میز خبر

میزخبر: بنز و فولکس در راه ایران و پیش‌نمایش اونتادور SV رودستر

با حل شدن بیشتر موانع پیش آمده در مذاکرات و مصاحبه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در دقایق گذشته از حل‌وفصل شدن باقی موضوعات سخن گفت، به نظر می‌رسد فضای کسب‌وکار اقتصاد ایران جانی دوباره می‌گیرد. رفع تحریم‌های ظالمانه غرب بیش از همه بر بازار خودروی ایران تأثیر دارد و نقش آن در توسعه و پیشرفت صنعت خودروی ایران حیاتی است. کارشناسان سالهاست اعلام کرده‌اند همکاری‌های بین‌المللی اصل اول تلاش برای توسعه‌یافتگی است.

2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe
در همین راستا روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز خود و در صفحه ثابت خودرو به نقل از منابع موثق نوشته است: در روزهایی که پرونده هسته‌ای ایران به حساس‌ترین مراحل خود رسیده است، خودروسازان داخلی امیدوارند با مختومه شدن آن، تحریم‌ها لغو و امکان شراکت با بزرگان صنعت خودرو دنیا فراهم آید و در این بین غول‌های آلمانی نیز برای آمدن به “جاده مخصوص” ابراز تمایل کرده‌اند.

2015 Volkswagen GTI
از دیگر سو و بنابر گزارش فایننشال‌تایمز، برخی از شرکت‌های آلمانی که تا پیش از تحریم‌ها کسب‌وکاری ۱۰ تا ۱۵ میلیون یورویی در ایران داشتند، بی‌صبرانه انتظار توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ را می‌کشند تا پروژه‌هایی بزرگ را در یکی از قدرت‌های خاورمیانه پیاده کنند. به‌عنوان مثال، شرکت فولکس‌واگن که بزرگ‌ترین خودروساز اروپا و سومین غول خودروسازی جهان به شمار می‌رود، با دقت اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای را پیگیری می‌کند تا در ایران پس از تحریم، جایی برای خود داشته باشد. همچنین شرکت دایملر نیز از مذاکرات هسته‌ای غافل نمانده و قصد دارد در صورت لغو تحریم‌ها علیه ایران، راهی بازار خودرو این کشور شود.
آن‌طور که یکی از مقامات ارشد آلمانی می‌گوید:

همزمان با نزدیک شدن به لحظات پایانی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵، وضعی شبیه به یک مسابقه قایقرانی پیش آمده و هر شرکتی در تلاش است خود را در بهترین موقعیت قرار دهد تا نخستین فردی باشد که با شلیک توپ به جلو حرکت می‌کند.

در این شرایط البته آلمانی‌ها بر این باورند که کشورشان با ایران روابط تجاری و فرهنگی دیرینه‌ای دارد و پیشینه آن به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد. به عبارت بهتر، آلمان به‌عکس بریتانیا و روسیه، هیچ تاریخچه امپریالیستی از خود در منطقه بر جا نگذاشته است و این باعث خواهد شد که به شریکی جذاب‌تر در منطقه تبدیل شود.
پیش از تحریم‌ها، فولکس‌واگن با یکی از خودروسازان بخش خصوصی ایران به نام “بم خودرو” همکاری داشت و نتیجه آن، تولید خودرویی به نام “گل” در این شرکت (بم خودرو) بود. اوضاع در مورد دایملر (که در ایران این شرکت را به نام بنز می‌شناسند) نیز تقریباً به همین شکل بود، چه آنکه این شرکت نیز همکار ایران‌خودرو به شمار می‌رفت و نه تنها محصولات تجاری در ایران به تولید می‌رساند، بلکه در سایت مرکزی ایران‌خودرو نیز سالی چند صد دستگاه سواری بنز مونتاژ می‌کرد. حالا همزمان با رسیدن پرونده هسته‌ای ایران به حساس‌ترین مراحل خود، بوی آشتی میان آنها (خودروسازان آلمانی) و جاده مخصوصی‌ها (خودروسازان ایرانی) به مشام می‌رسد و گویی دو طرف منتظر کنار رفتن دیوار تحریم‌ها و پیوندی دوباره هستند.

mercedes_benz_w124_badge
به‌تازگی جردن شیکاری عکاس مشهور اتومبیل از نسخه تولیدمحدود رودستر آونتادور عکس‌هایی به‌دست آورده که بسیار جالب‌توجه هستند. این مدل که محصول کمپانی لامبورگینی ایتالیاست با کد LP 750-4 سوپرولوچه قرار است به‌زودی به بازار معرفی گردد.

Lamborghini Aventador SV Roadster
Lamborghini Aventador SV Roadster
این تصاویر نشان می‌دهد لامبورگینی قرار است این مدل را با همان تجهیزات و کیت که در نمایشگاه ژنو به کار برد معرفی نماید. لامبورگینی در این مدل از یک موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر بهره می‌برد که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ پاوند گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند سرعت این لامبو را تا ۲۲۰ مایل در ساعت برساند. به زودی قرار است از این مدل در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی گردد.

همچنین جاسوسان صنعتی از داشبورد نسل نو لینکلن کانتیننتال عکس‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد این خودرو شباهت بسیاری به مدل کانسپتی دارد که لینکلن چند ماه پیش با همین عنوان آنرا در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی نمود. در آن نمایشگاه داشبورد کانتیننتال پوشیده از کروم بود ولی در مدل حاضر اینچنین نیست.

گروه فیات کرایسلر از نقشه خود برای سرمایه‌گذاری ۱۶۶ میلیون دلاری در تأسیسات استرلینگ واقع در حومه دیترویت خبر داده است. برایان هارلو معاون تولید گروه فیات کرایسلر دراین‌باره گفته: “این سرمایه‌گذاری به FCA کمک می‌کند تا سه خط تولید جدید راه‌اندازی کند تا درکنار هفت کارخانه دیگر واقع در کانادا، مکزیک و آمریکا به تقاضای جدید پیش آمده در بازار برای محصولات این کنسرسیوم پاسخ دهند. این کارخانه پنجاهمین سالگرد تأسیس خود را به‌زودی جشن می‌گیرد و با تولید و مونتاژ بدنه خودروهای جیپ گرند چروکی و وانت‌های گروه رم نقشی مهم در روند تولید محصولات جیپ، کرایسلر و دوج دارد. این سرمایه‌گذاری با ایجاد سه خط تولید پرس با سرعت بالا باعث می‌شود تا با کاهش مصرف انرژی در هزینه‌های تولید کاهش ایجاد شود. این کارخانه تولید موقت خود را از فصل چهارم سال جاری آغاز می‌کند و تا پایان نیمه اول سال ۲۰۱۶ تولید خود را به سقف می‌رساند.

2015-Jeep-Grand-Cherokee
۲۰۱۵ Jeep Grand Cherokee
برای نخستین بار در تاریخ، کمپانی آئودی توانست بیش از نهصد هزار دستگاه خودرو در شش ماه اول امسال تولید و به فروش برساند. به گفته لوکا دی مئو رییس بخش بازاریابی و فروش برند آئودی AG دراین‌باره گفته است: آئودی با تولید ۹۰۲۴۰۰ دستگاه خودرو در طول شش ماهه اول امسال و با ۳.۸ درصد رشد نسبت به شش ماهه سال گذشته رکورد جدیدی از تولید را به‌جای گذاشته است. این درحالی است که این کمپانی مشغول معرفی مدل‌های جدیدی از جمله A6 و Q7 است و به‌تازگی نسل نوین سدان اندازه متوسط A4 را معرفی نموده است.

2016 Audi Q7
۲۰۱۶ Audi Q7
تاکاتا که یکی از مشهورترین شرکت تولیدکننده قطعات خودرو در جهان است و در ۴ قاره جهان کارخانه دارد و دفتر مرکزی آن در آلمان واقع شده در برابر فشارهای وارده برای ایجاد صندوق حمایت از آسیب دیدگان تصادف مقاومت می‌کند. این فشارها که از ناحیه کنگره آمریکا و شخص سناتور ریچارد بلومنتال دی کان وارد می‌شود قصد دارد تا با فشار به شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز برای آسیب‌دیدگان در تصادفات رانندگی غرامت یا بیمه دریافت کند. شرکت ژاپنی تاکاتا اما در برابر ایجاد صندوق حمایت از معلولان ناشی از صدمه ایربگ در تصادفات مقاومت می‌کند. تاکنون در آمریکا در اثر انفجار یا عملکرد اشتباه کیسه‌های هوا ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

Japan Takata Recalls
کنسرسیوم رنو نیسان به‌تازگی از گزارشی پرده برداشته‌اند که از صرفه‌جویی ۴.۲ میلیارد دلاری در اثر همکاری‌های گسترده این دو برند خبر می‌دهد. این صرفه‌جویی در سال مالی ۲۰۱۴ حاصل شده است و این دو برند معتبر قصد دارند در یک روند مشترک، با گسترش هم‌افزایی و بهبود مدیریت در خطوط تولید، سرمایه‌گذاری و امور مهندسی این صرفه‌جویی را تا ۱ میلیارد دلار دیگر افزایش دهند. استفاده از پلاتفورم مشترک و به‌کارگیری روش CMF یا Common Module Family باعث شده تا بخش عظیمی از این صرفه‌جویی محقق شود. این ایده در محصولاتی همچون رنو اسپیس و نیسان روگ محقق شده است. برمبنای برنامه کارلوس گوسن مدیرعامل رنو نیسان باید تا سال ۲۰۱۶ این صرفه‌جویی به مرز ۴.۸ میلیارد دلار برسد. گوسن گفته: کلید توسعه و گسترش رنو نیسان در هم‌افزایی برای مدیریت هوشمندانه ۴ بخش است که شامل منابع انسانی، خرید و تجهیز، مهندسی سیستم تولید و مدیریت زنجیره تأمین است.

renault-nissan-cmf
تیزرهای جدیدی از نسل نوین C63 AMG کوپه منتشر شده‌اند که این مدل را زیر پوشش شطرنجی استتار نشان می‌دهد. این خودروساز اشتوتگارتی قرار است نسخه جدید خودروی خیابانی و سریع‌السیر C63 AMG را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش بگذارد. همانند بی ام و m4 این مدل مرسدس نیز از یک پیشرانه ۴ لیتری دو توربو و ۸ سیلندر بهره می‌برد. این مدل در دو گونه ارائه می‌شود. گونه استاندارد c63 از قدرتی معادل ۴۶۹ اسب بخار و ۴۷۹ پاوند گشتاور برخوردار است و گونه گران‌تر آن ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پاوند گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل حدود ۳.۹ ثانیه تخمین زده می‌شود و می‌تواند تا ۱۸۰ مایل یا ۲۸۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این مدل که برای نمایشگاه فرانکفورت آماده می‌شود احتمالاً از اوایل ۲۰۱۷ در معرض فروش قرار می‌گیرد و قیمت خود را از ۶۴۸۲۵ دلار آغاز خواهد کرد. احتمالاً گونه غیر AMG این مدل یا C400 کوپه زودتر از مدل AMG و با یک موتور ۳ لیتری، V6 و دوتوربو با قدرتی معادل ۳۲۹ اسب بخار به مشتریان ارائه گردد. احتمالاً از روی همین موتور، گونه‌ای خاص با ۳۶۹ اسب بخار و کد C450 نیز تولید می‌گردد.

در بازه زمانی ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ بیش از ۲۶% تصادف‌های خون‌بار و منجر به مرگ در آمریکا بر اثر سوءمصرف مواد مخدر و الکل توسط رانندگان بوده است. براساس یافته‌های مرکز مطالعات موادمخدر در فلوریدای امریکا که با استفاده از داده‌های NHTSA یا سازمان امنیت و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا به‌دست آمده، هر جا که نشانه‌ای از سوءمصرف مواد یا مشروبات الکلی توسط راننده وجود دارد حتماً تصادفات خونین و منجر به مرگ ایجاد شده است. برای مثال در داکوتای جنوبی که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد ۲۲ تصادف کشنده (با تلفات دست‌کم یک کشته) پدید آمده است که بیشترین میزان در کل ایالات‌متحده آمریکاست. ایالت‌های وایومینگ، آرکانزاس، نبراسکا و مونتانا در ردیف‌های بعدی این رده‌بندی قرار دارند.

accident-car-man-death-joy-skull-timber-spray-rain-lightning-a-bottle-of-alcohol

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. hamed

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    به امید روزی که ماشینهای تو خیابون یک در میان پراید نباشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (203 ديدگاه)

      انشاالله این طور خواهد شد .. البته امیدوارم توانگری مردم هم افزایش پیدا کنه تا بتونند معنی حقیقی ماشین رو تجربه کنند // خودرو های آلمانی بهترین اند //
      البته من خودم به شخصه ، شدیداً منتظر حضور ماسل کار های آمریکایی در ایران هستم .. نمی دونم این قضیه کِی محقق میشه ولی مطمئنم خواهد شد …
      مرسی و متشکرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ahmadreza

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چقدر خوشحالم هم مرسدس میاد ایران و هم c کوپه داره میاد جونم یا بهترین یا هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      خوشحالی واسه وقتی هست که این ماشین ها بیاد و با قیمت واقعی عرضه بشه تا اقشار مختلف جامعه بتونند استفاده کنند و لذت بررند
      ولی مطمئن باشین این اتفاق تا 10 سال اینده نخواهد افتاد
      حداثر اتفاقی که در صورت لغو تحریم ها برای صنعت خودرو ما میافته افت نسبی قیمتها در مقیاس بسیار کم و ورود ماشین های جدید و قطعات اصلی به جای قطعات غیر اصلیو درجه 3 چینی است البته کماکان با همون قیمت غیر واقعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    حیف شد این تحریمها خیلی به نفع ایرانخودرو تمام شد درست یادمه قبل تحریمها ایرانخودرو داشت اعلام ورشکستگی میکرد که تحریمها باعث شد جنسهای بنجلشو به 5یا 6برابر قیمت تمام شده به مردم بندازه و دوباره جون بگیره اگه تحریمها نبود تا الان نابود شده بود…این تحریمها بغیر از مردم عادی بدبخت واسه خیلیا خوب شد واسه همین میلو رغبتیم واسه لغو شدنش ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرامرز

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چرا مردم اینقدر به همه چی ساده لوحانه نگاه میکنندماقبل تحریم چی سوارمیشدیم که الان چی سواربشیم بازم بعدلغوتحریمها بازیه توجیه دارند که محصولاتمون باکیفیت شده وبازگرون میکنندحالاببین کی گفتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرتضی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    امیدوارم تمام این غولهای خودرو سازی به زودی وارد میهن عزیزمون بشن تا حداقل مردمان ما با تصادفات نه چندان شدید جان خودشون رو (به علت خرید خودرویی بسیار گرانتر از واقع اصل و بدون هیچ حد از ایمنی)از دست ندن.
    به امید روزهای بهتر در این باب از صنعت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amir

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بعد تحریم ها همه چی به ما بستگی دارد که بازار رو چطور تعریف کنیم چون این سود های زیاد زمان تحریم زیر زبان خودرو ساز های داخلی مزه کرده اگر بعد تحریم ها هم بخوان دوباره قیمت های خودشون رو تحمیل کنند اون موقعست که ما باید به طور هماهنگ بازار رو تحریم کنیم تا بفهند در ضمن خدا کنه که از پژو و رنو دست بکشند چون فرانسه خیلی در مذاکرات سنگ اندازی کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sAMG

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (74 ديدگاه)

      شدید باهات موافقم…منم از کل فرانسوی ها متنفر شدم…از شرکتاشون هم دیگه خوشم نمیاد…بوگاتی هم بخاطر اینکه به لطف مهندسای آلمان به اینجا رسیده قبولش دارم…امیدوارم توافق بشه و رو قیمت خودرو هم تاثیر مثبت زیاااادییییی بذاره…ایشالا :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. simorq

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      شاید منو تو و بقیه عشق ماشینایی ک میان پدالو … خرید خودروی داخلی رو تحریم کنن گه تو هشتاد میلیون حمعیت اصلا به حساب نماین از بقیه ملتم ک بخاری گرم نمیشه نمونش کل فامیل خودم نمونش پدرم ک من خودمو جر دادم ک ایرانی نخر ولی رفت ایرانی خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بهزاد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    sina جان درسته که تمام مصرف کننده ها از تولیدات داخلی دل خوشی ندارند اما رونق صنعت داخلی به هر حال به نفع همه هست و به یاد داشته باشیم 100 ها هزار انسان نان شبشون به این صنعت وابسته هست و اگر در مسیر درست پیش بره میتونه اقتصاد ملی را قوی کنه.
    ما هم امیدواریم در آینده شرکت های داخلی از فرصت های پیش آمده نهایت بهره را ببرند و دستی به سر و گوش این صنعت بیمار بکشند و قراردادهایی را با شرکت هایی ببندند که دانش ساخت رو در اختیار تولید کننده داخلی بگذارند.
    به عنوان مثال قرارداد با شرکتی مثل میتسوبیشی یا تولیدکننده های قطعات مثل aisin و کایابا و… که براحتی محصولاتشون را تحت لیسانس برای تولید عرضه میکنند بسیار مفیدتر هست تا اینکه تولید براساس ckd یا مونتاژ باشه و حداقل تجربه صنعت خودرو داخلی ثابت کرده که قرارداد با اروپایی ها به هیچ وجه نمیتونه دانش داخلی را افزایش بده و در آخر ،نهایت تکنولوژی به ساخت آینه بغل و چند قطعه پلاستیکی و بدنه و تزیینی و زیرپایی و… ختم میشه.
    احتمالا فشارهای سیاسی وارد شده از غرب اجازه نخواهد داد که صنایع خودروسازی ما به سمت شرقی ها سوق پیدا کنه و چشم این صنعت به مرز بازرگان دوخته خواهد شد تا ببینه کی قطعات وارد میشه تا به اسم صنایع ملی و به کام اروپایی ها خودرویی روانه بازار کنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir ali

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (185 ديدگاه)

      دوست عزیز
      شرکت های ایران خودرو و سایپا در طی این سه دهه گذشته نشان دادند که فقط به فکر منافع خودشون هستند و کیفیت محصولات و نیاز مردم برای انها اهمیتی ندارد دولت ها نیز با حمایت های بیجا و یک طرفه خود از این دو شرکت در حق مردم ظلم کردند . درست است که هزاران نفر از کار در این دو شرکت نان می خورند ولی نانشان اغشته به خون هزاران ایرانی است که در تصادفات (که اکثر انها به دلیل بیکیفیتی اتومبیل های ساخت داخل است) کشته می شوند.( ضمنا هر دو شرکت در حال حاضر واردات خودرو به صورت کامل انجام می دهند ، چگونه است که کارگران انها بیکار نمیشوند و فقط وقتی مردم خودشان اتومبیل وارد کنند انها بیکار میشوند.!!!!) با توجه به احتمال حذف تحریم ها ، این دو شرکت احساس خطر کرده و با فشار بر وزارت صنعت و معدن سعی دارند که اجازه حضور هیچ خودروسازی به صورت مستقل در ایران را ندهند و تمام واردات خودرو از طریق کانال انها باشد . ذکر این نکته ضروری است که شاید این دو شرکت بتوانند انحصار واردات برخی خودروها مثل بنز را با ثبت شرکت های متفرقه دراختیار بگیرند ولی مردم باید هوشیار باشند و درست تصمیم بگیرند . تجربه بنده در واردات یک خودروی Ix45 مدل 2014 نشان داد که از قیمت نمایندگی می توان تا حدود بیست میلیون تومان ارزانتر خرید !!! (البته اگر از زیر میزی استفاده نکنید ).
      چرا در ایران فقط اصرار به تولید ملی و بومی خودرو هست ؟ چرا اصرار به تولید انواع پردازنده ها نیست ؟ چرا اصرار به تولید انواع توربین های گازی نیست ؟ چرا اصرار به خودکفا شدن در تولید بنزین باکیفیت نیست ؟ چرا اصرار به تولید غذای دام و طیور نیست ؟ دیلیل آن فقط سود سرشاری است که از تولید ارابه های چهار چرخ ایران خودرو وسایپا است . دلیل آن پنهان بودن هزینه های مونتاژ و درصد سود آن است . دلیل آن انحصار محض و دیکتاتوری در این صنعت است و چاره آن برداشته شدن تحریم ها و فشار مردم بر این دو شرکت با نخریدن هر گونه محصول از انها است .
      ایرانی لایق بهترین ها است . این دو شرکت اگر هزاران شغل هم ایجاد کرده باشد با محصولاتی که ارائه می دهند فقط اثبات می کنند که عمر وسرمایه ایران را به سخره گرفته اند . سیاست ایران خودرو واردات انحصاری بنز و کسب اعتبار از دست رفته است و پس از تاثیر روانی بر روی افکار عمومی شروع دوباره فروختن محصولات بیکیفیت . سایپا نیز در صدد واردات محصولات چینی است تا تداخلی با ایران خودرو و محصولات آن نداشته باشد . اگر مردم متحد نباشند اینده خودرو در ایران از اینکه هست انحصاری تر و بدتر خواهد شد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. lmbx

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    والا من که چشمم اب نمیخوره توافقی حاصل شه چون اگه متنی هم بین 2 طرف نوشته شه اول باید تو ایران به تایید ره بری برسه تو امریکا هم به تایید مجلس سنا!کلا تو ایران و امریکا امثالی مثل شریعتمداری زیادن!بعدشم بر فرض توافقی حاصل شدولی ایا به نظر شما این 2 شرکت قاتل حاظرن سود خودشون رو کم کنن و ماشین رو ارزان و باکیفیت بدن.
    اگر بر فرض هم بنز بیاد ایران شاید یه بنز c200 از 300 میلیون بشه 280-270 تومن که ما بازهم نمیتونیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. M Power

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حق ایرانی خیلی بیشتر از اونه که یه سری انتخاب محدود داشته باشه ، حق ایرانی اینه که هرچی خواست بتونه بخره چه آلمانی چه امریکایی چه کره ای و ژاپنی . به شخصه امیدوارم سریعتر توافق بشه تا بتونیم برند های المانی و امریکایی رو راحت و بدون دغدغه تهییه کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      این قیمت ها خیلی هم به خاطر تحریم نیست
      این قیمتا همش به خاطر گمرک هست
      این قیمت ها به خاطر ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      M POWER جان این چیزی که بنده میگم نظر شخصیمه اما دوست عزیز خون ما ایرانیها از بقیه ی مردم جهان رنگین تر نیست و درسته به پشتوانه ی تاریخ پرافتخار ایران ، کشورمون شناخته شده است اما مهم اینه که الان چی هستیم. با کمال تاسف باید بگم نه فقط عوامل
      دولتی بلکه خود ما مردم هم در این قضیه مقصریم.
      شخصاً معتقدم حق همه ی انسان ها همینه که شما میفرمایی نه فقط ملت ما.
      همون طور که شما فرمودی بنده هم امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد.
      ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. h112

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    هر خودروسازی میخواد بیاد…بذارین بیاد…ولی این پژو رو به هیچ قیمتی نذارین پاش دوباره تو ایران باز بشه…
    یه چیز دیگه پدال دمت گرم خیلی اخبارت به روز هستند..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. GR-R'

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تو این مملکت یه چیزی هست که از صد تا تحریم و گمرک بدتره اون هم انحصار،بله انحصار.
    تا وقتی چند نفر(آقا زاده) که انگشت شمارن انحصار واردات خودرو دارن همونا هستند که قیمت خودرو را توی بازار مشخص میکنن،ولی اگه مثلا بنز مستقیم نمایندگی بزنه و قیمت خودرو هاش جهانی باشه حالا هر چقدر هم گمرک بذارن روش آدم زورش نمیاره که باید پول زور یا پول خون بعضیا رو هم با قیمت ماشین بده.
    از من گفتن بود :هیچ وقت (زمان کوتاه)مخصوصا در کشور عزیزمون چیزی تغییر نمی کنه،حداقل دو سال طول میکشه تا خط مونتاژ خودروسازی تو کشورمون راه بیوفته.مثلا :نیسان دو سال و نیم طول کشید آخرشم یه ماکسیما ازش بیرون اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mazaher

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام با تشکر ویژه از اطلاع رسانی به موقع از دستندرکاران پدال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان 1

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان بیاین دست به دست هم دهیم یه درجه باک یا همون پمپ بنزین پژو پارس واسه من پیدا کنین کلافه شدم هرچی مشهدو میگردم پیدا نمیشه اصن نیست هرچی تو بازار میگردم نیست 5 نوع هست هر 5 تاشو گذاشتن شکلش نیست فرق داره با اونی که کارخونه سوار کرده روش هههههههههه شانس اوردم دوگانه کارخونس رو گاز روشنش میکنم کلن شده گازی چون بنزین نمیرسونه موندم
    نمایندگیه میخنده بهم میگه این پمپ بنزینه از سه تا پمپ بنزین سر هم شده مخلوطی از پمپ ef7 و پژو 206 و پارس elx باور کنین خداشاهده شوخی نمیکنم کلن موندم چکار کنم یه راه حلی غیر اتیش زدنش جلو پام بزارین با تشکر همون احسان 1 سابق قدیمی بودم ولی مریض بودم نمیرسیدم سر بزنم درضمن هم نمایندگی ها سر زدم هم تعمیر گاه های شخضی شدم مسخره عام و خاص با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      احسان جان این مشکل عدم سوخت رسانی کافی را دوستان با تعویض مگنت پمپ و تهیه برند بوش که قیمتی حدود 150 هزار تومان داره رفع کردند و فکر نکنم شما بخواهی کل پمپ را تعویض کنی.
      قیمت مگنت ایرانی و چینی حدود 40 هزار تومانه که اصلا خوب نیست و پیشنهاد میشه همان بوش تهیه بشه و حتما بررسی کنید که شیلنگ و صافی و… دچار گرفتگی نشده باشند و اگر مشکل شما کل پمپ هست سال ساخت ماشین رو بگید شاید کمکی از دست ما بر بیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان 1

        ۲۳ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (9 ديدگاه)

        سلام بهزاد جان مگنت رو عوض کردن از همین اشغالا انداختن بازم بد روشنی داره گفتن باید کل پمپ عوض بشه مدلماشین بر ج 10 نودویک هست شلنگ و صافی مشکلی نداره مشکل پمپه که اونم پیدا نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    حداقل اگر میان جاده مخصوص در کنار خودروسازای ایران نباشن ….. بلکه جایگزین اونها باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    بی خیال.کره ای ها الان قیمتاشون سرسام آوره چه برسه به آلمانی ها.دلمون به چی خوشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من که چشم اب نمیخوره اوضاع بهتر شه(اوضاع مردم رو میگم)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا