میز خبر

میز خبر: آغاز جشنواره گوود وود

جشنواره سالیانه سنتی گوود وود انگلستان آغاز شده و انتظار رونمایی خودروهای متنوعی در ان می رود. همچنین باید دید در مسابقات هیل کلایم یا تپه نوردی امسال، رکورد به چه فرد و خودرویی تعلق می گیرد. رکوردی که از سال ۱۹۹۹ با زمان ۴۱.۶ ثانیه در دستان مک لارن است.

Mazda
امسال نماد و مجسمه هنری این جشنواره با ارتفاع ۴۰ متر و با وزن ۱۲۰ تن، دو خودروی مسابقه ای مزدا را نشان می دهند که به سوی آسمان پرواز می کنند.

خیز بلند لیفان برای تبلیغات
خبر اول امروز به فعالیت تبلیغاتی جدید کمپانی لیفان برمی‌گردد. این شرکت به‌تازگی کار تبلیغاتی خود را به‌عنوان حامی رسمی مسابقات باکو ۲۰۱۵ که اولین مسابقات ورزشی اروپایی است آغاز نموده است. کمپانی ناز که بزرگ‌ترین خودروساز جمهوری آذربایجان و مونتاژ کننده محصولات لیفان در این کشور است، به‌عنوان خودروی رسمی این مسابقات و همچنین هشتمین اسپانسر این مسابقات بعد از کوکاکولا، نستله، P&G، تیسوت، مک دونالدز و موتو اعلام شده است.

Lifan Baku 2015
بازی‌های اروپایی رقابت‌های ورزشی درون‌قاره‌ای است که به‌وسیله کمیته المپیک اروپا هر چهار سال برگزار می‌شود. درمجموع ۱۶ بازی المپیکی و ۴ بازی غیر المپیکی در این مسابقات اجرا می‌شود. ۲۸۰ خودروی لیفان در طول دوره مسابقات مشغول سرویس‌دهی هستند. ۲۱۰ خودروی لیفان ۷۲۰ مسئول حمل‌ونقل مسئولان دولتی و ورزشکاران کشورهای مختلف خواهند بود. همچنین ۷۰ خودروی لیفان X60 نیز مسئول حمل‌ونقل تجهیزات و وسایل ورزشکاران خواهند بود. این اولین بار است که لیفان اسپانسر بازی‌های ورزشی در چنین مقیاس بزرگی می شود.

نیمه شب ماکسیما
نیسان که با معرفی ماکسیمای جدید گام بزرگی برای تثبیت خود در این بخش از بازار برداشت حالا می‌خواهد با معرفی گونه‌ای اسپرت و ارتقا یافته از ماکسیما با نام SR midnight سلطه خود را بر رقبا بیشتر کند.

maxima-first-drive
رنگ مشکی غلیظ، اسپویلر و دیفیوز اسپرت عقب، گاردهای کناری، چرم آلکانترا و تریم کرومی و اسپرت برای داخل کابین، پدال شیفترهای آلومینیومی و براق، سیستم تعلیق سفت‌تر و اسپرت، چراغ‌های مشکی، تایرها ۴ فصل بریجستون و رینگ‌های سفارشی ۱۹ اینچی ازجمله ویژگی‌های این گونه جدید ماکسیما است.

سارقین آمریکایی
همچنین برمبنای گزارشی که توسط اداره ملی جرائم بیمه‌ای منتشر شده شهرهای مختلف ایالت کالیفرنیا از جمله هی وارد و اوکلند محبوب‌ترین شهر آمریکا برای سارقان اتومبیل هستند. در فهرست این شرکت ده شهر مختلف وجود دارند که ناامن‌ترین مکان‌های دنیا برای مالکان اتومبیل است. این موسسه پس از این دو شهر از شهرهای بیکرزفیلد در کالیفرنیا، استکتون – لودی در کالیفرنیا، اودسا در تگزاس، مودستو در کالیفرنیا، اسپوکان در واشنگتن، ولیجو در کالیفرنیا، سیاتل، تاکوما و بلووه در واشنگتن، فرسنو در کالیفرنیا و سن خوزه، سانی ویل و سانتاکلارا در کالیفرنیا نام برده است.

top-10-us-cities-stolen-cars
بنتلی در گل و لای و برف
این روزها خبرهای خوش برای عاشقان برندهای انگلیسی کم نیست و در این بنتلی بیش از همه در تکاپوست تا سریع‌تر قله‌های موفقیت را فتح کند. خبرهای جدید میگویند گویا بنتلی عزم خود را برای تولید یکی از گران‌ترین و قدرتمندترین suv های جهان جزم کرده و قرار نیست به این سادگی از خیر بنتِیگا بگذرد. پس از تصاویر روز گذشته که به آزمایش این مدل در مسیرهای صعب‌العبور و پراز آب و گل‌ولای می‌پرداخت حالا تصاویر دیگری از آزمایش بنتِیگا پخش شده که این مدل را در حال چالش با یخ و برف نشان می‌دهد. بنتلی بنتِیگا به جنگ یخ رفته تا اگر سربلند بیرون آمد به سر لیست شاسی بلندهای جهان تبدیل گردد. جالب‌ترین چیز اما تصویر کم‌وبیش واضح از فضای داخلی و داشبورد بنتِیگا است که از تغییرات گسترده در داخل این بنتلی عظیم‌الجثه حکایت دارد.

فیات اسپایدر
به‌تازگی جاسوسان صنعتی عکس‌هایی از یک مدل اسپایدر ثبت کرده‌اند که به نظر متعلق به کمپانی فیات ایتالیا است. گویا کمپانی فیات که این روزها به‌شدت سرش شلوغ است و از برندهای مختلفش خبرهای گوناگون و خوشایندی می‌رسد در حال آماده‌سازی مدل جدید و اسپایدر فیات با نام ۱۲۴ است که رودستری کوچک و موتور جلو است. جاسوسان صنعتی مهندسان فیات را دیده‌اند که این خودرو را در هاله‌ای پوشش شطرنجی در معرض آزمایش قرار داده‌اند. دسامبر گذشته بود که گروه فیات کرایسلر از تولید مدل ۱۲۴ در دو گونه اسپایدر و کوپه پرده برداشت. هنوز هیچ خبر دقیقی دال بر مشخصات این مدل به بیرون درز نکرده اما به نظر می‌رسد فیات ۱۲۴ می‌خواهد با مزدا میاتا و خودروهایی ازاین‌دست رقابت کند و از مهندسان آلفا در شیوه مهندسی و ساختارش بهره گیرد.

جهش تولید مک لارن
مک لارن نیز چند صباحی است پای در جاده سخت رقابت با بزرگانی همچون پورشه نهاده از معرفی دو مدل جدید تا اوایل سال ۲۰۱۷ خبر داده است. نباید فراموش کرد که این برنامه‌ریزی به مدد یک سلسله تغییرات و تلاش‌های بیشتر تیم مک لارن صورت گرفته و همین امر باعث موفقیت این برند خوش‌نام انگلیسی شده است. مک لارن که از فروش سال ۲۰۱۴ خود به‌شدت راضی است و برنامه‌های ۲۰۱۵ را نیز جلوتر از زمان به پیش می‌برد قصد دارد تا کار خود را توسعه داده و همچنان روند صعودی خود را حفظ کند. مک لارن سال گذشته توانست تا ۱۶۴۹ دستگاه از انواع مدل‌هایش را به فروش رساند که این رقم نشان از افزایش ۱۸ درصدی تولیدات این برند دارد. با توجه به این فروش خوب، مک لارن ۱۵۵ میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند برنامه ۵ سال آینده خود را محقق سازد. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار از دو مدل جدید ۵۷۰S و ۵۴۰C رونمایی کرد. برنامه مک لارن رسیدن به سقف تولید ۴۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۷ است.

mclaren-570s
لکسس توربو
لکسس نیز از ارائه مدلی خبر داده است که با کد IS200t به موتوری ۲ لیتری و توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه که قبلاً در مدل NX نیز به کار رفته ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پاوندفوت گشتاور تولید می‌کند و از طریق یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک قدرتش را به چرخ‌های عقب این سدان اسپرت ژاپنی انتقال می‌دهد. لکسس IS با این پیشرانه توربو می‌تواند در ظرف کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. مصرف این خودرو حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. آلیسون تاکاهاشی سخنگوی لکسس گفته این مدل از سپتامبر آینده برای خریداران اروپایی قابل دسترس است، وی البته زمان دقیق پیش‌فروش این مدل را در بازارهای آمریکای شمالی مشخص نکرد.

Lexus IS 200t
کادیلاک و شاسی بلند جدید
کادیلاک دیگری متولد شده است، منتهی با لوگویی که چندی است فاقد شاخه گندم‌های مشهور کادیلاک است. این برند که چند سالی است از نو احیاء شده، با شیوه جدید طراحی، ارائه مدل‌هایی متنوع و کدهای جدید همه را شگفت‌زده کرده است و حال مدلی تازه برای علاقه‌مندان به ارمغان آورده است. کادیلاک که پیش‌تر از سرمایه‌گذاری ۲۴۵ میلیون دلاری برای تولید ۳ کراس اوور خود خبر داده بود سرانجام نخستین تصاویر از مدل XT5 را ارائه نمود. خطوط این مدل زیبا به محصولاتی همچون ELR و CT6 نزدیک است و همان خطوط عیناً در اینجا نیز تکرار شده‌اند با این تفاوت که با المان‌های یک کراس اوور تطبیق داده شده‌اند. خطوط چراغ‌ها نیز از سبک جدید چراغ‌های کادیلاک پیروی کرده و با شکستی بلند تا نزدیک مه شکن‌های سپر پایین آمده است. XT5 که قرار است جانشین SRX شود احتمالاً در سال ۲۰۱۶ و بر روی پلتفرم C1XX جنرال موتورز تولید می‌گردد. این مدل از پیشرانه‌ای V6 و ۳.۶ لیتری نیرو می‌گیرد و جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک جنرال موتورز را به‌عنوان یک مزیت بزرگ با خود خواهد داشت. احتمالاً جنرال موتورز در آینده نزدیک از یک مدل هیبریدی برای XT5 رونمایی می‌کند. زمان معرفی این مدل در سال ۲۰۱۵ و نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس اعلام شده است.

cadillac-xt5-spied

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    کادیلاک را عشقه
    اونم که شاسی بلند باشه ، امریکایی هم باشه…
    و مشتاقم ببینم فیات چی رو میکنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      منم با کادیلاک حال میکنم
      ولی به نظرم بنتلی جالبتر در میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeed.shariati

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    نمای جانبی بنتلی اصلا زیبا نیس ولی خداکنه فقط بخاطر پوشش استتاریش باشه
    فک نمیکنید استخوان بندی کادیلاک جدید خیلی شبیه لکسوسnxهس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شلبى

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (685 ديدگاه)

      چقدر کادیلاک زیبا و با شکوه،زبان طراحیه کادیلاک فوق العادست و امیدوارم هر چه زودتر مدل هاى جدیدش وارد چرخه تولید و بازار بشه و سبد محصولاتش کامل بشه
      و در مورد شباهت به لکسوس nx که شما فرمودید اندکى از نماى جانبى این شباهت وجود داره و اون هم به دلیل اینه که سبک طراحیه این دو خودرو شبیه به هم هست و اون استفاده از خطوط تیز بروى بدنه و درها و گلگیرهاست و در کادیلاک به اندازه لکسس در استفاده از خطوط تیز اغراق نشده و حد نرما ترى داره و تاکید میکنم که این شباهت فقط اندکى در نماى جانبى وجود داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3683 ديدگاه)

      راستش چندین بار نگاه کردم من ک متوجه این مسأله نشدم.
      هنوزم کادیلاک رو یه امریکایی با ابهت میبینم . لکسس ان ایکس هم همون اغراقای شرقی خودش رو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فریا

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      اون موج روی بدنه ی NX چسبیده به چراغ جلو شروع شده تا رسیده بالای چراغ عقب
      اما موج XT5 از درِ جلو شروع شده و چسبیده به چراغ عقب منتهی شــده (دقیقا مثل کادی ELR )
      شـــباهتی نمی بینم :-\

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3683 ديدگاه)

    همه خبرا یه طرف کادیلاک یه طرف. عجب چیزی ساخته لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. samurai

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (535 ديدگاه)

    نیسان ماکسیما جیگر بود این مدل میدنایتش جیگرتر شده
    مک لارن با این رنگ نارنجی هم که سرور ماشیناست هیچ حرفیم باقی نمیذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کراس اوور کادیلاک خیلی جذاب و جوون پسنده.امیدوارم سرنوشت ATS و CTS رو تو فروش پیدا نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بنتلی

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ب نظرم بهتربود چراغا و جلوپنجره ی کادیلاک یکم بزرگتربود ،درکل قشنگه
    عکسای جالبی از بنتایا دیدم،خیلی آفرودش عالیه،البته این نظرمنه
    ماکسیمای جدید واقعا قشنگه،نمای عقب و بغل شیک و باابهتی داره،فقط جلوپنجرش ب نظرم یکم زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. h112

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    از همه بیشتر نیسان ماکسیما خیلی نظرم رو جذب کرد…همون چرم دور فرمونش میارزه کل هیکل یه پراید رو…..طراحی داخلش خیلی ردیفه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فریا

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    XT5 خیـــلی زیبا شـده . از این بهتر نمی شـــد .
    این رندر رو حدود یه هفته پیش خودم زدم
    http://img.overpic.net/images/a/k/4/xak42xmqxpm7up4trsg89.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3683 ديدگاه)

      چ کار تمیزی زدی دادا.
      دس مریزاد. با چ برنامه ای اسکیج زدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فریا

      ۱۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (684 ديدگاه)

      ممنون . لطف شماست
      کلاً با PhotoShop کار می کنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. AHMADREZA

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    این عکسه کادیلاکه خیلی خفنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. pok

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان گل و تشکر بابت متن بسیار خوب سایت دوست داشتنی پدال

    ما ایرانیان همیشه از ماشین های امریکایی خوشمون امده.
    (در واقع همیشه دعوت شیطان بزرگ امریکا رو لب بیک گفتیم !!!)
    انصافا این بار هم کادیلاک عالی کار کرده.نباید فراموش کرد با وجود بحران اقتصادی سال 2008 و فشار شدیدی که به خودرو سازان امریکا وارد کرد.واقعا خوب خودشان بالا کشیدن و توجهات رو به خود خیره کردند
    ان هم با وجود رقبای خفن اروپایی و اسیایی.
    باید دید چقدر تا اخر امسال فروش خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    عشقم کادیلاک…
    جونم کادیلاک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Carnoter.com

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از مطلب شما نهایت استفاده را کردیم.
    جالب اینجاست که فیات اسپایدر بر پلات فرم مزدا میاتا ساخته خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. RAYAN

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دوست عزیز h112 چرا برای تعریف کردن از بقیه ماشینا پراید بیچاره رو مسخره میکنین؟ واقعا مگه پراید چه مشکلی داره؟ اصلا میدونین اگه پراید نبود الان جمعیت ایران بالای 100میلیون نفر بود و همه از کمبود غذا و دارو رنج میبردیم؟ پراید یک کالای استراتژیکه برای مهار رشد جمعیت ایران……….(سال گذشته 16 هزار و 872 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که سهم پراید 11 هزار و 309 نفر بود)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ahmad..F12

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    جناب شاوردی ممنون

    قلم زیباییی دارید درود بر شما

    در این لیست از همه بیشتر ماکسیمای جدید کادیلاک و فیات نظرم رو جلب کرد و مشتاق دیدارشون هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدحسین

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (109 ديدگاه)

      ممنونم احمدجان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. علی

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    عشق است کادیلاک و نیسان دارن غوغا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا