میز خبر

میزخبر: از قیمت‌های عجیب خودروهای داخلی تا غیبت وارداتی‌ها در مشهد

ایسنا نوشت: عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی خواستار لغو مجوز فعالیت و نمایندگی‌ شرکت‌های متخلف واردکننده خودرو در پرونده فساد در ثبت سفارش و واردات خودرو شد. امرالله امینی اظهار کرد: حداقل کاری که دولت باید در پرونده فساد در ثبت سفارش و واردات خودرو انجام دهد، لغو مجوز فعالیت شرکت‌های رسمی و غیررسمی واردکننده خودروی دخیل در این فساد است. وی با بیان اینکه جامعه توقع ندارد واردکننده خودرو دچار چنین تخلفاتی شوند، خاطرنشان کرد: با این حال متأسفانه این اتفاق افتاد و شاهد بودیم که برخی واردکننده خودرو، در پرونده فساد در ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو دست داشته‌اند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: شرکت‌های رسمی و غیررسمی دخیل در پرونده واردات غیرقانونی خودرو، مرتکب جرم جعل نیز شده‌اند و علاوه بر ابطال مجوز نمایندگی و فعالیت، قوه‌قضائیه نیز باید از این منظر به شدت با آن‌ها برخورد کند. وی خاطرنشان کرد: در این پرونده برخی کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دستگیر شده‌اند که می‌طلبد این وزارتخانه با قاطعیت ریشه‌های این فساد را شناسایی و برطرف کند. اخیراً وزیر صنعت، معدن و تجارت لیست شرکت‌های دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو را منتشر کرد. در این لیست نام چند شرکت نمایندگی رسمی واردکننده خودرو به چشم می‌خورد. باقی شرکت‌های حاضر در این لیست نیز واردکنندگان غیررسمی و غیر نمایندگی خودرو هستند.

  • غیبت واردکنندگان خودرویی در نمایشگاه مشهد

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد، ۱۶ تا ۱۹ مرداد در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت هرمس، این رویداد مهم بدون شرکت‌های واردکننده خواهد بود. در این نمایشگاه گروه خودروسازی سایپا، خودروسازی ایران‌خودرو، گروه بهمن، شرکت کارمانیا، سیف خودرو و رامک خودرو حضور خواهند داشت. همچنین ۲ برند هایما و چانگان نیز ازجمله شرکت‌های خودرویی حاضر در این نمایشگاه هستند. مریم ثابت، مدیرعامل شرکت هرمس برگزارکننده هجدهمین نمایشگاه خودرو، با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی فعلی منجر به عدم حضور شرکت‌های خارجی شده است، ادامه داد: شرکت‌هایی که از دو ماه قبل رزرو کرده بودند، مجبور شدند لغو کنند،‌ با این حال با ادغام نمایشگاه قطعات، نسبت به پارسال حدود ۱۰ درصد رشد به لحاظ متراژ داشتیم. وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۴۰ هزار مترمربع به این نمایشگاه ادامه داد: به دلیل گرمای زیاد ساعت بازدید از نمایشگاه ساعت ۱۷ تا ۲۳ خواهد بود، ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که ۱۰۰ شرکت داخلی و ۵۰ شرکت آن خارجی است.

  • واکنش پرشیا خودرو به دریافت ارز دولتی

مدیر بازرگانی شرکت پرشیا خودرو با اشاره به انتشار برخی اخبار پرشیا خودرو مبنی بر دریافت ارز دولتی گفت: تا این لحظه شرکت پرشیا خودرو هیچ ارز دولتی دریافت نکرده و برای اثبات آن می‌توان به فهرستی که از طرف بانک مرکزی منتشر شده مراجعه کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت پرشیا خودرو، انتشار لیست شرکت‌های متخلف از سوی وزارت صنعت بازتاب‌ها و نقدهای بسیاری را به همراه داشته است؛ تا جایی که برخی از شرکت‌هایی که نام آن‌ها در این فهرست اعلام شده بود با توضیحات و انتشار اسناد مختلف سعی در احقاق حقوق خود و روشن کردن ابعاد مختلف ماجرا داشتند. اکبر حسینی مدیر بازرگانی شرکت پرشیا خودرو در یک نشست خبری با ارائه مدارک و مستندات سعی در شفاف‌سازی ابعاد مختلف ماجرا و دفاع از حقوق تضییع شده کرد.


وی ضمن اشاره به پیچیدگی‌های روند ثبت سفارش واردات خودرو گفت: از اواخر خردادماه سال ۹۶ و بر اساس برنامه فروش نیمه دوم سال، برنامه‌ریزی برای خرید خودرو و ثبت سفارش حدود ۱۴۷۰ دستگاه خودرو آغاز شد که این فرآیند برای شرکت حدود یک تا دو هفته به طول انجامید و ابتدای تیر ماه سال ۹۶ و پیش از بسته شدن سامانه ثبتارش اعلام شد که سایت در حال به‌روزرسانی است.

حسینی تصریح کرد: در این شرایط عده‌ای به‌صورت غیرقانونی ثبت سفارش‌ انجام داده‌اند و یک روز قبل از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت، این مجوزها صادر شده است. گویا برخی اطلاع داشته‌اند که قرار است این ممنوعیت صورت گیرد. وی همچنین تأکید کرد در جلساتی که با دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت و مسئول مربوطه داشتیم، آن‌ها متوجه فسادی شدند که در این موضوع رخ داده است. حسینی در ادامه گفت: واردکنندگانی که کار قانونی انجام داده‌اند مشکلی با ورود مراجع ذی‌صلاح به پرونده‌های واردات ندارند. در فهرست وزارت صنعت که منتشر شده، دو گروه شرکت واردکننده خودرو وجود داشت که یک گروه شرکت‌های مادر و رسمی و گروه دیگر غیررسمی‌ها هستند که متأسفانه این بخش دوم، بیشترین خطا را داشته‌اند. وی همچنین به وجود بیش از ۹۰۰ خودرو ب‌ام‌و در گمرکات و عدم ترخیص آن‌ها اشاره کرد.

  • خودروهای هن تنگ اجازه فروش ندارند


سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد؛ تاکنون مجوز پیش فروشی برای خودروی”هن تنگ” صادر نشده است.
در اطلاعیه سازمان حمایت آمده است؛ با توجه به استعلام برخی از هموطنان در ارتباط با صحت ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی ۵ ساله جهت خودروی “هن تنگ” توسط شرکت آرین موتور پویا، ضمن تکذیب خبر مذکور به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند تاکنون مجوز پیش فروشی برای خودروی مذکور صادر نشده است و این خودرو دارای خدمات گارانتی از سوی شرکت آرین موتور پویا نیست، لذا تبلیغات فروش این خودرو توسط یکی از شرکت‌های غیرنماینده، مورد تأیید نیست.

وضعیت این روزهای بازار ارز و سکه و همچنین خودرویی ما را به یاد چند سال پیش می‌اندازد. هم‌اکنون قیمت‌های عجیب‌وغریبی به گوشمان می‌خورد که در مخیله هیچ‌کسی نمی‌گنجید اما خب باید با واقعیت کنار آمد و آن واقعیت قیمت‌های گزاف برای خودروهایی هستند که نه تنها در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شوند (چون سالهاست منقرض شده‌اند!) بلکه اکثر مردم توانایی خرید آن‌ها را هم ندارند.

cartoon

نام خودرو

قیمت (میلیون تومان)
پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۶۳

پژو ۲۰۷ اتومات

۹۵
تندر E2 پارس خودرو

۶۷

پارس تندر

۶۹

تندر پلاس اتومات

۸۵
تیبا ۲

۳۱/۵

ساینا

۳۳/۵
پراید ۱۳۱

۲۵/۵

دنا پلاس

۸۱
رانا

۵۷

سمند EF7

۵۳
ساندرو استپ وی اتومات

۱۰۲

سراتو اتومات آپشنال

۱۶۹

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    آقا خوبه ما زود یه 207 خریدیم ها
    اون موقع 57 تومن الان 95 تا !!!!!!!!!
    الان 80 مشتری داره ولی با 80 تاش هیچی نمیشه خرید
    خداییش اصلا کشور مدیری چیزی نداره؟ ما که ندیدیم شما دیدید یه خبری به ما هم بدید!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    امروز صبح (نهم )قیمتارو نمیدونم
    اما دیشب پژو 405 slx به 56 تومن رسید درست خوندید پانصد و شصت میلیون ریال
    سانتافه مرز نیم میلیارد رو رد کرد و دنا پلاس توربو هم به 91 میلیون تومن رسید
    خراب شه رو سرتون اون کارخونه هاتون
    یه نکته جالب دیگه بوگاتی شیرون دیوو 6 میلیون دلاری دو شب پیش به پول ایران 60 میلیارد تومن بود دیروز به پول ایران 68.4 میلیارد بود (افزایش قیمت دلار)
    یه شبه 8.4 میلیارد تومن پولمون بی ارزش شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HAMID.HEMI

      ۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اپتیما دیروز 450 میلیون بود امروز550 میلیون!!!
      فکر کنم کلا وضعیت مملکت این روزا دوربین مخفیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. s.h

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    چه کاری از ما بر میاد همش فقط باید تعجب کنیم
    خدا وکیلی یه دست صدا نداره من خودم اولین باری که پیارسال گفتند کمپین تحریم خودرو داخلی تا یک سال ماشین نخریدم ولی دور از جون مردم *** میرن صف خرید الان جز حرص چی نصیب من میشه ؟؟؟ ما که به نوبه خودمون به عهد وفا کردیم ولی بقیه چی ؟
    یه خرده دیگه هم صبر کنید تا لبریز شه اونوقت یه روز خوب میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Lmbx

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (287 ديدگاه)

    از اول خلقت آدم و حوا تا قیامت ما مردم این روز های ایران در تاریخ ماندگار خواهیم ماند. به نظرم تا به حال انقدر مردم یک قوم ظلم پذیر نبودند و نفاق بینشون موج نمیزد حقا که حقمونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HAMID.HEMI

      ۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      مکن در این چمنم سرزنش به خودرویی
      چنانکه پرورشم میدهند می رویم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا