میز خبر

میز خبر: بازار خودرو همچنان راکد… قیمت‌ها درحال سقوط

باوجود ادامه کشمکش‌ها میان خودروسازان و دولتمردان برای کاهش و یا افزایش قیمت محصولات داخلی، خبرهای موثقی از انبار شدن بیش از هشتاد هزار دستگاه خودرو در انبارهای یک شرکت ایرانی تولیدکننده خودرو به گوش می‌رسد. عدم خرید خودرو توسط مردم باعث شده است خودروسازهای داخلی با انباشت محصول در انبارهای خود مواجه شوند. به گزارش عصر ایران، مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون کمبود عرضه وجود ندارد ولی به‌طور جدی با کاهش تقاضا مواجه هستیم. اکبر ترکان که در یک گفت‌وگوی زنده با رادیو اقتصاد صحبت می‌کرد، افزود: تقاضا به حدی کم است که هم‌اکنون یکی از خودروسازان مجبور شده است در انبار خود ۸۰ هزار خودرو نگهداری کند.
در هفته‌های اخیر خرید خودروهای صفر به‌طور جدی کاهش یافته است و متعاقب آن، اکثر خودروهای موجود در بازار، نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشته‌اند. با این حال و به‌رغم اینکه خودروسازان با انباشت خودرو مواجه هستند، قیمت رسمی خود را کاهش نمی‌دهند و متقابلاً مردم هم تمایل سابق به خرید خودرو را ندارند.

405
این اتفاقات جالب درباره قیمت خودروها در بازار داخلی در حالی اتفاق می‌افتد که خودروسازان داخلی همچنان در خواب به سر می‌برند و رؤیای افزایش قیمت‌ها را در سر می‌پرورانند. شب گذشته میرخانی رشتی مشاور دبیر انجمن خودروسازان در مناظره با رضا شیوا رییس شورای رقابت درباره اهمیت افزایش ۲۰ درصدی در قیمت خودروهای تولید داخل صحبت نمود. وی که با لحنی توهین‌آمیز انتظار کاهش قیمت خودرو از سوی مردم را توهمی دانست گفت: انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی توهمی است. این توقع یا توهم است که ما قیمت خودروها را کاهش دهیم چراکه با توجه به ضرر و زیان کنونی، در صورت کاهش قیمت بیشتر متضرر می‌شویم.

تصویر ماهواره ای از خودروهای انبار شده
تصویر ماهواره ای از خودروهای انبار شده
البته با وضعیتی که هم‌اکنون در بازار خودرو به وجود آمده می‌توان به جرات گفت که حاشیه بازار برای هیچ خودرویی وجود ندارد و حتی قیمت برخی از خودروها به زیر نرخ کارخانه رسیده است. مطابق بررسی‌های انجام‌شده هم‌اکنون قیمت ۹ خودرو که برخی از آنها از پرفروش‌ترین خودروهای داخلی نیز هستند در بازار به زیر قیمت کارخانه سقوط کرده‌اند. هم‌اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۱۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ معادل ۲۹۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 معادل ۴۰۰ هزار تومان، رانا ال ایکس ۸۰۰ هزار تومان، سمند سورن ۹۰۰ هزار تومان، سراتو اتوماتیک سایپا ۶ میلیون تومان و سوزوکی ویتارا معادل ۸ میلیون تومان کمتر از نرخ مصوب کارخانه در بازار خریدوفروش می‌شود. همچنین تندر ۹۰ اتوماتیک ۲۰۰ هزار تومان، پژو پارس ال ایکس ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ slx با ۳۰۰ هزار تومان، پارس تندر فول با ۱ میلیون تومان و لیفان X60 تولیدی کرمان موتور با ۳ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته در بازار خریدوفروش شدند.

sales-car-iran-now
دراین‌باره علی میرزاخانی سردبیر روزنامه مشهور دنیای اقتصاد نیز در صفحه فیس‌بوک خود در پاسخ به سؤالی درباره کمپین” تحریم خودروهای داخلی ” نوشت: “بنده ضمن اینکه کیفیت خودروهای داخلی را در شأن ایرانی نمی‌دانم و همه انتقادات وارده به‌ویژه اتلاف منابع گسترده در خودروسازی‌های داخلی را تأیید می‌کنم ولی درعین‌حال، این کمپین را در شرایط فعلی به نفع اقتصاد ملی نمی‌دانم؛ به این دلایل:
١- نقطه شروع این کمپین را مشکوک می‌دانم. مخصوصاً که رقیب خودروهای داخلی از نقطه‌نظر کارشناسی، خودروهای چینی است نه همه خودروهای وارداتی. نکته عجیب آنکه حدود چند هفته قبل از آغاز این کمپین، انتقادات وسیعی نسبت به خودروهای چینی مطرح شد که سقوط قابل‌تأمل قیمت خودروهای چینی را در پی داشت. اما در یک چشم‌بندی عجیب و به یک‌باره، این کمپین جایگزین انتقاد از خودروهای چینی شد که به‌هرحال داستان را کمی پیچیده می‌کند.
٢ – این نوع کمپین‌ها معمولاً موقعی نتیجه‌بخش است که کیفیت کالایی به‌صورت ناگهانی افت کند یا اینکه قیمت آن به نحوی غیرمنطقی در یک بازه زمانی کوتاه فراتر از نرخ تورم بالا رود. اما در مورد خودروی داخلی مسئله بی‌کیفیتی یک معضل مزمن است که باید در یک بازه زمانی معقول حل و فصل شود و فشار کوتاه‌مدت روی این صنعت جز نابودی آن و تحمیل تبعات ویرانگر به اقتصاد ملی نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. درباره افزایش قیمت هم باید گفت که این گرانی در دوره اخیر فراتر از نرخ تورم نبوده است و گرانی خودرو هم مثل بقیه کالاها معلول افزایش شدید تورم در سال‌های اخیر بوده است و افزایش تورم هم معلول چاپ پول بدون پشتوانه در دولت سابق.
٣- اعتقاد بنده این است که خودروسازی‌های داخلی باید به برندهای معتبر جهانی فروخته شوند و این تنها راه نجات صنعت خودروی داخلی بدون آسیب زدن به اقتصاد ملی است.
اما در شرایطی که گفته می‌شود رکود بازار، خودروسازان داخلی را با مشکل مالی روبه‌رو کرده است، یکی از فعالان صنعت قطعه از واگذاری خودروهای چینی به‌جای طلب قطعه سازان خبر داد. فرهاد به‌نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نسبت به گذشته افزایش یافته، گفت: برخی از شرکت‌های خودروساز در ازای پرداخت بدهی خود، خودرو به قطعه‌سازان تحویل می‌دهند، با این حال مشکل اینجاست که خریداری برای خودرو وجود ندارد و این راه‌حل نیز پاسخگو نبوده است. به نیا اما خبر از تولید سه خودرو جدید در کشور داد و گفت: این خودروها شامل پژو ۴۰۹، سمند ۵۰۲ و پژو ۳۰۷ می‌شوند. وی در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که دادگاه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، مجمع انتخاباتی اول مرداد ۹۳ انجمن قطعه‌سازان کشور را باطل اعلام کرده است. به‌نیا، اما مطرح شدن بحث همکاری با خودروسازان خارجی را عاملی برای رکود بیشتر در بازار خودرو دانست و گفت: این مسئله باعث شده تا بسیاری از خریداران برای خرید خودرو دست نگه دارند، در حالی که هنوز هیچ قراردادی با خودروسازان خارجی امضا نشده است. به گفته این قطعه‌ساز، پرداخت وام‌های با بهره مناسب از سوی شرکت‌های لیزینگ باعث رونق فروش خودرو در کشور خواهد شد.

Apple iCar imagined
Apple iCar imagined
همچنان که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر از دو غول نیآوری جهان یعنی اپل و مایکروسافت خبرهای متعددی درباره ورود به عرصه خودرو شنیده می‌شود به‌تازگی تصاویر یا رندرهایی از خودروی iCar اپل منتشر شده که بسیار جالب توجه‌اند. این تصاویر نه توسط جاسوسان صنعتی به سرقت رفته و نه از استودیو طراحی اپل به بیرون درز یافته بلکه طراحانی گمنام حدس‌های خود را به‌صورت تصویری درباره شکل و شمایل «آی کار»، یا همان خودروی اپل، این‌گونه که در تصاویر می‌بینید، کشیده‌اند.

از فرانسه خبر می‌رسد رنو به فکر ارائه نسلی نوین از مگان اسپید افتاده است و هم‌اکنون در آلمان در حال آزمایش این مدل پرطرفدار است. جاسوسان صنعتی مجلات خودرویی آلمان به‌تازگی تصاویری از این هاچ بک داغ منتشر نموده‌اند که نسل نوین این خودرو را در زیر لایه‌ای از پوشش شطرنجی نشان می‌دهد. بر اساس اعلام یک وب‌سایت هندی، نسل جدید مگان در ظاهر به خط‌مشی جدید رنو در طراحی محصولاتش وفادار است و احتمالاً به تالیسمان شباهت‌هایی داشته باشد. مگان جدید از موتورهای ۱.۲ و ۱.۶ لیتری بنزینی و موتورهای ۱.۵ و ۱.۶ لیتری توربودیزل بهره می‌گیرد. به‌احتمال فراوان این مدل در نمایشگاه‌های خودرویی که در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ برگزار می‌شوند معرفی و بلافاصله برای فروش آماده می‌گردد. گفته شده مدل استیت یا استیشن این مدل نیز تا اواسط ۲۰۱۶ به بازارهای جهانی عرضه می‌گردد.

Renault Megane spy-photo
Renault Megane spy-photo
کمپانی فورد آمریکا از فراخوان کامیونت‌های سری F به دلیل نقص در سیستم کمربند ایمنی این مدل‌ها خبر داده است. به گفته فورد این فراخوان که شامل نقص در مدل‌های F-650 و F-750 تولیدی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و مدل‌های ۲۰۱۵ می‌گردد ممکن است موجب بروز خطراتی برای سرنشینان گردد و در تصادفات باعث آسیب رسیدن به افرادی گردد که از این کمربندها استفاده می‌کنند. دامنه این فراخوان گسترده نیست و شامل ۲۵۰۰ دستگاه از این کامیونت‌ها در آمریکا و ۴۰۰ دستگاه در کانادا می‌باشد. فورد اعلام نموده هنوز از صدمات احتمالی این نقص به خریداران آگاه نیست. مدل‌های F-650 و F-750 تولیدی فورد در کارخانه اوهایو مونتاژ می‌گردند.

Ford F-650
Ford F-650
از آلمان خبر می‌رسد مدل جدید فایتون که یکی از خودروهای نه چندان موفق فولکس‌واگن به شمار می‌رود آماده تولید است اما این خودروساز در تلاش برای بهبود سوددهی فایتون، قصد دارد تولید و هزینه‌های قطعات این سدان لوکس را کاهش دهد از رو معرفی آن را به تعویق خواهد انداخت.

VW Phaeton Rendering
VW Phaeton Rendering
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، هزینه تولید فایتون سه برابر سدان اندازه متوسط پاسات است. فایتون ۸۹ هزار و ۶۵۰ یورویی که پروژه مورد علاقه فردیناند پیچ، رییس هیئت مدیره سابق فولکس‌واگن بود، در میان مدل‌های سدان، هاچ بک و شاسی‌بلند این خودروساز غیرمعمول به شمار می‌رود. این خودرو در یک تسهیلات ویژه در درسدن آلمان توسط تکنسین‌هایی که یونیفرم و دستکش‌های سفید دارند، به‌صورت دستی مونتاژ می‌شود. در طراحی داخلی این مدل روکش چوبی خاص و صندلی‌هایی استفاده شده‌اند که به ۱۸ شکل مختلف قابل تنظیم هستند. معرفی مدل جدید فایتون این پیام را می‌رساند که فولکس‌واگن از دوران پیچ فاصله می‌گیرد و به سودآوری توجه بیشتری پیدا می‌کند. در مقایسه با حاشیه سود پنج درصد برای رقیبی مانند پژو سیتروئن، سود عملیاتی برند فولکس‌واگن برابر در نیمه اول امسال با ۲.۷ درصد فروش برابر بود. هربرت دیس که از ژوئیه هدایت برند فولکس‌واگن را به‌دست گرفته است، مأموریت دارد سودآوری بزرگ‌ترین واحد گروه خودروسازی فولکس‌واگن را بهبود ببخشد. توانایی او برای بهبود پروژه‌هایی مانند فایتون آزمون کلیدی برای وی به‌عنوان یکی از نامزدهای جانشینی وینترکورن به عنوان مدیرعامل خواهد بود. در گذشته اقداماتی که برای تغییرات در فایتون انجام گرفت، به بهای شغل مدیران فولکس‌واگن تمام شده بود. تصمیم ولفگانک برنهارد برای خارج کردن این خودرو از بازار آمریکا در سال ۲۰۰۶ که به دلیل تقاضای ضعیف برای آن بود، در برکناری وی از مدیریت برند فولکس‌واگن نقش داشت.

VW Phaeton Rendering
VW Phaeton Rendering
و اینکه جاسوسان صنعتی با انتشار تصاویری اعلام کرده‌اند خودروی کراس اووری را دیده‌اند که در کوه‌های اطراف کالیفرنیای آمریکا توسط تیمی متخصص در حال آزمایش بوده است و به‌شدت به محصولات مزدا شبیه بوده است. به نظر می‌رسد این مدل همان نسل جدید خودروی مزدا CX9 باشد که در روزهای گذشته نیز تصاویری از آن منتشر شده بود. این خودرو که بر اساس فلسفه طراحی کودو ساخته شده و از شمایلی نوین برخوردار است حاوی زبان طراحی جدیدی است که مزدا در محصولاتش به کار می‌گیرد. در این مدل با به‌روزرسانی چراغ‌ها و همچنین اتصال چراغ‌های کناره به تیغه کرومی جلوپنجره مواجهیم. مزدا با ابتکاری نو در دماغه CX9 از یک جلوپنجره توری و ۵ ضلعی استفاده کرده است. این خط‌مشی پیش از این در شیوه طراحی مزدا ۳،۶ و CX5 نیز رعایت شده بود. باآنکه از فضای داخلی این مدل نیز اطلاعاتی در دست نیست اما مقامات مزدا از تغییر کامل داشبورد و طراحی داخلی خبر داده‌اند. موتور مورداستفاده در این مدل همان پیشرانه ۲ لیتری اسکای اکتیو است که به توربو مجهز شده است. با آن که این مدل بر روی پلاتفورم جهانی CD3 ساخته شده و خواهرخوانده فورد فیوژن و لینکلن MKZ است اما به احتمال فراوان دوره همکاری مزدا و فورد در ارائه مدل‌هایی با پلاتفورم مشترک به‌زودی به سر خواهد آمد.

2017 Mazda X-9
۲۰۱۷ Mazda X-9

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. صادق

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    این حرف که ایجاد این کمپین ها و نخریدن محصولات این شرکت ها میتونه به اقتصاد کشور لطمه وارد کنه حرف درستیه

    چون هزینه های زیادی برای تولیدات شده، چه هزینه ی زمانی چه مالی و چه انسانی و راکد موندن اینها توانایی ضربه زدن به اقتصاد رو داره اما اما اما…

    الان بهترین فرصت برای نشون دادن اعتراض هستش و دیگه شاید همچین موقیتی هیچ وقت پیش نیاد و اگه مردم کوتاه بیان شاید دیگه نتونن یه همچین اتحادی رو دوباره ایجاد کنن
    یه مثالی هست میگه: “اگه میخوای املت درست کنی باید چند تا تخم مرغ بشکنی”
    حالا نقل ما، ما هم اگه میخوایم این وضعیت درست بشه باید یه سری مشکلات رو هم قبول کنیم

    خواهشم از بچه ها اینه که اگه واقعا به ماشین صفر نیاز ندارید خریداری نکنید و تا حد امکان نیازتون رو با ماشین های دست دو برطرف کنید تا ببینیم چی پیش میاد

    ارادتمند همگی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      بازهم میگم لعنت به این گاری سازها که خیابان های مارو بدچهره کردن
      دائم باید گاری ببینیم گاری تحمل کنیم پشت کاری توی گاری بمونیم
      هیچی بهتر نشده در قیاس به چل پنجا سال پیش
      بدترم شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mostafa

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        این کشور کشور جالبیه که با نفروختن چند تا ماشین به اقتصادش ضربه وارد میشه.البته ضربه که نه, یه تلنگری میشه حالا اینا پیازداغشو زیاد کردن.تازه اگه تحریم ها لغو بشه با فروش نفت جبران میشه!ما که نمیخریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      صادق جان خودت هم میگی اگر بشکنیم دیگه نمیشه کاریش کرد پس درست یا غلط باید صدامون رو برسونیم
      این تحریم خودروی داخلی صرفا تحریم خودرو نیست تحریمه همه ی نامردیهای ***و اصلا یه چیز انتزاعی نیست!
      شرایط اقتصادی کشورما که همینجوریش هم در هرصورت رو به افوله و بنظر هم نمیاد که قصد بهتر شدن داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (969 ديدگاه)

        بازم میخوان پژو بیارن
        ماشین بهتر از پژو نبود
        پژو واسه سرمای فرانسه طراحی شده نه گرمای 40 50 درجه ایران

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ahmad

          ۲ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (969 ديدگاه)

          ولی یه چیز با حال اگه یکی بره تو آمریکا بگه که من تو ایران بنز s500 رو خریدم یک میلیون دلار واکنش مردم چی خواهد بود؟
          با یه میلیون دلار میشه 2 تا آونتادور و تا2 نیسان gtr خرید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سجاد

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (203 ديدگاه)

          آره خدایی …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. fj

          ۳ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اصلا واکنش ندارن چون ۸۶درصده امریکایی ها اصلا نمیدونن ایران کجاست.خخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. HELL CAT

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    خیلی حرفا میتونم بزنم ولی خب جا داره از مردم خوبم تشکر کنم که نشون دادن مردم فهمیده ای هستند و الان از خواب بیدار شدن و همینجور دارن به اصطلاح میترکونن مرسی از حمایتتون که از خرید خودرو نو جلو گیری کردین خب من در این زمینه یه مشورت بهتون بدم من تعمیرکار خودرو هستم جدیدا تعداد ماشین های نو (بالای سال ۹۰)خرابیاش شده نصف ماشین های مدل پایین(۸۰تا۹۰)یعنی فاجعه و اینو بهتون بگم که کیفیت و متریال لوازم فابریک خودرو ها از لوازم جانبیش کمتره!!یعنی بر عکس کل دنیا !!خب اگه قصد خرید دارین ماشین های مدل ۸۵و۸۶ فوق العاده خوبن (نسبت به مدل۹۰به بالا)فقط اگه پژو سمند و اینا میخواین بخرین موتورو حتما به تعمیرکار حرفه ای نشان دهید چون واشر میسوزونه و از لحاظ روغن ریزی چک کنید که خیلی بیشتر مدل بالا هاکار میکنن …. با تشکر از همه شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا الان هیچ کس پیدا نشده است جواب دهد ملت مظلوم ایران چه گناهی کرده اند که مجبورند بین لگن های چینی وایرانی یکی را انتخاب کنند !!!! این ملت مظلوم بی پناه به چه کسی هیزم تر فروختند که همیشه مجبورند بین بد و بدتر انتخاب کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (203 ديدگاه)

      داداش بعضی مطالب رو نمیشه به صراحت تو سایت گفت …
      خیلی دنبالش نباش .. آخرش به چیزی نمیرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      چرا همیشه توپ رو داخل زمین مردم میاندازند ؟ چرا همیشه میگن مردم اگر به تحریم خودشون ادامه بدن خودروسازی داخلی از بین میره؟ بیایین یک بار هم شده به مسئله از این زاویه نگاه کنیم که خودروسازی داخلی خودش باعث بوجود آمدن این وضع برای خودش شده .الان اگه با کاهش خرید مواجه شده به خاطر اینه که 40 سال در جا زده پول مردم رو گرفته ولی کالای بی کیفیت بهشون انداخته به اسم تولید ملی منابع ملی رو به باد داده (بنزین) حالا هم که 40 سال حمایت مردم رو داشته با وقاحت تمام رو در روی ملت ایستاده میگه اگه شما تحریم کنید صنعت خودرو سازی از بین میره و مردم رو مقصر جلوه میده(روز حساب میرسد به زودی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        چون مسئولین ما آدمای بسیار پاک و معصومی هستن و تو هیچی دخالت ندارن و عامل هر بدبختی خود ما مردم هستیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حسین

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باور کنیند باور کنید اگر خودروی جدید هم بیاورند تا ۵۰ سال آینده هی همونو مونتاژ میکنن و یک صندوق عقب میزنن تهش وهی چراغاشو هی عوض میکنن اونم هر ۱۰ سال !!!!! توهین به ملت تا کی ؟!!!!تنها راه آزادی از دست اینها و چینی ها تحریم تا باز شدن مرزها وپایان اسارت است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ماهان

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    انشالله مردم همینجور همت کنن اینارو با خاک یکسان کنیم یا ورشکست میشن یا ماشین برمیگرده به قیمت سابق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AHMADREZA

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ببخشید اما… کردن بازار رو بعد میگن قیمت بالا نرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohamad

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ماشین ساخت داخل مفتم بشه گرونه!!!
    حالا گیریم ارزون شد، اصلا برگشت مثل قبل شد، خب این بازم همون اشغاله که!
    ما دنبال کیفیتیم، فقط میخوایم این قانون گمرکی مسخره و زیاده خواهی مالیات روی خودروهای وارداتی کاهش پیدا کنه تا بتونیم سوار خودروی با کیفیت بشیم.
    اما این وسط یه قضیه منو به فکر فرو برده اونم بستر و ظرفیت جاده هاست! که غالب تمام این بحثهاست ، شما دقت کنید ما همه از قیمت ها مینالیم اما جاده ها جای سوزن انداز ندارن و ترافیک بیداد میکنه. وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو و مونوریل و.. درست حسابی هم که تعطیل! تا دلتون بخواد خودرو تک سرنشین… بنظرم قبل از اینکه فکر وضعیت خودرو باشیم باید ظرفیت جاده ها و ترافیک و اوضاع حمل و نقل عمومی و احداث خیابان و بزرگراه های جدید بررسی بشه..
    خلاصه من میگم تمام این مشکلات مثل زنجیر بهم متصل اند و نمیشه از وسط درستش کرد، خودرو نیاز به بستری به اسم جاده و خیابون داره که اگر همه ی مردم صاحب یه خودرو بشن ظرفیت جاده های شهری میترکه، که البته همین الانم دست کمی از ترکیدن نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رحیمی

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شما حداقل بذار با خودروی با کیفیت خارجی بترکه تا با آشغالای تولید داخلی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مرسی به خدا حمل و نقل عمومی به شدت ضعیف هست حرف دل من هم بود برادر.حمل و نقل عمومی اگه قوی بشه مردم بسیار بسیار کمتر ماشین میارن بیرون و کمتر نیازمند ماشین شخصی میشن و دیگه مجبور نیستن خودرو بی کیفیت داخلی بخرند هر چند که الان هم دارن به خوبی مبارزه میکنند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. RETOLEX

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    امیدوارم
    امیدوار……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. naeem

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا این دو تا مدل پژو رو تخته گاز بررسی کرد که اشغال بودن

    بعد یه سوال این ماشینا یی که انبار میشن تکلیفشون چی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (136 ديدگاه)

      انبار میشن تا نکنه خدایی نکرده با قیمت پایین به مردم عرضه بشه و سود آقایون کمتر از قبل بشه.
      صبر میکنن تا تقاضا از عرضه بیشتر بشه بعد به تدریج میفروشنشون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محسن آبادان

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تنها راه حلی که در حال حاضر جلوی پای لگن سازی ایرانخودرو و سایپا هست ساخت پارکینگ طبقاتی هست چون اگه ازون هم بشه نمیخریم تا کیفیت به روز نشه همینه که هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Xman

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    نخرین ! هموطنا نخرین! انقدر نخرین که قیمت یه پراید بیاد زیر 5 تومن. حیف این پول های بی زبون که میره توحلقوم این حروم خارا !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ارمان

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    دوستان این بار از شعار فرا تر رفتیم دست تک تک هم وطنا درد نکنه .
    .
    .
    .
    ((یه بار هم که شده این حس غرور مال اتحاد ما جوونا و پدر مادرهامون باشه نه یه عده خاص))
    چه پدر ها که با پراید فرزندانشون رو ندیدن چه کاسبهایی که با 405 تو تعمیرگاه از کاسبیشون افتادن و هزاران نفر دیگه خدا ازشون نگذره, بگو امین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هر ایرانی قشر متوسط باید با پس انداز1/3 از حقوق ماهیانه بعد از 1تا 1،5 سال باید بتونه ماشین با کیفیت بخره. یعنی اگه 1/3 حقوق 500 هزار تومن باشه باید ماشین با کیفیت حداکثر 10 میلیون باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    لحظه خوبیه وقتی ما مردم از خواب ***بیدار میشیم . امیدوارم ایرانی به حقش برسه . لیاقت مردم ما خیلی بیش از ایناست که ماشین دست دوم چینی باشه 50 میلیون . یا تولید داخل که هیچ .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. M3 RS 4D

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    میرزا خانی ….

    1.نقطه شروع این کمپین را مشکوک می‌دانم
    2. این نوع کمپین‌ها معمولاً موقعی نتیجه‌بخش است که کیفیت کالایی به‌صورت ناگهانی افت کند یا اینکه قیمت آن به نحوی غیرمنطقی در یک بازه زمانی کوتاه فراتر از نرخ تورم بالا رود.
    3. اعتقاد بنده این است که خودروسازی‌های داخلی باید به برندهای معتبر جهانی فروخته شوند و این تنها راه نجات صنعت خودروی داخلی بدون آسیب زدن به اقتصاد ملی است.

    اقای محترم …. برو امار تصادف هارو ببین , میفهمی مشکوکه یا نه …. میفهمی داری چرت میگی یا نه … میدونی تو همین تابستون بخاطر همین پراید و پژو های حلبی که دست مردم دادید چقدریارو عزا دار کردی …. مردم دیگه بیدار شدن …. وقتی که دیگه تحریمی نیست و خیلی از شرکتای معتبر دارن میان که بابا بزار ما بیان تو بازار ایران خودرو هامون رو عرضه کنیم … از یه طرف دیگه …. ما الان بهترین خودروی که داریم دنا هست که 40 تا 50 تومن متغیر بود …. ما با همین 40 تا 50 تومن تو دنیا ,یهنی بازا جهانی میتونیم کیا ریو یا مزدا 3 یا شورلت اسپارک بخریم …. الان شاید بعضیا بگن که گمرک میاد روش , بله حرفتون درسته … انتظار نداریم که این ماشین ها تو خیابون بیان چون وارداتش به اقتصاد ضربه میزنه ,بله حرفتون درسته … ولی یعنی این سایپا و ایرانخودرو انقدر بیعرضه هست که نتونه چنتا خودرو با این کیفیت بزنه و سطح ایمنی و پایداری ماشین رو ببره بالا …. یعنی نمیتونه 4تا ایربگ بیشتر کنه و کیفیت بدنه و کابین خودرو ببره بالا؟ مگه اونا از کره ماه اومدن ؟ بابا اونم تلاش کردن رسیدن بهش …به فکر منابع شخصی و بالابردن رقم حسابای بانکی نبودن … به مشتری حق انتخاب میدن ….طرف 33 سال پیش کوروتش رو دزدیدن .GMC اومده براش باز سازی کرده … ازت بازسازی هم نخواستیم …. لاقل یه ماشینی بده دستمون که وقتی از نمایندگی باهاش میام بیرون خاموش نکنه .چون باتریش دست دوم بوده …. بله اقای میرزا خانی این مشکوک بودنی که میگی از اینجا شروع شده …. چرا فک میکنی شما انقدر بازارت نابه که چینی ها بخوان بیان بازار تورو بگیرن ؟ کل دنیارو دارن ,ایران داشته باشن یا نداشته باشن براشون فرقی نمیکنه … میرن افغانستان خودرو های بنجولشون رو میفروشن خوب …. انقد خود شاخ بین نباش ….

    اقا شما داری میگی کیفت بالایی داشته و یهو افت کنه …. اقای عزیز شما همون پژو 405 که برای سال 1989 هست رو بیار با همین پژو 405 که الان داری میزنی رو مقایسه کن …. عزیز شما رکورد دزدی رو هم زدی …. بابا این خودرو از رده خارج شده …. اومدی از کیفیتش میگی …. یچی بگو بهت نخندن ….
    قیمت رو توی یک بازه زمانی کوتاه بالاتر از نرخ تورم بره ؟ کجا خودروی 6 میلیونی که بازم مثل از رده خارج هست ,یهو تا 23 24 میلیون میره بالا ؟
    شما این بالا رفتن قیمت رو ببین ,بابا تورم کیلو چنده …. شما به فکر جیب خودتون بودین و هستین …. نندازین گردن نرخ تورم اونم به دلیل یه بازه ی زمانی کوچک …

    فروختن که راه اخره … برای کسی هم هست که بر شکست شده …. هنوز با این حال که دیگه کسی ماشین نمیخره …. دارن پول در میارن ….. اسیب هم زدن تا دلت بخواد …. از بیچاره کردن مردم توی تصادفات و اون بنده خدایی که رفته تو کما یا اونی که قطع نخاع شده تا اونی که مرده بگیر تا این که به اسم خودرو سازی ایران تو کل دنیا ضربه زدین و تازه اونقدری هم که خانواده ایرانی بدبختی کشیدن تا پول پراید 20 تومنی رو با چند سال سگ دو زدن جمع کنن بیارن دو دستی تقدیم شما کنن و شما یه خودرویی بدی که مرگ خودشو تضمین کنه …. کم اوردین و گند زدین توی خودرو سازی ایران حالا اومدین میگین ضربه به اقتصاد ملی؟ اگه اقتصاد ملی مهم بود که الان بچه هاتون توی فرشته کورس نمیزاشتن با مازراتی و پورشه ….

    *** حالا یه چیزی بگم … شما 8سال جنگی که ایران کردو ببینید ,دقیقا چند ماه بعد اینکه جنگ تموم شد و به اصطلاح جام زهرو سر کشیدن …. یهو همه چی ترکوند و رفت بالا تا حدی که بازاریا و تاجرا سکته کردن …. خوب اینو همه شنیدین که همه چی ارزون شد …. ولی بعدش رو ندیدین که همه چی گوله کرد رفت بالا …. از پدراتون بپرسید بهتون میگن …. یعنی تورم بعد جنگ … الانم همینه …. این مذاکراتی هم که شده جام زهرو سر کشیدن ولی این سری دیگه مثل قبل نیست به سرعت همه چی داره اتفاق میافته … کسی رنگ ارزون شدن رو نمیبینه به صورتی که بتونه یه تکونی بده به خودشو یه پیشرفتی از نظر مالی داشته باشه ….
    اقا بخدا هیشکی رنگ ارزون شدن رو نمیبینه …. این تورم بعد جنگه ….. مجلس که امروز خودشو و دولت رو از موضوع افزایش قیمت خودرو کشید یبرون و داستان رو حواله کرد به شورای رقابت …. شورای رقابتم که مطمئنن قیمت رو میبره بالا ….
    پس, فک نکنید این کمپین ها جوابی میده …. الان تورم بعد جنگه و الانم که اخرای تابستون و همه درگیر مدرسه و خرید و ریختو پاشن …. تا مهر و ابان …. اینایی که گفتم از ابن خودشو نشون میده ….این کمپین ها فقط برای سر گرم کردن مردم هست فقط اینارم خودشون راه انداختن که تا الان دووم اورده …. وگرنه اگه واقعا مردمی بوده …. تا الان از هم پاچیده بود …. فعلا سر گرم دارن میکنن مردم رو برای تورم بعد جنگ ….
    نشونش رو میتونی توی ملک ببینید و که مسکونی الان راکد شد و دیگه وقت تجاریه …. ببیند که تجاری چطوری میچسبه به سقف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. navidRR

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (47 ديدگاه)

      گفتی آقای محترم خندم گرفت
      اون آقا و آقایان دیگر اگر محترم بودند خیلی وقت پیش میفهمیدن
      چند هزار نفر از مردممون بخاطر این لگن سازای… بی خانمان و داغ دار شدن
      در مورد کمپین گفتی که کار خودشونه.منم فکر میکنم که کار خودشونه وگرنه تا الان هر چی کمپینو گروه بود سرکوب میکردن میرفت.حالا کاری نداریم که کار خودشونه یا کار مردم مهم اینه که مردم هم دارن حمایت میکنن
      امیدوارم مردم خسته نشن و همینطور به حمایت ادامه بدن تا بفهمن باید برای اینکاراشون تاوان پس بدن
      چیزی که زیاده ماشین دست دومه لطفا صفر نخرید اگه احتیاج شدید ندارید لطفا خواهشا
      تنها آرزویی که دارم تخته شدن در این دو خودروسازه و مطمئنم آرزوی خیلیای دیگه هم هست
      *** خرید خودروی صفر ممنوع***

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. moghaddam

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      نه عزیزم..سخت در اشتباهی…یه وقتایی تو می دونی قراره یه بارون خفن بیاد،در نتیجه وایمیسی واسش کانال می کنی و به هرجا که بخوای حجم وسیع آب رو هدایت می کنی..یه وقتایی نه…نمی دونی قضیه از چه قراره و در نتیجه آب به سمتی که بطلبه میره..حکایت این نخریدن مردم هم بارون ناخواسته بود که سران کشور پیش بینیش نکرده بودن،چون پیش خودشون (دور از جون هممون)ملت رو خر تر از این حرفا فرض کرده بودن..وگرنه نمیومدن تو برنامه زنده التماس مردم رو کنن که تو رو خدا بیاین بخرین…و…ما نمی خریم و نخواهیم خرید تا وقتی که با پونزه تومن بشه یه ماشین روز سوار شد..ماشینی که وقتی می زاریش جلوی آینه،تو آینه تابوت نبینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. بهنام تهرانی

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهترین کار حذف کلی تعرفه ها هست، مردم باید خودروی با کیفیت و با ایمنی بالا سوار شوند، چرا باید چند برابر کل دنیا هزینه بشه برای خرید خودروهای بی کیفیت؟ هر چی حمایت تا به حال شده کافی هست، اگر توانستند با مشارکت کمپانی های بزرگ دنیا به استانداردهای جهانی برسند، به صورت رقابتی وارد بازارشده و حق انتخاب رو به خود مردم دهند
    اینطوری به حل 5 مشکل دیگر هم کمک کردن
    – آلودگی هوا
    – کاهش آمار تلفات در تصادفات
    – صرفه جویی در مصرف سوخت
    – جلوگیری از گناه گرانفروشی
    – کمتر شدن مشکلات عصبی ناشی از خودروهای …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. mohsen

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    به امید ورشکستگی ایران خودرو سایپا و چینیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. MjM

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    فقط نا بودی این دوتا مونتاِژ کار دزد…هرچی فحشه ادم دلش میخواد بده بهشون..از رو هم نمیرن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اقا من یه پیشنهادی به ایران خودرو دارم از قرار معلوم خودرو هاشون که فروش نمی ره پس
    من یه فکری دارم که نه هزینه انبار بدن نه انبار دار:چند وقت دیگه محرمه همه خودرو هاشونا تو مسجد خیرات کنند.مثلا بجا قیمه سویچ 405 تو سینی تعارف می کنن…..
    هه هه هه هه……………………………………………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    مثلا سایپا به خودش میاد:
    سایپا111 با سانروف پانورما -صندلی برقی-با موتور tu5-ماساژور صندلی-رینگ 20اینچی
    نوگیشن 14 اینچی -گارانتی مادم العمر……سایپا مطمین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    سه تا فقط فقط 7 تومان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Reza

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان گلم
    اگه قراره ضررهای اقتصادی ب قیمت جون عزیزامون بخاطر ایمنی نبودن خودرهای داخلی تموم بشه پس بذار ضررکنن ولا مگه مردم ایران پول وجون خودشون رو از سر راه گیر اوردن
    اصلا چرا مدیرهای این خودروسازهاخودشون ازماشین های داخلی استفاده نمیکنن
    من بچه ی خوزستانم. اینجا باقیمت پژو پارس میتونی مزدا۳ مدل2014 بخری ک قابل مقایسه باخودروهای داخلی نیست.
    تشکر از هموطنان گلم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. kevin7360

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سلام دوستان
    به نظر من حالا که تا اینجا پیش اومدیم نباید هدفمون ارزون شدن این به اصطلاح خودروها باشه باید بزرگتر فکر کنیم بهترین راه حل صنعت خودرو در ایران فقط فروخته شدنه این دو شرکت به خودروسازان بزرگ جهانه مثل چین با سهام 49 به 51 برای حفظ مالکیت طرف ایرانی دولت هم مالیات بگیره مثه همه جای دنیا اونوقت ببینید چی میشه پس لطفا تا پیروزی مقاومت کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اميد چيت ساز

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خوش به حال ما خوزستانی ها که این ماشینارو بدون گمرک و نصف قیمت (اروندی ) سوار میشیم و لذت رانندگی با این ماشین ها رو تجربه میکنیم.
    به امید روزی که هزینه گمرک در کل کشور آزاد شود و همه مرم خوبمان از این مزیت بزرگ بهره مند شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آیدین

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    عکسهای گوگل ارث که گذاشتن عکس جدید نیست.اون عکس ماله بهمن ماه هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ارش

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    سزای گرانفروشی نخریدن است ………….. وقت دولت همه جوره پشت مردم رو خالی میکنه و فقط از صنعت حمایت میکنه نتیجش میشه توهین صنایع خودروساز به مردم ……… اولین باریه که مردم متحد شدن و حرفشون به جائی رسیده همین رویه ادامه داشته باشه مطمئن باشید این دوتا درشون تخته میشه و حداقل اگر زحمت میکشی و برای خرید خودرو پول جمع میکنی یه خودرو با کیفیت هم سوار میشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین . ش

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بابا آخه یکی نیست بگه کدوم صنعت خودروسازی ازبین میره؟ مگه اصلا ما صنعت خودرو داریم؟
    خودروهای ما با این همه مصرف سوخت و استهلاک زیاد و عدم ایمنی (که باعث تلفات جانی و مالی فراوانی در سال میشه) ، فقط دارن به مردم ضرر میزنن.
    اینا دائم میگن که ما هم باید مثل ژاپن و چندتا کشور دیگه از محصولات داخلی حمایت کنیم تا بالاخره خودروساز بشیم ولی یکی نیست به اینا بگه ژاپن و کشورهایی از این قبیل بعد از ده پونزده سال به قدری باکیفیت مونتاژ میکردن که ماشیناشون 20 – 30 سال کار می کرد و آخ نمی گفت . بعدم با صادرات تونستن پول خوبی در بیارن و رو تحقیقات سرمایه گذاری کنن و صاحب تکنولوژی بشن . نه اینکه مثل خودروسازای ما 40 سال درجا بزنن و بعدم که مردم حقشون و خواستن به شعور مردم توهین کنن و بگن مردم تو توهم هستن.
    به نظر من نه تنها باید خودروهای داخلی و تحریم کنیم بلکه باید خودروهای بی کیفیت چینی رو هم تحریم کنیم تا مجبور بشن خودروهای روز دنیا رو مونتاژ کنن. و خودروهای وارداتی رو هم از کشورهای بهتری وارد کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (50 ديدگاه)

      50 سال :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. علی

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس تکلیف ضربه بزرگی که همین خودرو سازا به اقتصاد خانواده های ایرانی زدن چی میشه ،اینا توی این بحران خون مردم رو مکیدن،پس حالا باید تاوان پس بدن
    به نظر من اگه اینا ورشکست بشن به نفع مردم ایرانه،چند روز پیش تو خیابون دو تا تویوتا دیدم پلاک اربیل عراق بودن واقعا توی اون خیابون با اون همه ماشین مثل مروارید میدرخشیدن،قیمت تویوتا کمری تو سلیمانه آخرین مدلش شانزده میلیون دیناره یعنی کمتر از پراید!!!
    متاسفم برای مردمی که گاری سوار میشن به قیمت بهترین ماشینهای دنیا
    راستی این خودرو سازا می میخوان غرامت خون مردم رو بدن،کی میخوان تاوان این همه جونهایی رو که توی گاریهاشون گرفتن رو بدن
    مقصر ما مردم هستیم که گردن اینارو کلفت کردیم حالا وقتشه که گردنشون رو بشکنیم
    ((خرید خودرو صفر داخلی ممنوع ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. میثم

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چه خیال باطلی که فکر کنند مردم فقط منتظر ارزون شدن این اتو اشغالای ایران خودرو و سایپا هستند تا بعد برن بخرن !!! برعکس مردم خواستار خودروی روز با کیفیت جهانی و قیمت مناسب هستند و دیگه پولی برای پژو و پراید و سمند نخواهند داد :))))
    متوهم هم اون ادمهای بی کفایتی هستند که به عنوان مدیر وضعیت صنعت و خودروسازی به اینجا رسوندن نه مردم مظلوم و صبور ایران که شما رو تحمل کردند و صداشونم در نیومد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Mehrbod

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (240 ديدگاه)

    نکبت از روزی گریبان خودروسازی مان را گرفت که حاصل دسترنج کسانیکه آنرا بنا کرده بودند ، بدون دلیل روشن و عدالت ، به نام مردم و به کام دیگران ، مصادره شد .
    تاوان روزی را می دهیم که ایران ناسیونال به دست کسانی افتاد که برایش عرق نریخته بودند و تصرف شد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. عبدالله

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آفرین به غیرت این ملت که سود جویان به ظاهر خودرو ساز را وادار به تسلیم می کند.
    ولی دوستان عزیز ملت نباید به این اکتفاء کند که قیمت خودرو را دو یا سه ملیون و یا حتی در حد نصف هم کاهش بدهند بلکه این کمپین باید تا حد ورشکسته شدن کامل این دو خودروساز خائن به ایران و ایرانیان ادامه یابد.
    به امید این روز…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا