میز خبر

میز خبر: وسوسه خرید و آرزوهای کمپین

ماندن به چه قیمتی؟ بودن یا نبودن مسئله این است.
آیا سقوط تولید خودرو در ایران با بسته شش‌ماهه متوقف می‌شود؟ در روزهایی که تویوتا از سرمایه‌گذاری عظیم خود در بخش رباتیک و هوش مصنوعی پرده برداشت و تسلا نیز به‌طور مستمر فعالیت خود را در اروپا گسترش می‌دهد خودروسازان وطنی منتظرند تا با ارائه بسته ۶ ماه دولت به مردم و جامعه، فصل جدیدی از فروش محصولات قدیمی و پرنقص خود را ازسر گیرند. مافیای خودرو که از آغازین روزهای پیدایش خواست عمومی مردم مبنی بر ضرورت تغییر در وضعیت بازار خودروی ایران، از شکست کمپین تحریم خودرو دم می‌زدند سرانجام به مقصود خود رسید و دولت را که نماد خواست و اراده عمومی است به اعطای امتیازات گسترده از یارانه تولید اختصاصی به خودروسازان تا وام‌های با بهره پایین‌تر وادار کرد. دولت که قرار بود گشاینده درهای بازار انحصاری خودروی ایران به‌روی خودروسازان معتبر جهانی باشد تا از این طریق هم محملی برای رقابت ایجاد شود و هم این کار آغازی بر گسترش رفاه عمومی ملت باشد، زیر فشار بی‌امان سوداگران و انحصارطلبان کمر خم نمود و بجای تغییر در مقررات بازار، پافشاری بر خواست ملت و تلاش برای افزایش سطح استانداردهای صنعت خودرو، به یک تماشاچی بی‌بدیل تبدیل شد که تنها کارش خیره ماندن و به انتظار نشستن است، چه منظرهٔ مهیبی است بی‌ارادگی…

cartoon
چنان چه نگاهی اجمالی به وضعیت حال حاضر صنعت خودرو ایران بیاندازیم به‌سادگی مشکلات ساختاری موجود در این حوزه را می‌توان دید. بی‌توجهی به بازار و مقررات بازار و عدم تلاش دولت در راستای گسترش رقابت در این بازار، غلبه منفعت سیاسی بر منافع ملی و مصالح عمومی و زدوبندهای گسترده میان بخش خصوصی و دولتی که به‌صورت تاریخی در صنعت خودروی ایران نهادینه شده همگی ازجمله عوامل بروز شرایط حاضر است. شرایطی که بی‌تردید به همین‌جا ختم نمی‌گردد و با عنایت به تحلیل کارشناسان ممکن است ابعاد تازه‌تری بیابد.

هجوم مردم برای خرید خودروهای بادکرده با تسهیلات اعطایی
هجوم مردم برای خرید خودروهای بادکرده با تسهیلات اعطایی
پرداخت وام خودرو به خریداران اما در حالی آغاز می‌شود که اعضای کمپین نخریدن خودروی صفر، کمپین تازه‌ای به‌منظور مقابله با دریافت وام خرید خودرو راه انداخته‌اند. به گزارش آنا، آن‌طور که پیش از این اعلام شده بود، قرار بود وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو طی ۷ سال بازپرداخت شود، اما تازه‌ترین اخبار حاکی از این است که دوره بازپرداخت این وام به ۴ سال کاهش یافته است. سؤالی که به‌شدت ذهن آحاد جامعه را درگیر نموده اما چیز دیگری است. اینکه آیا سقوط تولید خودرو در ایران با بسته شش‌ماهه متوقف می‌شود؟

vaam-khodro-cartoon
منتقدان این بسته نظری دارند که چندان به مذاق خودروسازان خوش نمی‌آید. منتقدان این وام معتقدند دلیل مردم برای پیوستن به کمپین نخریدن خودروی صفر نداشتن نقدینگی نبود، بلکه این اعتراضی به پایین بودن کیفیت خودروها بود. ازاین‌رو، همین افراد کمپین تازه‌ای برای نه گفتن به دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی راه‌ انداخته‌اند.
فرارو دراین‌باره نوشته است: اعضای کمپین این بار هم مانند قبل از تصاویر برای نشان دادن هر چه بهتر هدف خود استفاده کرده‌اند. در یکی از تصاویر منتشرشده یک پراید دیده می‌شود که بر روی آن خط قرمز کشیده شده است. در زیر این تصویر نوشته شده است: “احمق کسی است که ماشین ۳ میلیونی را با وام ۲۵ میلیونی بخرد و ۴۷ میلیون پس بدهد.” این در حالی است که امروز خودروسازان فهرست خودروهای مشمول طرح خرید اقساطی را به همراه شرایط فروش آن منتشر کردند و دولت ثابت کرد به طرحی که برای خروج از رکود طراحی نموده اعتقاد راسخ دارد.

vaam-khodro-cartoon
بسته خروج از رکود اقتصادی که توسط دولت و برای تحریک تقاضا در بازار طراحی و به مردم ارائه شده درصدد است تا علاوه بر افزایش تولید ملی نرخ اشتغال را در کوتاه مدت ثابت و یا اندکی مثبت نماید. بسته‌ای که در میان اقتصاددانان بسیار منفور است و گویا با آن مخالفت‌های بسیاری شده است. عمده این مخالفت به تبعاتی است که این بسته ممکن است به جامعه تحمیل نماید. از دیگر سو بسته مذکور اقدامی عرفی و کاملاً متداول در میان کشورهای جهان است و به غیر از تحرکی تقاضا نمی‌توان انتظار بیشتری از آن داشت چراکه مشکلات عظیم اقتصاد در ایران با چنین بسته‌هایی قابل حل نیست و احتیاج به جراحی‌های بزرگ و تصویب قوانین فراگیر و تازه و همچنین همگرایی با روند جهانی‌شدن دارد. این بسته که به‌صورت ویژه قلب رکود حاکم بر صنعت خودروی داخلی را نشانه گرفته و به جد درصدد درهم‌شکستن اتحاد نانوشته‌ای میان خریدارانی است که فعلاً علاقه‌ای به خرید تولیدات داخلی ندارد و ماه‌ها است در همراهی با کمپینی به نام نه به خودروی داخلی با یکدیگر همدلی و همراهی می‌کنند. همین اتحاد بود که باعث شد تا در همراهی با رکود اقتصادی کشور، میزان تولید خودروسازان داخلی به‌شدت کاهش یابد.

cartoon
در مهرماه امسال جمع خودروهای تولیدی به ۴۷ هزار دستگاه رسید که در مقایسه با مهرماه سال ۱۳۹۳ که ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو تولید شده بود کاهشی قابل توجه را نشان می‌دهد. میزان این افت که از مجموعه‌ای از عوامل ازجمله رکود اقتصاد ایران و کمپین تحریم خودروی داخلی توسط جامعه ایران ناشی می‌شود ۵۳% درصد است. روند نزولی تولید در صنعت خودرو از در خردادماه سال جاری آغاز شد که در مجموع یک ماه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد. در مردادماه این میزان به ۸۴ هزار دستگاه و در شهریور ماه به ۶۰ هزار دستگاه و سرانجام در مهرماه این میزان به ۴۷ هزار دستگاه کاهش یافت که نشان از کاهش بی‌سابقه تولید خودرو در مهرماه داشته است.

photo_2015-11-10_14-02-30

photo_2015-11-08_22-28-34
همچنین طی مهرماه امسال ایران‌خودرو حدود ۶۰ کاهش تولید داشته و سایپا نیز ۵۲.۲ درصد افت تولید را تجربه کرده است. بررسی میزان تولید انواع سواری در ایران‌خودرو مرکزی نشان می‌دهد که در مهرماه امسال پژو ۲۰۶، ۴۸ درصد، پژو ۴۰۵، ۴۵ درصد، پژو پارس، ۸۰.۶ درصد، سمند، ۵۱.۲ درصد، دنا، ۴۸ درصد و رانا ۶۶.۳ درصد کاهش تولید داشته‌اند. در این میان تولید ال ۹۰ در ایران‌خودرو رشد قابل‌توجهی داشته و با توجه به تقاضای آن در بازار ۹۰۳ درصد رشد در مهرماه امسال به خود دیده است. بر اساس این گزارش، تولید انواع سواری در سایپا طی مهرماه امسال نیز با ۵۰.۳ درصد روبرو بوده که در این میان، پراید، ۶۳.۵ درصد و تیبا ۶۴.۸ درصد کاهش داشته‌اند.

photo_2015-11-08_20-42-36

photo_2015-11-08_20-24-43

5454
نکته جالب تولید ۷ ماهه خودرو کشور است که نشان از افول شدید و هشتاد هزار دستگاهی در تولید خودرو در داخل دارد. خبری که قطعاً بسیار تلخ است و با توجه به چشم‌انداز اقتصاد ایران که به‌شدت تیره است لازم است برای حل آن تصمیمی اساسی و نه احساسی از جانب دولت اتخاذ شود. لازم به ذکر است تولید ۷ ماهه سال ۹۴ به ۵۴۸ هزار دستگاه رسیده که در مقایسه با ۷ ماهه نخست سال گذشته که ۶۲۴.۵ هزار دستگاه خودرو تولید شده بود آماری تأسف‌برانگیز است.

cartoon
باوجود این رکود گسترده است که دولت بر اعطای یک بسته مالی تحریک‌کننده تأکید دارد. خوانندگان پدال به‌خاطر دارند که در روند رونق فروش خودرو در امریکای شمالی و اروپا نیز یکی از عوامل اقبال مردم بسته وام اعطایی دولت و تحریک تقاضا بود. بااین‌حال جنس اقتصاد ایران و اروپا یا آمریکا متفاوت است و تنها یک بسته مالی نمی‌تواند اقتصاد ایران و ایضاً خودروسازان داخلی را از وضعیت حاضر نجات دهد. این بسته که با مشخصاتی همچون سقف ۲۵ میلیون تومان و نرخ سود ۱۶ درصد تصویب و مقرر شده، تا پایان اردیبهشت ماه ۹۵ اعتبار خواهد داشت. این دستورالعمل بر اساس موضوع بند ۶ مصوبه شورای پول و اعتبار مطرح شده که از ویژگی‌های آن می‌توان به میزان اعطای وام تا حداکثر ۸۰ درصد قیمت هر خودرو و تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال در قالب عقد خرید دین با نرخ سود تسهیلات ۱۶ درصد در سال اشاره کرد. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو می‌گوید: وزیر صنعت هدف از اعطای این تسهیلات را ایجاد شرایط بهتر برای خرید خودرو اعلام کردند تا هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده از آن بهره‌مند شوند.

cars-cartoon-04
از دیگر سو و به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت زاده در سی و پنجمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که با حضور اعضا شورا برگزار شده، اعلام نموده: تمام سیاست‌گذاری‌های ما در بخش صنعت خودرو، باید منطبق بر واقعیت‌ها و بر اساس منافع ملی باشد. وی، محور اصلی سیاست‌های صنعت خودرو را در آینده و حتی در مشارکت با شرکت‌های بین‌المللی و معتبر دنیا، تأکید بر ساخت داخل ذکر کرده و گفته است: خودروهایی که زیر ۴۰ درصد ساخت داخل دارند از سال آینده دچار مشکل خواهند شد و اگر ساخت داخل محدود داشته باشیم، نمی‌توانیم با شرکت‌های خارجی همکاری کنیم و این موضوعی است که باید شرکت‌های خودروسازی نیز به آن توجه داشته باشند.

cartoon
چیزی که این روزها خوراک رسانه‌های غربی است ماجرای رسوایی فولکس‌واگن و ابعاد تازه آن است. یک تحقیق داخلی شرکت فولکس‌واگن نشان می‌دهد که در تست‌های انجام‌شده بر خودروهای ساخت این شرکت، سطح آلایندگی و انتشار دی‌اکسید کربن، و میزان مصرف سوخت پایین‌تر از آنچه بوده نشان داده شده است. فولکس‌واگن می‌گوید این مشکل عمدتاً در خودروهای گازوئیلی وجود دارد، هرچند برخی مدل‌های بنزین‌سوز هم دچار آن هستند. احتمالاً حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خودرویی که فولکس‌واگن فروخته چنین مشکلی داشته باشند. به گفته یک سخنگوی فولکس‌واگن خودروهای اشکودا، آئودی و سئات ازجمله مدل‌های مشکل‌دار هستند. مطابق گزارش جدید خودروهای با حجم موتور ۱.۴، ۱.۶ و ۲ لیتری ساخت فولکس‌واگن دی‌اکسید کربنی بیشتر از آنچه که تست‌های قبلی نشان می‌دادند، منتشر می‌کنند. این شرکت، که پیش‌تر برای پس گرفتن ۱۱ میلیون خودروی دیزلی نزدیک به ۷ میلیارد یورو کنار گذاشته بود تخمین می‌زند که مشکل جدید ۲ میلیارد یورو هزینه برایش ایجاد کند. روی ۱۱ میلیون خودروی قبلی دستگاهی نصب شده بود که عامدانه سطح آلایندگی را پایین‌تر از سطح واقعی نشان می‌داد.

Volkswagen Badge
سقوط ارزش سهام فولکس‌واگن در روز چهارشنبه – رویترز
سهام شرکت فولکس‌واگن با رسوایی‌های اخیر نزدیک به ۴۰ درصد ارزش خود را ظرف یک ماه و نیم اخیر از دست داده است. تنها امروز بهای هر سهم فولکس‌واگن از ۱۱۰ یورو در روز گذشته به ۱۰۱ یورو افت کرد و به این ترتیب این شرکت ۸ درصد ارزش بازار خود را یک روزه از دست داد.

vw-st
روز دوشنبه مقام‌های آمریکایی فولکس‌واگن را متهم کردند که در خودروهای گران‌قیمت پورشه و آئودی، با حجم موتور ۳ لیتر هم از دستگاه‌های دست‌کاری سطح آلایندگی استفاده کرده است. فولکس‌واگن این اتهام را رد کرده است. پورشه هم این اتهام را رد کرده است، بااین‌حال شاخه آمریکای شمالی پورشه اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی پورشه کاین را با تخفیف می‌فروشد. با وجود رسوایی تازه، زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان با لحنی حمایت‌آمیز درباره خودروساز آلمانی گفته است: “فولکس‌واگن خودش مسئله دی‌اکسید کربن را مطرح کرده است و این نشان می‌دهد که این شرکت برای شفافیت جدی است.”در ماه سپتامبر آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا اعلام کرد در موتورهای گازوئیلی بعضی از خودروهای فولکس‌واگن که در آمریکا فروخته می‌شد، دستگاه‌هایی نصب شده بود که با قرار گرفتن در شرایط آزمایشی کارکرد موتور را تغییر می‌دادند تا نتایج بهتری نسبت به کارکرد معمول به‌دست آید. فولکس‌واگن به دست‌کاری عمدی خودروها اقرار کرد. ماه گذشته میلادی مدیرعامل این شرکت تغییر کرد.

EPA Imposes Additional Emissions Tests to Catch "Cheater" Software
EPA Imposes Additional Emissions Tests to Catch “Cheater” Software
از آن‌سوی آب‌ها و از ایالات‌متحده خبر می‌رسد وضعیت اقتصادی بسیار عالی است و چشم‌انداز پررونقی را به جامعه نشان می‌دهد. گزارش ایجاد ۲۷۱ هزار شغل جدید در ماه اکتبر و کاهش نرخ بیکاری به ۵% که پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۹ تا اکنون مصداق بارزی برای این ادعاست. همچنین آمار بسیار خوب ایجاد اشتغال چراغ سبزی برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر می‌باشد. نرخ بهره اوراق قرضه در امریکا یکی از مهم‌ترین مکانیسم‌های سیاست‌گذاری کلان اقتصادی و چراغ هشداری است که وضعیت واقعی جامعه را به فعالان اقتصادی نشان می‌دهد. امروز شاخص دلار آمریکا نیز بعد چند ماه از ضلع بالایی مثلث تحلیل پرواز کرد و روندی صعودی به خود گرفت. دلیل این رشد افزایش شانس بالا بردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه دسامبر می‌باشد. همچنین قیمت نفت وست تگزاس نیز با افت ۲% همراه بود. می‌توان یکی از عمده‌ترین نشانه‌های رونق در اقتصاد امریکا را فروش بسیار مناسب خودروسازان قلمداد کرد.

تولید دو میلیون خودرو در کارخانه مایلستون
تولید دو میلیون خودرو در کارخانه مایلستون
همچنین ولوو خودروساز سوئدی برنامه خود برای تولید گونه‌ای سفارشی از مدل محبوب و پرفروش xc90 را ارائه کرد. این برنامه که قرار است از مجرای بخش پولستار کارخانه ولوو انجام گیرد قرار است کراس‌اوور قدرتمند ولوو را در بخش‌های فنی و تجهیزاتی ارتقا دهد. موتور D5 این شرکت که پیش از این ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر تورک تولید می‌کرد با اندکی ارتقا به ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور رسیده است. همچنین موتور دیگر که با کد E شناخته می‌شود با ۱۴ اسب بخار افزایش قدرت و ۳۰ پوند فوت افزایش گشتاور نیرویی معادل ۳۳۴ اسب بخار و ۳۲۵ پوند فوت تولید می‌کند. رابرت دالگرن از تیم پولستار دراین‌باره گفته است: “آنچه ما در هنگام طراحی و ساخت این مدل مدنظر داشتیم ساخت بسته‌ای دقیق و متوازن با عملکرد بالا بود که از عمده ویژگی‌های نسل جدید مدل‌های XC90 پولستار است.

Volvo XC90 polestar
Volvo XC90 polestar
جاسوسان صنعتی به‌تازگی تصاویری از یک استیشن واگن بزرگ و مدرن شکار کرده‌اند که گویا متعلق به خودروساز در حال رشد دورگه سوئدی/چینی یعنی جیلی است. البته جیلی به‌تازگی همکاری‌های مالی گسترده‌ای با شرکت تاکسیرانی شهر لندن آغاز نموده است. این مدل بی‌نام که از نمای کناری بی‌شباهت به محصولات اشکودا نیست گویا نسخه جدید امگرند است و در طراحی عضلانی آن دقت بسیاری به عمل آمده تا از هر نظر موجه و زیبا باشد. بااینکه جیلی سعی بسیاری نموده تا این مدل به خودروهایی از سایر برندها شبیه نباشد اما چراغ‌های عقب این خودرو یادآور مدل اسپورتیج کیا است. متأسفانه هیچ تصویری از نمای داخلی این محصول جیلی منتشر نشده است اما جای نگرانی نیست چراکه وب‌سایت‌های چینی از ارائه این مدل در ماه آینده میلادی در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو خبر داده‌اند.

geely shooting brake concept
geely shooting brake concept
همچنین در هفته‌ای که گذشت شرکت تاکاتا که تولیدکننده قطعات صنعت خودرو است، بدترین روزهای ممکن را داشت و مورد غضب همکاران و هم‌وطنانش در صنعت خودروسازی قرار گرفت. تویوتا خرید ایربگ از این شرکت را متوقف ساخت و مزدا نیز اعلام نمود در خرید تجهیزاتی همچون بالشتک هوا بازنگری خواهد کرد.

Japan Takata Recalls
همچنین در این هفته بنتلی برخی از مدل‌های خود را جهت رفع نقص به کارخانه فراخواند و تویوتا نیز مدل‌های آوالون هیبرید، آوالون ۲۰۱۳-۲۰۱۵ و لکسس ES350 و ES300h را برای رفع نقص به نمایندگی‌های خود فراخواند. مشکل محصولات بنتلی کابل اتصال باتری بود و محصولات تویوتا نیز از نقص در سیستم ترمزگیری رنج می‌بردند.

2014 Toyota Avalon
۲۰۱۴ Toyota Avalon
و سرانجام اینکه در تهران و در یک اتفاق نادر دو خودروی فوق‌العاده زیبا، کلاسیک و ارزشمند به نمایش درآمده‌اند. یکی از این دو خودرو یک دستگاه مرسدس بنز از گونه ۵۰۰ K است که تنها به تعداد بسیار محدودی تولید شد، خودروی دیگر نیز از برندی نامشخص و بسیار قدیمی است. دو خودروی کلاسیک گران‌قیمت که در موزه ملی خودروی ایران نگهداری می‌شوند و شاید روزگاری محصولی ساخته دست غربی‌ها! به شمار می‌آمدند اما امروزه در شمار میراث فرهنگی کشورمان از ارزشی بسیار بالا برخوردارند. با نگاه به این دو خودرو به‌خوبی می‌توان فهمید صنعت خودروسازی چه راه دراز و سختی را پیموده است. راهی که به روندی ملموس از توسعه را نشان می‌دهد. توسعه محصول مرارت و سخت‌کوشی در عین پشتکار و ایمان به آینده‌ای روشن است. راهی که هرکس را یارای گام نهادن در آن نیست. تنبل‌ها همیشه راحت طلبند. آیا ما توسعه می‌یابیم؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. REZA

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ای کسانی که ریختید تو نمایندگی هاااا ..این بود قول و قرارمون..؟!!!
    بابا ایول به غیرتتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. matin

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      فقط می تونم بگم خلایق هرچه لایق ولی من به تحریمم ادامه می دم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AliZeus

        ۱۹ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (420 ديدگاه)

        آقا خیلی شلوغش نکنین…که فک کنن کمپین شکست خورده..طبیعیه یه عده ای به هر دلیلی حالا از فرصت وام خودرو استفاده کنن…از اولشم کمپین 80 میلیونی که نبود…:) زنده باد کمپین…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۱۹ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          @.F
          بیانات گوهر بار وزیر عزیز:
          وزیر صنعت گفت: خودروهای ایرانی خودروهای با کیفیتی هستند و تنها خوشکلی خودروهای خارجی را ندارند. !!!!!!!

          وی افزود: گلایه‌ای که برخی مردم از کیفیت تولیدات داخلی دارند مربوط به زمان تحریم‌ها است زیرا خودروسازان ما در این دوران مجبور به تامین قطعاتی شدند که از کیفیت لازم برخوردار نبود. الان این یعنی چی یعنی خودروی بی کیفیت با قطعات بی کیفیت تولید کردید توجیه هم میکنید!!!!!!

          نعمت‌زاده یادآور شد: در شرایط فعلی خودروسازان ما صرفا قطعات اصلی را خریداری کرده و یا آنها را در داخل کشور تولید می‌کنند.

          وی در پایان یادآور شد: بعد از اجرای برجام دست خودروسازان باز خواهد شد و با ایجاد رقابت بین آنها کیفیت محصولات داخلی افزایش می‌یابد.دستتون درد نکنه اقا اصلا ما الان از خوشحالی داریم بال در میاریم قراره اشغالای عتیقه ی شما با کیفیت بشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. farzad

          ۱۹ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          من فکر میکنم کمپین تا حالا کاملا موفق و پیروز بوده…چون فرقون سازان با تمام توانی که داشتن و حمایتی که از دولت و مجلس و … شدن ،سعی کردن جلوشو بگیرن…همینکه حاضر شدن اقساطی بفروشن یعنی عقب نشینی…این همه تبلیغ رادیو تلویزیونی از استقبال مردم هم یعنی اینکه مساله کاملا برعکسه!!!!خلاصه این مو هم از خرس غنیمته…وقتی بورس به این خبرها واکنش نداره یعنی خبری نیس!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. آرمااااان

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      مطمِن باش این طرحشون جواب نمیده،اوناییم که ریختن و خریدن از درد نداری بوده که پول نقد نداشتن بخرن ازین طرح استفاده کردن،تمام این آماری که رسانه ازش دم میزنه هـــــــــــــــمش دروغه،حتی حرفای خودشون به هم نمیخوره یکیش میگه فلان نفراومدن خریدن یکی دیگش میگه فلان قدر،خب معلومه که دارن دروغ میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. yahya

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (214 ديدگاه)

      روی صحبت من با مافیای اتومبیل تو ایرانه ….
      آره شما برنده شدید ، آره ما ملت و شکست دادید ، تونستید لگنای باد کردتونو واسه امسال بفروشید ، آره تو خیالات راحتتون غرق شید ، فک نمیکردم اینقد احممقق باشید که فکر مبارزه با یه ملت 70 میلیونی رو بکنید ، فک نمیکردم اینقد احممقق باشید که به حرف به حق ما گوش ندید … گیریم که تا آخر اردیبهشت مردم از این طرح حمایت کنن ، گیریم که انبارای نمورتونو تا آخر اردیبهشت خالی کنید … بعدش چی ؟؟؟؟؟!!!!! سال بعد و میخواین چه غلطی بکنید ؟؟؟؟؟!!!! تا دو سال بعد ، درشکه هاتونو میخواین چجوری بفروشید ؟؟؟؟!!! بازم تسهیلات از بانک مرکزی می گیرید ؟؟؟؟؟!!!! گیریم که گرفتید ،،، تا آخر امسال هرکی ماشین نو میخواست که به ماشین صفرش رسید ، دیگه می خواید به کی ماشین صفر بفروشید ؟؟؟؟!!!! دولتیای عزیز ، شما هم تمام توانتونو بزارید تا شبکه های اجتماعی رو فیلتر کنید … فقط خواهش میکنم هرچی تو چنته دارین و رو کنید ، ولی بزارید بهتون بگم الکی وقته گرانبهاتونو هدر ندید ، چون دیگه نمیشه جلوی تکنولوژی وایستاد …
      ما فهمیدیم که اگه متحد بشیم چه قدرتی خواهیم داشت …
      امسال رو تو مستی پیروزیه به ظاهر پیروزمندانتون سر کنید … ولی بدونید اوضاتون سال بعد خیلی خیلی خیلی بدتر از الآن خواهد شد

      “مورچگان را چو بود اتفاق شیر ژیان را بدرانند پوست”

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      تو کشوری که آمار مطالعه به شکل معنا داری افتضاحه طبیعتا سطح فکر هم محدوده وبااین طرح ها فکر میکنن خبریه
      جالبه امروز نعمت اومده میگه خودروهای ما کیفیت خارجی هارو دارن منتهی بروروندارن وظاهرشون قدیمیه!
      بفرما اینم از وزیر این مملکت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Danial

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (466 ديدگاه)

      نکات جالبی هم هست که بهش اشاره نکردید ای کسانی که رفتید تو نمایندگی ها میدونید ماشین هاتون سند ندارن و تا آخرین قسط هم سند در رهن شرکت سازنده باقی میمونه خیلی هاتون فک کردین میرید خرید قیمتش میره بالا و با خیال راحت می کنید تو پاچه هم شهریتون و به ریش بقیه که ساده بودن و نخریدن میخندین… بلای به سرتون میاد تا هیچ وقت یادتون نره…
      درضمن در هیچ کجای قرار داد نوشته نشده قیمت قطعیست ینی ممکنه 4 سال دیگه بگن قیمت روز N تومان حالا بقیش رو هم بدید این مورد رو من خودم سر خرید 206 سال 88 تجربه کردم ثبت نام یه چیز بود و زمان تحویل مجبور شدم 1 میلیون بیشتر بپرداخت کنم…
      اینایی که فک کردین زرنگین با اینکارتون هم پدر خودتون و هم بقیه رو درآوردین ببینیند به کجا رسیدیم که خود بانک ها دگه به خودروسازان اعتماد نداره و میگه بهتون پول مستقیم نمیدم به ملت وام میدم که بریزن تو جیب شما…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. f22raptor

        ۲۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (43 ديدگاه)

        کاملا درست میگه منم سال 92 تجربه کردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. P.G

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      اى بابا دوست من،خوش خیالى ها!
      یکى دو ماه پیش توى یه مطلبى اتفاقات این روزها و عکس العمل مردم و هجومشون به نمایندگى ها رو پیش بینى کردم اما همه بهم دیسلایک دادن
      عین روز برام روشن بود که همچین حرکت هاى جمعى و کمپین هایى توى کشور ما به هیچ جا نمیرسه،میدونى چرا؟!چون ما روحیه ى جمعى نداریم،چون ما همه فقط به فکر خودمونیم،چون ما همگى احساس زرنگ بودن داریم و زرنگ بازى توى جامعه ى ما ارزشه نه ضد ارزش،به خاطر همینم با چند میلیون وام ساختگى راحت میشه این جمعیت رو *** کرد،چون همه از سر احساس زرنگ بازى هم که شده این شرایط رو یه فرصت طلایى میدونن و کمپین میشه کشک!!!
      دوست من یه واقعیتایى وجود داره که باید بپذیریم،تو جامعه اى که *** بازى ارزشه و به آدم سالم و پاک میگن اُمُل!تو جامعه اى که منافع شخصى به هر بهایى حرف اول و آخرو میزنه…تو همچین جامعه اى صحبت از روحیه ى جمعى و کمپین و اعتراض جمعى مضحک و بى معنیه ونهایتاً در حد حرف یا حرکت هاى سطحى باقى میمونه و نمیشه ازش انتظار معجزه داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. مایکو باکتریوم توبر کلوسیز

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      یه نکته ی بسیار جالب!!:
      حدود3یا4سال دیگه خودروهای بدون راننده وارد بازار میشه اونوقت بعضی ها هنوزدارن اقساط این اشتباهشون رومیدن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. amir

      ۲۰ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (255 ديدگاه)

      نظام سرمایه داری یعنی همین
      فقط ما در سال 2015 هستیم خدا کنه بقیه دنیا این مورد اخبار ایران رو نشنوند وگر نه از ته دل به ما می خنند.
      صرفا جهت اطلاع نویسنده بقیه دنیا وام بهره کم میدن که مردم بنز و کادیلایک بخرن نه پژو و پراید 30 سال پیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فوق فوقش بتونند پنجاه هزارتا با این ترفند بفروشند….آخرش چی؟بقیش رو چیکار می کنند؟اینایی که میخرند به این فکر کردند که خیلی هاشون یک ماه بعد از خریدشون دوباره باید راه بیوفتن تو نمایندگی ها برای تعمیر و تعویض قطعه و گیربکس و حتی موتور؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (226 ديدگاه)

    آقای نعمت زاده وزیر صنعت
    آیا منفعت ملی را شما در اقلیتی می بینید که به امثال شما متصلند یا اکثریتی که زحمت کشیده ی واقعی هستند و تنها خواسته شان وسیله ی حمل و نقلی با کیفیت است که بتوانند به آن اطمینان بکنند ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. king 918

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    دوستان هرچی بگیم فایده نداره ایشالا خدا این مردم رو حالی کنه این ملت که 25 رو به خورد پراید میدن واقعا ما جهان سوم نیستیم ما جهان گمشده ایم …………….
    برید با پراید حال کنین ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      پدال چرا سانسور میکنی به خدا پدال خیلی بی معرفتی بابا نظرمه بذار بگم
      به قول نقی معمولی … حالا حقش هست انگشت بندازم دهنمو جر بدم من……….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احسان(احسان)

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم حرفی بزنم اما هیچی نمی تونم بگم. کسایی که ماشین میخرن احتمالا بخاطر نبود پول بی ماشین بودن.اما کسایی رو که پول دارن و نمی خرن چطور می خوان راضی کنن؟در ضمن تولید زیاد خودرو در اواسط دهه 80 باعث شده سن اکثر خودرو ها زیاد شده باشه که باید تعویض بشن.من شخصا حاضر نیستم دوباره ماشین ایرانی بخرم.یه عمر سمند داشتم واسه هفت پشتم بس بود.دیگه عمرا حاضر باشم ماشینی رو که دوست نداشتم با قیمتی بالاتر خریداری کنم.شما حاضرید؟
    قسم می خورم ماشین بعدی که بخرم خارجی باشه.دیگه سوار خودروهای داخلی شدن توهین به شعور خودم و خانوادمه.دیگه هیچوقت حاضر نیستم به خودم و خانواده عزیزم خیانت کنم.وای بر من که بخوام دوباره سمند و پژو و ال90 بخرم.چی برسه به پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. FARA2001

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    با این اقساط 4 ساله درصد جزعی میتونن خودرو بخرن .
    این تصادیر هم مربوط به مافیای خودرو سازاس . یعنی مافیای که نتونه چنتا نمایندگی رو پر آدم کنه که دیگه مافیا نیست.
    چنتا اتوبوس از این ادمای ارزون همیشه همه جا پیدا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      به نکته کلفتی اشاره کردی ;) … اصن یادم به این نبود
      ممکنه کاملا ساختگی باشه این قضایا … چون ازینا این کارا بعید نیست…

      همه مردم هم بیخیال کمپین بشند من بیخیال نمیشم … چون درد بی کیفیتی وسیله ای مثل خودرو که با جون آدم سروکار داره رو چشیدم …
      تا وقتی تویوتا نخرم ، ماشین دیگه ای سوار نمیشم …
      عزت زیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. kevin7360

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دوستان گرامی لطفا ناراحت نشید بیشتر اینا که اومدن تو نمایندگیها قصد فروش خودروها رو به صورت قول نامه ای و نقد کردن پولشونو دارن و دردی از فرغون سازان دوا نمیشه شما فقط به ادامه این کمپین فکر کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    واقعا که……
    اینهمه از خودروسازان ضربه خوردیم درس نگرفتیم
    اشکال از خودمونه که همبستگی نداریم
    اگه ی ذره اتحاد داشتیم الان نمیتونستن از مردم سو استفاده کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کافر مقدس

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    این ملت همه جور خودشونو اثبات کردند . از سال 71که پراید و 405تولید میشود تو این 23سال اخیر با خرید همیشه خودشونو ثابت کردند

    جالب اینجاست همینا مینالند از کیفیت خودرو و خودروسازها ولی همیشه در صحنه حاضرند

    هیچوقت همرنگ نبودن و نخواهند بود . . . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشاد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    این شیوه ی فروش فقط به طور مقطعی کمی از مشکل نقدینگی خودروسازها رو حل میکنه عده ای که الان با وجود وام خودرو نخرن قطعا بعد از پایان یافتن طرح خودرو نمیخرن.عده ای هم که الان خریدن دیگه 6 ماه بعد که دوباره خودرو نمیخرن پس بعد از اتمام طرح ایران خودرو و سایپا با بحران بزرگتری در مقایسه با حالا از نظر کاهش فروش مواجه خواهند شد.

    اگر بخوایم خیلی خوش بین باشیم فقط میتونیم به این دل خوش کنیم که این دو خودرو ساز به کمک این پول هنگفتی که از این طرح فروش به دست میارن فورا به اصلاح ساختارهای مدیریتی و مهندسی خودشون بپردازن تا بعد از اتمام طرح بتونن به مرور خودشون سرپا کنن.طرحهایی مثل سخنرانی مدیر ایران خودرو برای ارتقاع محسوس کیفیت از زمستان امسال یا پروژه های محصولات جدیدی که فعلا فقط کد پروژه ی اونا به بیرون درز کرده.
    دقت کنین اگر خودروسازها بتونن 100 هزار خودروی انبار شده رو بفروشن که با توجه به استقبال مردم ممکنه بیشتر هم بفروشن و قیمت متوسط محصولات رو 30 میلیون تومن در نظر بگیریم یه چیزی تو محدوده 3 هزار میلیارد تومن میتونن نقدینگی به دست بیارن که اگر حواسشون جمع کنن میتونن باش خودشون یه تکونی بدن تا دیگه اینقدر کاسه چه کنم؟چه کنم؟ دستشون نگیرن. چون این بخشندگی دولت در این شرایط که خودشم به شدت کمبود بودجه داره دراز مدت نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. lmbx

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (287 ديدگاه)

    بابا همه اینا فیلمشونه گول نخورید!الان تو این چند روزه تو اخبار و سایت ها عکس صف های طولانی رو نشون میدن تا مردم سست بشن واقعا باید ***محض باشه کسی زیر بار این ظلم بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. hamed

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تمام این قضایا ساختگیه-هیچکی نمیاد فرغون 10میلیونی رو 40میلیون بندازن بهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، متاسفانه دولت محترم فقط مسکن خودروسازان را تامین کرده اند و به نظر می رسد هیچگونه راه کاری جهت تسریع در خصوصی سازی صنعت خودرو ندارند ، از طرف دیگر نمایندگان مردم هم تا کنون به اندازه کافی درخواستهای مردم را از دولت پیگیری نکرده اند و در کلامشان بیشتر حمایت از تولید داخلی را دیده ایم نه خواست ملت را !!! خوب پرداخت این وام هم دائمی نخواهد بود و امکان رکودی مجدد در پایان این مدت بعید به نظر نمی رسد . از نظر من صحبت از تحریم خودرو داخلی یا نخریدن خودرو صفر کیلومتر نیست بلکه صحبت عزت و بزرگواری مردم است که به دلیل دولتی بودن و محدودیت بازار خودرو کشور به مردم تحمیل شده است ، ایران را با کشورهای ضعیف اقتصادی مقایسه نکنید ، ایرانی جایگاه بهترین ها را داشت ولی اکنون عزت و بزرگواری و خواست این مردم سرکوب شده است و محکوم به تمکین از بعضی تصمیم گیری های غلط هستند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا چیکار کردن؟ کیفیت رو بالا بردن؟ قیمت رو مناسب کردن؟ چه مشکلی رو حل کردن؟ تا کی فقط سود و سود و سود؟ آخرش چی؟ سال بعد چی؟ دیگه چه طرفندهایی مونده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sa

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه فیلم برید سایت شبکه خبر توش از 4 نفر سوال کردند خودرو خریده 3نفرش گفتند نه فقط 1 نفر خریده بود من یکی از دوستانم در ایران خودر کار می کن گفت همش دورغ
    خودرو صفر نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وحید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه سلام هم بکنیم به اون کسی که وام 25ملیونی خودرو میخواد بگیره و 47ملیون باید پس بده????
    ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ali ayat

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    واقعا بچه های سایت همه با حرص و بغض کامنت گذاشتن ولی یه روزی همه ی این مسخره بازی ها تموم میشه الان دولت داره خوشی میکنه الان مردم منتظر خرید خودروی صفر خود هستند ولی خدا بیست سال بعدی رو نیاره یعنی ای کاش که قبل از اینا همه چی ختم به خیر بشه این کامنتم برای بعضی ها خیلی معنی میده برای خیلی هم نامفهومه ولی باشد تا رسوا شوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اگه ده سال قبل بود منم با شما هم عقیده بودم!
    اما دوستان این راه کاملا اشتباهه
    کمپین که راه افتاده به هیچ جایی نخواهد رسید یعنی نمیتونه برسه!
    برای اثبات، من یه فرض محال در نظر میگیرم!
    فرض کنید کمپین موفق شد! یه شبه شرکت بنز(یا تویوتا یا فورد …) جایگزین ایران خودرو شد و تمام تکنولوژیو دستگاهاشم اومد ایران!
    خیلی خوبه شروع میکنه ماشین با کیفیت و با همون قیمت قبل درست میکنه! همه هم خوشحالن ! بماند که اگه با همین قیمت فعلی و دلار 3500 تومن حساب کنیم بازم خیلیا نمیتونستن بخرن !
    بعد دولت تصمیم میگیره فلان نفر معتمد خودشو بذار رئیس کارخونه(حتی سابقه داشته یه بچه 29 ساله مستقیم از دانشگاه و رشته کاملا غیر مرتبط مستقیم مدیرعامل شده)، اون میاد رئیس قبلی هم با کلی سواد یا تو ایران میمونه و غاز میچرونه یا برمیگرده بلاد کفر.
    این رئیسه هم شروع میکنه به آوردن افراد مورد اعتماد خودش! بعد فلان نماینده بهش نامه میزنه که باید این لیستو استخدام کنی اونم برای کمک به ملت! یه چنتا کار الکی جورمیکنه اونا رو استخدام میکنه. نماینده بعدی میکه فلان قطعه ماشین باید تو شهر من ساخته بشه! … خلاصه همینطوری پیش میره تا برگردیم جای اول.
    تا وقتی که دولت سهام این شرکتا رو داره و اقتصاد آزاد نداریم هیچی درست نمیشه.
    این کمپین باید خواستار اقتصاد آزاد باشه
    اونایی که فکر میکنن پراید سه میلیون تموم میشه برن صورتهای مالی شرکت سایپا رو بخونن که بفهمن خودروسازا تازه ضررهم میکنن!
    بله قیمت تموم شده ماشین تو ایران همینه چون خودرو سازاش دولتی هستن!
    اونایی هم که فکر میکنن خارج خودرو خیلی ارزونه کافیه یه محاسبه ساده انجام بدن یه ماشین معمولی ارزون کمتراز11000 دلار نیست همینو تو 3500 ضرب کنید قیمت همین ال نود خودمون در میاد. تازه اگه هزینه ها و مالیات هایی که دولت به قیمت خودرو اضافه میکنه(حدود بیست سی درصد) بهش اضافه کنید وضع بدتر هم میشه.
    نه برادر حقوق و دستمزد تو ایران خیلی پایینه(نسبت به جهان) قیمت ماشین زیاد نیست!
    جالبه همون جوون 29 ساله اشاره شده الان خودش منتقد خودروسازیه!!!!!!!!
    نماینده ای که ازخودروساز تحقیق تفحص میکنه تو گزارشش مینویسه هزینه مالی ایرانخودرو 20 درصده بنز چهاردرصد(یعنی بالا بودن سود بانکی تو ایرانو تقصیر خودروساز میدونه)!!!!!!!!!!!!!
    من به شخصه از خودروسازدولتی متنفرم، چون خونه فساده من از اقتصاد غیر رقابتی متنفرم چون پر از فساده.
    اما راهش بازیچه شدن نیست، حداقل این بود که کمپین باید،خواستار برداشتن تعرفه واردات میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      میدونم چی میگی ولی یه جاش یه جوابی داره که نمیتونم بهت بگم چرا قیمت اینقدر بالاست منم ایران خودرو رفتم میدونی این که میگی پراید ضرره که نیست سود پایینی داره چون شرکت احمق نیست ولی ببین باید نزدیک ۱۰۰نفر تو ماشین بخورن وقتی همه ی اینا با هم جمع بشه اونوقت یه مبلغی میاد که اونو میزارن جلوی روی من و تویی میگن ضرره ولی مثل یه شعبده بازی سادس قبلشم ببین دوست عزیز که چطور شده به این مبلغ رسیدن حیف نمیتونم دهن باز کنم چون هم پدال سانسور میکنه هم دیگه عمرم به پایان میرسه وگرنه خیلی حرفا هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. ali ayat

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    راستی با تشکر از آقای شاوردی بابت مقاله و صد البته عکس های زیبایی که گذاشتن آقا موفق باشید و سرفراز مرسی از این که با شرف زندگی میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدحسین شاوردی

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      ممنونم عزیزجان :-) مخلص همه ی بچه های گل سایت هم هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام
      درود بر شرفت آقای شاوردی بسیاری از جملات شما بغض توی گلوی ماست، به امید نابودی فرغون ساز های وطنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Archi KHAN

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      زندگی به اندازه ای زیباست که همه چیز را می توان قربانی آن کرد ،
      مگر شرافت را
      که عزیزتر و زیباتر از زندگی است و لایق آنکه زندگی را قربانی آن کنی ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. فرزاد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    بابا دروغه شما چرا باور می کنید؟هیشکی نمیخره همه اینا الکیه.فامیل ما تو ایرانخودرو هست میگه بابا هیچ خبری نیست اینطوری میگن تا مردم بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فرزاد

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    بعدشم شک نکن اکثر این مشتریان ماشین اولی هستن و الان شوق ماشین دارن یکی دو ماه دیکه وقتی این شوقشون فرو کش کرد متوجه اشتباهشان میشن .من میگم دو تا گزینه داریم:گزینه اول: شما خودرو میخرید و7 میلیون را نقد و 25 میلیون را طی اقساط 7 ساله ماهانه 496 هزار تومن میپردازید در پایان سال هفتم یک خودروی 7 ساله با حدود 210 هزار کارکرد که 49 میلیون برایش پرداختید و حدود 18 میلیون می ارزد خواهید داشت گزینه دوم : اگر ماهیانه 496 هزار تومن در یک شرکت بیمه عمر سپرده گذاری و 7 میلیون را در یکی از بانکها سپرده گذاری طولانی مدت نمایید در پایان سال هفتم شما از شرکت بیمه با سود تضمین شده نقدا حدود 106 میلیون بابت بیمه عمر دریافت و از بانک حدود 31 میلیون گرفته و جمعا 137 میلیون پول خواهید داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اونی که اینقدر ساده باشه تا سفسطه های شما رو باور کنه حتما دروغهای دیگه راهم باورمیکنه! با کمپین آدمای سده لوح به چی میخوای برسی؟
      عزیز من اونی که ماشین میخره یا باهاش کار میکنه خرج زندگیشو در میاره یا کار نمیکنه من برای اینکه بهت حال بدم فرض میکنم باهاش کارنمیکنه.
      میگی ماشینش 210 هزارتا کار کرده بعد هفت سال
      1 اینجا ایرانه نه آمریکا اینجا تورم بیست درصد داره من خیلی وقته ماشین دارم هر سالم قیمت بالا رفته که پایین نیومده نه ماشین همه چی گرون شده.
      2 طرف ماشین نخره این 210هزار کیلومترو میخواد پیاده گز کنه(البته با خانواده) یا تو ایران سیستم حمل ونقل مجانی وجود داره ما خبر نداریم اگه بخوای معادل گرفتن تاکسی و گرفتاری و بقیه چیزاشو حساب کنی بیشتراز این حرفا درمیاد !!!
      دوما اگه فکر میکنی بانک و بیمه قراره ضرر کنه و پول مفت بهت بده حتما اینکارو بکن. مطمئن باش این پولی که ازش صحبت میکنی هفت سال دیگه ارزشش کمتر از الانه
      امیدوارم تمام کارخونه های خودروسازی تعطیل بشه تا متوجه بشی اتفاقی نمیوفته، دولت حاضرنمیشه از پول تعرفش بگذره
      ایندفعه کمپین ضد واردت کننده خودرو راه میندازین دوباره دولت به بهانه همراهی با کمپین کارخونه های ورشکسته رو دوباره راه میندازه!!! شعاره کمپینم این میشه ایرانی ماشین ایرانی بخرحتی اگه آشغال باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۲۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        اولا شما اصلا نمیدونی هدف کمپین و نخریدن خودرو چی بوده اومدی اینحا داری نظر میدی من راجب این مسئله تو یه پست راجب ماشین پرینت آئودی بود برو بخون تا بفهمی منظور از کمپین و کلا این برنامه چی بوده که شما فکرت به اونجاها نرسیده دوما هیچ دلیل هیییچ دلیلی برای سوار شدن این آشغالا برای ایرانی جماعت نیست هرچند ایرانی که میگم منظورم ۳۰ملیونشونه نه اونایی که رفتن مثل رفیقای من یا فامیلامون ماشین بخرن اونا میشه گفت *** نه اصلا اینجور نیست که شما میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. وحید

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    نمی دونم چرا دوستان اینقدر ناراحتن
    این نشونه خوبیه داره ترک می خوره اون ابهت پوشالی
    روز های خوبی در راهه
    اگه همین روند اامه پیدا کنه
    جفت شرکت داخلی ور سشکست می شن
    و ما راحت می شیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. P.G

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    یعنى عاشق این شیوه هاشونم،میان با یه وام مسخره جلوى مردم دون میپاشن،مردم هم به ناگاه کمپین و آرمان هاى والاشونو میذارن کنار و *** هجوم میبرن به سمت دون هایى که براشون پاشیده شده تا یه وقت جا نمونن،همه هم خوش و خرم از این لطف ملوکانه اى که حضرات در حقشون کردن!اما اتفاقى که این وسط میوفته سود دوبله اى هست که دولت میبره،از یه طرف خودروساز که خودش دولتى هست ماشینایى که رو دستش باد کرده رو رد میکنه میره و پول از دست مردم جمع میکنه،از طرف دیگه خب بانک هم دولتى هست واز کنار بهره ى این وام هاى بلند مدت یه سودکلانى میریزه تو جیب دولت!
    خلاصه که اگر عمرو عاص از قبر بلند میشد و میومد در محضر رجل *** ما یکم تلمذ میکرد بنده خدا میفهمید هیچى از حقه بازى و کلک حالیش نبوده،احتمالاً نعره اى میزد و سر به کوه ها میذاشت:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. sadegh

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (133 ديدگاه)

    تبریک میگم به خودروسازان ***!!!!!
    ظاهرا امروز نمایندگی های خودروسازی مملو از جمعیت همیشه در صحنه بوده
    ..لیاقت ما بیشترازاین نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.من مدتهاست که این سایت رو دنبال میکنم اما زیاد اهل نظر دادن نیستم و بیشتر دوست دارم نظرات شما رو بخونم اما در مورد این مطلب خواستم چنتا مطلب بگم.منم مثل شما عاشق ماشینم.رویام داشتن یه موستانگ …اما واقعیت اینه که ما تو ایران زندگی میکنیم که شبیه هیچ جای دیگه نیست.منم تا دیروز صد در صد موافقه کمپین بودم اما یه مطلبی خوندم که به فکر رفتم.چرا در زمان روحانی این کمپین تشکیل شدوایا زمان احمدی پراید خوب بود؟مگه زمان خاتمی پای نیسان(ماکسیما)،سیتروین،فولکس و غیره کم کم به ایران باز نشد؟چرا کسی نمیگه بهترین خودروساز ایران که واقعا سودده بود(پارس خودرو) با انتصاب ***در زمان ***به گند کشیده شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به درستی یا نادرستی این قضیه کار ندارم اما دنبال یه تحلیل درستم.به نظرم هم دولت مجبوره هم مردم حق دارن.دولت با این همه کارگر چیکار کنه؟لطفا راه حل بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیرحسین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اکثر این آدمها که تو صف خرید ایستادن از اول هم جزیی از کمپین نبودن چون اصلاً نقدینگی نداشتن یا آدمهایی بودن که اطلاعی از کمپین ندارن
    نکته مهم اینجاست که اکثریت کمپین از آدمهایی بودن که توانایی خرید داشتن ولی از خرید امتناع میکردن.این جماعت همچنان پای تحریم ایستادن و حاضر نیستن که ماشین ایرانی بخرن
    البته تعداد این مشتریان با توجه روند روحی ایرانیان هر روز کمتر خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام
    از جناب شاوردی عزیز که زحمت تهیه این متن رو متقبل شدند،بسیار سپاسگذارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. دوست

    ۱۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دوستان گرامی
    پشت کامپیوتر موبایل یه دنیاست و واقعیت زندگی یه دنیا …
    مردم ما پول ندارن وگرنه کمپین کجا بود .. آدما نمیتونن نون زن و بچه رو بدن . کمپین ؟!
    دلیل کاهش تولید خودرو و کمبودن تقاضا همینه و گرنه خیلی باید آرمانی فکر کنیم که قراره با ۲۰ تومنی که بابت پراید میدیم بتونیم بنز سوار شیم
    کمی هم واقع بین باشیم ..
    تو این طرح هم هرکسی ممکنه خرید کنه , کسی که تو بازار هست و درآمد خوبی داره میتونه از پس ۱۶٪ بر بیاد
    قبل از فشردن دکمه disslike کمی تامل کنید …

    با احترام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا