستی نخری، دندد نرم چشمت کور!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. A.B

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ………..همشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. هادی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خوب دیگه بحث بسه بریم تا دیر نشده تو صف های خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Long Live PetrolHeads

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خداوکیلی هر جا عکس پرایدو نشون بدی ، بگی ما برای این 25 میلیون پول میدیم ، درجا بهت پناهندگی میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (52 ديدگاه)

      شد بیست شش میلیون و پانصد ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (599 ديدگاه)

    و همچنان شاهد حضور در صحنه عده کثیری خواهیم بود که از کالای وطنی حمایت میکنند!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. M.us

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (237 ديدگاه)

    علاوه بر گنج طبیعی موقعیت فوق العاده ایران مرکز جهانه یع چهار راه اقتصادیه ،دبی چقدر از کیش و قشم فاصله داره ؟امسال حدود 14میلیون توریست داشته اشکال الان از کجاس؟ وضعیت مملکت بهتر که نمیشه هیچ بدترم میشع *** ،میری جنس بخری میندازن بهت همه فقط جیب خودشون مهم شده البته تقصیر ندارن چون جامعه داره اینطور دیکته میکنه که بیخیال بقیه بشی ،اما این حق ما نیست به مولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    من به این نتیجه رسیدم که فقط یه زلزله ۱۰۰ ریشتری میتونه بیاد و همه چیز رو زیر و رو کنه تا شاید فرجی بشه و از این دنیا راحت بشیم.
    ایران این روزهاتو خودت تو حافظت نِگه دار تا درس عبرتی بشه برای آیندگان تا حداقل مثل ما به خاک سیاه نشینن.
    البته اگه ایران تا ۵۰ ساله دیگه با این وضع آب، هوا ،خاک، آلودگی و……… قابل سکونت باشه.
    بدبختیهای اصلی دیگه بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Azad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خسته نشدید از این همه آه و ناله کردن؟؟چه فایده ایی داشته تا حالا؟کلن ما ملت نفرین کردن فقط بلدیم ولی وقت عمل کردن که میرسه هر کسی فقط به فکر خودشه.راه مقابله فقط و فقط نخریدن خودرو صفر هست به هر قیمتی.یعنی اگه فردا یه وام دو میلیونی بدون بهره گذاشتن همه ندویم و بریم صف بکشیم واسه خریدن و از هم سبقت بگیریم تو این کار!!همبستگی و مسئولیت پذیری برای فردایی بهتر.از ما گفتن وگرنه من که از اون خراب شده زدم بیرون و به هیچ قیمتی هم خیال برگشتن ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Azad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    خدا شاهده اگه پراید بشه صد میلیون و بنزین هم لیتری بیست هزار تومان باز هم یه عده آه و ناله و نفرین میکنن و یه عده هم تو تلگرام جوک میسازن برای پراید صد میلیونی!!یعنی حداکثر مبارزه با ضالمین!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Stern des südens

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    آخه ساندرو استپ وی چرا با مدل معمولی اینقدر اختلاف قیمت داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Hamid.Hellcat

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    برای ایجاد بازار رقابتی نیاز به بازی با کلمات و تاسیس شورای رقابت نیست. باید در دکان تعرفه واردات رو بست.
    این چیزی که درست کردن در واقع شورای انحصار هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. MjM

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (718 ديدگاه)

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی….
    tahrim_khodro_bikeyfiat@

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کافر مقدس

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    هرچندماه یکبار از این اخبارهای افزایش قیمت خودرو و هرچندماه یکبار عظیمی از کامنت های هموطنان چندساله دقیقا همین سیکل و همین سیکل . خسته نشدید؟ نتیجه چی شد دوستان گلم؟ اینجا غُر زدن دردی دوا میکنه؟ یکبار به روشهای نوین جهانی و صلح آمیز رفتید اعتراضی کنید؟ اصلا میشه اعتراض کرد اینجا؟

    شخصا از غُر زدن های پشت مانیتور خسته شدم فقط میتونم خسته نباشید عرض کنم خدمت شما عزیزان هموطن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      هر اعتراضی =کافر شدن و نوکر امریکا وانگلیس شدن مخالفت با………. و اب به اسیاب دشمن ریختن و سرپیچی از قوانین…. وضد چیز شدن و………… در اخر زندانی و …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (79 ديدگاه)

        آخرش کشته شدن
        زندان مرحله 3تا مونده به آخره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. Stern des südens

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به نظر من تنها راه حفظ قیمت ها و خدمت به مشتری باز کردن بازار و آزاد گذاشتن مردم برای انتخاب خودروی مورد علاقشونه

    جوونایی که بیکار شدن از همین مردم هستند ، غریبه که نیستند ، من اگر از تولید داخل حمایت کنم دوست و برادر خودم میره سر کار و شغل پیدا می‌کنه

    شک نکنید اگر بازار آزاد بشه و مردم ببینن خودروسازان داخلی دارند تلاش می‌کنند کیفیت خودشون رو بهبود ببخشن و اراده ی پیشرفت دارند ، حتما از نقایص جزیی تولید داخل چشم پوشی خواهند کرد و حمایت می‌کنن

    الان ما در کشور خودمون کارخونه هایی هر چند معدود داریم که واقعا به مشتری تعهد دارند و مردم هم به خوبی جواب این تعهد رو دادند ، خودروسازان داخلی ما هم میتونن به این سطح برسن به شرطی که رقابت وجود داشته باشه و مردم رو در انتخاب خودروی مورد علاقه ی خودشون آزاد بذارن و ایران‌خودرو و سایپا برای حفظ بازاررشون راهی جز پیشرفت و خدمت به مشتری و جلب حداکثری رضایتش در مقابل خود نبینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هموطن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    سلام سال اول دانشگاه بودم هیچ وقت یادم نمیره با دیال آپ رفتم تو اینترنت سال 84 بود رفتم تو سایت فورد قیمت موستانگ سال رو دیدم یادم نمیاد به دلار چقدر بود ولی یادمه وقتی حساب کردم شد هفده میلیون تومن این عدد اونقدر از واقعیت یه انسان سال اول دانشگاه دور نبود حتا تا ساعت ها تو تصورات خودم مجسم کردم که گمرک برداشته میشه و اینو میخرم و میرم بیرون و از این فکرا که واقعا ادم لذت میبره . الان بعد از گذشت 13 سال بعد از گرفتن مدرکم و گزراندن خدمتم و اشتغال بخور و نمیری که دارم جرات نمیکنم برم ببینم که قیمتی شده که ببینم میتونم بخرم یا نه میدونم حتی اگر گمرک رو هم بردارن با حقوق یک میلیون دویست من هم نمیشه اونو خرید و واقعا نمیرم ببینم و حساب نمیکنم که شاید اون خاطره خوش و زیبای هجده سالگیم خراب نشه و واقعا هنوز لذت بخشه اون روز و نمیدونم چی شده که اینجور شد امید دارم روزی برسه که باز یه جوون تو ایران بتونه این قیمت ها رو ببینه بعد تو ذهنش گمرک رو حذف کنه بعد ببینه که دور از ذهن نیست و اون لذت رو حداقل در خیال خودش داشته باشه. واقعا دیگه تو تصوراتمونم خوش بخت نیستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (79 ديدگاه)

      شرمنده ضد حاله ولی اون روز نمیرسه
      با این روند 13 سال دیکه از شرایط خوب الان یاد میکنی و افسوس میخوری
      و این چرخه 13 ساله ها ادامه پیدا میکنه عمر به عمر نسل به نسل
      چون فقط با افسوس خوردن هیچی درست نمیشه
      “سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیکند مگر بدست خودشان”
      این جمله هزار معنی داره
      به ما آموزش دادن که همه چیز از خدا بخواهیم بدون اینکه تلاشی بکنیم
      خدایا به داد ما برس خدایا همه رو به راه راست هدایت کن خدا داد مظلوم بستان خدا جای حق نشسته و …
      بدون یه حرکت درست چیزی بهتر نمیشه
      اگر نبود مسائل دیماه الان بنزین 1500 میزدیم قبوض مصرفیمون سربه فلک زده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. کیوان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    طرح جرج بال که به کمربند سبز معروف بود قرار بود در ترکیه اتفاق بیفته متوجه شدند مردم ایران با ادعای مدرن بودن از ترکها متحجرتر هستند پس در ایران پیاده شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. دیرف

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعًضی دوستان اصرار دارند سوء مدیریت دولتمردان و نالایقی مدیران خودرو سازی کشور که سهام و مدیران آن نیز دولتی هستند و ملاک انتخاب آنها باند بازی سیاسی ست و نه شایستگی و توانمندی مدیریتی، رابه ۱۴۰۰ پیش نسبت دهند که صد البته اشتباه است و بس…
    متاسفانه حق انتخاب از مردم بوسیله عوارض سنگین واردات خودروهای خارجی گرفته شده توسط همین دولتمردان بی تدبیر اقتصادی،
    متاسفانه حق اعتراض از مردم گرفته شده چرا که برخی افراد معاند و مغرض و شرور حتی اعتراضات صنفی مردم را نیز یا سیاسی میکنند یا به سمت اهداف خائنین به مملکت و دشمنان مردم پیش میبرند و هرگز نمیگذارند مسالمت آمیز مثل همه کشورهای توسعه یافته دنیا اعتراض گروهی نمایند…امان از سوء مدیریت…صدامان از دشمنان دانایی که منتظر فرصت نشسته اند تا از آب گل آلود مشکلات مردم به نفع اهریمنان سیاسی جهان و منافقین کور دل سوء استفاده کنند و ماهی منافع شخصی و سیاسی خود را صید کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا